Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

30 marca 2020 - poniedziałek

 

30 marca 2020 - poniedziałek

Witam serdecznie! 

Słoneczko już wysoko
więc otwórz lewe oko
następnie otwórz prawe
i baw się doskonale!!!

Zapraszam do wiosennej

zabawy buzi i języka!!!

A teraz może zrobimy drabinkę ?????

Użyjemy do tego pasków wyciętych z białej kartki. 

Możemy  je najpierw pomalować farbami na wiosenne kolory. 

Teraz pobawimy się wspólnie z naszym dzieckiem. (Przypominamy dziecku o unoszeniu języka do góry)

Przeskakujemy paluszkami z jednego szczebelka na drugi i wspinamy się do góry. Tak samo język wspina się z dołu buzi na samą jej górę: dotykamy czubkiem języka kolejno: dziąsła pod językiem, dolnych zębów, górnych zębów, podniebienia tuż za górnymi zębami, środka podniebienia.

ćwiczenie pionizacji języka

 

 

 

A teraz może spróbujemy ułożyć

kilka zdań z głoską l - pamiętamy unosimy język do góry

 

 

dzierzawcze_l

 

Do usłyszenia!!!

27 marca 2020 - piatek

lelanie sylaby otwarte z l

27 marca 2020 - piątek 

 

Szanowni Rodzice!!!

Już dziś piątek! 

 

Warto pobawić się z dzieckiem i zachęcić nasze dziecko do  naśladowania.

 

Na małych karteczkach należy wpisać nazwy ptaków. Wrzucamy je do kapelusza, losujemy następnie naśladujemy odgłosy:

 

 

bocian – kle, kle, kle

 

kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)

 

gołąb – gruchu, gruchu

 

wrona – kra, kra, kra

 

wróbel – ćwir, ćwir, ćwir

 

jaskółka – kiri, kiri, kiri

 

gęś – gę, gę, gę

 

kaczka – kwa, kwa, kwa

 

kura – ko, ko, ko

 

kukułka – kuku, kuku, kuku

 

indyk – gul, gul, gul

 

dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku

 

sowa … uhu, uhu, uhu

 

skowronek – tirli, tirli, tirli

 

 

A teraz  zabawa z jedzeniem!!!

 

Rozsypujemy na talerzu chrupki kukurydziane, kuleczki czekoladowe lub żelki i zachęcamy do zbierania ich z talerza buzią.

Z kolei zlizywanie słodkiego kremu, sosu lub miodu z talerzyka ćwiczy sprawność języka.

 

Sylaby z głoską L

 

Przygotowanie zadania

Z kolorowego papieru wycinamy prostokąty odpowiadające wielkości pudełka od zapałek oraz zestaw kolorowych karteczek mieszczących się swobodnie w szufladce zapałek po 3 sztuki na każde pudełko. Na dużych karteczkach wypisujemy drukowanymi literami sylaby otwarte z głoską l i naklejamy je na wierzchu pudełek a na małych karteczkach 2 sylaby otwarte i jedną zamkniętą. I tak: na pudełku od zapałek widnieje LA a na 3 małych karteczkach kolejno LA LA AL

Przebieg

Zadaniem dziecka jest dopasowanie karteczek z sylabami do tych umieszczonych na pudełkach i przeczytanie/powtórzenie ich. Na koniec sprawdzamy, czy w szufladkach

nie ma błędów.

terapia głoski l sylaby

 

Pozdrawiam 

 

26 marca 2020 - czwartek

26 marca 2020 czwartek 

 

 Zapraszamy do czwartkowej  zabawy !!!

Do swojego maluszka zwracamy się z

następującymi poleceniami.

Znalezione obrazy dla zapytania: język do góry ćwiczenie artykulacyjne

Drodzy Rodzice przesyłam link warty obejrzenia i powtórzenia z swoim maluszkiem:
 

https://www.youtube.com/watch?v=ous0j0xpmME

 

A teraz Warto pobawić się z Jasiem Mądralą  

jas1

Pozdrawiam  serdecznie 

 

25 marca -środa

25 marca 2020 - Środa 

Witamy serdecznie i do ćwiczeń zachęcamy !!!! 

 

Drodzy Rodzice !

Zaproponujmy naszym dzieciom zabawę buzi i języka. Nasze  dziecko  wybiera obrazek następnie  wspólnie przed lustrem wykonajmy  polecenie znajdujące się przy ilustracji.

POWODZENIA i MIŁEJ ZABAWY!!!

 

 

a teraz

 

Zabawa  w węża

 

Zabawa ta jest prosta, wesoła i przede wszystkim

skuteczna. Jest jedną z ulubionych zabaw dzieci.

 

Dziecko siada na krześle z wyprostowanymi plecami.

 

Ręce kładzie na brzuchu i koncentruje się na

 

poleceniach, które od nas usłyszy.

 

Teraz przez 4 sekundy wciąga powietrze nosem tak,

 

aby poczuło, że rośnie mu brzuch.

 

Następnie jego zadaniem jest powolne wypuszczanie

 

powietrza przez zaciśnięte zęby, tak by uzyskało jak

 

najdłuższe syczenie węża: ssssssssssssss

Wąż

 

ZABAWA SŁUCHOWA 

Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty np. pokrywkę od garnka, blachę do pieczenia ciasta, drewniany tłuczek, (…) lub instrumenty np. cymbałki, gitarę, skrzypce, (…) lub nasze domowe grzechotki którymi bawił się niedawno nasz maluszek. 

Dziecko odgaduje prezentowany dźwięk.

 

Jaki dźwięk słyszysz?
Czy to był dźwięk głośny – czy dźwięk cichy?

Czy było dużo dźwięków – czy mało dźwięków?

Czy słyszysz dźwięk długi – czy dźwięk krótki?

Czy to był dźwięk wysoki („cienki”) –

czy dźwięk niski („gruby”)?


Przed rozpoczęciem zabawy prezentujemy w/w dźwięki i wyjaśniamy pojęcia:

głośny – cichy,

długi – krótki, (…)
 

 

24 marca 2020 wtorek- głoska s

24 marca 2020 – wtorek

 

Witamy i o samopoczucie pytamy??

 

Do zabawy Zapraszamy!!!

 

 

Drogi Rodzicu zapraszamy do zabawy ćwiczeń wargi  i języka.

wargi rozciągamy i zwężamy

zęby zbliżamy do siebie i podczas wydechu w tej pozycji, próbujemy wypowiedzieć: ssss....

( uwaga na język aby nie wchodził między zęby)

język unosimy i opuszczamy za dolne zęby, powtarzamy to kilka razy

wypychamy językiem dolną wargę

oblizujemy dolną wargę, która smarujemy miodem

 

Rysowanie węża 
 
 Wspólnie z dzieckiem  rysujemy palcem w powietrzu węża, sycząc przy tym jak wąż SSSSSSSSSSSSSSSSS..
 
Znalezione obrazy dla zapytania: wąż logopedia
 
 

KILKA POMYSŁÓW JAK POMÓC DZIECKU WYMÓWIĆ

PRAWIDŁOWO GŁOSKĘ S

  • Przedłużamy głoskę C – dzięki temu usłyszymy długie cssssss.
  • Mówimy ze szpatułką w buzi – ja często wykorzystuję drewniane szpatułki (takie jak u lekarza). Dziecko kładzie ją sobie płasko na języku i zbliża do siebie zęby. Dzięki temu szpatułka “trzyma” język na dole płasko. Oczywiście z czasem powoli odchodzimy od tego – to tylko ćwiczenie początkowe, które pomaga zrozumieć dziecku jak ma wyglądać układ języka w buzi.

 

 

Rozmowa z wężem 

Do zabawy potrzebujemy  pluszowego bądź papierowego węża.
 Zachęcamy dziecko do rozmowy z wężem w wężowym języku,
tj. używając jedynie głoski [s].
 
 

Zabawa słuchowa 

Do zabawy potrzebne jest zaczarowane pudełko, do którego wkładamy obrazki lub zabawki ( zwracamy uwagę aby były to przedmioty mające głoskę ,,s" w swojej nazwie)

Dziecko kolejno potrząsa pudełkiem wypowiadając zaklęcie:

 Se, se, se, sa ,sa, sa, teraz losuję ja,

po czym wyjmuje z pudełka obrazek i kładzie przed sobą. Nazywamy obrazek lub zabawkę. 

 

23 marca 2020 - poniedziałek głoska ś

23 marca 2020 – poniedziałek

 

Witam wiosenną porą !!!

 

Zapraszam do zabawy !!!

 

 Razem się bawimy bo wiosnę lubimy. Zaczynamy!!!

Znalezione obrazy dla zapytania: wiosna pani

 

ZABAWA ARTYKULACYJNA 
Głoska „i”  z wyrazu WIOSNA wybrała się do sklepu z zabawkami. Najpierw szła piechotą i tupała obcasami po chodniku (dziecko rytmicznie wymawia iii). Gdy zbliżała się do przystanku, zobaczyła nadjeżdżający autobus, więc zaczęła szybko biec ( wymawia  iii w szybkim tempie naśladując bieg). Po krótkiej jeździe ( iii - ciągłe)  wysiadła tuż przed sklepem z zabawkami. Zobaczyła w nim pięknego pluszowego kota (układa język w tzw. koci grzbiet, czubek języka opierając za dolnymi zębami ), jednak bardziej spodobał się jej wielki ślimak. Postanowiła, że poprosi o taki prezent. Zachichotała radośnie, gdy miła pani ekspedientka poczęstowała ją cukierkiem ( wymawiamy chi chi chi, ich ich ich, naśladujemy ssanie cukierka).


 Zabawa  „Ślimak”

Pokazujemy  dziecku  rysunek ślimaka. Ustalamy, jaką głoskę słychać na początku wyrazu. 

Znalezione obrazy dla zapytania: ślimak logopedia

 

Prezentujemy dziecku jak wymawiamy głoskę Ś ( wymieniamy  jej cechy artykulacyjne: zaokrąglenie i ściągnięcie kącików ust, wysklepienie grzbietu języka)
Umawiamy się z dzieckiem, że w trakcie muzyki porusza się powoli jak ślimaczek, gdy muzyka ucichnie, zastyga w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.


 

 

 

 

20 marca 2020 - piatek

PIĄTEK 20 marzec 2020 Znalezione obrazy dla zapytania: LOgopedia

 

Zabawa ARTYKULACYJNA 

Po posiłku pozwólmy dziecku wylizać talerz językiem -jak kotek. To ćwiczenie mniej eleganckie, za to bardzo skutecznie gimnastykuje środkową część języka, pomaga też przy jego pionizacji.

 

ZABAWA ODDECHOWA  

Do dużego pojemnika nalewamy  letniej wody. Możemy  ją dodatkowo zabarwić na ciekawy kolor, który przyciągnie uwagę dziecka. 

Wraz z maluchem  możemy pokolorować  piłeczki pingpongowe i urządzić  wodne zawody.

Kto szybciej przepchnie piłeczkę na druga stronę. Warunkiem jest popychanie wydmuchiwanym powietrzem.

Zamiast piłeczek możesz zrobić papierowe statki.

 

 

19 marca 2020 - czwartek

WITAM SERDECZNIE 

WSZYSTKICH PRZEDSZKOLAKÓW

ORAZ RODZICÓW 

 I  DO WSPÓLNEJ

ZABAWY LOGOPEDYCZNEJ

ZACHĘCAM!!! 

 

CZWARTEK  19 marzec 2020 

 

 ZABAWA   ARTYKULACYJNA  

PRANIE

Pan Języczek robi pranie (robimy „pralkę” – mocno wydymamy policzki). Otwiera pralkę (otwieramy szeroko usta) i wkłada do niej brudne ubrania (dotykamy językiem na przemian górnej wargi i górnych dziąseł). Następnie zamyka pralkę (zaciskamy mocno wargi), wsypuje proszek (ułożony na górnej wardze język wysuwamy do buzi, przesuwając nim po wardze, zębach i dziąsłach) już brudne rzeczy się piorą (wykonujemy językiem kółka w szeroko otwartej buzi). Gdy pranie się wypierze pan Języczek rozwiesza w ogrodzie linkę (przesuwamy czubek języka od jednego kącika ust do drugiego). Następnie strzepuje wyprane rzeczy (wykonując szybkie ruchy, próbujemy sięgnąć językiem do brody i do nosa) i wiesza je (otwierając szeroko buzie dotykamy czubkiem języka wszystkich zębów po kolei). Gdy pranie wyschnie czas je zdjąć (otwierając szeroko buzię, dotykamy czubkiem języka wszystkich zębów po kolei). Na koniec pan Języczek prasuje czystą garderobę (przesuwamy językiem po podniebieniu, górnych dolnych zębach).

BRAWO !!!

 

A  TERAZ ZABAWA  ODDECHOWA 

Kto nie lubi malować w inny niż tradycyjny sposób. Dzieci z natury są ciekawskie i każdy nowy sposób malowania jest dla nich bardzo interesujący.

Przy użyciu rurki (szerokiej lub wąskiej) rozdmuchujemy kolorowe farby na papierze.  Taka forma malowania sprawia, że tworzymy wspaniały, nowoczesny obraz, a jednocześnie ćwiczymy oddech.

PAMIĘTAMY WDECH NOSEM WYDECH USTAMI. 

ŚWIETNIE !!!

                                                                        

 

 

 

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3- 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:00
  piątek 7:00-15:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.