Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

Znalezione obrazy dla zapytania: dzieci się uczą

„Przedszkolak w domu”

Serdecznie witamy wszystkie przedszkolaki i rodziców

z grupy „Jagódki”

Do wspólnej nauki i zabawy zapraszamy

 

    

Witam Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice

W tym tygodniu naszym tematem przewodnim jest:

„Obserwujemy pogodę” – 30.03.2020 r. – 03.04.2020 r.

Przysłowia, które znamy, a jak nie znamy to poznamy na ten tydzień to:

  • „W marcu jak w garncu”
  • „Kwiecień – plecień, bo przeplata:  trochę zimy, trochę lata”
  • „Majowa Zofia bzy nam rozwija”

 Poniedziałek 30.03.2020 r.

„Ach, ta pogoda – co to takiego?”

Kochane Jagódki na początku naszej dzisiejszej przygody z zabawą i nauką online zastanówcie się cóż to takiego „POGODA” i jaka ona teraz jest.

A pomoże Wam w tym utwór Bożeny Formy pt. : „Kapryśna pogoda”

Drogi Rodzicu, proszę  przeczytaj dziecku  teks i porozmawiaj na jego temat.

„Kapryśna pogoda”  B. Formy

Siedzi natura i myśli sobie.

Och, ja tu zaraz porządek zrobię.

Wnet pory roku do niej przygnały

i różne aury zaplanowały.

 

Właśnie jest wiosna, wietrzyk powiewa,

słoneczko coraz mocnej przygrzewa.

Często śnieg z deszczem i grad popada,

jednak dni ciepłych znaczna przewaga.

Lato przychodzi zaraz po wiośnie.

Wszyscy witają lato radośnie.

 

Czyściutkie niebo, upały duże

zachody słońca i groźne burze.

Razem z jesienią ulewne deszcze.

Mgły wczesnym rankiem, przymrozki pierwsze.

Coraz mniej ciepła, smutno, ponuro,

słońce ukryte ciągle za chmurą.

 

A kiedy zima sroga przybędzie,

lekki, puszysty śnieg sypać będzie.

Siarczyste mrozy, śnieżne zamiecie,

będą panować wtedy na świecie.

Propozycja pytań do tekstu:

  • Kto był głównym bohaterem?
  • Jakie postacie wezwała do siebie natura?
  • Jakie aury zaplanowano dla poszczególnych pór roku?
  • Opiszcie pogodę w poszczególnych porach roku.

 

„Jaka jest dziś pogoda”

Jagódki, aby sprawdzić, że pogoda bywa kapryśna załóżcie kalendarz pogody i przez cały tydzień bądźcie obserwatorami pogody . POWODZENIA !

Grupa III   Kalendarz i pogoda - Educol Frajda Przyrodnika: Przedszkolny kalendarz pogody

Gotowy kalendarz pogody do wydrukowania:

 

  • kalendarz_pogody1
  • kalendarz-pogody 2

Zachęcam do obejrzenie:

https://www.youtube.com/watch?v=uZD8-5JoUXI

Propozycje kart pracy do wydrukowania, dla dzieci, które lubią kolorować, wyklejać ...

 DRZEWO projekt edukacyjny - PDF Darmowe pobieranie 

  • cztery pory roku
  • pory roku-pogoda
  • w marcu jak w garncu

Życzę miłego dnia :)

Pani Ania

Piątek 27.03.2020

Zobaczcie proszę eksperyment, który pokazuje jak ważne jest mycie rąk mydłem.

Może zachęci Nas do wykonania podobnego doświadczenia w domu.

https://www.facebook.com/watch/?v=243811969989959

 Zabawa „Wiosenne rytmy”

Do zabawy potrzebne będą obrazki /wydrukowane albo narysowane/ np. z wiosennymi roślinami. Najpierw rodzic układa rytm z obrazków a dziecko dany rytm kontynuuje dokładając odpowiednie obrazki.

Możecie też dokładać po jednym obrazku, raz mama, raz dziecko. Kto się pomyli...robi trzy podskoki albo staje na jednej nodze :-)

Znalezione obrazy dla zapytania: rytmy obrazki

Zabawa – „Znajdź literkę”- ciekawa alternatywa ćwiczenia spostrzegawczości.

Wytnij z papieru lub skorzystaj z gotowych literek, ułóż przed dzieckiem 2-4 kartoników. Nakryj pudełkiem i schowaj jedną. Jakiej literki brakuje?

A może poćwiczymy czytanie?

https://www.youtube.com/watch?v=ht75xp52FQU

I jak Wam poszło myślę, że każdy świetnie sobie poradził.

 

„Nasionko”- wspólna zabawa w pokazywanie do wierszyka.

Ziarenko bardzo małe ( siedzimy w siadzie skulonym)

pod ziemią sobie spało ( siedzimy w siadzie skulonym)

a gdy się obudziło ( powoli podnosimy głowę do góry)

to kiełek wystawiło ( ręce złożone razem podnosimy do góry)

Łodyżkę do góry wysłało ( wstajemy powoli do góry)

listeczkami i kwiatkami przybrało (ręce i palce u rąk są rozłożone)

 

Teraz czas na rozpoczęcie wiosennej hodowli.

Jak uprawiać rzeżuchę?

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

Uprawa rzeżuchy jest bardzo prosta. Pojemnikiem na roślinę może być niemal wszystko, ja polecam skorupki po jajkach, a raczej wypłukane połowy wydmuszki z dużego jajka. Dzieci mogą ozdobić skorupkę w dowolny sposób, tworząc efektowną dekorację.

Rzeżucha to źródło:

  • cynku,
  • żelaza,
  • wapnia,
  • jodu i siarki,
  • manganu,
  • chromu,
  • witamin z grupy B, a także C i A.

Czy Jagódka wie, ze rzeżuchę dodajemy do twarożku, zup, sałatek i surówek, można też po prostu posypać nią pieczywo. Dzięki specyficznemu, ostremu smakowi rzeżucha poprawia dzieciom apetyt.

Znalezione obrazy dla zapytania: etapy siania rzeżuchy   Znalezione obrazy dla zapytania: etapy siania rzeżuchy

Pamiętajcie, żeby zdrowo się odżywiać .

Życzę miłego weekendu.

Zapraszam na kolejną porcję zabaw w poniedziałek.

P.Dorotka

 

Jagódki, w piątkowy dzień zapraszam do zabawy

„Wyliczanka matematyczna”

 Drodzy rodzice proszę o powtarzanie z dziećmi tej wyliczanki, natomiast dzieci proszę o wykonanie czynności o których jest tam mowa. (dzięki temu wyliczanka sama zapadnie dzieciom w głowie).

Milej zabawy!

                              „Umiem liczyć do dziesięciu”                                                               

Na jeden – klaśnij, na dwa-skocz,
trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy-machnij noga prawą
ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery -mrugnij okiem,
pięć-maszeruj równym krokiem.
Sześć – oznacza podskok w górę,
jakbyś chciał przeskoczyć chmurę.
Siedem to jest kroczek w prawo,
osiem – możesz bić już brawo.
A na dziewięć – „liczba” krzyknij!
I na koniec stojąc w miejscu
wolno policz do dziesięciu!

Zabawy sylabowe na łyżkach

         Jagódko, dopasuj  i przeczytaj sylaby napisane pisakiem sucho ścieralnym.

 

czytanie sylabowe, nauka czytania, jak nauczyc dziecko czytac  nauka przez zabawe

Dla wszystkich dzieci, które mają jeszcze niedosyt zabaw proponuję:

„Weekendowe gniotki”

Znalezione obrazy dla zapytania: gniotki sensoryczne

Potrzebne będzie: Balon, butelkę 500 ml, mąką ziemniaczaną lub ryż, lejek, włóczkę do zrobienia fryzury naszemu stworkowi oraz czarny marker.

Ważne, aby butelkę napełnić mąką ziemniaczaną (lub innym produktem). Nadmuchać balon, skręcić go i nałożyć na butelkę, następnie przesypać mąkę.

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu

Pani Ania

Czwartek 26.03.2020.

Temat dnia: „Wyprawa po wiosenne słońce.”

Zabawa „Wiosenna matematyka.”

Uporządkuj liczby od 1 do 10

Dzieci otrzymują wypisane na kartce liczby, które muszą uporządkować według kolejności.

2 4 5 7 8 1 3 6 9 10

Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem klamerek. Dzieci przypinają klamerki

( spinacze do bielizny) do kartonowych pasków ćwicząc dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Teraz będziemy liczyć na klamerkach. Rachujemy, każdy liczy samodzielnie.- przypnij sześć klamerek i jeszcze cztery klamerki… Pokaż… Policz… Ile masz razem? Masz dziesięć przypiętych klamerek, zdejmij dwie… Ile pozostało?- do paska przypiąłeś dziesięć klamerek, ma ci zostać pięć… Ile trzeba zdjąć?

Po każdym wykonanym zadaniu zapisujemy działanie na kartce.

Można do przypinania klamerek wykorzystać duże kartonowe kwadraty lub trójkąty. Dzieci przypinają po jednej , po dwie , po trzy klamerki do każdego boku. Różnorodność zadań zależy od pomysłowości .

Na kartce dzieci  rysują zadanie zaproponowane przez rodzica rozwiązują działania matematyczne- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.np.

Zosia dostała 5 tulipanów, a potem jeszcze 6 żonkili. Ile ma razem wszystkich kwiatów?

Tomek kupił 10 ciasteczek  dla mamy, ale po drodze zjadł 3. Ile ciasteczek dał mamie?

Znalezione obrazy dla zapytania: obrazek liczenie i przypinanie klamerek

 

A może spróbujemy tak?

https://www.facebook.com/watch/?v=2283677431679654

 

 Kolorowy hiacynt to pomysł na ciekawą pracę plastyczną.

Do wykonania pracy potrzebne będą:

kolorowe kartki z bloku- zielone przeznaczone na wykonanie łodygi oraz liścia, pozostałe kolory uzależnione są od tego jaki kolor kwiatka wybierzemy
klej,
nożyczki

patyczki do szaszłyków.

Znalezione obrazy dla zapytania: obrazek hiacynt z papieru

Oto podpowiedź jak wykonać hiacynta.

https://www.youtube.com/watch?v=N2LIkLIeSX4

A może teraz sprawdzimy spostrzegawczość dzieci. 

Znajdź 5 różnic między obrazkami.

Powodzenia.

https://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_614.jpg

Miłego dnia:)

P. Dorotka

Witam wszystkie  Jagódki oraz Rodziców

Miłe przedszkolaki dziś proponuję kolejną  porcję inspiracji do wspólnych zabaw z mamą, siostrą, bratem lub tatą. Życzę udanej zabawy!

„Lustro”

Dziecko z rodzicem lub innym członkiem rodziny siedzi naprzeciwko siebie: dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, rodzic naśladuje jego ruchy. Po chwili należy dokonać zmiany ról.

„Wiosenne wierszyki”

Zabawa polega na dokończeniu zdania w taki sposób, aby powstał rym.  

Lata osa koło ….(nosa)

Radują się dzieci, gdy słonko mocno … (świeci)

Za chwilę zakwitną żółte …(żonkile)

Drzew koronę zdobią pączki …(zielone)

Piękna i radosna, przyszła do nas …(wiosna)

 

 Propozycja zabawy dla dziewczynek

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Dla chłopców proponuję:

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Propozycje zabaw :

https://www.youtube.com/watch?v=i_egxxMWDq8

https://www.youtube.com/watch?v=YQNaA-U9Lcc&list=RDhhxeSDPbI5g&index=5

https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/pcb.3637638152973976/2387556924709692/?type=3&theater&ifg=1

https://www.facebook.com/watch/?v=136321778388105

Pozdrawiam Pani Ania

Środa 25.03.2020.

Dzisiejszy temat: "Wiosenkowo, fiołkowo."

Wiosna dookoła, może dzisiaj do zabawy zaprosi nas Krasnal Hałabała.

Znalezione obrazy dla zapytania: obrazek Krasnal Hałabała

Mamo, tato poczytaj mi proszę:)

„O WIOŚNIE W LESIE  I  WIEWIÓRKI  WAŻNYM INTERESIE”             

 Lucyna Krzemieniecka

Spał sobie Hałabała zimą, długą znużony wielce w swojej dziupli po wiewiórce na mchowej pościeli. Nóżki w czerwonych bamboszkach podwinął pod siebie i czekał aż słonko wiosenne na dobre się rozzłoci na niebie. Coraz to się poderwał, ogienek na komineczku zapalił, herbatki z lipowego kwiatu w garnuszeczku zaparzy, jagódką suszoną przygryzł albo laskowym orzeszkiem i dalej spał, i z jednego boczku na drugi się przewracał. Aż się miotełka z gęsich piórek z oburzenia trzęsła w kątku, że jej krasnal nie weźmie do zrobienia porządku. Paproszki bowiem sypały się z mchowej pościeli i nieporządek był wielki.

  Połowa marca już dawno minęła, a krasnal wciąż spał smacznie. Aż tu nagle któregoś dnia w południe, ktoś mu sen przerywa i stuk, puk, stuk, puk, do drzwi dziupli kołata.

 Kto tam? – pyta krasnal, pod mchową pierzynką się przeciągając. A gość na to:

-              To ja, wiewiórki córka z leśnego podwórka. Moja mama nie miała przyjść sama, więc mnie przysłała do pana krasnala, żeby pan przyszedł do mamy w ważnym interesie. Mieszkamy opodal w czarnym lesie.

-  Owszem powiada krasnal – pójdę, ale nie inaczej, póki się z wiosną nie zobaczę. Nie będę się przy byle pogodzie spieszył – taka już moja zasada. Przyjdź kiedy indziej, trudna rada.

- Ale proszę pana – mówi wiewiórka zatroskana – Przecież już pączki widać na głogu, a na suchej trawce na rozłogu słońce niezgorzej świeci, a młynarzowe dzieci, bazi szukają nad rzeka. Już wiosna niedaleko.

-  Ależ, gdzież tam, gdzież tam –mruknął Hałabała i chrapnął.

 Spał znowu jakiś czas, aż tu biegnie ktoś przez las. Biegnie ktoś zieloną drogą. Rude uszy, rudy ogon i do dziupli stuk, puk.

- Kto tam? – pyta krasnal.

- To ja wiewiórki córka z leśnego podwórka. Mama prosi, żeby pan przyszedł w ważnym interesie do naszej dziupli w czarnym lesie.

- Owszem, owszem, przyjść przyjdę, ale nie inaczej, póki się z wiosną nie zobaczę. Nie będę przy byle pogodzie nóg nadwyrężał – tak już moja zasada. Przyjdź kiedy indziej, trudna rada.

- Ale panie krasnalu – mówi wiewiórka pełna żalu – toć już baba Saba przyszła do lasu po zawilce, toć już włosy zielone wierzbom rosną ponad rzeką, wiosna już niedaleko.

 Na wspomnienie o babie Sabie zerwał się krasnal z pościeli i jednym oczkiem z dziupli wyjrzał. Patrzy, a baba Saba stoi na pagórku. Fartuch ma kraciasty, a w nim jakieś kwiaty. To zawilce świeże, bieluchne, w małe powiązane pęczki. A każdy pęczuszek otulony w świeżutki meszek zielony. A baba Saba twarz, pomarszczoną jak jesienne jabłko, co się już kwartał pod jabłonką wyleżało, pod słoneczko wyciąga i mrucz

- Od dwudziestego marca zagrzewa słonko choć starca.

- Zagrzewa, zagrzewa – mówi Hałabała i ziewa – ale to jeszcze nie wiosna, wiewiórko – rudoskórko. Fiołków jeszcze nie ma . I uraczywszy wiewiórkę tą przemową, buch, buch – krasnal na pościel mchowa i chrapnął. Spał znów jakiś czas, aż tu biegnie ktoś przez las. Zwinne, zgrabne susy, ruda kita, rude uszy. I do dziupli stu, puk!

- Kto tam?

- To ja! – woła rudas, starszy syn wiewiórczy. – niech się pan krasnal łaskawie w pościele nie kurczy i przyjdzie do mej mamy w ważnym interesie. Toć już wiosna od dawna błąka się po lesie.

- Wpierw się do wstania przymuszę, zanim nie zabrzmią fujarki pastusze! – woła krasnal. Aż tu nagle brzmi znad rzeczki głos wierzbowej fujareczki, po powietrzu leci granie – No niechże pan krasnal wstanie!

Raz, dwa, przetarł krasnal oczy i hop! Jak nie skoczy! Chwycił miotełkę z kąta i prosi:

Miotełko ty z gęsich piórek, oczyśćże mój garniturek wiosenny. Miotełeczka furku, furku po wiosennym garniturku i w mig krasnal z dziupli hyc – i biegnie na to miejsce,

gdzie zwykle się z wiosenką spotykać. Przybiegł wreszcie na to miejsce, kędy las się kończy. Patrzy, słońce nad polaną w złocistej opończy. Sypie promieniami całe wiązki na młodziuchne liście i gałązki. A fiołków w trawie gromada cała.

  Przystanął Hałabała i woła;

-  Ej, wiosenko, nie bądź taka, przybądź do mnie, nieboraka, niechże cię zobaczę! Zapachniało mu nad głową fiołkowo, wiosenkowo, jakby nos wetknął  znienacka w pachnidełka miłe, i nagle patrzy, panienka wiosenka, w konwaliowych, sasankowych sukienkach. Uśmiecha się i mówi;

-Jestem już. Każę słonku świecić, każę śpiewać ptakom, będziesz mógł po lesie chodzić, nieboraku.

-Teraz to już będę mógł! – wrzasnął Hałabała i nie żałując nóg, w te pędy do wiewiórki – rudoskórki pobiegł.

- Jakiż to ważny interes masz do mnie, ciekaw jestem ogromnie!

- A wiewiórka – rudoskórka rudą główka kręci i mówi.

- Cała bieda w tym, że nie mam pamięci. Cztery dziuple w lesie miałam, a o jednej zapomniałam. Tam orzechów pełna dziupla, a tu mi się co dzień zapas uszczupla, a do nowych laskowych orzechów jeszcze daleko. Pamiętam, ze mości  Hałabała był ze mną, gdym dziuple obierała: dam orzechów mości krasnalowi, jak się nad tym trochę pogłowi.

- A owszem, bardzo chętnie, wnet to sobie upamiętnię. Pierwsza dziupla była w tej sośnie, co pod nią krzywy pieniek rośnie: druga dziupla była w tej sośnie, co pod nią borówka rośnie: trzecia dziupla była w tej sośnie, co pod nią wilcze łyko rośnie, a czwarta dziupla, była w tej sosence, co to ja się pod nią często kręcę, nad pracowitością czarnych mrówek rozmyślając. I o ile mnie pamięć nie myli, to jeszcze w lutym zastałem cię w tej dziupli po obiadku sutym, jakieś się po ostatnim orzechu oblizywała w pośpiechu.

-  A to ci się przypomniało, mój kochany Hałabało! – pisnęła wiewiórka.

- Prawda, prawda! Bo to mam pamięć jak u niedźwiedzia ogon – i hyc, kic, pobiegła w polankową stronę i tylko zatrzeszczały gałązki zielone.

 A Hałabała stoi i myśli; „co tam będę za wiewiórką gonił bamboszki wypsuwał i o te dwa orzechy, co mi z wdzięczności przyobiecała się dopominał. Pójdę lepiej i zobaczę, co się dzieje z boćkiem klekotaczem, boć już pewnikiem z zagranicy powrócił i na stodole baby Saby klekoce”. I poszedł krasnal, a w ślad za nim szła wiosenka panienka w wiosenkowych, konwaliowych sukienkach, z fujareczką swa zaczarowaną ptaszęcymi piosenkami rozśpiewaną.

 

Zabawa „ Zadania krasnala Hałabały”

 1. Drogie przedszkolaki, nad moim domkiem z listków kolorowych wisiał napis Hałabała. Zimowy wiatr listeczki pozrywał, pomóżcie mi naprawić moją wizytówkę.

 Jagódko ułóż z wyciętych liter lub napisz moje imię.

2. Znakomicie ułożyliście moje imię, a czy pomożecie mi trafić do boćka Klekotacza? Dostałem mapę, która pokazuje mi jak mam iść, czy pokażecie mi drogę?

 Jagódko narysuj proszę mapę jak mam dotrzeć do mojego przyjaciela.

3. Dzięki Wam szybko dotarłem do boćka, a on zaprosił mnie na spacer brzegiem stawu. Na spacerze spotkaliśmy wiewiórkę Rudoskórkę, która potrzebowała pomocy. Jej dzieci skakały po gałązkach , a ona nie wiedziała jak rozdzielić zapasy i nakarmić swoje pociechy.

Wiewiórka miała 4 dzieci, a 12 orzeszków podpowiedz jej jak rozdzielić zapasy po równo, żeby każda pociecha dostała tyle samo orzeszków.

Idąc dalej spotkaliśmy mamę żabkę, której dzieci chciały wygrzewać się na listkach w wiosennym słońcu, jednak żaba nie wiedziała jak to zrobić, żeby każdy był zadowolony.

Żaba miała 10 dzieci, a listków było 5 podpowiedz mamie żabie jak posadzić dzieci na listkach, żeby wszystkie się zmieściły.

Udało się? Myślę , że doskonale wykonałeś wszystkie zadania. Brawo !

 

Czas na wesołą zabawę , może rodzice pozwolą wykorzystać do niej proponowane rekwizyty:),a może pobawią się razem z wami:)

https://youtu.be/j4EiXelSTkI

Miłego dnia:)

P. Dorotka

 

 

Witajcie kochane Jagódki, w dniu dzisiejszym proponuję następujące zabawy:

„Mamo jestem naleśnikiem”

Drogi Rodzicu, oto propozycja zabawy, która z całą pewnością spodoba się  dziecku,jeśli raz pokażecie to będzie chciało się w nią bawić ciągle! Spróbujcie.

Rozłóż koc na podłodze, na jego brzegu kładzie się dziecko. Głowa jest poza kocykiem, ręce wzdłuż ciała. Rodzic zawija dziecko w koc opisując, co właśnie wkłada do naleśnika – może to być: np. czekolada, marmolada, dżem- delikatnie łaskocząc bądź ułożyć truskawki - gilgocząc. 

Moment zawijania naleśnika sprawia jednak największą frajdę, na koniec ugniatamy lekko, po czym dziecko podejmuje próbę samodzielnego wyjścia z koca.

„Wiosenne rebusy”

Jagódki spróbujcie rozwiązać poniżej zamieszczone rebusy.

Życzę powodzenia!

                 http://maluchwdomu.pl/wp-content/uploads/2017/10/Rebusy-001.jpg

Rebusy dla dzieci: pory roku i zjawiska atmosferyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Będzie nam bardzo miło, jeżeli wyślecie nam zdjęcia ze wspólnych zabaw.

Wstawimy na stronę naszej grupy.

Dziękuję za dzisiejszą zabawę

Pani Ania

 

 

 

Wtorek 24.03.2020r.

Dzisiejszy temat dnia: Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienkach.

 

Zapraszam Jagódki do obejrzenia krótkiego filmu o pierwszych oznakach wiosny.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

Zabawa "Kolorowe literki"- Jagódko, czy uda Ci się znaleźć poznane literki w kolorowych gazetach? Myślę, ze mama i tata chętnie udostępnią swoje gazety do tej zabawy.

Teraz dobrze byłoby, żeby Jagódka spróbowała czytać sylaby.

Co Nam będzie potrzebne: kartki, flamastry, a jeszcze ciekawiej kiedy znajdziemy  jednorazowe kubeczki.

Zadanie rodzica: napisać na małych karteczkach sylaby ( można wydrukować) np. ma- ma, ze-gar, itp., napisać sylaby na kubeczkach

Poniżej podpowiedź jak to zrobić.

  • czytanie-sylabowe kubeczki

Jeszcze jedna ciekawa zabawa to : Malowanie solą.

Co Nam będzie potrzebne: kartki, kredki najlepiej świecowe, klej, sól.

Zadanie rodzica: na kartce rysujemy duże pogrubione litery, może z wyrazu WIOSNA.

Zadanie dziecka: smarujemy klejem po konturze litery, następnie posypujemy solą, a jeśli Jagódka jest pracowita może narysować obok obrazki, które zaczynają się na taką literkę.

Bardzo prosta zabawa, a naprawdę można uzyskać fajne efekty. Wystarczy, że narysujesz klejem na kartce wybraną literę i kiedy dziecko będzie sypać sól, zabarwi się ona na wybrany kolor.

Jagódko, a może wykleisz ulubione literki z plasteliny?

 

  • alfabet-do-wyklejania-

Na zakończenie zapraszam do posłuchania piosenki o wiośnie. Będzie mi bardzo przyjemnie, kiedy Jagódka nauczy się piosenki i pochwali się kiedy się spotkamy:)

Piosenka o wiośnie.

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Miłego dnia

P. Dorotka

Zabawa z wyliczanką

 „Fiku-miku, w stawie pływa żab bez liku„ - M.Barańska

 

Fiku-miku, fiku-miku,

w stawie pływa żab bez liku.

Jak ta żaba się nazywa,

która kraulem pływa?

Dziecko, mówiąc wyliczankę, podaje wymyślone przez siebie imię żabki. Następnie wymienia kolejne głoski tego imienia, traktując je jako dalszy ciąg wyliczanki. Osoba, na którą wypadnie ostatnia głoska, staje się wyliczającym. Ale zanim zacznie wyliczać kolejna osoba proszę rozwiązać zadanie matematyczne .

I zabawa zaczyna się od nowa. 

 

„Wiosenne tulipany”

Potrzebne materiały do jej wykonania: kubeczki po serkach lub jogurtach, zielone słomki /można zrobić z papieru/, zielone liście, plastelina, nożyczki.

Znalezione obrazy dla zapytania: tulipan z kubeczków

Wspólnie z dzieckiem zastanówcie się, co trzeba zrobić, aby powstał taki piękny bukiet jak na ilustracji.

Gratuluję wykonania zadania! 

Znalezione obrazy dla zapytania: gratuluję

Poniżej zamieszczam inne propozycje wiosennych tulipanów

Znalezione obrazy dla zapytania: wiosenne tulipany przestrzenneZnalezione obrazy dla zapytania: wiosenne tulipany przestrzenne