Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

Serdecznie witamy

wszystkie dzieci i rodziców z Grupy Skrzaty

i do wspólnej nauki i zabawy zapraszamy!

 

 

Drodzy Rodzice!
W dniach od 23 do 27 marca

naszym tematem przewodnim będzie:

"Witaj, Wiosno!"

 

PIĄTEK 27 MARCA

„Odkrywamy tajemnice przyrody”

 

PROPONUJĘ I ZAPRASZAM RODZICÓW Z DZIEĆMI DO WSPÓLNEJ ZABAWY

 

ZAGADKA

Ma skorupkę, tak jak orzech,
ale bardzo, bardzo cienką,
na śniadanie zjeść je możesz,
raz na twardo, raz na miękko.   (jajko)

 

Zabawa „Ciepło – zimno”

Rodzic proponuje odszukanie w pomieszczeniu ukrytych jajek. Gdy dziecko zbliża się do jajka mówimy  – „ciepło”, a gdy oddala się – „zimno” (wcześniej ukrywamy jajka przed dzieckiem pod jego nieobecność). Po odnalezieniu jajek (w pojemniku lub koszyczku) oglądamy zwracając uwagę na wielkość, kolor, wagę.

 

Zabawa badawcza:

Dziecko umieszcza jajka w szklankach z wodą, obserwując pęcherzyki powietrza na skorupce jajka surowego i dochodzi do wniosku, że przez skorupkę do zarodka dostaje się powietrze.

 

Zabawa „Wirujące jajka” - wprawiamy w ruch jajka po czym sprawdzamy, które szybciej się kręci a które wolniej.

Następnie sprawdzamy dlaczego tak się dzieje:

- potrząsamy i rozbijamy na talerzyk jajko surowe oraz jajko ugotowane i pytamy dziecko:  

- Po czym poznać, że jajko jest surowe lub ugotowane

Poznajemy jego budowę: białko, żółtko, skorupka - szukamy różnic i podobieństw między surowym a ugotowanym jajkiem.

 

Zabawy badawcze z jajkiem:

 

* "Czy jajko może być jak z gumy?" (jajko wkładamy do szklanki z octem ... i obserwujemy działanie octu na skorupkę jajka. Efekt będzie dopiero za 2-3 dni)

 

* "Jak zajrzeć do środka gumowego jajka?" (lampka okazała się niepotrzebna, gdyż promienie słoneczne wspaniale prześwietliły jajko)

 

* "Czy gumowe jajko może urosnąć?" (wyjmujemy jajko z octu wkładamy do szklanki z wodą, jajko się powiększyło)

 

* „Czy jajko może w wodzie spacerować?" (wlewamy  do szklanki trochę wody, wkładamy do szklanki surowe jajko, potem wsypujemy do szklanki 10 łyżeczek soli, następnie delikatnie dolewamy jeszcze trochę wody. Obserwujemy co będzie się działo: można stwierdzić, że " jajko jeździ windą").

Zaproponowane zabawy poszerzają wiedzę dziecka o otaczającym świecie, rozwijają myślenie przyczynowo – skutkowe oraz spostrzegawczość.

 

Pozdrawiam,

Pani Weronika

 

W piątkowe popołudnie proponuję pobawić się w ogrodnika :)

Może zrobicie ogród w domu?

Kwiatowy albo warzywny? Z nasionek, z cebulek lub z posiadanych warzyw?

Znalezione obrazy dla zapytania: ogródek w przedszkolu  Znalezione obrazy dla zapytania: sadzenie warzyw w domu

Znalezione obrazy dla zapytania: sadzenie kwiatów przedszkole    Znalezione obrazy dla zapytania: kwiaty wiosenne z cebulek przedszkole

Może ozdobicie pojemniki, w których potem zasadzicie rośliny i zrobicie piękne kolorowe etykiety?

91067789_219949552426206_3792626821548212224_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=P4EUesnwjaAAX8dmOTc&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&_nc_tp=6&oh=3cd493ad799b52915f5b172764c38577&oe=5EA17A56

 

Poza ogródkiem, proponuję doświadczenie, o tym, w jaki sposób starożytni Grecy rozbijali bloki skalne?

Rozróbcie w pojemniku gips z wodą do gęstości śmietanki. Wymieszajcie patyczkiem. Wsypcie do tego garść fasoli lub
grochu. Napełnijcie plastikowe kubeczki mieszanką gipsu i ziaren. Odstawcie na parapet. W ciągu najbliższych kilku dni zraszajcie gips wodą ze spryskiwacza.

Informacja dla Rodziców: Na stężałym gipsie wkrótce pojawią się rysy, wreszcie kiełkujące ziarna rozsadzą
plastikowy kubeczek (niech dzieci to zaobserwują).

Po zakończeniu obserwacji przez dzieci można im wytłumaczyć, że starożytni Grecy
rozbijali skalne bloki w ten sam sposób. Wzdłuż zaplanowanej linii pęknięcia, odłupania skały wiercili otwory, które wypełniali fasolą i wodą. Pęczniejące ziarna rozsadzały skały.

Znalezione obrazy dla zapytania: starozytni grecy

Skrzaty, pochwalcie się waszymi kolorowymi parapetami i może rysunkami z przebiegu doświadczenia?

BAWCIE SIĘ DOBRZE

Pani Oliwia

Kolejna porcja zdjęć od Ali, Natalki, Piotrusia i Oskara.

Dobra robota dzieciaki!

  • 90824398_208628700370021_1510777956371267584_n
  • 90959762_643422736454915_5370479385260326912_n
  • IMG_20200326_152200
  • IMG_20200326_152219
  • 20200326_100230
  • 20200326_115719
  • 20200326_115805
  • IMG_20200326_133121
  • IMG_20200326_133123
  • IMG_20200326_182246

Kolejną porcję wiosny przesyła Natalka, Jagoda i Oskar.

Ala przesyła pozdrowienia dla wszystkich Skrzatów i swoją łąkę.

A Tomek chwali się swoim pięknym gniazdem.

Pozostałe dzieciaki również zapraszam do przesyłania zdjęć, podzielcie się z nami swoimi pomysłami i pracami :) 

  • IMG_20200325_101611
  • IMG_20200325_101154
  • 20200325_181518
  • 20200325_184817-1
  • IMG_20200325_114644
  • IMG_20200325_131550
  • IMG_20200326_111050
  • IMG_20200325_180112

CZWARTEK 26 MARCA

„Wiosna w świecie zwierząt”

Propozycja zabaw i zadań na 26.03.2020r.

Proszę przeczytać dziecku wierszyk „Ptaszki” E.Szelburg – Zarembiny:

Mama ptaszka, tata ptak

wiją gniazdko tak i siak.

Znoszą piórka, włosie, mchy.

- Ja zdobyłem to, a ty?

- Ja to niosę, a ty co?

Trawka! Nitka! Puch! Ho! ho!

Zwijali się, pracowali,                                                                                                                         

skarb do skarbu przydawali                                                                                 

i, śpiewając niby z nut,                                                                            

zbudowali domek – cud:                                                                                

gniazdko ptasie takie oto.

Wtuliłabym się z ochotą

między tych pisklątek rój 

gdyby to był domek mój.                                                                                                                                                                                            

Po przeczytaniu wiersza proszę porozmawiać z dzieckiem na temat utworu pytając:

- Jak wygląda ptasi dom?

- Czy jest taki sam jak domy ludzi, czy dach, drzwi, komin?

- Czy ptasie domy mają pokoje?

- Czy wszystkie są tej samej wielkości i w taki sam sposób zbudowane?

„Ptasie harce” – ćwiczenia ze skakanką ( może być  sznurek, szalik)

         Skoki przez skakankę. Skakanka rozciągnięta na podłożu:

- podskoki obunóż i jednonóż wzdłuż skakanki

- przeskoki obunóż i jednonóż skrzyżnie przez skakankę w ustawieniu bokiem,

- przeskoki obunóż i jednonóż przez skakankę przodem i tyłem w miejscu oraz z przesuwaniem  od jednego  do drugiego końca

- w siadzie prostym skakanka przełożona za stopy, trzymana za końce oburącz – podnoszenie nóg za pomocą skakanki do siadu równoważnego (można przenosić nogi za głowę, przechodząc powoli do leżenia przewrotnego).

Zabawa dydaktyczna „Plotki o ptakach” z cyklu „Prawda czy fałsz”

       Rodzic zwraca się do dziecka:

- Posłuchaj informacji o ptakach i spróbuj wyrazić ruchem lub gestem, która  informacja jest prawdziwa, a która fałszywa

(dziecko może samo zaproponować jak chce pokazać prawdę a jak fałsz jeśli będzie miało problem to można zasugerować np. fałsz – opuszcza głowę, prawda – podskoki  w miejscu)

- Wszystkie ptaki potrafią śpiewać.

- Ptak jest wyłącznie roślinożerny.

- Skowronek łapie muchy.

- Bociany budują gniazda na drzewach i dachach domów.

- Wszystkie ptaki mają czerwone dzioby

- Ptaki żywią się mlekiem mamy.

- Można nauczyć ptaka mówić.

- Ptaki robią zapasy, przygotowując się do zimy.

- Jaskółki i bociany odlatują do ciepłych krajów.

- Ptaki zasypiają na zimę

- Słowo „sowa” ma dwie sylaby

- Dzięcioł jest lekarzem drzew

Proponuję także wykonanie przez dzieci pracy  plastycznej na temat „Ptasie gniazdko” wg własnego pomysłu i dowolną techniką.

                                                                                   Pozdrawiam,  

                                                                                 Pani Weronika

A popołudniu może troszkę spokojniej? Proponuję Wam krótkie opowiadanie o pszczółkach, które można przedstawić ruchem. Poproście Rodziców, żeby Wam je przeczytali.

Pszczółki są zmęczone pracą, więc postanowiły odpocząć.
Leżą wygodnie na wybranym przez siebie kwiatku. Jest
piękny upalny dzień. Pszczółki wygrzewają się
na słońcu, słuchają śpiewu ptaków. Każda pszczółka,
leżąc, myśli: moja lewa noga jest coraz cięższa,
nie mogę jej podnieść, moja prawa noga też chce
odpocząć, moja lewa ręka też bardzo się zmęczyła,
niosąc ciężki koszyk, a i prawa jest równie zmęczona
– przecież też niosła koszyk pełen nektaru. Ułożę je
sobie wygodnie, aby odpoczęły. Moja głowa też chce
odpocząć. Słońce ogrzewa moją głowę, szyję, moje
nogi, ręce i skrzydełka. Jest mi coraz cieplej, przyjemniej.
Słyszę piękną muzykę. Jestem spokojna,
bezpieczna, zasypiam.

Znalezione obrazy dla zapytania: pszczoła rysunek

I co miło jest się czasem wyciszyć, prawda?

Proponuję Wam również zabawę, do której potrzebne będą kolorowe papierowe koła, korki od butelek lub coś co jest okrągłe, kolorowe i jest tego dosyć dużo :)

Pogrupujcie je wg kolorów, przeliczajcie, podzielcie się z Rodzicami i sprawdźcie kto ma więcej. A może poszukajcie dwóch takich samych kółek pod względem wielkości, koloru czy wzoru/napisu.

Zróbcie zawody komu uda się ułożyć kwiaty z jak największej liczby kółek? Albo układajcie z nich różne figury, przedmioty lub całe obrazki.Twórzcie, bądźcie kreatywni, żaden pomysł nie jest zły. 

Znalezione obrazy dla zapytania: obrazek z kółek   Znalezione obrazy dla zapytania: obrazek z korków od butelek

Znalezione obrazy dla zapytania: obrazek z korków od butelek

BAWCIE SIĘ DOBRZE

Pani Oliwia

Tak dzisiaj bawiła się Natalka. Stworzyła piękną łąkę i pisała literkę W. 

Łąką chwali się też Tomek z Jagodą.

A Oskar bawił się w bociana.

  • IMG_20200324_143212
  • IMG_20200324_181205
  • received_629431427895706
  • 20200324_175154
  • 20200323_152029 (1)
  • Tomek
  • IMG_20200324_210812

Poniżej przedstawiam kilka zabaw i zadań na

środę 25.03.2020

"Wiosna w świecie roślin"

 

Nadeszła wiosna i mnóstwo zmian w przyrodzie. Proponuję Wam krótki wierszyk z pokazywaniem.

Może wymyślcie razem z Rodzicami jak przedstawić konkretny wers?

„Ciepły wietrzyk wieje,
i puka w okienko.
Słoneczko się śmieje.
Witaj nam, wiosenko!
Już na drzewach pączki,
leci ptaszek z piosenką,
dzieci klaszczą w rączki.
Witaj nam, wiosenko!”

 

Wiosna to radosna pora roku, zachęca nas to tańca i śpiewu. A ja Wam proponuję piosenkę "Wiosna w błękitnej sukience"

https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE 

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

Wiosna to także bardzo kolorowa pora roku. W ogrodzie pojawia się mnóstwo kolorów, wyrasta mnóstwo kwiatów.

Może przygotujecie wspólnie z Rodzicami piękny ogród, grządkę lub pojedyncze kwiaty? 

wiosenne kwiatki z recyklingu | Wiosna | prace plastyczne, edukacyjne    Learn how to make these beautiful paper Hyacinth flowers for a fun spring craft. The petals and leaves pop off the page giving the craft an awesome 3D effect. Find more fun spring flower crafts on our website too like tulip crafts, hyacinth crafts and cupcake liner flowers.

25 Pomysłów na wiosenne zabawy plastyczne dla dzieci - Kiedy mama nie śpi    wiosenne krokusy - praca plastyczna dla dzieci

Wiosenne kwiaty z wytłaczanki do jaj w ramach zajęć plastycznych dla dzieci    

Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów. Podzielcie się ze mną swoimi pracami.

                                                                                 UDANEJ ZABAWY 

                                                                                     Pani Oliwia

 

Ada z Natalką poczuły wiosnę. Piękne kwiaty dziewczynki :)

  • 90558916_227328135055416_6105783481462161408_n
  • 90694735_692771244864840_1710081627364786176_n
  • 90698684_2749492691947953_4722444948589248512_n
  • 90735700_3137061896433557_1818928914827837440_n
  • 90736829_619125288639010_4183296157734141952_n

Poniżej przedstawiam kilka zabaw i zadań na

wtorek 24.03.2020

 

  • Przygotujcie wcześniej kolorowe kwiatki, następnie razem z Rodzicami zawieście je na nitkach.
    A teraz spróbujcie wprawić je w ruch robiąc lekki wietrzyk, silny wiatr, wichurę. A może pobawicie się w zagadki, niech Rodzice odgadną jaki właśnie wieje wiatr.
  • A teraz troszkę się poruszajcie.
    Ułóżcie razem z Rodzicami slalom z wcześniej przygotowanych kwiatów. Ciekawe, kto z Was szybciej, dokładniej, wolniej pokona drogę po wiosennej grządce?
  • Poproście Rodziców, aby znaleźli ilustracje, które przedstawiają wiosnę w parku i w ogrodzie.
    Opowiedzcie razem co się na nich znajduje, jakie czynności wykonują poszczególne osoby i jakich używają narzędzi. A jakie widzicie zwierzęta na ilustracjach? Poniżej przykładowe ilustracje.

     Znalezione obrazy dla zapytania: wiosna w parku przedszkole       

  • Skoro wiosna to kolorowa pora roku, może czas coś pokolorować?
    Weź kredkę w wybranym przez Ciebie kolorze i rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj. Co to za kwiat?

Znalezione obrazy dla zapytania: tulupany rysowanie po śladzie

  • A co powiecie na łąkę?
    Przygotujcie z Rodzicami kartkę najlepiej techniczną A3, plakatową farbę w kolorze zielonym, żółtym, czerwonym, niebieskim lub innym wybranym przez Ciebie oraz swoje palce.
    A teraz mocząc palce w zielonej farbie malujcie proste pionowe linie tworząc wiosenną łąkę. Następnie mocząc palce w żółtej farbie postawcie kropkę a potem kolorem czerwonym, niebieskim lub innym malujcie płatki kwiatom.

Stemplowana łąka - błękitny karton  - biała kartka - do zgniecenia  - farby  - patyczki kosmetyczneZnalezione obrazy dla zapytania: łąka malowana farbami przedszkole
Po wyschnięciu farby naklejcie narysowane lub wydrukowane owady, które można spotkać na łące, np. motyle czy biedronki.

 

Jestem bardzo ciekawa Waszych prac :)

                                                                                                                UDANEJ ZABAWY 

                                                                                                                        Pani Oliwia 

 

 

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3- 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:00
  piątek 7:00-15:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.