Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

 

Witamy serdecznie wszystkie dzieci i rodziców

do wspólnej nauki i zabawy zapraszamy.

  • unnamed

 

Kochane Promyczki! Drodzy Rodzice!

Temat kompleksowy na ten tydzień: „Chronimy przyrodę"

Poniedziałek 30.03.2020 r. „Powietrze – czy wiemy, czym oddychamy?

Cel: Każdy PROMYCZEK:

- poznaje właściwości i znaczenie powietrza

-uczestniczy w zabawach badawczych

-wykazuje się logicznym myśleniem, podczas analizowania wyników doświadczeń

 

Promyczki czy wiecie co to jest powietrze? Czy powietrze można zobaczyć?

Weźcie słomkę i plastikowy kubek z wodą. Jeden koniec słomki zanurzcie w wodzie, a w drugi dmuchajcie. Obserwujcie, co wydobywa się z wody.

Wniosek: Przez słomkę wydobywa się pęcherzyki powietrza.

Jak myślicie, czy powietrze ma zapach?

Zamknijcie oczy. Czy czujecie jakiś zapach?
Rodzicu do przygotowanych 3 nieprzeźroczystych pojemniczków włóż: zmieloną kawę, skórkę z cytryny, ocet i zamknij je. Promyczki otwórzcie kolejno pojemniki. Czujecie teraz unoszące się z ich

wnętrz zapachy?

Wniosek: Powietrze nie pachnie, jednak przenosi zapachy.

Sprawdźmy czy powietrze można złapać.

Nadmuchajcie balony lub rękawiczki jednorazowe. Co się dzieje z balonem? Robi się coraz większy. Wypuście balony z rąk.

Wniosek: Powietrze jest wszędzie, ale go nie widać. Powietrze można złapać i zamknąć w balonie.

Rodzicu możesz pokazać dziecku, że czasami jesteśmy w stanie zauważyć zanieczyszczone powietrze w postaci dymu z komina lub spalin z rury wydechowej samochodu. Powietrze wtedy przybiera nieprzyjemny zapach i zmienia kolor, tak że jesteśmy w stanie je zauważyć. Jeśli nie uda się pokazać pewnych rzeczy na żywo, mona przedstawić obrazki.

Czy powietrze można dotknąć?

Promyczki spróbujcie dotknąć i złapać w dłoń powietrze. Udało się Wam? Weźcie kolorowe kartki papieru. Złóżcie je tak, by powstał wachlarz.

Wachlujemy się po twarzy. Czujecie?

Wniosek: Powietrza nie można dotknąć, ale można wprawić je w ruch. Ruch ten odczuwamy jako wiatr.

Kochani nadmuchajcie jednorazowe rękawiczki. Przekształćcie je w śmieszne stworki rysując na nich np. flamastrami. Możecie swój balon przykleić do plastikowego kubka lub rolki po papierze toaletowym, ozdobić piórkami, kawałkami materiałów, gazetą, włóczką albo paskami krepiny.

Udanej zabawy życzy pani Marzenka :)

 

               Drogie Promyczki

 Na dzisiejsze popołudnie proponuję:

 

-Na pewno miło będzie jeśli znajdziecie trochę czasu żeby zagrać w warcaby , szachy lub karty.

-Dobrze będzie jeśli troszkę  będziecie 

uzupełniać naszą przedszkolną książkę.

Wybierzcie sobie dwie dowolne strony

w książce i uzupełnijcie je.

     Pozdrawiam Pani Renatka

             

 

 

 

Zapraszam do wspólnej zabawy: Części ciała

Ustawiamy się z dzieckiem naprzeciwko siebie. Wymieniamy (można także śpiewać na określona melodię) poszczególne części ciała: „Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty, kolana, pięty. Głowa ramiona, kolana, brzuch. Oczy uszy, usta, nos”. Dziecko podczas wymawiania części ciała prawidłowo je pokazuje. W miarę ilości powtórzeń tempo piosenki przyspiesza.

 

Tekturowe pudełka mogą okazać się świetnym pomysłem na zabawę. 

Rzut do celu

W niedalekiej od nas odległości stawiamy pojemnik - może to być zwykłe pudełko po butach - rzucamy na zmianę do celu zgniecionymi kartkami papieru lub starej gazety. "Kulki" można najpierw pokolorować różnymi kolorami farby, by potem łatwiej policzyć punkty.

Tajemnicze pudełko

Zabawa, która pobudza kreatywność i spostrzegawczość dziecka. Polega na zgadywaniu, co trzyma w dłoni. Do wykonania tajemniczego pudełka potrzebne Ci będzie dowolne kartonowe pudełko, które będzie w stanie zasłonić trzymany w dłoni przedmiot. W pudełku należy wyciąć dwa otwory na ręce i to wszystko! Już można rozpocząć zabawę. Pamiętaj, by podawane przedmioty były różnorodne, warto rozpocząć od zagadek łatwych, a później, stopniowo zwiększać poziom trudności.

Zabawy Coś z niczego:

Zrobienie „nowego” przedmiotu z pudełka po butach, np. samochodu, domu, telewizora, skrzyni skarbów itp.

Jestem przekonana, że będziecie mieli wiele fajnych pomysłów

na zabawę z pudełkami.

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę udanej zabawy.

Pani Beatka ;-)

  • karton1_700
  • IMG_6175
  • IMG_6161
  • telewizor-z-tektury

                   Piątek-27 Marca

          Wesołe zabawy

          na wiosenne dni.

Cel:

Każdy Promyczek

- rozwiązuje zagadki o zjawiskach atmosferycznych

- potrafi czytać wyrazy i proste zdania

- odkrywa własne możliwości twórcze

 

    Wierszyk - Nadeszła Wiosna

Spojrzał w okno mały Paweł

a w ogrodzie wiosna,

świeżą trawkę, przebiśniegi,

w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów

w parku i ogrodzie,

Zapomnijcie moi mili,

o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka

garść ciepłych promieni,

Gdy ogrzeje nimi ziemię, świat się zazieleni.

 

Zagadki 

Co to za ogrodnik?

Konewki nie miewa a podlewa kwiaty i drzewa.

 

Huczy, świszczy, leci w pole,

czyni wkoło swe swawole,

zrywa ludziom kapelusze

i wykręca parasole.

 

Dom pszczół i Ewa to będzie …….

 

Nic nie widać od rana,

Ziemia jakby mlekiem oblana.

 

Lista atrybutów gazety.

Weź do ręki gazetę. Obejrzyj ją tak jakbyś ją widział pierwszy raz w życiu.

Spróbuj przeczytać kilka wyrazów.  Sprawdź czy gazeta wydaje jakiś

dźwięk, oceń jej ciężar. Dokończ zdanie:,, Gazeta jest.....''

                                            Pozdrawiam Pani Renatka

 

                                                       

 

 

Rodzice przygotujcie z Waszymi pociechami „album uczuć”. Razem wypisujecie wszystkie uczucia, jakie tylko jesteście w stanie sobie przypomnieć. Zapisujecie je w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu. Gdy przychodzi czas zabawy otwieracie Wasz album. Promyczki z pomocą Rodziców przeczytajcie nazwę uczucia wybranego przez Was. Wspólnie opowiadacie sytuacje, zdarzenia, w których tak właśnie się czuliście.

Mąka, sól i woda, i masa gotowa:)

Potrzebujecie: mąka, sól, butelki z wodą,

miseczki do zagniatania oraz koraliki, guziki, itp.

Promyczki nazywacie produkty i określacie do czego one służą. Wsypujecie: 2 kubki mąki, 2 kubki soli i dolewacie szklankę ciepłej wody. Mieszamy wszystko, a następnie zagniatamy, Jeżeli masa jest zbyt sucha i nie skleja się, należy dodać trochę więcej wody. Ugniatacie tak długo, aż masa będzie zwarta i nie będzie kleiła się do Waszych rąk.
Do masy można dodać parę kropel barwnika spożywczego lub wykorzystać mieloną kawę (kolor brązowy), sok z buraka (czerwony). Figurki z ciasta solnego można pomalować farbkami po wyschnięciu.
Możecie wykorzystać guziczki, koraliki,itp. Wszystko zależy od Waszej wyobraźni;)

Czekam na Wasze zdjęcia!

Miłego weekendu życzy Pani Marzenka

 

MAGICZNY SŁOIK

Przygotowanie MAGICZNEGO SŁOIKA jest łatwe - wystarczy słoik i karteczki, na których zapisujemy zadania do wykonania.  Magiczny Słoik to nic innego jak kilka pomysłów na wspólne spędzanie czasu. Kiedy dopada Was nuda, to wylosujcie jedną kartkę i do dzieła!!!

Kilka przykładowych zadań do wykonania:

  • Zbudować zamek z koców i poduszek.
  • Wymyślić bajkę o swojej rodzinie.
  • Wymyślić piosenkę lub wiersz o całej rodzinie
  • Pobawić się w chowanego.
  • Narysować laurkę (dla babci, dziadka, ulubionej koleżanki albo - najlepiej - wszystkich ulubionych koleżanek ;-)
  • Namalować farbami  lub kredkami swoją ulubioną zabawkę.
  • Zorganizować przyjęcie (połączone z balem!) dla wszystkich lalek i misiów - narysować zaproszenia, nakryć do stołu, wymyślić gry i zabawy.
  • Stworzyć perkusję z garnków i pokrywek, wymyślić jakaś melodię.
  • Zrobić własne puzzle.
  • Przygotować kanapki dla całej rodziny.
  • Zrobić eksperyment z wodą - wlać trochę do miseczki, włożyć do zamrażarki i co 10 minut obserwować, jak się zmienia.
  • Obrysować na dużym kartonie swoją siostrę/brata/mamę/tatę, a później pokolorować postać.
  • Zrobić trzydzieści przysiadów.
  • Wymyślić układ taneczny do ulubionej piosenki.
  • 20 razy podrzucić i złapać piłkę/podrzucić piłkę, klasnąć, złapać/podrzucić piłkę, obrócić się, złapać.
  • Zrobić domowe kręgle - np. z butelek wody i rozegrać pięć partii.
  • Wymyślić i stworzyć własną grę planszową i nauczyć w nią grać domowników.

 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

P. Beatka :-)

  • 11

                Czwartek-26 Marca

                  Wiosenna moda

Cel:

Każdy Promyczek

-zna cechy charakterystyczne dla danej pory roku

-planuje pokaz mody, wybiera kreacje zgodne z wybraną pogodą lub porą roku

-układa zdania z nazwami zjawisk atmosferycznych.

 

Promyczku 

Czy potrafisz  wymienić nazwy miesięcy roku we właściwej kolejności?  

Czy wiesz jakie mamy pory roku?

Spróbuj dopasować miesiące do pór roku.Wymień kilka cech charakterystycznych dla danejnpory roku.

( Tu może przydać się kalendarz)

 

 

Spróbujcie poobserwować zmieniającą się wiosną pogodę.

Ułóżcie kilka zdań z nazwami zjawisk atmosferycznych.

Np.Słonko jasno świeci, cieszą się dzieci.

 

 

Drogie Promyczki zaprojektujcie  stroje na wiosenny pokaz mody.

Możecie namalować kolekcję  ubrań farbami lub narysować kredkami.

Życzę  udanej zabawy.

 

                                               Pani Renatka

                                                                       

  

 

Promyczki i Rodzice!

Każdy odrysowuje swoją dłoń i wypowiada się, co tą dłonią robi najlepiej. Na koniec każdy tworzy „stworka-dziwaka”, poprzez dorysowanie do dłoni różnych elementów.

Jeżeli chcecie podzielcie się ze mną zdjęciami Stworków:)

Kochani, a może tak muzyczny recykling?

Mogą się przydać: pudełeczka po jogurtach, słoiki, woreczki, groch, ryż, suchy makaron, guziki, koraliki, puszki po napojach, małe plastikowe butelki, itp.

Każdy Promyczek wybiera sobie dowolny pojemnik. Wsypuje garść materiału sypkiego do swojego pojemnika. Butelki i słoiki można zakręc, puszki zaklekawałkiem samoprzylepnej foli lub taśmy

klejącej, kubeczki przykryć papierową serwetką

i zamocować gumką. Po wykonaniu instrumentów

wszyscy siadamy, aby posłuchać muzyki.
Rodzicu, możesz klaskać i nadawać rytm. Spróbujcie określ różnice i podobieństwa dźwięków, np. słaby, mocny, cichy, głośny, delikatny, ostry, przyjemny, stukający, szeleszczący, itp.

Czekam na zdjęcia Waszych niezwykłych instrumentów!

 

Pozdrawiam. Pani Marzenka

 

 

A teraz czas na wspólną gimnastykę do opowieści ruchowej 

 „JAK KRASNAL WIOSNY SZUKAŁ”  

 

Zaświeciło słońce. Krasnal spojrzał na swój ogródek i postanowił w nim posprzątać. Przekopała ziemię  (skłony tułowia z ruchem ramion, naśladującym kopania i odkładanie ziemi, akcentowanie przytupnięciem).

Do krasnala przybiegł zajączek  (dziecko naśladuje skoki zajączków - całe dłonie oparte przed sobą na podłodze, dociąganie nóg do rąk). Postanowili razem poszukać wiosny. Wybiegli z ogródka i   przed sobą zobaczyli rzeczkę. Bardzo chciał  przejść na drugi brzeg więc musieli poszukać kładki (dziecko przechodzi przez stworzoną z dostępnych zabaw kładkę - mogą być klocki, kartki papieru, gazety itp.)
Następnie na swojej ścieżce zobaczyli kamienie (skoki obunóż przez drobne zabawki leżące na podłodze)

Idąc na spotkanie z wiosną krasnal spotkał motyle. Chciał się z nimi przywitać, ale one ciągle mu uciekały. Postanowił je dogonić (dziecko biega licząc do 10 - przypomnienie liczebników:) Na hasło „UP” wyskok w górę – próba złapania motyla, lądowanie i przysiad.

Pozdrawiam

Pani Beatka :-)

             ŚRODA-25 MARCA

              Wiosenne przeliczanie.

Cel:

Każdy Promyczek:

- potrafi liczyć i przeliczać w zakresie dziesięciu i więcej

- układać i rozwiązywać zadania arytmetyczne.

 

Czy Promyczki wiedzą ile jest miesięcy w roku?

Policzcie miesiące,wymieńcie je we właściwej kolejności.

(Tu może przydać się kalendarz)

 

Daj każdemu po tyle samo.

Rozdziel swoje ulubione samochody, lalki pomiędzy swoją rodziną.

Czy wiesz jak to zrobić sprawiedliwie?

 

Weź tyle żeby starczyło dla każdego.

Pomyśl jak nakryć stół dla całej rodziny?

Ile potrzebujesz talerzy, łyżek, widelców, noży, łyżeczek?

Ile potrzebujesz sztućców?

 

Pomyśl i uporządkuj.    

Policz i spisz ile masz zabawek, które mają literkę  W (jak wiosna) 

w swojej nazwie. Poukładaj zabawki.

 

                                     Pozdrawiam Pani Renatka

 

 

Witam Kochani :)

Promyczki zamieniam Was w rakiety, za chwilę wystartujecie w podróż kosmiczną. Zaczynamy od bębnienia palcami w podłogę, najpierw powoli i delikatnie, potem coraz szybciej i głośniej. Następnie bębnienie zamieniacie w uderzanie dłonią, klaskanie, tupanie nogami, coraz szybciej i głośniej. Możecie też naśladować szum rakiety i stopniowo wydawać coraz głośniejsze dźwięki, aż do krzyku i wrzasku. Rakieta staruje, wyskakujecie wyciągając ramiona w górę i krążcie po orbicie przez chwilę, po czym spokojnie lądujecie.

Kochani czas na papierową wojnę;) Stare gazety gnieciemy w kulki i obrzucamy się nimi nawzajem na dany sygnał. Zabawę można urozmaicać, np. poprzez rzucanie tylko stopami, tylko na siedząco, tylko lewą ręką. Pamiętajcie, że nikomu nie można zrobić krzywdy!

Promyczki i Rodzice siadamy naprzeciwko siebie, wyciągamy swoje dłonie i zaczynamy się przepychać. Można też spróbować przepychanek samymi kciukami, plecami lub całym ciałem, z ramionami skrzyżowanymi na piersi, itp.

Udanej zabawy życzy pani Marzenka :)

 

:]

Miłym sposobem spędzania czasu może być wędrowanie po

ścieżce sensorycznej.

To zabawa dla bosych stóp. Na podłodze przygotowujemy trasę składającą się z powierzchni o rożnych właściwościach. Mogą to być kawałki tkanin – wełna, futerko, płótno, papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, tacki wypełnione cienką warstwą kaszy albo ryżu itp. Spacerowanie taką ścieżką rozwija nie tylko zmysł dotyku. Dzięki kolorom stymulowany jest też wzrok, a wydające różne dźwięki faktury pobudzają słuch.

Życzę wspaniałej zabawy

P. Beatka :-)

;0

  • sciezka-1

                                WTOREK - 24 MARCA

Cel:

Każdy Promyczek:

- zna przysłowia o wiośnie,

- potrafi wymienić nazwy miesięcy we właściwej kolejności,

- czyta wyrazy i proste zdania.

                                       

Wierszyk o ziarenku.

(Promyczki potrafią ten wierszyk inscenizować, pokazywać na palcach)

Ziarenko jedno małe

pod ziemią długo spało

a gdy się obudziło,

kiełek wystawiło.

Łodyżkę do góry wysłało,

listeczkami ją przybrało.

W górze kwiatem ubarwiło,

a w tym kwiatku następne ziarenko się skryło.

 

Przysłowia o wiośnie. 

Drodzy rodzice porozmawiajcie z dziećmi o nich.

 ,,W marcu jak w garncu''

,,Kwiecień plecień bo przeplata; trochę zimy, trochę lata"

,,Majowa Zofija bzy nam rozwija''

 

Policzcie wyrazy w każdym  przysłowiu.

Policzcie sylaby w każdym przysłowiu.

Przeczytajcie przysłowia.

 

Przypomnijcie nazwy miesięcy w roku.

Wymieńcie je we właściwej kolejności.

 

Pozdrawiam Pani Renatka

 

 

Kochani chcecie się dowiedzieć jak powstaje deszcz?

Potrzebny będzie termos (słoik) z gorącą wodą i lusterko.

Nad otwartym termosem – parującym (wrzątek), umieszczamy lusterko pod kątem i obserwujemy, co się dzieje.

Lusterko jest zaparowane, para zmienia się w krople wody, które ściekają po lusterku.

Para wodna (z lądów i oceanów) jest lekka i unosi
się ku górze (można to zaobserwować przy gotowaniu wody w czajniku), powstają z niej chmury. Przy zetknięciu się z zimnym powietrzem
(w atmosferze im wyżej tym chłodniej) para wodna skrapla się i powstaje deszcz.

Promyczki, a może tak zrobić chmurę w słoiku?
Co Wy na to? Przygotujcie: słoik z pokrywką, wrzącą wodę, lód i zapałkę.

Rodzicu do słoika wlej wrzątek. Promyczki na pokrywce ułóżcie lód. Połóżcie pokrywkę na słoiku. Obserwujcie co dzieje się na szklanych ściankach (powstają krople wody). Odsuńcie na chwilę pokrywkę z lodem, Rodzicu wrzuć do słoika zapaloną zapałkę i szybciutko z powrotem zakryjcie wieko. Zobaczycie jak w środku zbiera się chmura.

Kochani dajcie znać jak dużą chmurę udało Wam się stworzyć! Czekam na zdjęcia!

Promyczki, po wspólnej zabawie z Rodzicami przywitajcie wiosnę kolorowymi pracami. Poniżej kilka propozycji, pamiętajcie jednak, że możecie tworzyć według własnego pomysłu.
Z niecierpliwością czekam na zdjęcia waszych prac.

 

Lubicie oglądać bajki?

https://www.youtube.com/watch?v=bG-FCPiKlGo

https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8

 

Miłego dnia życzy pani Marzenka :)

 

 

  • prace

:-)

Zapraszam do zabawy

Wsypcie bułkę tartą na blaszkę/tackę i popatrzcie co można z nią robić… Bardzo prosta zabawa, która z pewnością spodoba się dzieciom. Rysujemy różne kształty, wzory, cyfry, litery.

Rozsypujemy na tacy pomponiki, koraliki, ludziki cokolwiek mamy pod ręką i łączymy je razem liniami. Można też łączyć na zasadzie odszukaj i połącz w pary rozsypane przedmioty np.: dwa guziki razem, dwa ludziki, dwa kapsle, dwa auta itp. Jeśli nie macie bułki tartej można użyć kaszę manną, piasek itp.

 

Życzę Wam miłej zabawy

Pani Beatka :-)

 

:-))

  • 1111
  • 22222
  • 44444
  • 333333

     

Drodzy Rodzice, Drogie Dzieci 

W tym tygodniu 23-27 marca

naszym tematem będzie ...

WIOSNA 

 

poniedziałek 23.03.2020r.

Cel: Każdy Promyczek potrafi założyć wiosenną hodowlę cebuli/szczypiorku; jest dobrym obserwatorem.

Propozycje zabaw:

1. Przygotujcie wspólnie zdrową, kolorową i pełną witamin kanapkę na pierwsze lub drugie śniadanie. Nie powinno zabraknąć na kanapce warzyw.

Porozmawiajcie na temat zdrowego odżywiania i roli witamin w życiu człowieka.

2. Posadźcie cebulę na wiosenny szczypior. Warto nim teraz przybrać kanapki. Porozmawiajcie dlaczego.

- Cebulę umieszczamy w doniczce z ziemią albo w słoiczku z małą ilością wody. Doniczkę możecie samodzielnie ozdobić, żeby była niepowtarzalna :-) Codzienne obserwujcie wzrost roślinki.

- Przypomnijcie sobie co roślina potrzebuje do życia.

- Opiekujcie się  cebulką. Na pewno wiecie jak.

 

Czekamy na zdjęcia Waszych kolorowych kanapek i hodowli.

 

Pozdrawiam wiosennie - Pani Renatka 

 

Drogie Promyczki na początek proponuję troszkę się rozruszać - kreślenie w powietrzu obiema rękami kształtów np. chmur, ruchy naprzemienne- prawym łokciem dotykamy lewego kolana i odwrotnie, na koniec leniwa ósemka raz jedną, raz drugą ręką.

 

Marzec to świetna okazja do zabaw badawczych. Proponuję polisensoryczne poznanie lodu.

 

Drodzy Rodzice potrzebne będą: duża ilość kostek lodu, plastikowe pojemniki, woda ciepła i zimna.

Promyczki macie za zadanie:

- oglądać gołym okiem lód,

- oglądać pod światło i przez lupę,

- dotykać dłońmi, dotykać językiem,

- określić smak, zapach i kolor,

- określić strukturę (szorstki, gładki, zimny, wilgotny, śliski, twardy),

- określić czy jest czysty, czy brudny,

- stukać nim, uderzać o blat stołu itp.(kruchość, łamliwość)

Rodzicu zadaj dziecku pytania: Czy wie, co się stanie z lodem, gdy zostanie włożony do ciepłej wody; do zimnej wody oraz gdy wystawi się go za okno?

Przygotujcie wspólnie z dzieckiem trzy pojemniki: pusty, z ciepłą wodą i zimną wodą. Włóżcie lód do pojemników. Pojemniki z wodą i lodem ustawcie w dostępnym, ale bezpiecznym miejscu, a trzeci pojemnik wystawcie za okno. Podczas, gdy dzieci będą zajęte zabawą, doświadczenie trwa.

Kochani na koniec zobaczcie wszystkie pojemniki i porozmawiajcie o tym co się stało z lodem w każdym z pojemników.

Drogie Promyczki kolejna zabawa badawcza: Czego jest więcej: wody czy lodu?

Na butelce malujemy mazakiem linię (kreskę, ślad) i do tej linii nalewamy wodę, zakręcamy butelkę i stawiamy do zamrażarki. Obserwacje zaczynamy, kiedy woda w całości jest zamarznięta – czego jest/było więcej?
 

Kochani wsypcie kilka kostek lodu do plastikowej miski i wyławiajcie palcami, łyżką, szczypcami itp. Pokryjcie je pianką do golenia. Poszukujcie kostek i wyławiajcie je dłonią. Możecie używać naprzemiennie lewej lub prawej ręki.

Możecie zabarwić wodę bibułą lub barwnikami spożywczymi. Zamroźcie. Wyłuskajcie lodowe grudki i pobawcie się nimi. Rysujcie kolorowymi kostkami lodu po papierze lub płótnie. Obserwujcie ślady.

Na plastikowym talerzyku ułóżcie kompozycję z kawałków warzyw, zalejcie wodą. Zamroźcie. Podziwiajcie. Powieście lub… wrzućcie do zupy. Zróbcie także witraż lodowy owocowy.

Eksperymentujcie z zamrażaniem. Zamroźcie własne kompozycje z koralików lub klocków, gumową zabawką, kawałkiem folii aluminiowej itp.
 

Miłego dnia życzy pani Marzenka

 

:-)

KOCHANE PROMYCZKI TERAZ CZAS NA  WIOSENNY MASAŻ  :-)

 

 

 

 

,,WIOSNA PRZYSZŁA DO NAS ’’

Już nie musisz brać szalika – gładzimy dłońmi szyję dziecka

śnieg topnieje na chodnikach – gładzimy całe ręce dziecka

Dłuższe dni – rysujemy palcem na plecach dziecka długą linię

i krótsze noce – rysujemy krótkie linie na dłoniach dziecka

czasem motyl zatrzepocze – delikatnie szczypiemy ciało dziecka

Nawet chochoł już się zbudził – przecieramy opuszkami palców twarz dziecka

chce podobno wstać do ludzi – pocieramy o siebie, trzymane w naszych dłoniach, dłonie dziecka

Ciepły deszczyk leje z nieba opukujemy głowę dziecka palcami

słońce grzeje kiedy trzeba – gładzimy całe ciało dziecka zaczynając od głowy

Wiosna, wiosna, wiosna przyszła do nas – „chodzimy” palcami po plecach dziecka

cała kolorowa, ukwiecona – rysujemy palcem kwiaty na plecach dziecka

Będą śpiewać ptaki, kwitnąć róże – masujemy plecy dziecka od dołu do boków

Zostań wiosno – przytulamy dziecko

zostań śliczna – tuląc dziecko kiwamy się lekko na boki

zostań z nami jak najdłużej tu – zamykamy dziecko w ramionach

POZDRAWIAM 

PANI BEATKA :-)

 

  • tekst
  • O marcu panie Julianie i ptaszku (1)
  • O marcu panie Julianie i ptaszku (2)
  • O marcu panie Julianie i ptaszku  (3)
  • Omarcu panie Julianie i ptaszku (4)
  • O marcu panie Julianie i ptaszku (5)

 

 Temat kompleksowy na ten tydzień: „Marcowa pogoda" 

 

Czwartek 19.03.2020 r. „W marcu jak w garncu”

Cel:Poznanie charakterystycznych zjawisk atmosferycznych występujących w okresie przedwiośnia
 

Rozwiążcie razem zagadki

Gdy go długo nie ma wszyscy narzekają.

A gdy przyjdzie pod parasol się chowają. (deszcz)

 

Nie widać nic od samego rana,

Ziemia jest jakby mlekiem oblana.

Lecz nie martwice się, to nie szkodzi,

Bo słońce wróci za kilka godzin. (mgła)

 

Pada z góry, z czarnej chmury nie śnieg, nie deszcz,

W słońcu promieniach w wodę się zmienia.

Co to jest, czy wiesz? (grad)


Kiedy błyska, gdy ulewa, wicher wieje , łamie drzewa.

Znak, że idzie duża, groźna, straszna……. (burza).

 

Sypał z nieba, z chmurki nocą całą, wszystko wokół pobielało. (śnieg)

 

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)

 

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie? (wiatr)

 

Narysujcie wspólnie, jak można przedstawić na obrazku: burzę, wiatr, deszcz, śnieg, słońce, zachmurzenie?

 

Marcowe kaprysy – porozmawiajcie na temat wiersza Bożeny Formy

Wymieszał marzec pogodę w garze,

Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.

Śnieg i przymrozki, deszczową słotę,

słońca promieni dorzucę trochę.

Domieszam powiew wiatru ciepłego,

Smutno by w marcu było bez niego.

Deszczu ze śniegiem troszeczkę dodam,

Będzie prawdziwa marcowa pogoda.


 

PYTANIA DO WIERSZA:

Kto był głównym bohaterem?

Co marzec mieszał w garze?

Jakie zjawiska atmosferyczne wrzucał do garnka?

Co powstało w garnku?

 

Marcowy garnek – Drogi Rodzicu nawiąż do obecnego miesiąca i wyjaśnijcie wspólnie z dzieckiem przysłowie:W marcu jak w garncu

(Marcowa pogoda jest kapryśna, w ciągu dnia może padać śnieg, świecić słońce, wiać wiatr, padać deszcz)
 

W marcu jak w garncu – zabawa słowna

Rodzic rozpoczyna zabawę słowami: Marzec do garnka wkłada: deszcz. Dziecko powtarza całe zdanie i dodaje jeden wyraz, np. Marzec do garnka wkłada: deszcz, wiatr. Kolejno powtarzamy całe zdanie i dodajemy nowy wyraz.

 

Marzec czarodziej – wykonajcie wspólnie pracę plastyczną

 

Pozdrawiam Pani Marzenka

 

Kochani dodatkowo:

  • wspólne oglądanie prognozy pogody

  • prowadzenia kalendarza pogody w oparciu o przygotowany wzór kalendarza

  • Wspólne czytanie nazw-deszcz, grad, itp.

  • Marcowa pogoda – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej w oparciu o tekst Patrycji Siewiera-Kozłowskiej -tekst niżej

Słonko marcowe w górze wysoko (Usta otwarte, wąski język sięga wysoko)

Mruży do dzieci złociste oko (Zamykamy na zmianę prawe i lewe oko)

Lecz nagle wietrzyk – łobuziak miły (Wdech przez nos, wydech ustami - 3x)

Sprawił, że chmurki słonko zakryły! (Szeroki język zakrywa górną wargę)

Z chmurek tych deszczyk spada i kapie,

Wiaterek wieje, a deszczyk chlapie...

Fiu, fiu, fiu, kap, kap, kap (Dzieci powtarzają onomatopeje- 3x)

To deszcz marcowy rozrabia tak.

Marcowe niebo często się zmienia:

Czasem jest słonko (Czubek języka podniesiony)

lub trochę cienia (Czubek języka sięga do brody)

Czasem są chmurki, (Górna warga zakryta szerokim językiem)

a czasem deszcze,

Co nam ten marzec przyniesie jeszcze?

Wysokie słońce (Czubek języka sięga wysoko)

Lub twardy grad. (Język wypycha policzki od wewnątrz po obu stronach)

Marzec z bałwankiem jest za pan brat!

Plotą się w marcu różne pogody, (Czubek języka wolno krąży po wargach)

Słońce ze śniegiem robi zawody!

 

Pozdrawiam Pani Renatka

:-)

Drogie Promyczki na koniec tygodnia zachęcam Was i Waszych Rodziców do zabaw relaksacyjnych. Przypominam Wam masażyk, który dobrze już znacie.

Pisze Pani na maszynie

Pisała pani na maszynie (palcami uderzamy po plecach dziecka)
Kropka, przecinek, kropka, przecinek
Świeci słońce (masujemy całą dłonią po plecach),
Idą konie (lekko uderzamy pięściami po plecach).
Biegną słonie po betonie (bokiem dłoni uderzają po plecach)
Płynie sobie kręta rzeczka (bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa).
Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)
Pada, mały drobny deszczyk (wszystkimi paluszkami lekko uderzmy po plecach).
Czujesz dreszczyk? (lekko chwytamy za szyję).

 

Malowanka na plecach

Zabawa w parach. Dzieci / Rodzice nawzajem "malują" sobie na plecach różne przedmioty i zgadują co to jest. Zaczynamy od prostych form, jak np. piłka, serce, kwiatek, dom, przechodząc później do bardziej skomplikowanych jak np. słońce, samochód, żaglówka.

Zabawy wyciszające przy muzyce

  • Od szaleństwa do spokoju:  Potrzebnych będzie kilka utworów muzycznych następujących jeden po drugim, w taki sposób, by zaczynały się od bardzo żywiołowego, energetycznego, a kończyły na bardzo spokojnym i cichym. Do muzyki możemy tańczyć i poruszać się tak, jak podpowiada nam jej energia i charakter, a więc na początku bardzo energicznie, później stopniowo się uspokajamy, wyciszamy. Przy ostatnim utworze możemy się wygodnie położyć, zamknąć oczy i chwilę relaksować, dopóki nie poczujemy się zupełnie odprężeni i wyciszeni Zabawa może być dobrym pomysłem wtedy, gdy dziecko jest pełne energii i nie potrafi jej właściwie ukierunkować.
  • Masaż przy muzyce: Podobnie jak w poprzedniej zabawie potrzebujemy utwory muzyczne energiczne i spokojne. Zaczynając od tych żywiołowych, masujemy plecy dziecka w charakterze muzyki. Najpierw będą to więc mocne, energiczne ruchy, możemy tworzyć historie – np. szaleje burza, wieje wiatr, jest ulewa, kręci się karuzela, itp. Przechodząc do utworów spokojnych, ruchy stają się delikatniejsze i wolniejsze, można dołączyć masowanie głowy, ramion.

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY

PANI BEATKA :-)

 

Uczymy się i bawimy przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

MASZERUJE WIOSNA  

1. Tam daleko, gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna

ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

 

Ref: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergoczą głośno i wesoło

Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat

gdy go w górę wznosi - zielenieje świat.

 

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę

chętnie żuje gumę i robi balony

a z nich każdy jest zielony.

Ref: Maszeruje wiosna

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3- 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:00
  piątek 7:00-15:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.