Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

Serdecznie witamy wszystkie MOTYLKI

odwiedzające naszą stronę :)

Jak się animuje w programie Camtasia?

 

 

gify mikołaje

Piękna jest radość w Święta,
ciepłe są myśli o bliskich,
niech pokój, miłość i szczęście,
otoczy w tym czasie Nas Wszystkich.
Cudownych i wyjątkowych,
magicznych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia,
spędzonych we wspaniałej rodzinnej atmosferze.

Życzą wychowawcy Grupy "Motylki".

Boże Narodzenie, Prezent Na Boże Narodzenie, Angel

Temat kompleksowy: „W oczekiwaniu na święta”.

Termin realizacji: 14.12- 18.12.2020 r.

Każdy Motylek:

  • ilustruje utwór muzyczny gestem i ruchem,
  • potrafi opowiedzieć o wymarzonym prezencie,
  • rozmieszcza elementy na kartce wg wzoru,
  • określa położenie przedmiotu- wysoko nisko,
  • współdziała w parze z rówieśnikiem,
  • poznaje dawne tradycje ubierania choinki, opisuje wygląd choinki w swoim domu,
  • zna wybrane tradycje świąteczne,
  • doskonali swoją spostrzegawczość,
  • porusza się swobodnie do muzyki,
  • rozwija umiejętności wokalne i poczucie rytmu,
  • odpowiada na pytania związane z treścią opowiadania,
  • projektuje papier do pakowania prezentów,
  • dba o porządek wokół siebie,
  • ćwiczy wargi i język,
  • doskonali percepcję wzrokową,
  • wie jak poprawnie korzystać z kleju,
  • układa postać z kół origami wg wzoru,
  • wie jak może pomagać rodzicom podczas świątecznych przygotowań,
  • prawidłowo podaje nazwy obrazków,
  • rozpoznaje kolory,
  • posługuje się określeniami duży, mały.

ZRÓB TO SAM !

Choinka z papieru 3D to prosta i efektowna praca plastyczna da dzieci, która może być piękną dekoracją domu podczas nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia.

choinka-z-papieru-2.jpg uBatCCrr0KUAAAAASUVORK5CYII=

Temat kompleksowy: „Dokarmiamy ptaki”

Termin realizacji: 07-11.12.2020r.

Ptaki zimą. Jak karmić ptaki zimą, by im nie zaszkodzić. Karmnik |  ekologia.pl

Każdy Motylek:

- czeka na swoją kolej;

- rozpoznaje i nazywa ptaki: wrona, wróbel i sikorka;

- powtarza rymowankę;

- uważnie słucha utworu literackiego;

- wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze;

- reaguje na określony sygnał dźwiękowy;

- śpiewa piosenkę, ilustruje ruchem jej treść;

- wie, co to jest karmnik, do czego służy;

- porównuje długość, stosuje pojęcia krótki- długi;

- układa patyczki wg wzoru;

- współpracuje z kolegami, przestrzega ustalonych reguł zabaw;

- uważnie ogląda przedstawienie;

- wie, jak należy zachowywać się podczas przedstawienia teatralnego;

- wykonuje różnorodne działania rozwjające sprawność manualną;

- opisuje wygląd wybranych ptaków;

- wykleja sylwetę ptaka papierem;

- wie, czym można, a czym nie należy dokarmiać ptaktaków;

- dotykać, wąchać, nazywać nasiona;

-tworzyć kompozycję płaską na kartce papieru.

karmnik-dokarmianie-ptaków – ogród w centrum

ZRÓB TO SAM!

Jest coraz zimniej, za nami pierwsze opady śniegu, czas najwyższy zadbać o naszych małych przyjaciół. 

Zachęcamy do wspólnego wykonania mini- stołówki dla ptaków :)
Oto kilka podpowiedzi:

https://www.youtube.com/watch?v=704JuopnQ6Y

https://www.youtube.com/watch?v=oQ9RUsDsaoc

https://perfekcyjnawdomu.pl/diy-karmnik-z-karmy-dla-ptakow/

Jak zrobić karmnik dla ptaków z niczego | perfekcyjnawdomu.pl

Emotikony, Żółty, Zabawny, Radość

Temat kompleksowy: „Oto Ja i moja rodzina”.

Termin realizacji: 30.11- 04.12.2020r.

Każdy Motylek:

  • zna zwyczaje i tradycje andrzejkowe,
  • bierze aktywny udział w zabawach,
  • odczuwa radość z własnej twórczości,
  • potrafi wyrażać uczucia i  przeżywać radość ze wspólnej zabawy z dziećmi
  • nawiązuje relacje rówieśnicze, zgodnie się bawi,
  • rozpoznaje i nazywa emocje- radość,
  • śpiewa i bawi się przy piosence,
  • rozpoznaje i rozumie emocje innych,
  • wykleja sylwetę kawałkami bibuły,
  • rozpoznaje, nazywa i pokazuje swoje emocje, uczucia,
  • zna wybrane sposoby radzenia sobie ze strachem,
  • zauważa pozytywny obraz własnej osoby,
  • pokazuje spontaniczną ekspresję ruchową przy muzyce,
  • przedstawia twórczą ekspresję plastyczną,
  • utożsamia się ze swoją rodziną,
  • wskazuje członków swojej rodziny,
  • wie, że człowiek rośnie i zmienia się,
  • przelicza członków najbliższej rodziny,
  • uczestniczy w zabawach ruchowo- naśladowczych,
  • czerpie radość ze spotkania z Mikołajem,
  • naśladuje określony ruch przy muzyce,
  • zna schemat własnego ciała, ma świadomość dłoni i stóp,
  • rozpoznaje ślady dłoni i stóp,
  • ma świadomość środka ciała,
  • umie czekać na swoją kolej.

ZRÓB TO SAM !

Każde dziecko, przeżywa różne emocje, które mniej lub bardziej rozumie, wspólne wykonanie kukiełek z minkami okazać się może również ciekawą zabawą. A potem... mini teatrzyk z rodzicami i rozmowa o uczuciach:)

Emocje

Temat kompleksowy: "W krainie snu"

Termin realizacji: 23.11.- 27.11.2020 r.

Myślicie, że jeśli zostawicie śpiące dziecko na 10 minut same, nic się nie  stanie? W takim razie przeczytajcie te historie... - Podaj.to

Każdy Motylek:

- śpiewa piosenkę, ilustruje ruchem jej treść;

- współpracuje w grupie;

- przestrzega ustalonych zasad zabawy;

- uważnie słucha treści wiersza, opowiadania, odpowiada na pytania odnoszące się do ich treści;

- rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta;

- wie, które zwierzęta zasypiają na zimę;

- reaguje na określony sygnał, czeka na swoją kolej;

- ilustruje ruchem zachowania wybranych zwierząt;

- rozwiązuje zagadki; 

- rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną „kwadrat”;

- dokonuje pomiaru długości różnymi sposobami;

- projektuje pracę plastyczną wg własnego pomysłu;

- dba o estetykę wykonywanej pracy;

- poznaje historię pluszowego misia; 

- wykonuje ćwiczenie logopedyczne;

- wykleja sylwetę misia; 

- powtarza rymowankę;

- tworzy kompozycję na kartce papieru;

- dostrzega, że po nocy jest dzień, a po dniu- noc;

- kontynuuje rytm 2- elementowy;

- reaguje na określony sygnał dźwiękowy lub wzrokowy;

- odnosi się do doświadczeń własnych;

- dostrzega walory zdrowotne snu i odpoczynku;

- wie, jakie korzyści płyną ze snu.

Ilustracja Dzień I Noc. Dzień Nocy Koncepcja, Słońce I Księżyc | Premium  Wektor

 

ZRÓB TO SAM!

By łatwiej było dzieciom zaobserwować i zrozumieć rytm dnia i nocy, zachęcamy do wykonania w tym tygodniu takiej oto pomocy dydaktycznej. 

SDC15224.JPG

Liść, Listowie, Jesienny Kolor, Żyła

Temat kompleksowy: „Jesienna muzyka".

Termin realizacji: 16.11.- 20.11.2020 r.

Każdy Motylek:

  • opowiada chronologicznie historyjkę obrazkową,
  • układa rytmy,
  • doskonali artykulację,
  • rozpoznaje elementy jesiennej pogody,
  • naśladuje ruch przy muzyce,
  • kreśli rytmicznie przy muzyce,
  • ćwiczy koordynację ruchów,
  • rozpoznaje i naśladuje dźwięki z otoczenia,,
  • składa i nakleja koła origami,
  • uważnie słucha utworu literackiego,
  • wyraża siebie w czynnościach plastycznych,
  • wylepia z plasteliny,
  • potrafi naśladować zabawę z wykorzystaniem gazet, doskonali percepcję słuchową,
  • rozpoznaje instrumenty i przedmioty na podstawie wydawanego przez nie dźwięku,
  • uważnie słucha odgłosów otoczenia,
  • gra na instrumencie niekonwencjonalnym,
  • rozpoznaje i nazywa zjawiska pogodowe charakterystyczne dla jesieni,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane emocje,
  • rozróżnia wybrane  prawa i obowiązkach dziecka,
  • czerpie radość z uczestnictwa we wspólnych zabawach.

ZRÓB TO SAM !

Ciekawym pomysłem na zrobienie wspólnej pracy może się okazać tym razem kolorowy deszcz. Przecież lubimy marzyć :)

kolorowy1deszcz

Drodzy Rodzice!

W najbliższy wtorek 10 listopada będziemy obchodzić w naszym przedszkolu DZIEŃ PATRIOTYZMU.

Będzie to już drugi  dzień w ramach cyklu "Wartość na każdy miesiąc" wprowadzającego dzieci w świat wartości.

Prosimy, by tego dnia dzieci były ubrane na galowo lub na biało- czerwono.

Paulina on Twitter: "Ktoś ładnie powiedział "Zamiast dżendyryzmu uczmy  dzieci PATRIOTYZMU" Uczymy,uczymy :)))… "

Temat kompleksowy: „Jesteśmy Polakami”

Termin realizacji: 09.11.- 13.11.2020r.

80+ Best Polska dla przedszkolaka images | polska, święto niepodległości,  edukacja

Każdy Motylek:

- powtarza  rymowankę, wierszyk;

- współpracuje z kolegami;

- wie, jak nazywa się kraj w którym mieszkamy;

- rozumie, co oznacza mapa Polski;

- reaguje na określony sygnał dźwiękowy;

- składa obrazki pocięte na 3 części;

- śpiewa piosenkę, ilustruje jej treść gestem;

- wie, że jest Polakiem i mieszka w Polsce;

- uważnie ogląda filmiki edukacyjne;

- reaguje na ustalony sygnał dźwiękowy;

- rozpoznaje melodię hymnu narodowego, zachowuje właściwą podstawę podczas słuchania hymnu;

- słucha uważnie treści wiersza, odpowiada na pytania odnoszące się do jego treści;

- wie, jakie kolory tworzą flagę Polski i co one oznaczają;

- rozpoznaje flagę Polski wśród innych flag;

- maluje palcami wyznaczone elementy;

- śpiewa piosenkę, tańczyć w parze;

- rozwiązuje zagadki;

- odbija pomalowane dłonie na kartce papieru;

- dba o estetykę wykonywanych prac.

Pośpiewajmy razem:

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=57s

Jestem Polką i Polakiem by Justyna Chrobak on Genially

Zrób to sam!

W tym tygodniu przypada Dzień Niepodległości.

To kolejna świetna okazja do tego, by spędzić czas w gronie rodziny. 

Zapraszamy Was do wykonania rodzinnej flagi Polski.

To nic trudnego! Wystarczą dłonie wszystkich członków rodziny. Zobaczcie sami!

Flaga Polski z rączek - Prace plastyczne dla dzieci

Rodzina i dom szkic kolor — Wektor stockowy

Temat kompleksowy: „Ja i mój dom”

Termin realizacji: 02.11.- 06.11.2020r.

Każdy Motylek:

  • potrafi się przedstawić,
  • zna imiona swoich rodziców,
  • wypowiada się na temat swojej rodziny,
  • wie gdzie mieszka- miasto, wieś,
  • naśladuje określony ruch przy muzyce,
  • reaguje na zmianę tempa i rytmu,
  • zna zasady korzystania z zabawek,
  • zna zasady odkładania zabawek na wyznaczone miejsce,
  • ćwiczy percepcję ruchów dłoni,
  • doskonali percepcję wzrokową
  • rozpoznaje zabawki po dotyku,
  • określa położenie przedmiotów w przestrzeni,
  • używa słowa na, pod, obok i rozumie ich znaczenie,
  • określa i nazywa bodźce dotykowe podczas zabawy
  • manipuluje figurami geometrycznymi,
  • reaguje na umowny sygnał,
  • układa figury geometryczne tworząc dom,
  • rozumie, że w  przedszkolu panują zasady, których należy przestrzegać,
  • rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku,
  • układa i opowiada historyjkę obrazkową,
  • dostrzega siłę sprawczą swoich działań,
  • dostrzega chronologię działań.

ZRÓB TO SAM !

A może w tym tygodniu inspiracją do pracy będzie coś co dzieci bardzo lubią "jeść":), ale tym razem wykorzystamy chrupki po prostu do budowania:)

Życzymy pomysłowości we wspólnym działaniu:) 

zabawy konstrukcyjne

 

 

Temat kompleksowy: „Chcemy być samodzielni”

Termin realizacji: 26.10 - 30.10.2020 r.

Ubieranie dziecka: 5 sposobów, jak sprawnie ubrać dziecko | Mamotoja.pl

Każdy Motylek:

- odwołuje się do doświadczeń własnych;

- słucha uważnie utworów literackich, odpowiada na pytania odnoszące się do ich treści;

- słucha piosenki, ilustruje ruchem i gestem jej treść;

- wie, kiedy należy myć ręce, zna i stosuje zasady prawidłowego mycia rąk;

- wie, dlaczego trzeba myć zęby i jak prawidłowo je szczotkować;

- uczestniczy w zabawach ruchowych;

- odczytuje mimikę, podaje przykłady sytuacji, w których odczuwa się radość i smutek;

- kontynuuje rytm;

- współpracuje z kolegami, czeka na swoją kolej;

- segreguje zabawki; dba o porządek w sali;

- rozumie pojęcia „pod”, „nad”;

- reaguje na sygnał dźwiękowy i wzrokowy;

- rozpoznaje i nazywa wybrane części garderoby;

- samodzielnie się ubiera i rozbiera;

- czerpie radość z samodzielnie wykonanych czynności; 

- bierze udział w zabawach logopedycznych, paluszkowych, naśladowczych;

- wykonuje pracę plastyczną wg własnego pomysłu;

- stempluje kartkę gąbką, dba o estetykę swojej pracy plastycznej.

mam-3-lata-miniatura.jpg

ZRÓB TO SAM.

W tym tygodniu zachęcamy nasze dzieci do samodzielnego ( no może z niewielką pomocą rodziców ;) ) wykonania szaszłyków owocowych, wykonanych z owoców, które lubią.

Życzymy Wam mnóstwo satysfakcji z samodzielnych działań praktycznych w kuchni i oczywiście...SMACZNEGO :)

wege i kropka: OWOCOWE SZASZŁYKI

lone-deer-in-a-forest-picture-id629459198?b=1&k=6&m=629459198&s=170667a&w=0&h=U726ucw9Zg86ABeQawfhcKpjghhYjEOVhzfWyNoEbIM=

Temat kompleksowy: „Las i jego mieszkańcy”

Termin realizacji: 19.10.- 23.10.2020 r.

Każdy Motylek:

  • wie jakie drzewa rosą w lesie,
  • rozpoznaje wybrane zwierzęta zamieszkujące las,
  • umie nazwać kolory charakterystyczne dla jesieni,
  • tworzy pracę plastyczną wykorzystując materiał przyrodniczy,
  • naśladuje zabawę paluszkową do wiersza,
  • wyczuwa przy pomocy dotyku różnorodną fakturę materiału,
  • naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt leśnych,
  • potraf  powtórzyć treść krótkiego wiersza,
  • rozpoznaje wybrane ptaki mieszkające w lesie,
  • wie co jedzą ptaki,
  • rozumie jakie pozytywne znaczenie dla roślin ma dzięcioł,
  • reaguje na zmianę tempa i rytmu w muzyce,
  • porównuje  ilość przedmiotów w zbiorze- dużo, mało,
  • rozpoznaje wybrane zwierzęta leśne po wyglądzie,
  • czerpie radość z e wspólnej zabawy,
  • turla piłeczkę w wyznaczonym miejscu,
  • układa przedmioty wg wzoru,
  • wykonuje ćwiczenia ortofoniczne,
  • potrafi wydmuchać powietrze przez słomkę,
  • klasyfikuje przedmioty wg jednej cechy,
  • maluje farbami, lepi z plasteliny.

ZRÓB TO SAM.

   Miś jako praca plastyczna z jesiennych liści to bardzo ciekawy i sympatyczny temat na wspólną zabawę z dziećmi. Życzymy dużo radości podczas rodzinnego działania:)

mis praca plastyczna

 

 

Drodzy Rodzice!

W najbliższy poniedziałek 12 października będziemy obchodzić w naszym przedszkolu DZIEŃ UCZCIWOŚCI.

Będzie to pierwszy taki dzień w ramach cyklu "Wartość na każdy miesiąc" wprowadzającego dzieci w świat wartości.

Ale kino+ KINO MÓWI: UCZCIWOŚĆ 

Temat kompleksowy: „Warzywa są smaczne i zdrowe”

Termin realizacji: 12.10-16.10.2020 r. 

ZS nr 9 - stołówka

Każdy Motylek:

- ilustruje ruchem treść piosenki;

- słucha uważnie utworów literackich i muzycznych, odpowiada na pytania odnoszące się do ich reści;

- ocenia zachowanie, które jest dobre, a które niepoprawne;

- rozumieć, dlaczego nie należy kłamać;

- wiedzieć, że mogą zdarzyć się sytuacje, w których należy jak najszybciej ustawić się i wyjść z sali;

- uczestniczyć w próbnej ewakuacji; 

- śpiewać, naśladować gesty nauczyciela;

- rozpoznawać i nazywać wybrane warzywa;

- podejmować próby smakowania warzyw; 

- wiedzieć, dlaczego warto jeść warzywa;

- reagować na sygnał dźwiękowy i wzrokowy;

- współpracować z kolegami;

- odnosić się do własnych doświadczeń, określać to, co lubi jeść; 

- przeliczać w zakresie 3;

- szacować więcej/ mniej;

- dbać o estetykę wykonywanej pracy; 

- rozpoznawać dotykiem wybrane warzywo;

- wykonywać różnorodne ćwiczenia gimnastyczne;

- odnosić się do własnych doświadczeń;

- rozpoznawać wybrane części ciała.

grafika_artykul_owoce-warzywa.jpg

ZRÓB TO SAM!

W tym tygodniu zachęcamy do wykonania jesiennych prac plastycznych z wykorzystaniem tajemniczo brzmiącej "rosnącej farby".

Życzymy Wam świetnej zabawy i pięknych, jesiennych dekoracji! 

dynia praca plastyczna

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/10/dynia-praca-plastyczna-z-rosnacych-farb/

ciekawe prace plastyczne jesien

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/09/jesienne-prace-plastyczne-z-rosnacych-farb-diy/

 

Kalafior, Pomidory, Jabłka

Temat kompleksowy: „W jesiennym ogrodzie”

Termin realizacji: 05.10.- 09.10.2020 r. 

Każdy Motylek:

  • potrafi przyporządkować wybrane owoce do odpowiedniego drzewa,
  • rozpoznaje wygląd wybranych owoców i ich pestek,
  • uczestniczy w zabawie ruchowej,
  • rozpoznaje i nazywa  wybrane owoce,
  • uważnie obserwuje teatrzyk i wyodrębnia jego bohaterów,
  • potrafi odtworzyć wybrany kształt,
  • wymienia wybraną cechę owocu lub warzywa,
  • ilustruje gestem treść piosenki,
  • reaguje na zmianę tempa i artykulacji,
  • potrafi przeliczać w zakresie 3 i powyżej,
  • przedstawia liczbę trzy za pomocą konkretnego materiału,
  • lepi z plasteliny,
  • segreguje przedmioty wg jednej cechy- kolor,
  • potrafi odgadnąć jakie to warzywo po wysłuchaniu opisu,
  • rozpoznaje wybrane warzywo lub owoc po smaku,
  • usprawnia narządy mowy podczas gryzienia i żucia,
  • wykonuje pracę plastyczną wg własnego pomysłu- stempelki z ziemniaka,
  • układa sylwety owoców i warzyw na odpowiednich półkach,
  • zamalowuje farbą sylwetę owocu – malowanie  palcem
  • zgodnie bawi się i współpracuje z rówieśnikami.

Śliwki, Śliwa, Owoców, Owoce

ZRÓB TO SAM !

W tym tygodniu proponujemy rodzinne  wykonanie  owocowo- warzywnych kompozycji, które zachęcą Motylki do zdrowego odżywiania:)

Życzymy Wam udanej zabawy! 

                   Jeść, Marchew, Groszek, Zdrowydekoracje_z_warzyw_i_owocow_lodka.jpg

dekoracje_z_warzyw_i_owocow_zaby.jpg

 

Temat kompleksowy: „W krainie Pani Jesieni”

Termin realizacji: 28.09-02.10.2020 r.

Gify Jesień - GifyAgusi.pl

Każdy Motylek:

- ilustruje ruchem treść piosenki;

- reaguje na określony sygnał;

- rozwiązuje zagadki;

- nazywa zjawiska atmosferyczne- deszcz, wiatr;

- wydobywa różnorodne dźwięki naśladując odgłosy deszczu i wiatru;

- rozpoznaje i nazywa kolor niebieski;

- dba o higienę i porządek podczas tworzenia pracy plastycznej;

- wie, jak należy się ubrać w deszczową pogodę;

- uważnie słucha treści wiersza, odpowiada na pytania odnoszące się do jego treści;

- powtarza wiersz;

- przełamuje nieśmiałość, występuje na forum grupy;

- wciela się w rolę;

- zauważa różnice i podobieństwa;

- rozpoznaje i nazywa owoce: jabłko, gruszka, śliwka;

- segreguje owoce ze względu na rodzaj, wielkość;

- przelicza w dowolnym dla siebie zakresie;

- czeka na swoją kolej;

- dostrzega zmieniające się jesienią barwy liści;

- rozpoznaje i nazywa kolory, segreguje wg koloru;

- tworzy improwizacje ruchową do muzyki;

- wykonuje ćwiczenia oddechowe;

- stempluje patyczkami do uszu;

- śpiewa, ilustruje ruchem treść piosenki;

- opowiada, jak wygląda jeż;

- porównuje długość, stosuje określenia: długi- krótki;

- odbija pomalowaną rączkę na papierze;

- bierze udział w obchodach Dnia Chłopaka oraz w przedstawieniu teatralnym.

Pani Jesień koszyk niesie… – Uroczyste powitanie Pani Jesieni | Przedszkole  międzynarodowe Pod Magnolią Kraków Czyżyny

ZRÓB TO SAM!

W tym tygodniu zachęcamy do rodzinnego wykonania zwierząt z wykorzystaniem materiału przyrodniczego- liście. 

Życzymy Wam udanej zabawy! 

Jak robić zwierzątka z liści?· - porada Tipy.plJak robić zwierzątka z liści?· - porada Tipy.plJak robić zwierzątka z liści?· - porada Tipy.plLiściaki” – Zwierzęta naszej wyobraźniMiś praca plastyczna z liści - Moje Dzieci KreatywnieJeż z liści - Prace plastyczne dla dzieci

Temat kompleksowy:  „Kolory Pani Jesieni”

Termin realizacji: 21.09- 25.09.2020 r.

Jesień, Sceniczny, Listowie, Krajobraz

Każdy Motylek:

  • uczestniczy w obchodach Dnia Przedszkolaka
  • reaguje na sygnały nauczyciela,
  • czerpie radość ze wspólnej zabawy,
  • powtarza zabawę poprzez naśladownictwo,
  • poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po okolicy- spacer, 
  • zwraca uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie związane z nową porą roku,
  • ćwiczy spostrzegawczość,
  • odczuwa przyjemność z obcowania z przyrodą,
  • reaguje na zmianę tempa w muzyce,
  • ilustruje muzykę ruchem,
  • wie jak wygląda liść dębu i kasztanowca,
  • wie, że nie wszystkie drzewa zrzucają liście,
  • potrafi korzystać z lupy,
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory,
  • ćwiczy koordynację wzrokowo- ruchową,
  • uczestniczy w zabawie ruchowej,
  • słucha głośnego czytania,
  • grupuje liście wg wielkości,
  • potrafi dopasować wybrany liść do drzewa , na którym rośnie,
  • potrafi przeliczyć obiekty w zakresie 3 i więcej,
  • potrafi grupować elementy w pary i zbiory,
  • cierpliwie czeka na swoja kolej,
  • wie jak wyglądają owoce jarzębiny,
  • ćwiczy sprawność palców,
  • powtarza rytm
  • potrafi rozpoznać za pomocą dotyku okazy przyrodnicze,
  • wykonuje ćwiczenia oddechowe,
  • potrafi odciskać pomalowaną dłoń na kartce.

 

 

ZRÓB TO SAM!

W tym tygodniu zachęcamy do rodzinnego wykonania Jesiennego drzewa.

Pomysłów na jesienne prace plastyczne przedstawiające drzewa jest naprawdę wiele. Wiele rzeczy może się przydać, chociażby zgięta rolka, która umoczona w farbie pozwoli Wam stworzyć kolorowe liście.

jesienne prace plastyczne

TEMAT KOMPLEKSOWY: JESTEŚMY BEZPIECZNI

TERMIN REALIZACJI: 14-18.09.2020

Playmobil Szkoła Przejście dla Pieszych z Opiekunką i Dziećmi 43

Każdy Motylek:

- zna sytuacje zagrażające bezpieczeństwu,

- uważnie słucha utworów literackich, odpowiada na pytania odnoszące się do jego treści,

- opowiada ilustracje, przewiduje konsekwencje różnorodnych sytuacji, 

- rozwiązuje zagadkę słowną i obrazkową,

- koloruje ograniczoną powierzchnię,

- podejmuje próbę prawidłowego chwytu kredki,

- reaguje na sygnał wzrokowy i słuchowy,

- rozumie znaczenie pasów, sygnalizacji świetlnej,

- rozpoznaje i nazywa kolory,

- rozpoznaje i nazywa wybrane pojazdy, 

- wykonuje pracę plastyczną wg instrukcji,

- bierze udział w zabawach ruchowo- naśladowczych,

- podejmuje próby współpracy z kolegami,

- uczestniczy w obchodach Międzynarodowego Dnia Kropki.

Osoba Dziecko Przekraczania Ulicy Na Przejście Dla Pieszych Wciąż Czeka  Samochodu - Stockowe grafiki wektorowe i więcej obrazów Bezpieczeństwo -  iStock

ZRÓB TO SAM!

Zapraszamy wszystkie nasze Motylki i ich rodziny do naszego cotygodniowego cyklu "Zrób to sam", w którym będą pojawiały się tematyczne propozycje zabaw w domu.

Should You Do It Yourself (DIY)? - When It Pays and When It Doesn't

W tym tygodniu zachęcamy do rodzinnego wykonania makiety miasta (np. z klocków, opakowań po różnorodnego rodzaju produktach). Taka makieta stanie się bazą do wielu wspaniałych zabaw. A oto kilka propozycji. Powodzenia!

LuLaj: Makieta miasta z użyciem klocków Lego Duplo DIY

źródło: lulajblog.blogspot.com

Społeczność - BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

źródło: blizejprzedszkola.pl

Temat kompleksowy: „Jestem przedszkolakiem”

Termin realizacji: 07.09.- 11.09.2020r..

Każdy Motylek:

  • reaguje na sygnały nauczyciela,
  • rozpoznaje swój znaczek,
  • potrafi powiedzieć jak ma na imię,
  • poznaje zasady panujące w przedszkolu,
  • porusza się przy dźwiękach piosenki,
  • komunikuje swoje potrzeby,
  • słucha bajki i opowiadania czytane przez nauczyciela,
  • powtarza wraz z nauczycielem krótką rymowankę,
  • przynosi zabawkę wymieniona przez nauczyciela,
  • nazywa poszczególne zabawki,
  • maluje farbą,
  • powtarza zabawę paluszkową.depositphotos_9218899-stock-illustration-kids-playing.jpg

 

 

Intranet

Kontakt

Dane kontaktowe

Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki

NIP: 5311688691, REGON: 146254836

PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30

piątek                             7.00 - 15.00

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.