Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

Witamy serdecznie wszystkie dzieci i rodziców

do wspólnej nauki i zabawy zapraszamy.

Znalezione obrazy dla zapytania: smerfy

Drodzy Rodzice!
W tygodniu od 30 marca do 03 kwietnia naszym tematem będzie
,,Ziemia - błękitna planeta”

Poniedziałek 30.03.2020r

"Ratujemy naszą planetę"

Cel: każdy "Smerf" wie, jak i dlaczego należy dbać o nasza planetę.

Ziemia, jest jedyną znaną planetą w Układzie Słonecznym, na której rozwinęło się życie - jest naszym domem i dlatego musimy o nią dbać. Ale nie wszyscy o nią dbają i dlatego czasami choruje. Przekonacie się sami słuchając opowiadania.

Nasz planeta Ziemia – praca plastyczna w grupie Pszczółek ...Smerfy poproście Rodziców o przeczytanie wierszyka i pokazanie ilustracji do wiersza pt .,,Chora Planetka”. Poniżej załączam link z planszami do wiersza.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/04/CHORA-PLANETKA-4.pdf-plansze

„Chora Planetka”

Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.

Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.

Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.

Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.

Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią,

ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,

a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.

Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,

ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.

Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.

I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.

I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.

Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.

Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.

Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.

Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była. Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!

Smerfy po wysłuchaniu wierszyka opowiedzcie rodzicom:

- Dlaczego planeta chorowała ?

- I w jaki sposób można ją wyleczyć?

Jeśli będziecie mieli ochotę dowiedzieć się jak strażnicy ratują Ziemię, zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego.

Link zamieszczam poniżej. 

https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4

 

Kolejną moją propozycją na dzisiejszy dzień jest wykonanie pracy plastycznej "Nasza planeta".

Prace możecie wykonać dowolną techniką. Oto propozycje:

Szkolny konkurs plastyczny "Szanujmy Matkę Ziemię" - Publiczna ...Foto 3 - UWAGA! Są już wyniki konkursu plastycznego pt. ZIEMIA ...

"Spinacze"- zabawa matematyczna.

Do tej zabawy potrzebne Wam będą spinacze i patyczki po lodach lub wycięte z tektury paski.

Poproście rodziców aby na patyczku w równych odstępach napisali plus/minus oraz znak równania.

Na spinaczach napiszcie cyfry od 0 do 9. Rodzice w ten sposób mogą tworzyć różne działania.

Waszym zadaniem będzie odnalezienie spinacza z właściwym wynikiem i doczepienie go na końcu patyczka.

Myślę, że świetnie sobie poradzicie z tym zadaniem.

liczenie-gra-matematyczna-nauka-dodawania-BIG-28463.jpg?fbclid=IwAR1b4_vqUt6WtdWJ3u5_6D953XD4hixZZkImW3zWDRMpJmrrlr269lCea2w


Pozdrawiam Pani Beatka.

Pierwszą propozycją na poniedziałkowe popołudnie jest zabawa w  „KWIECISTE REBUSY SŁOWNE”.

Będziemy tworzyć wyrazy dwusylabowe. Do tej zabawy potrzebne nam będzie kwiatek. Każdy kwiatek ma 8 płatków z rożnymi sylabami. Środek każdego kwiatka jest podzielony na połowę. Na każdej z nich znajduje się inna sylaba, która w połączeniu z płatkiem tworzy konkretny wyraz.

Sylaba znajdująca się po lewej stronie jest końcówką wyrazu, płatek zaś początkiem. Sylaba znajdująca się po prawej stronie środka jest zaś początkiem wyrazu, którego końcówkę tworzy płatek.

  • reb 2
  • REBUSOWY KWIAT

Dziecko odczytuje powstały wyraz  i znajduje go na listkach, które mamy odpowiednio dopasować do łodygi kwiatka.  Zabawę możemy powtarzać z różną kombinacją sylab.

Kwiatka i listki można oczywiście zrobić też samemu lub zaangażować do tego dziecko. Jeśli nie mamy takich możliwości poniżej zamieszczam link do kwiatka i listków ze słowami do druku:

https://drive.google.com/file/d/0B2OyobGZCr0TX0tLa1NPNTg4UUU/view

  • reb 3
  • reb 4

Jeśli macie taką możliwość oraz wszystkie składniki pod ręką zachęcam do wykonania ciasteczek w kształcie Ziemi. Nasze ciasteczka wykonane są wg przepisu na najprostsze kruche ciastka.

Składniki:

- 1 kostka masła 

- 3 szklanki mąki

- pół szklanki cukru

- 1 cukier waniliowy

- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

- 2 jajka

- barwniki spożywcze (niebieski i zielony)

Wszystkie składniki zagniatamy w misce. 

Powstałe ciasto dzielimy na pół. W trakcie zagniatania dodajemy barwnik spożywczy- do jednej części zielony, do drugiej części niebieski. Jeśli chcemy zrobić więcej ciasteczek na drugi kolor zagniotłam drugie ciasto:)

  • ciastka 2

Po zagnieceniu ciasta zawijamy je w folię i wkładamy na około 40 min. do lodówki. Po tym czasie możemy wykonać nasze ciasteczka. Robimy kulkę z niebieskiego ciasta, a potem dokładamy do niej kawałki zielonego i znów robił kulę:) Potem spłaszczamy je na dłoni i ciastko gotowe!

Ciasteczka pieczemy tak jak zwykłe kruche, czyli około 10-12 minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni. Akurat te piekliśmy w przedszkolu w piecu - panie kucharki nastawiły na 180 stopni i piekły ok. 8 minut. Myślę, że to zawsze trzeba robić na oko i pilnować, żeby nam się nie spiekły :) Smacznego.

Miłej zabawy życzy Pani Gosia

  • 20150424_093639
  • 20150424_093704

PIĄTEK 27.03.2020 r

„Wiosenny ogródek”

 

Witajcie Kochane Smerfy. Oto kilka propozycji zadań na piątek.

Do dzieła !

Nasze zmagania zaczynamy od gry „Kalambury”. Zadaniem dzieci jest pokazanie (bez użycia słów) zwierząt, które związane są z wiosną, łąką. Rodzice bądź rodzeństwo muszą odgadnąć jakie to zwierze. Następnie możemy się zmienić. Hasło losujemy. (przykładowe hasła: bocian, motyl, pszczoła, żaba, mysz itp.). W grę możemy zaangażować całą rodzinę.

 

Kolejnym zadaniem na dzisiejszy dzień jest „Wiosenna rozsypanka”. Do tej zabawy będziemy potrzebować literek (mogą one być wydrukowane, napisane czy wycięte z gazet). Zadaniem dzieci jest z dostępnych literek ułożyć (z pomocą rodziców) i przykleić na kartkę jak najwięcej słów związanych z wiosną, które pamiętają i odszukają. Dla ułatwienia zapisujemy wspólnie wyrazy, które pamiętamy (np. bocian, jeż, słońce, wiatr itp.), i przyklejamy na kartce. Następnie dzieci układają wyrazy z rozsypanych literek i przyklejają pod przyklejonymi na kartce wyrazami.

 

Teraz pobawimy się w detektywów w zabawie „Gdzie się ukrył motyl?”. Potrzebne nam będą sylwety motyla i kwiatka. Dzieci mogą przygotować je same (pokolorować i wyciąć).Zabawa ta jest bardzo prosta i każdy na pewno ją zna. Rodzic ukrywa w domu sylwetę kwiatka i motyla. Zadaniem dziecka jest je odnaleźć. Rodzic może podpowiadać tylko słowami: ciepło, gorąco jeśli dziecko jest blisko znalezienia sylwety, zimno czy też mróz jeśli się od niej oddala. Możemy robić to na zmianę raz dziecko, raz rodzic.( Do zabawy możemy także użyć innego przedmiotu, może to być np. zabawka) Następnie dziecko kładzie przed soba kwiatka i motyla i układa je według poleceń rodzica np., motyl jest nad kwiatkiem. Konstruując polecenia używajmy zwrotów: na, za, pod, nad, obok itp.

 

Kolejną propozycją jeśli założenie wiosennego ogródka w domu (oczywiście jeśli mamy takie możliwości). Założycie własne hodowle roślin jadalnych i ozdobnych. Będziecie mogli obserwować, jak wzrastają, i zdrowymi, jadalnymi produktami urozmaicać posiłki. Rośliny ozdobne mogą być wykorzystane do dekoracji, poznawania zapachów, opisywania wrażeń estetycznych. Wcześniej musimy przygotować stanowiska do zakładania hodowli. Propozycje dla rodziców

1. – nasiona fasoli, gaziki, gumki recepturki, słoiczki, dzbanek z wodą; (Na słoiczku mocujemy gazę gumką recepturką jak wieczko, tworzymy wgłębienie w gazie, lekko wsuwamy do środka. Do słoiczka nalewamy wodę do poziomu gazy. Na gazie układamy nasiona fasoli.) lub

2. – cebule, gaziki, słoiczki, gumki recepturki; (Na słoiczku mocujemy gazę gumką recepturką jak wieczko, palcem tworzymy spore wgłębienie. Do słoiczka nalewamy wodę nieco powyżej poziomu gazy. Na gazie układamy cebulę korzeniami w dół.)

Wybieramy hodowlę, którą założymy, możemy ją także wylosować a jeśli mamy taką możliwość, to zachęcam do założenia obu hodowli. Wspólnie wykonujemy etykietkę dla naszej hodowli, wpisując na niej nazwę rośliny. Potem ją właściwie pielęgnują i obserwują w czasie wzrostu.

Podczas zakładania naszego ogródka posłuchajmy wspólnie wiosennych piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

                                                           Życzę miłej zabawy Pani Gosia

 

  • ogródek
  • ogrodek 2

Dziś mam dla was specjalne zadanie. Zachęcam, Was do samodzielnego stworzenia farb, które w kilka sekund po włożeniu do kuchenki mikrofalowej rosną i tworzą piękną wielobarwną  strukturę.

Przepis na rosnące farby jest bardzo prosty, a czas wykonania to zaledwie kilka minut.

Do ich wykonania będą potrzebne tylko trzy składniki:

sól

mąka

woda

 Te trzy składniki wsypcie do miski ( po jednej równej porcji soli, mąki oraz wody) i wymieszajcie razem i tak powstanie Wam masa do magicznych ,rosnących farb.

Masę możecie zabarwić barwnikami spożywczymi lub farbami.

przepis na farby

rosnące farby jak zrobic

Jak już wykonacie farbą dowolną pracę plastyczną, poproście rodziców o włożenie pracy na 30 sekund do kuchenki mikrofalowej.

Farba po wypieczeniu w kuchence mikrofalowej wyschnie, stwardnieje i uniesie się , tworząc piękny wielobarwny efekt spieczenia.

W taki sposób osiągniemy efekt pracy 3D.

farby 3D

Poniżej załączam filmik, który ułatwi wam wykonanie tego magicznego eksperymentu.

https://www.youtube.com/watch?v=WvtvC9Le8D4

 

A na koniec zabawa ruchowa na torze wodnym z butelek.

Za pomocą taśmy klejącej łączymy ze sobą wypełnione wodą butelki. W ten sposób stworzycie długi tor wodny, który będzie waszą równoważnią. Zaproście do zabawy rodzeństwo i rodziców.

 

Znalezione obrazy dla zapytania: tor z posklejanych butelek

 

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu - P. Beatka.

 

CZWARTEK 26.03.2020 r.

"Wiosenkowo, fiołkowo"

 

Zapraszam na kolejne propozycje wspólnej zabawy!

 

Pierwsza propozycja na dziś to nauka wiersza H. Kruk „Świeci słonko”, ilustrowanego ruchem.

 

Świeci słoneczko jasne, unoszą ręce do góry,

wieje wiosenny wiatr. wymachują rękami nad głowami,

I każdy ma ochotę, maszerują w różnych kierunkach,

wędrować sobie w świat.

Grzeje słoneczko jasne, pokazują słońce prawą ręką, a potem lewą,

pada wiosenny deszcz. przysiadają, stukają palcami o podłogę,

Urosną śliczne kwiatki, powoli unoszą się do pozycji stojącej,

I my urośniemy też. wspinają się na palce.

 

Zabawa „Wiosenne rymowanki”. Dzieci tworzą rymy do podanych zdań:

  • Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
  • Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
  • Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)
  • Wiosna, wiosna taka piękna i ….. (radosna)
  • Wiosną Kwiatki rozkwitają ptaszki sobie….. (śpiewają)
  • Wszystkie łąki się zielenią. Szarą zimę w wiosnę… (zmienią.)
  • Na tarasie stoi ława, a na łące rośnie…. (trawa)

 

Kolejna propozycja dla przedszkolaków to zabawa matematyczna „Ile tu kwiatów?”

Dzieci przygotowują sylwety kwiatów w różnych kolorach (kilka kwiatów czerwonych, niebieskich, żółtych itp.) i wycinają je. Przeliczają i segregują ze względu na kolor. Kolejnym krokiem będzie ułożenie kolorowej kombinacji z kwiatów przez rodzica. Dziecko ma ułożyć taki sam wzór. Kolejny wzór kwiatowy dziecko może ułożyć na podstawie tego co rodzic mówi np.: ułóż 3 czerwone kwiatki, jeden niebieski, dwa żółte, jeden zielony itp. Zadanie możemy kontynuować przygotowując kartki z liczbami od 1 do 15. Dziecko losuje kartonik z liczbą. Układa przed nim tyle kwiatów, ile wskazuje liczba.

 

Jeśli mamy takie możliwości do zachęcam do wykonania z dziećmi eksperymentu pt. „Barwienie kwiatów”. Pamiętajcie Drogie Smerfy aby wszystkie eksperymenty wykonywać z rodzicami. A sposób w jaki należy wykonać to doświadczenie znajdziecie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=u-hAok7UqrY

Pozdrawiam Pani Gosia

  • barw 3
  • barw roze
  • barwione

Witam Was kochane Smerfy!

Dziś kolejna propozycja prostej zabawy niewielkim kosztem. W tej zabawie możecie rywalizować z rodzicem lub swoim rodzeństwem.

Potrzebne Wam będą :

2 kubeczki plastikowe lub 2 szklanki dla każdego uczestnika zabawy, słomki, ziarna fasolki.

Do kubków wsypujemy fasolę, każdy Smerf i rodzic lub rodzeństwo będzie miał swój własny kubeczek. Zabawa polega na zasysaniu słomką powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. Nie jest to takie proste zadanie i wymaga odrobiny ćwiczeń, ale jest to super zabawa. To świetne ćwiczenie aparatu mowy, małej motorki i skupienia uwagi.

IS_P5260288-1000x620.jpg

Jeśli zabawa wam się spodoba, możecie dodatkowo wprowadzać elementy edukacyjne. Wystarczy jak na fasolkach napiszecie cyferki, a po wyłowieniu przykładowo 10 fasolek policzycie swoje zdobyte punkty, dodając cyferki zapisane na wyłowionych fasolach. Możecie też na fasolkach napisać sami lub z pomocą rodziców różne literki, które już znacie lub sylaby. Po wyłowieniu fasolek można z liter lub sylab ułożyć wyrazy, a nawet powstałe słowa zapisać na kartce.

nauka przez zabawę

Po skończonej zabawie możemy wykorzystać wasze ziarna fasolek do założenia waszego wiosennego ogródka. Zasadzicie fasolki i będziecie je hodować, podlewać i obserwować jak rosną. Każdy chętny Smerf może przynieść swoją roślinkę do naszego kącika przyrodniczego w sali. Oczywiście po powrocie do przedszkola !!!

Jeśli chcecie, żeby wasze roślinki wyglądały pięknie, wystarczy ozdobić doniczkę według waszego pomysłu z wykorzystaniem różnych elementów, które macie w domu. Wystarczy nawet tylko farba plakatowa, jak na obrazku poniżej.

               mini blomkrukor enkla blomkrukor vackra dekorera spel tillsammans med barns idéer blågult

 

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę udanej zabawy.

Pani Beata

ŚRODA 25.03.2020 r.

"Wiosna na łące"

Drogie Przedszkolaki! Przedstawiam moje propozycje na środę.

Posłuchajcie wiosennych zagadek:

Zielony dywan

pokryty kwiatami,

w lesie się ukrywa

pomiędzy drzewami. (łąka)

Jestem mała i zielona,

w trawie całkiem zanurzona.

Moim hobby jest pływanie -

- stylem moim pływają panie.

Lubię także rechotanie -

- tego już nie lubią panie.(żaba)

Czy na łące, czy to w lesie,

on na grzbiecie jabłko niesie,

i choć igły ostre ma,

już go każde dziecko zna.(jeż)

Skrzydła piękne ma we wzory,

wszystkie na nich są kolory.

Kiedy nastają dni gorące,

dzieci biegają za nim po łące.(motyl)

W norce mieszka i ucztuje,

sera sobie nie żałuje.

Mała, szara i drobniutka, 

zawsze bardzo jest cichutka.(mysz)

Ich kryjówką bywa kwiatek,

ile kropek - tyle latek.

Ich skrzydełka są w kropeczki,

to są właśnie...(biedronka)

Czy znacie takiego konika,

który pięknie w trawie cyka? (konik polny)

Krążę nad łąką, ile mam sił

i zbieram z kwiatów złocisty pył (pszczoła)

Ma dwa różki , choć nie bodzie

Mieszka w trawie albo w wodzie.

domek swój jak sami wiecie,

Nosi zawsze na swym grzbiecie. (ślimak)

 

Kolejną propozycją na dzisiejszy dzień jest zabawa "Ile kropek ma biedronka?". Potrzebne nam będą min. trzy rysunki biedronek, które dzieci mogą pokolorować bądź biedronki przygotowane wspólnie z dzieckiem (zdjęcie poniżej). Rodzic rysuje kropki na jednym skrzydełku biedronki. Dzieci przeliczają kropki biedronki i nadają im odpowiednie nazwy (w zależności od ilości kropek), np. jednokropka, czterokropka, siedmiokropka. Możemy zapytać dzieci o to, która biedronka ma najwięcej, a która najmniej kropek? Ile kropek mają wszystkie razem? Na zakończenie zabawy dzieci mogą narysować na drugim skrzydełku tyle kropek ile jest na pierwszym.

  • biedronka 1
  • Bied 3

Wiem że Smerfy bardzo lubią masażyki. Tak więc przygotowałam dla was masażyk relaksacyjny: „Małe żabki”. (obie rączki masują)

Najpierw skaczą małe żabki.

A za nimi żabek babki.

Na prawo, na lewo,

Do środka, na drzewo.

Bocian dziobem stuka w trawie.

Ślimak patrzy nań ciekawie.

Szczypaweczki spacerują,

z rosy łapki otrzepują.

Tutaj płynie sobie rzeczka,

Rybki tańczą w niej kółeczka.

 

„Pachnie łąka, kłania się rumianek, zapraszam wszystkich na łąkowy taniec.”

(Do tej zabawy potrzebujemy starej gazety.)

Jesteśmy na łące, świeci słońce, oddychamy głęboko. Na hasło:

Wieje wiatr- dzieci dmuchają w gazety by łopotały na wietrze

Pada deszcz- dzieci stukają paluszkami o gazetę

Parasol- dzieci chowają się pod gazetą

Wieje wiatr- dzieci poruszają gazetami

Na koniec dzieci kładą się na plechach i wdychają nosem powietrze.

 

Zachęcam do wsłuchajcie się w odgłosy przyrody "Odpoczynek na łące" https://www.youtube.com/watch?v=UGVer-XSNVI

Miłego dnia życzy Pani Gosia

  • tapeta-wiosenna-laka
  • łąka
  • łąąka

„Języczek wędrowniczek” – gimnastyka narządów mowy.

Wybierzemy się z języczkiem na wycieczkę do lasu szukać wiosny.

Nastała wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków). wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny.

Jechał na koniku („kląskanie” językiem). Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia „kle. kle, kle”) i świerszcze (cyk, cyk...).
W oddali usłyszał kukułkę (ku – ku, ku-ku). Pogalopował dalej („kląskanie” językiem). Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia „prr”). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się, rozchylając wargi). Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i kichnął (dziecko kicha wymawiając „apsik”). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego ślimaczka z którym się zaprzyjaźnił (dziecko ziewa). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskanie”), zabrał ze sobą ślimaka.

 

Kontynuując naszą wiosenną twórczość, może wy macie ochotę zrobić takiego ślimaka. Będziecie mieć wtedy swojego przyjaciela, któremu nadacie imię. Praca może być wykonana inna techniką wymyśloną przez Was.

Potrzebne będą: makaron – duże muszle, plastelina, wykałaczki.

Aby wykonać ślimaka, należy z plasteliny uformować tułów i dodać z plasteliny oczka, czułki oraz usta z czerwonej plasteliny. Czułki zrobiliśmy z dwóch, ułamanych końcówek wykałaczki i nabitych na nie małych, plastelinowych kulek.

Znalezione obrazy dla zapytania: ślimaczek z makaronu i plasteliny

Znalezione obrazy dla zapytania: ślimaczek z makaronu i plasteliny

 

  • Ćwiczenia z krzesełkiem i klockiem lub kamyczkiem. Potrzebne jest krzesło i klocek (można go zastąpić dowolnym przedmiotem). Rodzic stawia krzesełko na środku pokoju i zwraca się do dziecka: Stań za krzesełkiem. Usiądź na krzesełku. Popatrz do przodu. Popatrz w lewo, w prawo. Zajrzyj za siebie Wstań, weź do ręki klocek i kładź go tak, jak ci powiem. Połóż klocek na krzesełku, pod krzesełkiem, z lewej strony krzesła, z prawej strony krzesła, z tyłu, za krzesłem, przed krzesłem.

  • „Szukam misia" nawiązuje do znanej zabawy „Ciepło - zimno". Dziecko stoi przed drzwiami i zamyka oczy. Rodzic chowa misia chowa misia. Następnie podchodzi do dziecka i mówi: Otwórz oczy. Powiem ci, jak masz iść, aby odnaleźć misia. Będę mówił: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu. Słuchaj i wykonuj polecenia. Rodzic staje za dzieckiem i kieruje jego krokami na przykład w taki sposób: Idź do przodu, stop. Przesuwaj się w lewo, stop. Teraz do przodu, stop. Popatrz w prawo, schyl się i znajdziesz misia.

 

Życzę wesołej zabawy i dziękuję za zdjęcia, które przesyłacie.

Wasze prace są piękne !!!

Pozdrawiam Pani Beata

Witam Wszystkie Smerfy 

I Zapraszam Do Wspólnej Zabawy!

WTOREK 24.03.2020r.

„Wyprawa po wiosenne słońce”    

 

Kiedy przychodzi do nas wiosna,

na niebie coraz częściej pojawia się słońce.

Czy wiecie co dobrego daje nam słońce?

Słońce jest źródłem energii, która jest niezbędna do życia wszystkich organizmów na Ziemi. Dzięki temu, że świeci słońce rosną rośliny. Słońce także ogrzewa wodę, ziemię i nas.  Gdyby zniknęło stracilibyśmy główne źródło światła i ciepła. Słońce to także źródło witaminy D. Innymi słowy, bez słońca byśmy nie istnieli.

 

„Ile oczek widzisz?”  - GRA MATEMATYCZNA

Potrzebować będziemy 2 kostek do gry i kartek z liczbami od 1 do 12 oraz pojemnika z rekwizytami. Najlepiej aby rekwizyty były nieduże np. klocki czy też korki od plastikowych butelek- coś co jest dostępne w domu w większej ilości (ok.12 elementów). Dzieci rzucają kostkami i układają na podłodze tyle elementów ile „oczek” na kostkach do gry wyrzuciły oraz odpowiadająca ilości oczek liczbę.  Proponuję na początek zacząć od jednej kostki.

 

Zachęcam do wysłuchania i zabawy przy piosence piosenki „Dookoła słońca”.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=nYRGXOFljLY

 

 

„Rzuty w stronę słońca”.

Na podłodze z dostępnego w domu szalika, chustki czy kocyka układamy słońce. Stare niepotrzebne gazety zgniatamy w kulkę. Gazety posłużą nam za chmurki, które chcą przysłonić nasze słonko. W zabawie możemy brać udział z rodzeństwem lub rodzicami. Po wykonaniu rzutów, przeliczamy ich trafioną ilość. Wygrywa osoba która najwięcej razy trafiła chmurką  do naszego słonka.

 

Jeśli macie ochotę chciałabym jeszcze zaproponować wam zrobienie "gąsienicy z papieru", która za pomocą słomki i waszego dmuchania będzie się poruszać. Wykonanie jej jest bardzo proste, a zabawa potem bardzo długa. Gąsienica może nie tylko się po prostu poruszać, ale robiąc więcej tych robaczków, można urządzić zawody/wyścigi. Wystarczą kolorowy papier, nożyczki i słomki. Poniżej zamieszczam link jak zrobić gąsienicę:

https://kz1.pl/14958/papierowa-chodzaca-gasienica-zabawka

 

Miłej zabawy życzy Pani Gosia

 

  • IMGP2021
  • gasienica_slomka

"Klasnę w ręce i nic więcej”

 Dzieci w parach z rodzicem ustawione na obwodzie koła twarzami do siebie recytują wierszyk ilustrując go ruchem.

„Klasnę w ręce i nic więcej,

wznoszę nogę nad  podłogę,

drugą nogę nad podłogę,

krótki wydech /razem robią przysiad/, 

znowu wdech/ wstają/,

witam Ciebie:

cześć, cześć, cześć

/podają sobie ręce w powitaniu/.”

 

Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała:

  • Powitanie paluszkami i stopami - rodzic siedzi naprzeciwko dziecka, witają się ze sobą paluszkami rąk, całymi dłońmi, paluszkami stóp

  • Wskazywanie za rodzicem swoich części ciała – pokaż swoje ręce, swoje ucho itp. 

 

Ćwiczenia oparte na relacji „z”

  • Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.

  • Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.

Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”

  • Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a rodzic próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).

  • Przepychanie – dziecko i rodzic siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.

  • Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.

 

Ćwiczenia oparte na relacji „razem”

  • Rowerek – rodzic i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.

  • Kołyska – rodzic w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.

 

 

Jeśli będziecie chcieli wysłać zdjęcia to będzie mi bardzo miło.

 

Życzę wam udanej i wesołej zabawy.

Pani Beata

 

  • praca plastyczna

Drodzy Rodzice, Kochane Smerfy!

 

Zaplanowany temat na ten tydzień to:

„Przyszła do nas Wiosna, Wiosenka!”

23-27.03.2020 r.

 

Poniżej przedstawiam propozycje na wiosenny poniedziałek.

PONIEDZIAŁEK 23.03.2020r.

„Witaj, wiosno!”

Cel: każdy Smerf, potrafi wymienić oznaki wiosny oraz wie na czym polega praca ogrodnika.

 

Drogie Smerfy. Zagadka specjalnie dla Was.

Ciekawe czy sobie poradzicie? Jestem pewna że tak.

Przybywa do nas z daleka.
Każdy z utęsknieniem na nią czeka.

Przynosi w darze ciepło i słońce.
Towarzyszą jej ptaszki śpiewające.
Listki z pąków wyglądają,
Kwiatki płatki rozchylają,
a dzieci zawsze radośnie ją witają.

WIOSNA

Możecie teraz podzielić słowo WIOSNA na sylaby i głoski.

Wiecie kiedy zaczyna się wiosna?

Po jakiej porze roku przychodzi?

Które miesiące to miesiące wiosenne?

 

Wiosna to początek – czas kiedy wszystko budzi się do życia. Nie tylko to obserwujemy, ale także słyszymy. Wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na wiosnę prawda? Mieliśmy już dosyć zimna i ponurych dni. I nareszcie przyszłą do nas! Posłuchajcie co do nas napisała Pani Wiosna w liście”

„List od Pani Wiosny”

Kochane Smerfy!

Już przybyłam do Waszego kraju.

Niedługo spotkacie mnie wszędzie:

w młodych listkach na drzewach, w śpiewie skowronka,

klekocie bociana, w kumkaniu żabek i fiolecie krokusów.

Mam dużo pracy i dlatego nie mogę być teraz z Wami.

Ciekawe czy wiecie jakie są zwiastuny Wiosny?

Przygotowałam dla was ciekawe zadania. Życzę powodzenia!

Pani Wiosna

 Czy zauważyliście za oknem coś, co może świadczyć o tym że Pani Wiosna już nadeszła. Myślę że jesteście świetnymi obserwatorami i dostrzegliście już wiosnę, a nawet ją usłyszeliście i poczuliście.

 

Macie ochotę na krótki filmik o zwiastunach wiosny pt. „Wiosna- pierwsze oznaki w przyrodzie”.

To zapraszam.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

Wiosna to także czas na porządki. A porządki trzeba zacząć od posprzątaniu ogródka.

„WIOSNA I PAN OGRODNIK HENRYK”

Do pana ogrodnika
śle Wiosna wiadomość,
że czeka dziś w ogrodzie,
bo pragnie mu pomóc.

Narzędzia ogrodnicze
wskakują na grządki,
przespały całą zimę,
czas zacząć porządki.

I na rozkaz Henryka
kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią, wygrabiają
liście, trawy i kamyczki.

I sekator się uwija,
tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje:
jak pracować to ambitnie. 

 

Po ścieżkach biega wiosna,
a za nią ogrodnik.
Co zasiać i posadzić,
chcą razem uzgodnić.

A słonko na nich z góry
spogląda przyjaźnie:
poświęcę dzisiaj długo,
to będzie wam raźniej.

Co Wiosna z Panem ogrodnikiem robili w ogródku?

Jakich narzędzi ogrodniczych używali?

Które narzędzia służą do kopania?

Do czego używa się grabi, sekatora, kosiarki?

Co Pan ogrodnik i wiosna razem uzgadniali?

Czy pamiętacie jak miał na imię Pan ogrodnik?

Ogrodnik miał na imię Henryk i z tego co wiem uwielbiał jeździć na hulajnodze. Spróbujcie teraz podzielić na sylaby oba słowa i przegłoskować.

Spróbujcie w czasopismach, gazetach odnaleźć jak najwięcej literek "h, H" i zaznaczcie je na ulubiony kolor (jeśli dzieci mają rodzeństwo w podobnym wieku, można zrobić zawody w wyszukiwaniu literek, dzieci je przeliczają, wygrywa osoba, która odnajdzie więcej liter).

A teraz poproście rodziców o to aby na kartce narysowali wam bądź wydrukowali szablon literki "h". Waszym zadaniem jest ulubionym kolorem plasteliny wyklejenie literki. 

„Wiosenna pobudka”

Teraz czas na wiosenną pobudkę. Wraz z rodzicami możecie stworzyć wiosenne kompozycje z figur geometrycznych (mogą to być wcześniej przygotowane kolorowe figury wycięte z papieru). Możemy ułożyć kilka elementów np. duże i małe koła, zielone i żółte kwadraty, i poprosić dziecko o ułożenie z tych figur np. kwiatka. Możemy tworzyć różne kombinacje kwiatowe, ale nie tylko. Układamy także motyle, słońce, ptaszki itp. Po każdym ułożeniu naszych obrazków określamy, ile i jakich figur wykorzystaliśmy w naszej kompozycji, np.: Na moim obrazku jest jedno duże żółte koło, dwa małe żółte. Po zakończeniu możemy wykorzystać figury do zadań matematycznych. Musimy  posegregować nasze figury ze względu na kształt,  kolor oraz je policzyć. 

 

Pośpiewamy? :-)

Piosenka „Maszeruje Wiosna”. 

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

 

DOMOWE EKSPERYMENTY: „Mycie rąk” oraz „Tęcza z cukierków. Pamiętajcie żeby robić to z rodzicami.

„Myjemy ręcę”

Jak wiemy, aktualnie tematem numer jeden na świecie jest temat koronawirusa. Aby w tym trudnym czasie uczulić zwłaszcza dzieci na to jak ważne jest mycie rąk proponuję wykonanie bardzo prostego doświadczenia.

- Miska z piaskiem,

- miska z wodą,

- olej,

- pędzelek,

- płyt do kąpieli lub mydło w płynie.

Dzieci muszą mieć umyte i suche ręce. Przynosimy miskę piasku. Dzieci kładą ręce na piasek, który przykleja się do dłoni, ale bardzo łatwo jest go usunąć, strzepnąć. Teraz pędzelkiem nanosimy olej na dłoń dziecka. Piasek przylepia się, ale już nie daje się tak łatwo usunąć. Cząsteczki oleju mocno go trzymają. Wkładamy ręce do miski z wodą i okazuje się, że sama woda nie bardzo pomaga. Silnie trzymające się cząsteczki wody, nie bardzo radzą sobie z usuwaniem cząsteczek tłuszczu. Co możemy zrobić? Dolewamy płynu do kąpieli lub mydła w płynie. Co się teraz dzieje? Woda osłabiona przez mydło z łatwością usuwa brud i tłuszcz z rąk.

 

„Tęcza z cukierków”

Jako że jesteśmy przy wiosennych tematach a także rozmawialiśmy o pogodzie, proponuję aby wykonać w domu poniższe doświadczenie, które jest niezwykle proste. Potrzebujemy:

- biały talerz

- kolorowe cukierki Skittles (bądź podobne)

- odrobina wody

Cukierki układamy na talerzu w kształt koła. Teraz wystarczy tylko polać je delikatnie wodą i odczekać, aż barwniki w nich zawarte stworzą nam na talerzu piękną tęcza.

Powodzenia Pani Gosia

 

  • eksp.
  • tecza

Witajcie kochane Smerfy!

"Powitanka”.

Rodzic czyta tekst, dziecko ilustruje ruchem treść wierszyka.

Oczywiście zachęcam również rodziców do zabawy.

Zabawa pomoże wam utrwalić umiejętności związane z orientacją w schemacie własnego ciała (noga, ręka, łokieć, oko, ucho itp.)

 

„Gdy się dzieci chcą przywitać,
to dzień dobry mówią wszystkim,
uśmiech miły posyłają,
prawą rączką pomachają” .
„Prawa ręka, noga prawa,
cała strona też jest prawa,
prawe ucho, oko mam,
prawy łokieć z boku dam.
Lewa ręka, noga lewa,
cała strona też jest lewa
lewe ucho, oko mam,
lewy łokieć z boku dam.

 

 

"Obrazek dla Wiosny"

Będzie to dyktando rysunkowe.

Rodzic rysuje kontur domku na dole kartki. Dziecko na kartce wykonuje polecenia rodzica, które pomogą wam utrwalić określanie położenia przedmiotów.

Instrukcja dla rodzica:

-podpisz się w lewym górnym rogu kartki

-na dole kartki narysuj trawę

-na dole kartki jest domek, dorysuj okno i drzwi
- po prawej stronie domu narysuj drzewo
- po lewej stronie domu narysuj płotek
- nad domkiem narysuj słońce
- pokoloruj rysunek dla wiosny

 

Zagadka do rozwiązania:

Powrócił do nas
z dalekiej strony
ma długie nogi
i dziób czerwony.
(bocian)

Czy wiecie o kim jest zagadka?

 

Nasi skrzydlaci zwiastuni wiosny już przylecieli z dalekich krajów. A do Was leci pomysł na bociany z wykorzystaniem papierowych talerzyków i jednorazowych łyżeczek.

Potrzebne będą: papierowy talerzyk, nożyczki, ołówek, dwie małe i jedna duża plastikowa łyżeczka, kreatywne oczy lub wycięte z papieru, czerwony marker, klej na gorąco lub inny klej do plastiku, kawałek czerwonej kartki papieru.

Według wzoru na zdjęciu należy wyciąć elementy z papierowego talerzyka, następnie pomalować końcówki skrzydeł na czarno.

Małym łyżeczkom przycinamy okrągłe zakończenia i malujemy czerwonym markerem. Do główki dużej łyżki przyklejamy oczy i wycięty z kolorowej kartki dziób. Na koniec sklejamy wszystkie elementy i bocian jest gotowy do poszybowania w górę.

Kochane dzieciaki czekam na zdjęcia waszych prac!

Miłej zabawy życzy Pani Beatka

 

  • FotorCreated0-001
  • FotorCreated3-008
  • f7b
  • f2a-1024x682

 Drodzy Rodzice,

Poniżej zamieszczamy link do książeczki, o koronawirusie, która ułatwi wam rozmowę z dziećmi na ten temat:

https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_1325b26f2d954d108cbc769afedcadd3.pdf?fbclid=IwAR1Y-57SnXg4EW1vbA82PoZpJc73IR_ICRR4UI7Qp7vvk3K45lfUJEGlxLI

A oto dzisiejsze propozycje zabaw i zadań dla Smerfów.

Piątek 20.03.2020 r.

 

„Pogoda w różnych porach roku”

Cel: dziecko zna i wymienia cechy charakterystyczne dla danej pory roku 

 

CZYTAMY OPISY PÓR ROKU

Wiosna

 Z każdym dniem Słońce świeci coraz wyżej,

dni są dłuższe niż noce i stale się wydłużają,

temperatura rośnie. Pogoda jest zmienna.

Topnieje śnieg, częste są opady –

najpierw deszczu ze śniegiem, potem deszczu.

Wieją silne wiatry, pojawiają się burze.

Jednak nawet w maju zdarzają się przymrozki.

 Lato

Słońce znajduje się wysoko, dni są długie,

choć im bliżej jesieni, tym krótsze.

Cały czas jest ciepło –

niemal każdego dnia temperatura przekracza 20°C.

Zdarzają się okresy pięknej,

upalnej pogody przeplatane burzami.

W lipcu i sierpniu dosyć często padają deszcze.

Jesień

Z każdym dniem Słońce świeci coraz niżej,

dni się skracają i są krótsze od nocy, temperatura spada.

Pojawia się coraz więcej dni pochmurnych, z opadami i wiatrami.

Możliwe są też pierwsze przymrozki oraz opady śniegu z deszczem i samego śniegu.

Zima

Słońce znajduje się nisko, dni są krótsze od nocy,

ale trwają coraz dłużej, cały czas jest zimno.

Wśród opadów atmosferycznych przeważa śnieg.

Często przez długi czas utrzymuje się mróz.

Po przeczytaniu opisów dziecko opowiada nam co jest charakterystyczne dla każdej  pory roku.  

 

 

ROZWIĄZUJEMY ZAGADKI 

Nadchodzi po zimie

Znasz dobrze jej imię.

Kroczy w kwiatów pękach

I w promieniach słonka

Czy wiesz jaka to pora roku zwie się pośród ludzi.

Gdy słonko późno idzie spać a wcześnie się budzi?

Przynoszę deszcze, szarugi.

Dzień krótki, a wieczór długi.

Bociany wysyłam za morze

I jeże usypiam w norze.

„Ziemi” pierwsze dwie litery,

Dwie litery słowa mama

Dadzą nazwę pory roku.

Jaką? Pomyśl- zgadniesz sam.

 

BAWIMY SIĘ W PRAWDA- FAŁSZ

  • Teraz jest wiosna.
  • Wiosną jeździmy na sankach
  • Tulipan to kwiat wiosny.
  • Latem lepimy bałwanka
  • W lecie mamy wakacje
  • W lecie pada śnieg
  • W lecie dni są coraz dłuższe.
  • W Jesienią sady się rumienią.
  • Jesienią zbieramy grzyby.
  • Liście opadają z drzew jesienią.
  • Jesienią często wieje silny wiatr
  • Rok szkolny kończy się w zimie
  • Zimą kwitną maki.
  • W zimie pada śnieg.

Za każdą poprawną odpowiedź dajemy dziecku nagrodę. Może to być np. narysowane słoneczko, chmurka lub to, co dziecko lubi(wedle uznania rodziców). Następnie dziecko przelicza zdobyte nagrody. Możemy także powtórzyć proste działania matematyczne (dodawanie, odejmowanie) w zakresie 10,15.

 

ZABAWA DYDAKTYCZNA „CO POTRAFISZ?”

Do tej zabawy będą nam potrzebne karteczki z napisami: WIOSNA, LATO, JESIEN, ZIMA (bądź obrazki), oraz następujące napisy na karteczkach: maj, bocian, krokus, sasanka, zielona trawka, tulipan, żaba, słonko, maliny, wakacje, kłos, namiot, lipiec, maki, listopad, rudy listek, borowik, kasztan, zapasy, : narty, mrozy, sanki, luty, bombka.

Zadaniem dzieci będzie dopasowanie napisu do odpowiedniej pory roku.

                                                                           Pozdrawiam Pani Gosia

 

SŁUCHAMY OPOWIEŚĆ RUCHOWEJ

Dzieci wcielają się w krople wody. Rodzic czyta opowieść  a nasze kropelki (dzieci) naśladują ruchy wymieniane w opowieści:

 

„JESTEM KROPLĄ WODY”

„Jesteś kropelką wody, leżysz na listku.

Wygrzewasz się na słonku.

Czujesz, że stajesz się lekka,

unosisz się wysoko, wysoko.

Jesteś teraz chmurką, płyniesz po niebie.

Nagle robi się chłodniej, spadasz na ziemię jako deszczyk,

odbijasz się o parapety domów, parasole ludzi... i

ponownie jesteś kropelką, leżysz na listku...”

 

PROJEKTUJEMY STROJE

Dzieci projektują strój odpowiadający danej porze roku i pogodzie wtedy występującej.

Pomocne mogą być gazety i czasopisma "modowe", z których dziecko może wyciąć elementy strojów.

 

JESTEŚMY NA POKAZIE MODY

Dziecko ma za zadanie z dostępnych strojów w swojej szafie, zaprojektowanie stroju na każdą porę roku. Rodzic przygotowuje miejsce pokazy- dba o miejsce do pokazu i muzykę. Oczywiście rodzice także mogą wziąć udział w pokazie. Do dzieła.

 

Dodatkowe propozycje dla dzieci i rodziców:

*Robimy kalendarz pogody. Wspólnie z dzieckiem stwórzmy kalendarz pogody na następny tydzień. Dziecko decyduje co umieścimy w kalendarzu (temperaturę, opady, zachmurzenie, wiatr, burze itp.). Wspólnie z dziećmi przez kilka dni prowadzimy obserwacje pogody, i zaznaczamy ją w naszych kalendarzach.  To jak kalendarz będzie wyglądał zależy od Państwa. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów.

* nauka piosenki „Cztery pory roku”

https://www.youtube.com/watch?v=pptRuejoWOY

* zabawa przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=Sl7Wevq_d1g

https://www.youtube.com/watch?v=5VrS_qvF8rk

Powodzenia Pani Beatka

  • KALENDARZ-POGODY-WSIP-POMOC-DYDAKTYCZNA
  • Kalendarz-pogody
  • kalendarz_pogody1

W tym tygodniu "Obserwujemy pogodę"

Drodzy rodzice i dzieci poniżej przedstawiam kilka propozycji zabaw i zadań na:

Czwartek 19.03.2020 r.

„Ach ta pogoda- co to takiego?”

Cel: dziecko określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia

 

ROZWIĄZUJEMY ZAGADKI

Ciepło z zimnem się zmówiło,

srebrne frędzle zawiesiło,

Kiedy ostry mróz przeminie,

w słońcu woda z dachu spłynie. (sopel)

Co to za ogrodnik?

Konewki nie miewa,

a podlewa kwiaty i drzewa. (deszcz)

Nie widać nic od samego rana,

Ziemia jest jakby mlekiem oblana.

Lecz nie martwice się, to nie szkodzi,

Bo słońce wróci za kilka godzin. (mgła)

Gdy wczesnym rankiem na łące się znajdziesz,

może te perły w trawie odnajdziesz. (rosa)

Pada z góry, z czarnej chmury nie śnieg, nie deszcz,

W słońcu promieniach w wodę się zmienia.

Co to jest, czy wiesz? (grad)

Dom pszczół i Ewa, to będzie… (ulewa)

Kiedy leci – nic nie gada,

Cicho i ostrożnie siada.

 Lecz o wiośnie, kiedy znika,

To dopiero szum, muzyka. (śnieg)

Huczy, świszczy, leci w pole,

Czyni w koło swe swawole,

zrywa ludziom kapelusze i wykręca parasole. (wiatr)

Pytania do zagadek:

Drogie dzieci z czym kojarzą wam się te odgadnięte hasła?

Jaką pogodę najbardziej lubicie?

Jaki miesiąc teraz mamy?

 

SŁUCHAMY WIERSZA O POGODZIE

„Kapryśna pogoda”

Siedzi natura i myśli sobie.

Och, ja tu zaraz porządek zrobię.

Wnet pory roku do niej przygnały

i różne aury zaplanowały.

Właśnie jest wiosna, wietrzyk powiewa,

słoneczko coraz mocnej przygrzewa.

Często śnieg z deszczem i grad popada,

jednak dni ciepłych znaczna przewaga.

Lato przychodzi zaraz po wiośnie.

Wszyscy witają lato radośnie.

 

Czyściutkie niebo, upały duże

zachody słońca i groźne burze.

Razem z jesienią ulewne deszcze.

Mgły wczesnym rankiem,

przymrozki pierwsze.

Coraz mniej ciepła, smutno, ponuro,

słońce ukryte ciągle za chmurą.

A kiedy zima sroga przybędzie,

lekki, puszysty śnieg sypać będzie.

Siarczyste mrozy, śnieżne zamiecie,

będą panować wtedy na świecie.

Bożena Forma

PYTANIA DO WIERSZA:      Kto był głównym bohaterem?

Jakie postacie wezwała do siebie natura?

Jakie aury zaplanowano dla poszczególnych pór roku?

Opiszcie pogodę w poszczególnych porach roku.

 

UKŁADAMY RAZEM RYTMY

Rodzic układa bądź rysuje rytm z obrazków związanych z pogodą (mogą to być: słoneczka, chmurki, pioruny itp.). Dzieci układają taki sam rytm (wzór, szlaczek) na swoich kartonach, kartkach podłodze. Możemy poprosić dziecko, aby ułożyło swój własny rytm (szlaczek).

Miłej zabawy życzy Pani Gosia

 

MASUJEMY SIĘ Z RODZICAMI

Masażyk relaksacyjny „Pogoda” na plecach:

Jaka dziś pogoda dzieci?

Może słońce mocno świeci. – okrężne ruchy dłoni.

Albo lekki deszczyk krop?- naśladowanie opuszkami palców kropli

Nie, to pan deszcz buty topi.- szybkie i mocne ruchy palców

A może ulewa nas zalewa?- oklepywanie całymi dłońmi

Lub piorun trzaska w drzewa.- klaśnięcie ponad ciałem

Potem w ziemię szybko leci.- opadniecie dłoni na ciało

Zastanówcie się dzieci!

 

ROBIMY NARZĘDZIE DO POMIARU SIŁY WIATRU

Na patyczek, kijek, długą wykałaczkę (w zależności co mamy w domu)  przyczepiamy paski, które możemy zrobić z bibuły. Jeśli nie mamy w domu bibuły mogą to być paski z foli aluminiowej bądź z torebek jednorazowych- z tego co mamy pod ręką. po wykonaniu testujemy z dzieckiem nasze narzędzie. dziecko określa z jaką siła wieje wiatr. 

 

BAWIMY SIĘ W PREZENTERA POGODY

Przed zabawą oglądamy wspólnie prognozę pogody. Dziecko przypomina nam co zawiera prognoza, o czym musimy powiedzieć naszym widzom prezentując prognozę pogody. Następnie zamieniamy się w prezenterów. 

P.S. Rodzice także mogą :)

 

Dodatkowe zadania dla dzieci:

* narysowanie właściwych symboli pogodowych do każdej z pór roku. Dzieci opowiadają, jakich wyborów dokonały.

* praca plastyczna marcowy parasol

Dobrej zabawy życzy Pani Beata

  • Parasol2
  • parasol marcowy
  • parasol3

Dziś mam dla was specjalne zadanie. Zachęcam, Was do samodzielnego stworzenia farb, które w kilka sekund po włożeniu do kuchenki mikrofalowej rosną i tworzą piękną wielobarwną  strukturę.

Przepis na rosnące farby jest bardzo prosty, a czas wykonania to zaledwie kilka minut.

Do ich wykonania będą potrzebne tylko trzy składniki:

sól

mąka

woda

 Te trzy składniki wsypcie do miski ( po jednej równej porcji soli, mąki oraz wody) i wymieszajcie razem i tak powstanie Wam masa do magicznych ,rosnących farb.

Masę możecie zabarwić barwnikami spożywczymi lub farbami.

przepis na farby

rosnące farby jak zrobic

Jak już wykonacie farbą dowolną pracę plastyczną, poproście rodziców o włożenie pracy na 30 sekund do kuchenki mikrofalowej.

Farba po wypieczeniu w kuchence mikrofalowej wyschnie, stwardnieje i uniesie się , tworząc piękny wielobarwny efekt spieczenia.

W taki sposób osiągniemy efekt pracy 3D.

farby 3D

Poniżej załączam filmik, który ułatwi wam wykonanie tego magicznego eksperymentu.

https://www.youtube.com/watch?v=WvtvC9Le8D4

 

A na koniec zabawa ruchowa na torze wodnym z butelek.

Za pomocą taśmy klejącej łączymy ze sobą wypełnione wodą butelki. W ten sposób stworzycie długi tor wodny, który będzie waszą równoważnią. Zaproście do zabawy rodzeństwo i rodziców.

 

 

 

Dziś mam dla was specjalne zadanie. Zachęcam, Was do samodzielnego stworzenia farb, które w kilka sekund po włożeniu do kuchenki mikrofalowej rosną i tworzą piękną wielobarwną  strukturę.

Przepis na rosnące farby jest bardzo prosty, a czas wykonania to zaledwie kilka minut.

Do ich wykonania będą potrzebne tylko trzy składniki:

sól

mąka

woda

 Te trzy składniki wsypcie do miski ( po jednej równej porcji soli, mąki oraz wody) i wymieszajcie razem i tak powstanie Wam masa do magicznych ,rosnących farb.

Masę możecie zabarwić barwnikami spożywczymi lub farbami.

przepis na farby

rosnące farby jak zrobic

Jak już wykonacie farbą dowolną pracę plastyczną, poproście rodziców o włożenie pracy na 30 sekund do kuchenki mikrofalowej.

Farba po wypieczeniu w kuchence mikrofalowej wyschnie, stwardnieje i uniesie się , tworząc piękny wielobarwny efekt spieczenia.

W taki sposób osiągniemy efekt pracy 3D.

farby 3D

Poniżej załączam filmik, który ułatwi wam wykonanie tego magicznego eksperymentu.

https://www.youtube.com/watch?v=WvtvC9Le8D4

 

A na koniec zabawa ruchowa na torze wodnym z butelek.

Za pomocą taśmy klejącej łączymy ze sobą wypełnione wodą butelki. W ten sposób stworzycie długi tor wodny, który będzie waszą równoważnią. Zaproście do zabawy rodzeństwo i rodziców.

 

 

 

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3- 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:00
  piątek 7:00-15:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.