Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

 

Serdecznie witamy

wszystkie dzieci i rodziców z Grupy Kotki 

i do wspólnej nauki i zabawy zapraszamy!

Znalezione obrazy dla zapytania: kotki ilustracje

 

 

Zdjęcia ze wspólnych zabaw, które do Nas wysyłacie - wstawiamy na stronę naszej grupy

GALERIA GRUP - KOTKI :)

 

 

 

Witam serdecznie wszystkie przedszkolaki i Rodziców!

Zapraszam do wspólnej zabawy

Proponowane zabawy na cały tydzień:

22.06 – 30.06.2020r.

"Na wakacje czas"

 

Drogie przedszkolaki to już czas na odpoczynek i  upragnione wakacje. Lato zawitało na dobre wokół nas i podpowiada dokąd się udać w te wakacje.

 

„Lato i dzieci” – wiersz B. Forma

Lato do nas idzie,

zatrzyma się w lesie.

Jagody, poziomki

w dużym koszu niesie.

Słoneczka promienie

rozrzuca dokoła.

 

Odpowiedzcie na pytania:

- Gdzie zaprasza nas lato?

- Gdzie Wy chcielibyście pojechać na wakacyjny wypoczynek?

 

„Wyprawa w nieznane” – opowieść ruchowa

Rodzic snuje opowieść, a dziecko ilustruje ją ruchem:

Dzieci przygotowują się  do wyprawy w nieznane. Ubierają się i wyruszają z domu. Na niebie świeci piękne słońce. Najpierw biegają, wirują, gdy słyszą wiatr (delikatne potrząsanie grzechotką lub szeleszczenie gazetą), a kiedy wiatr cichnie, to zatrzymują się i podziwiają białe obłoczki na błękitnym niebie. Wszystkie trochę się zmęczyły, więc zrobiły sobie małą przerwę. Dzieci położyły się na trawie. W trakcie odpoczynku ktoś spostrzegł jakieś dziwne znaki – kamyki (kawałki gazety itp.) tworzące ścieżkę – i powiedział: ciekawe dokąd dojdziemy?. Wszystkich ogarnęła wielka ciekawość. Dzieci postanowiły zobaczyć, dokąd zaprowadzi je ścieżka. Zaczęły delikatnie stąpać po kamieniach: jedna noga, druga. Po krótkiej chwili spostrzegły, że znalazły się w lesie. Niby wszystko było znajome, a jednak nowe. Chyba wszystkie trochę zgłodniały, więc zaczęły zbierać jagody. Następnie dzieci dobrały się w pary. Jedno leżało na plecach, a drugie, łapiąc za biodro, starało się obrócić kolegę lub koleżankę na brzuch. Wszystkie dobrze się bawiły. Poczuły jednak, że trzeba wracać. Tylko którędy? – mhm. Rozejrzały się i nagle ktoś powiedział: tędy! Wszystkie ruszyły za nim. Najpierw musiały przejść wąską kładą (paski papieru lub coś innego tworzące ścieżkę), nad rzeczką. Szły bardzo ostrożnie... Na drugim brzegu  leżało drzewo (parasolka trzymana przez rodzica) pod którym musiały się przeczołgać. Wszystkie były już zmęczone, ale wiedziały, że muszą dotrzeć do domu przed zmrokiem. Trochę biegły. Już nawet wątpiły, że dojdą do domu. Nagle drzew było coraz mniej i ich oczom ukazało się ich ukochane podwórko. Okazało się, że wcale nie odeszły daleko. Dzieci szczęśliwie wróciły do domu.

 

„Wakacje” – nauka wiersza I. Salach

Pojedziemy na wakacje

razem z mamą, razem  z tatą.

Zabierzemy piłkę, namiot

i skakankę. Co ty na to?

 

Słońce, woda, las już czeka,

wszystkie dzieci woła.

Zabawmy się wesoło

przed powrotem do przedszkola.

 

„Omijamy szyszki” – zabawa bieżna

Dzieci wyjeżdżają na wakacje nad morze i chcą pójść na plażę, do której droga prowadzi przez las. Na drodze leży dużo szyszek, a dzieci mają bose stopy. Dzieci biegają, omijając szyszki (rozrzucone na dywanie np. klocki). Kto nadepnie na szyszkę (klocek), podskakuje kilka razy na jednej nodze. Można wykorzystać do zabawy dowolną muzykę.

 

„Gdzie pojadę na wakacje?” – zabawa dydaktyczna

Rodzic czyta wiersz:

Na wakacje już jedziemy,

Miło tam spędzimy czas,

Dobrze bawić się będziemy,

Odwiedzimy morze, las.

Jaś z rodziną jedzie w góry,

Będzie wspinał się z plecakiem.

Pewnie głową dotknie chmury,

Gdy szedł będzie trudnym szlakiem.

Zosia będzie zaś nad morzem,

Zamki z piasku pobuduje.

Bawić się tam będzie dobrze,

W słonej wodzie zanurkuje.

Na Mazury, gdzie jeziora,

Staś pojedzie z rodzicami.

Pływać będą do wieczora,

Czasem jeździć rowerami.

Dużo przygód wszystkich czeka,

Pakujemy więc plecaki.

– A więc w podróż, czas ucieka!

Bardzo cieszą się dzieciaki.

                                           Irena Zbroszczyk

hcJGeAkTfpS4gAAAABJRU5ErkJggg==

 

Fototapeta 3D góry jezioro tatry 350x245 F00760 7603407670 ...

 

Przedszkole Miejskie w Dąbiu - Zdalne nauczanie - grupa IV (6,7 latki)

 

Rodzic zadaje pytania dziecku:

- Dokąd dzieci miały jechać na wakacje?

- Co będzie robił Jaś w górach?

- Jak Zosia spędzi czas nad morzem?

- Co planuje robić Staś?

- Dlaczego dzieci lubią wakacje?

 

Można odszukać na mapie miejsca; morze, góry, jeziora lub miejscowości, gdzie dziecko z Rodzicami planuje odpoczywać w wakacje.

6GY3qNVxn4KFb51ET0ijf9H2+jgDS43vviAAAAAElFTkSuQmCC

 

„Góry nasze góry” – słuchanie wiersza J. Porazińskiej

Rodzic czyta wiersz:

Góry nasze, góry!

Hale nasze, hale!

Kto was zna tak dobrze,

jako my, górale?

Góry nasze, góry!

Wy, wysokie szczyty!

Kto was przewędrował?

Góral rodowity.

 

Porozmawiajcie z Rodzicami na temat wiersza i odpowiedzcie na pytania:

- O kim jest mowa w wierszu?

- Jak wyglądają góry?

- Kim jest góral?

- Czy ktoś z Was kiedyś był w górach?

- Co najbardziej podobało Wam się w górach? (jeśli ktoś był opowiada)

 

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Powitamy góry”

Dzieci improwizują tekst ruchem:

Powitamy góry (w siadzie skrzyżnym, dotykają głowami podłogi)

Wspinamy się po górach (naśladują wchodzenie pod dużą górę)

Oddychamy czystym powietrzem (wznoszą ramiona w górę – wykonują wdech, opuszczają – wydech)

Podziwiamy górskie widoki (spoglądają w lewo, w prawo)

 

„Górski szlak” – zabawa ruchowa

Dziecko przechodzi noga za nogą po długim wąskim pasku materiału rozłożonym na podłodze, jak po górskiej ścieżce. Starają się nie zsunąć z niego.

 

„Góry” – praca plastyczna

Modelujemy kształt gór z papieru toaletowego maczanego w farbie klejowej. Następnie umieszczamy na kartce pozostawiając do wyschnięcia.

Propozycje innych prac plastycznych: