Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

 

Serdecznie witamy

wszystkie dzieci i rodziców z Grupy Kotki 

i do wspólnej nauki i zabawy zapraszamy!

Znalezione obrazy dla zapytania: kotki ilustracje

Kochane Kotki, Drodzy Rodzice!

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszej pracy online.

 

Zaplanowany na ten tydzień temat to:

"Kosmiczna przygoda".

Poniżej przedstawiam kilka zabaw i zadań na

poniedziałek 30.03.2020 r.

 

Cel: każdy "Kotek" wie, jak wygląda Układ Słoneczny.


„Lecimy w kosmos” - opowieść ruchowa.

Kotki czy Wy wiecie, że w rakiecie można odbyć najciekawszą podróż na świecie?

Poznamy dzisiaj Układ Słoneczny!

Więc zapraszam do rakiety, nie potrzebne są bilety!

Polecimy razem na kosmiczną wyprawę i zostawimy nasze gwiazdy w międzygalaktycznej przestrzeni!
Czy jesteście gotowi na podróżowanie w nieznane?....

Zanim wystartujemy musimy najpierw odpowiednio się ubrać, a więc wkładamy kosmiczny kombinezon - najpierw prawa, teraz lewa noga...gotowe?....jeśli tak to ...szuuuu.....zapinamy w naszych kosmicznych kombinezonach suwak...

To jednak nie koniec naszej kosmicznej garderoby - nie mamy jeszcze butów, rękawic i kosmicznego hełmu... prawda?...od czego więc zaczniemy?...oczywiście od butów!!!

- uwaga wkładamy: prawy but, teraz lewy but i gotowe. ..teraz prawa i lewa rękawica i na końcu hełm...
Uwaga! Włączamy silnik: najpierw jedną, potem drugą ręką, zapinamy pasy, wyglądamy przez okno...

10, 9,8,7,6,5,4,3,2,1,0 - startujemy...

lecimy wysoko, coraz wyżej i powoli „wchodzimy” w przestrzeń kosmiczną....

uwaga turbulencje...

zobaczcie z lewej strony mijamy burzę kosmiczną,

w naszym kierunku leci mnóstwo odłamków skalnych...

więc „gaz do dechy”!...uciekamy...!

Musimy mocno skręcić w prawą stronę...udało się, możemy odetchnąć z ulgą - uff....

Teraz możemy już spokojnie zostawić nasze gwiazdy w kosmosie...

(dzieci naśladują wyciąganie gwiazdy z kieszeni i zostawianie jej poza rakietą)

Wyjrzycie przez okno z prawej strony z pewnością zobaczycie planetę - przyjrzyjcie się jej uważnie może zobaczycie na niej jakiegoś ufoludka?

...hm...ja widzę ufoludka a wy KOTCIAKI?.

Pomachajmy mu i powiedzmy kosmiczne dzień dobry.....

ioioio...to ostrzeżenie,

że kończy nam się tlen w rakiecie musimy więc wracać na Ziemię,

szybko wracamy...spójrzcie przez okno czy widzicie Ziemię?...

tak, to właśnie ta niebieska planeta ...

Uwaga trzymajcie się mocno za chwilę będą turbulencje...

uwaga zbliżamy się do Ziemi...

lądujemy...uff...udało się ...

mamy za sobą pierwszy lot w kosmos...

rozpinamy pasy, zdejmujemy rękawice, hełm, buty, kosmiczny skafander...

Dziękuję Wam za wspólną kosmiczną podróż.

Drodzy Rodzice zapytajcie Kotków:
- J
ak czuliście się podróżując w kosmos?
- Co należy na siebie włożyć zanim poleci się w kosmos?                             
- Co to jest kosmos?
- Czy chcielibyście jeszcze kiedyś odbyć taki lot?                                          - Czy wiecie gdzie my mieszkamy?                                                            - Jak nazywa się planeta na której my mieszkamy?

                                                  

                                               space rocket icon white background vector illustration: Royalty ...

Kotki obejrzycie film:

 https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU

Plakat - UKŁAD SŁONECZNY - Scenariusze zajęć i artykuły ...

Kotki nie wiem, czy wiecie, ale dzisiaj jesteśmy świadkami wyjątkowego spotkania na niebie.

Księżyc zbliżył się do Wenus, planety nazwanej Boginią Miłości.

SERCA - Gify i Obrazki na Animowane-Gify.plSERCA - Gify i Obrazki na Animowane-Gify.plSERCA - Gify i Obrazki na Animowane-Gify.pl

Zobaczcie wspólnie z Rodzicami to malownicze zjawisko na własne oczy patrząc w niebo nocą :)

Pozdrawiam, Pani Marta.

 

Zapraszam do wykonania masażyku relaksacyjnego. Rodzice dzieciom, a potem zamiana:)

Była sobie mleczna droga – rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;
Pełna wielu błyszczących gwiazd. – stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet – rysujemy palcem koło
Ufoludek mieszka
Co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy – łaskoczemy dziecko w uszy
I szyję długą ma. – gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha. – łaskoczemy dziecko w brzuszek

                                                                                                            (Kosmita - K. Kutyła)

Pozdrawiam, P. Beata
 

Piątek 27.03.2020 r.

Cel: każdy "Kotek" wie, że rośliny potrzebują do życia wody, powietrza, słońca-światła i gleby.

"Pogoda bez tajemnic" - zabawa.

Kociaki poproście Rodziców o przeczytanie zdań prawdziwych i fałszywych o pogodzie.

Macie reagować na nie w ustalony sposób:

prawda – podskakiwanie

fałsz – turlanie się

Deszcz pada tylko wiosną.

Śnieg może padać wiosną i jesienią.

Są trzy pory roku.

Burze są bezpieczne.

Wiosną kwitnie dużo kwiatów.

Deszcz nie jest nam potrzebny.

Najwyższe temperatury mamy latem.

Trzeba zakładać ubrania odpowiednie do pogody.

Gdy jest burza, można schować się pod drzewem.

Śnieg jest z wody.

Pogoda w marcu bywa kapryśna.

W marcu czasem z chmur pada deszcz a czasem śnieg.

Coraz cieplej będziemy się ubierać.

Wicher to bardzo mocny wiatr.
 

Ptaki odlatują na wiosnę do ciepłych krajów.

 

„ Co jest potrzebne roślinom do życia?” 

Kotki obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

Dowiecie się, że rośliny potrzebują do życia:

wody

Znalezione obrazy dla zapytania: WODA KROPELKI

powietrza,

Znalezione obrazy dla zapytania: temperatura

 

słońca-światła

Znalezione obrazy dla zapytania: SŁOŃCE

gleby

Znalezione obrazy dla zapytania: ziemia gleba

Wiosenna hodowla fasolki.

Co jest potrzebne?


- 3 nasiona fasoli (proponuję fasolę "Jaś")
- słoik 
- podstawka - miseczka pod słoik
- gaza
- gumka recepturka


Co zrobić?
Gazę złożoną 2-krotnie naciągnąć na słoik i przymocować do niego gumką. Palcem wcisnąć gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona. Do słoika wlać wodę tak, aby nasiona były stale wilgotne.

Zadaniem kotków jest kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. 

Znalezione obrazy dla zapytania: fasola w słoiku

Codzienne obserwujcie wzrost roślinki i opiekujcie się nią. 

Każdy chętny Kotek może przynieść swoją roślinkę do naszego kącika przyrodniczego w sali po powrocie do przedszkola !!!

Miłej zabawy i do usłyszenia po weekendzie :)

P. Marta

Drodzy Rodzice, ruch jest podstawą rozwoju każdego dziecka, dlatego chciałam zaproponować Wam zabawy i ćwiczenia metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. To proste ćwiczenia, a jednocześnie świetna zabawa, która wyzwoli w dziecku pozytywne emocje, a przy okazji posiada wartości terapeutyczne, takie jak:

  • rozwijanie świadomości własnego ciała
  • stymulowanie ogólnego rozwoju psychoruchowego dziecka
  • kształtowanie świadomości przestrzeni i orientację kierunkową
  • usprawniają dużą motorykę
  • wspomaga proces kształtowania prawidłowych relacji społecznych i rówieśniczych

Oto propozycje kilku zabaw - ćwiczeń do wykonania w domu:)

  • Zabawa "Raki" - leżąc na plecach z rękami wyciągniętymi za głowę, odpychajcie się nogami i przesuwajcie po podłodze próbując złapać drugą osobę  "szcypcami" czyli palcami rąk 
  • Bączek - siedząc na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi należy odpychać się rękoma i obracać wokół własnej osi
  • Lustro - siedząc naprzeciwko siebie naśladujemy na przemian własne ruchy, gesty, mimikę twarzy
  • Domki - rodzic w klęku podpartym tworzy domek dla dziecka, które wchodzi do domku(siada skulone pod rodzicem), następnie przechodzi między jego nogami i rękami
  • Bujanie dziecka w kocu:)
  • Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie, a rodzic próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról)
  • Rowerek - leżąc na plecach stopami opieracie się o stopy partnera wspólnie kręcąc kółka w powietrzu "jazda na rowerze"
  • Kołyska - rodzic w siadzie rozkrocznym obejmuje dziecko siedzące tyłem i razem bujacie się na boki

Bawcie się dobrze! 

P. Beata:)

 czwartek 26.03.2020 r.

Cel: każdy "Kotek" potrafi policzyć deszczowe kropelki oraz wskazać kropelki małe i kropelki duże.

Kotki posłuchajcie rymowanki i dowiecie się z kim będziemy dzisiaj się bawić.

,,Popatrz w niebo jakie chmury
mała kropla leci z góry,
kropla deszczu kap, kap, kap
i już mokry cały świat” . (Deszcz).

„Jak powstaje deszcz?”- zabawa badawcza.

Potrzebne:

– słoik

– ciepła woda

– lód

– talerzyk (papierowy lub porcelanowy)

Kotki poproście Rodziców o pomoc!

Do słoika nalewamy gorącej wody i przykrywamy go talerzykiem, na który wysypujemy kostki lodu. Gorąca woda tworzy parę wodną, która w kontakcie z zimnem zaczęła się skraplać. I tak na ściankach słoika pojawiają się kropelki wody- deszcz.

fizyka dla dzieci

Drogie Kotki i Rodzice wytnijcie z białego lub niebieskiego

papieru krople deszczu małe i duże.

Policzcie je i podzielcie na małe i duże kropelki.

Znalezione obrazy dla zapytania: deszczowa chmurka i parasol

Przygotujcie PARASOL I KOSTKĘ DO GRY, będziemy bawić się kropelkami deszczu.

Każdy Kotek rzuca kostką - ile oczek wypadnie tyle kropelek deszczu umieszcza pod parasolem. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Znalezione obrazy dla zapytania: deszczowa pogoda gif

     Pozdrawiam, Pani Marta.

 

 

Piasek księżycowy

Zachęcam do wykonania z dzieciakami domowej roboty piasku księżycowego. To wspaniały "pochłaniacz" czasu oraz świetny materiał stymulujący rozwój małej motoryki. 

Do jego wykonania  potrzebne są tylko dwa składniki, które chyba każdy w domu posiada:

  • mąka pszenna/ziemniaczana  
  • oliwka dla niemowląt lub balsam do ciała

Jeśli chodzi o proporcje, to na prawdę można dodawać je "na oko". Najlepiej wsypać np 2 szklanki mąki do miski, a następnie dolewać oliwkę, kontrolując konsystencję i mieszając na bieżąco. W zależności od tego ile chcemy uzyskać masy, dodajemy sukcesywnie mąkę i oliwkę. Tak samo postępujemy w przypadku balsamu do ciała. Powstaje miły w dotyku, jedwabisty piasek. Jeśli chcecie aby był kolorowy, można zetrzeć na tarce kredę chodnikową :)

Fine motor activity for kids: stamping LEGO in kinetic sand from And Next Comes L

Przegląd pojemnika na ciasto w chmurzeprzepis na ciasto w chmurze - szczęśliwi chuligani

Życzę udanej zabawy i pozdrawiam, 

P. Beata :)

 

środa 25.03.2020 r.

 

Cel: każdy "Kotek" potrafi odróżnić zjawiska atmosferyczne występujące w przyrodzie na wiosnę.

„Marcowy spacer” - opowieść ruchowa.
Pewnego dnia Ola wyjrzała przez okno. Pomyślała, jaka piękna pogoda, chyba wybiorę się na spacer”. Na dworze świeciło słońce, a niektóre dzieci zaczęły jeździć na rowerkach. Ubrała czapkę, kurtkę i postanowiła pójść do parku. Spacerując oglądała pąki na drzewach, zieleniącą się trawkę. Rozpięła kurtkę, zdjęła czapkę, bo było jej ciepło. Nagle, w oddali zauważyła ciemną chmurę na niebie. Och, chyba będzie padało. Lepiej wrócę do domu. Poczuła jak zaczyna wiać coraz silniejszy wiatr. Chciała nałożyć czapkę, ale wiatr zerwał ją
z głowy dziewczynki. Poczuła też mokre krople na twarzy. Postanowiła wracać, gdyż chmury były coraz ciemniejsze a wiatr coraz silniejszy. Po powrocie do domu, usiadła przy oknie
i obserwowała. To padał deszcz, to śnieg, wiatr przeganiał chmury zza których zaglądało słoneczko. Tak na zmianę, raz to raz tamto. Tyle wydarzyło się w ciągu dzisiejszego dnia.
No cóż, w marcu jak w garncu, pomyślała Ola.

Kotki posłuchajcie pewnego Czarodzieja, który pomaga Pani Wiośnie.

                                                   Znalezione obrazy dla zapytania: czarodziej obrazek

Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
I już pączki na patyku
I już trawka na śnieżniku.
Och, ten Marzec Czarodziej!

Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Słońce rzuca swe błyskotki, że aż mruczą bazie kotki
Och, ten Marzec Czarodziej!

Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Przez kałuże skaczą kaczki, żółte kaczki-przedszkolaczki
Och, ten Marzec Czarodziej!

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat treści piosenki.

Jeśli spodobała Wam się piosenka - Śpiewajcie solo albo całą rodzinką :-)

Znalezione obrazy dla zapytania: marzec czarodziej ilustracja

Marcowa pogoda bardzo lubi bawić się w "Ciepło - zimno".

Kotki i Rodzice pobawcie się razem z Marcem.

Pobiegajcie po swoim mieszkaniu.

Na hasło Rodzica:

Ciepło!

Wykonajcie kilka wdechów i wydechów, połączonych z pracą ramion, i wystawcie twarz do słońca.

Na hasło Rodzica:

Zimno!

Przykucajcie, obejmując ciało rękoma i "potrząście się" z zimna.

Znalezione obrazy dla zapytania: kotek macha łapką obrazek

Życzę wesołej zabawy i dziękuję za zdjęcia, które przesyłacie.

Wasze prace są piękne !!!

       Pozdrawiam Pani Marta

Zapraszam do zabawy z lodem i solą.

Do wykonania zabawy - eksperymentu potrzebne będą:

  • lateksowe rękawice
  • barwniki spożywcze lub zwykłe farbki plakatowe
  • woda
  • coś do zawiązania rękawicy
  • sól 

Do kilku rękawic wlewamy wodę barwiąc ją kilkoma kroplami barwnika spożywczego lub wrzucając trochę farby plakatowej. Ciasno związujemy koniec rękawicy tak by woda nie "uciekała" i energicznie potrząsamy by barwnik (farba) się rozpuścił. Następnie układamy na tacy i wkładamy do zamrażalnika na noc. 

marznąca woda w lateksowych rękawiczkach

Następnego dnia wyjmujemy rękawice z zamrażalnika i uwalniamy kolorowe, lodowe dłonie:) Aby tego dokonać, należy delikatnie zdejmować rękawice pod cienkim strumieniem zimnej wody, uważając by nie stopić palców. Możliwe, że będzie potrzeba wlać trochę wody do rękawicy, aby łatwiej ześlizgnęła się z lodowej dłoni.

kolorowe lodowe dłonie w piaskownicy

Taki widok robi wrażenie :)

Kolejnym etapem będzie eksperyment z topnieniem lodu z wykorzystaniem soli kuchennej. Należy włożyć lodowe dłonie do większego pojemnika lub miski i posypywać je sukcesywnie solą. Teraz wspólnie obserwujcie jak lód topi się tworząc pęknięcia i szczeliny.

aktywność soli i lodu - topienie zamarzniętych lodowych rąk solą na podjeździe

Udanej zabawy! - Pani Beata :)

 

Poniżej przedstawiam kilka zabaw i zadań na

wtorek 24.03.2020 r.

Cel: każdy "Kotek" potrafi rozwiązać zagadki dotyczące marcowej pogody.

 

Gdy go długo nie ma wszyscy narzekają.

A gdy przyjdzie pod parasol się chowają. (deszcz)

 

Sypał z nieba,

z chmurki nocą całą,

wszystko wokół pobielało. (śnieg)

 

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)

 

Czujemy go na twarzy,

włosy nam rozwiewa.

Jest niezbędny dla żeglarzy,

głośno szumi w drzewach. (wiatr)

 

Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,
Będzie z niej padał deszcz. (chmura)

 

Drogie Kotki wiem,że bardzo lubicie rysować i wycinać nożyczkami :)

Jeśli macie ochotę wytnijcie z papieru

chmurki o różnych kształtach,

słońce,

- krople deszczu,

- płatki śniegu

Kotki poproście Rodziców

o największy garnek z kuchni i dużą łyżkę :)

- czy już wiecie co będziemy robić? :)

będziemy wspólnie gotować zupę marcową.

To świetne utrwalenie naszego przysłowia - "W marcu jak w garncu".

Znalezione obrazy dla zapytania: marcowa zupa

 

Pozdrawiam, Was cieplutko i dziękuje wszystkim Kotkom za cudowne zdjęcia, które wysyłacie do mnie - Pani Marta
 

 

Witajcie,

Miłym sposobem spędzenia czasu może być wykonanie sympatycznych, wiosennych owadów z rolek po papierze toaletowym (na pewno każdy ma ich spory zapas ;)

Oprócz rolek mogą przydać się: klej, farby, kredki, pomponiki, jeśli ktoś posiada to sztuczne oczy, druciki kreatywne, filc, bibuła i cokolwiek przyjdzie wam jeszcze do głowy:) 

Znalezione obrazy dla zapytania: wiosenne owady z rolek po papierze Znalezione obrazy dla zapytania: wiosenne owady z rolek po papierze 

Alternatywą mogą być kwiaty z wytłaczanek po jajkach. Osobiście nigdy nie wyrzucam takich rzeczy. Zarówno rolki po ręcznikach papierowych, kubeczki po jogurtach, czy zwykłe pudełka tekturowe mogą okazać się kopalnią pomysłów na kreatywne prace plastyczno - techniczne. 

Znalezione obrazy dla zapytania: kwiaty z wytłaczanek po jajkach Znalezione obrazy dla zapytania: kwiaty z wytłaczanek po jajkach

Pozdrawiam, P. Beata :)

Kochane Kotki, Drodzy Rodzice!

Rozpoczynamy kolejny tydzień naszej pracy online.

 

Zaplanowany na ten tydzień temat to:

"W marcu jak w garncu".

Poniżej przedstawiam kilka zabaw i zadań na

poniedziałek 23.03.2020 r.

 

Cel: każdy "Kotek" wymienia poszczególne elementy pogody (deszcz, słońce, śnieg, wiatr).

Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat marcowej pogody. Możecie wykorzystać wiersz.

MARZEC

Marzec ma ogromny garniec.

Mieszka w nim przez całe noce,

Wieje w garncu nieustannie

Syczy coś i bulgocze.

- Powiedź, Marcu,

Co masz w garncu?

- Mam składniki różnorodne:

Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,

Chmury, słońce, śnieg i wodę - z nich przyrządzam Wam pogodę.

Rozmowa na temat wiersza:

• Do kogo porównany był marzec w wierszu?

• Jakie składniki zawierała potrawa w garncu, którą gotował marzec?

• Jaką potrawę ugotował?

• Jakie zmiany zachodzą w pogodzie wczesną wiosną?
 

Niech każdy Kotek wspólnie z Rodzicem wyjaśni znaczenie przysłowia: W marcu jak w garncu. 

                                                                     Znalezione obrazy dla zapytania: w marcu jak w garncu

Drogie Kotki Marcowa Pogoda lubi być zmienna. 

Teraz czas na marcową zabawę oddechową:

Wyobraźcie sobie, że jesteście marcowym wiaterkiem, który wieje raz bardzo delikatnie, to znów bardzo mocno, a chwilami wiatru nie ma wcale.

Kotki wykorzystajcie do tej zabawy kolorowe paski bibuły.

 

Obejrzyjcie wspólnie na kanale TV Prognozę Pogody – na dziś i najbliższe dni.

Rodzicu wyjaśnij dziecku:

Skąd wiadomo jaka będzie pogoda?

Co zostało zapowiedziane na najbliższe dni?

Kto zajmuje się przewidywaniem pogody?

Czy prognozy zawsze się sprawdzają?

 

Wspólnie przez kilka dni prowadźcie obserwacje pogody

 stwórzcie:

"Tygodniowy kalendarz pogody" 

 

Na dużym arkuszu papieru zróbcie planszę, na której codziennie będziecie zaznaczać jaka była pogoda w danym dniu. 

Poniżej zamieszczam przykładowy kalendarz pogody.

Znalezione obrazy dla zapytania: kalendarz pogody ilustracjeZnalezione obrazy dla zapytania: kalendarz pogody ilustracje

Czekam na wasze zdjęcia, które wstawię na nasza stronę internetową.

 

Życzę miłej zabawy Pani Marta

 

Obejrzyjcie proszę zamieszczone poniżej 2 filmiki.

Tak oto, kilka lat temu bawiłam się z dziećmi z grupy Skarby

przy piosence "Kasza marcowa".

Może Wam się spodoba. Śpiewajcie solo albo całą rodzinką :-)

Pozdrawiam Pani Agnieszka 

 

Na koniec dnia chciałam zaproponować zabawę relaksacyjną. Drogi rodzicu przeczytaj  krótką bajkę o Pszczółce Słoduszce i poproś swoją pociechę, by postarała się przeżyć to, co ona. Poniżej treść bajki.

Znalezione obrazy dla zapytania: pszczoła grafika

„Była wiosna, słońce grzało coraz mocniej. Pachniały kwiaty. Słoduszka od rana zbierała z kwiatów słodki nektar. Musiała bardzo szybko poruszać skrzydełkami. Poczuła zmęczenie. Ile to jeszcze kwiatów muszę odwiedzić? Zaczęła liczyć: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Słoduszce zaczął się plątać język, położyła się wygodnie na dużym liściu, rozluźniła zmęczone nóżki i łapki, zamknęła oczy. Jej brzuszek zaczął spokojnie oddychać. Jak mi dobrze. Moja prawa łapka staje się coraz cięższa, nie chce mi się jej podnieść. Moja lewa łapka staje się leniwa, nie chce mi się jej podnieść. Tylko mój brzuch równiutko, spokojnie oddycha. Prawa noga z przyczepionym woreczkiem miodu staje się ciężka, coraz cięższa i cięższa. Lewa noga, też z woreczkiem miodu staje się ciężka. Nie chce mi się jej podnieść. Głowa jest tak wygodnie ułożona. Jestem spokojna, słyszę spokojną muzykę. Czuję jak słońce ogrzewa moje nogi i łapki. Jest mi coraz cieplej. Jestem spokojna. Czuję się bezpiecznie. Ogarnia mnie senność. Zasypiam, zasypiam, zasypiam”.

Pozdrawiam, P. Beata :)

 

Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice!

 

Zaplanowany na ten tydzień temat to:

"Szukamy wiosny".

 

Poniżej przedstawiam kilka zabaw i zadań na

piątek 20.03.2020 r.

Cel: każdy "Kotek" zna tradycje żegnania zimy i powitania wiosny.

Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat tradycji związanej z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny.

Opowiedzcie, że 20 marca rozpoczyna się

ASTRONOMICZNA WIOSNA.

Wiosna to początek nowego cyklu życia, to pożegnanie długiej i trudnej zimy, to czas budzenia się do życia, czas zasiewów i czekania na plony. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na wiosnę - na słońce, kwiaty, pierwsze ptaki. Dosyć mamy zimy, ciepłych ubrań. Ten kto  jest znakomitym obserwatorem, ujrzy wiosnę, usłyszy ją i poczuje.

Wiosna, to przecież słońce, zielone łąki, pierwsze kwiaty, to śpiew ptaków i powiew ciepłego wiatru. Żeby tak naprawdę wiosna przyszła do nas trzeba przepędzić zimę.

Rodzicu opowiedz dziecku o zwyczaju topienia Marzany:

 

„Gawęda o zwyczaju topienia Marzanny”.

Bardzo dawno temu, gdy mróz i wiatr dokuczał ludziom, pomyśleli jak przepędzić zimę, by mogła jak najprędzej przyjść wiosna. Postanowili zrobić Marzannę - kukłę/ lakę ze szmatek i słomy.

Marzannę sporządzały starsze dziewczęta, poświęcając na to całą noc. Dziewczęta umiały tak uformować słomę, że przypominała ludzką postać. Stroiły ją w suknię i chusteczkę na głowę. Gdy starsze dziewczęta wynosiły kukłę ze wsi, młodsze przynosiły Gaik - Maik, który przypominał nadchodząca wiosnę. Gaik - Maik - to zielona gałązka lub krzaczek, też musiał być bogato przystrojony w kolorowe wstążki. Nad brzegiem rzeki dziewczęta wrzucały kukłę do wody. Gdy Marzanna została utopiona, małe dzieci wnosiły Gaik - Maik śpiewając ludowe piosenki oraz wypowiadając przy tym następujące słowa:

 

Marzanno, Marzanno ty zimowa panno. Ciebie pożegnamy,

WIOSNĘ powitamy!

Kotki -takim okrzykiem przywitajcie dzisiaj Panią Wiosnę.  

 

Ulubioną zabawą Pani Wiosny jest Zabawa w zielone.

- Grasz w zielone?

- Gram!

- Masz zielone?

- Mam!

Zabawę powtarzamy kilka razy, dzieci pokazują i nazywają zielony przedmioty, zabawki znajdujące się w domu lub elementy swojego stroju. 

Po wspólnej zabawie spróbujcie ulepić z plasteliny ślimaczka, który razem z wami będzie cieszył się z nadejścia Pani Wiosny. Znalezione obrazy dla zapytania: ślimak z plasteliny

                                    Znalezione obrazy dla zapytania: ślimak z plasteliny              Znalezione obrazy dla zapytania: ślimak z plasteliny

Bardzo mi będzie miło gdy wyślecie do mnie zdjęcia waszego ślimaczka.

Wstawię je na stronę :-) 

Miłej zabawy życzy Pani Marta

 

Witajcie drogie Kotki:)

Na dalszą część dnia proponuję abyście wraz z rodzicami uczcili ten pierwszy dzień wiosny wykonując tradycyjną marzannę z "nietradycyjnych" materiałów, np recyklingowych. Wykorzystajcie wszystko co macie w domu: papierowe i foliowe torebki, rolki po papierze toaletowym, kolorowe nakrętki, butelki szklane, plastikowe, bibułę, watę, wytłaczanki po jajkach, itp. Niech poniesie Was fantazja :)

 Znalezione obrazy dla zapytania: eko marzannaZnalezione obrazy dla zapytania: eko marzanna Znalezione obrazy dla zapytania: marzanna z butelek

Ps:​​ Tylko nie próbujcie jej podpalać ;);)

Moja kolejna wiosenna propozycja to udekorowanie doniczki. Jeśli posiadacie w domu niewielką doniczkę możecie pomalować ją farbami, wykleić plasteliną, kolorowymi koralikami, brokatem, kolorowymi tasiemkami lub pomponikami. Drodzy rodzice pozwólcie dzieciom realizować ich własne pomysły, niech mali artyści rozwijają wyobraźnię twórczą, a przy okazji ćwiczą małą motorykę :) 

Po skończonej pracy możecie zasadzić w niej cebulę i wspólnie obserwować jak rośnie pyszny, ekologiczny szczypior.

 

warsztaty-kreatywne-ewa-wojtan-7.jpg

Znalezione obrazy dla zapytania: malowanie doniczek

Znalezione obrazy dla zapytania: ozdabianie doniczki Znalezione obrazy dla zapytania: ozdabianie doniczki

 Pozdrawiam serdecznie

Pani Beata :)

 

 

Drodzy Rodzice, kochane Kociaki!

W związku z projektem "Magiczna Moc Bajek"

- prosimy o dołączenie do akcji

21 marca obchodzimy

"Światowy Dzień Zespołu Downa".

Wspólnie zjednoczmy siły!!!

Pokażmy, że będąc w domu też możemy pomagać.

Załóżcie tego dnia kolorowe, różne skarpetki i wyślijcie mi w nich zdjęcie. 

Znalezione obrazy dla zapytania: kolorowe skarpetki zdjęcie zespół downa

Pani Marta.

Poniżej przedstawiam kilka zabaw i zadań na

czwartek 19.03.2020 r.

Cel: każdy "Kotek" zna oznaki wiosny tj: przylot bocianów, wiosenne kwiaty - zawilce i sasanki, zmiana pogody - ciepły wiatr, słońce.

 

"POSZUKIWANIE WIOSNY" - gimnastyka buzi i języka :-).

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (dzieci kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (dzieci wymawiają: kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (dzieci wymawiają: prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (dzieci oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (dzieci wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze i długo wydychają ustami). Było ciepło i przyjemnie (dzieci uśmiechają się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty – zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (dzieci wdychają powietrze nosem) i kichnął (dzieci kichają, wymawiając: a-psik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla jeża (dzieci ziewają, przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (dzieci kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

 

Drodzy Rodzice opowiedzcie dziecku o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny. Zadaniem dzieci jest, aby we wskazanym momencie wykonywały określone czynności. Porzmawiajcie na temat opowiadania.  Poproście, aby dzieci wymieniły pierwsze oznaki wiosny. W miarę możliwości obserwujcie przyrodę, porozmawiajcie o tym co zobaczycie za oknem.

 

"WIOSENNE CHMURY" – zabawa oddechowa.

Dzieci rozganiają ciemne chmury czyli skrawki bibuły albo waty, nabierają powietrza nosem i wypuszczają ustami.

 

Po wspólnej zabawie spróbujcie narysować albo namalować wiosenne przygody języczka.

 

Bardzo mi będzie miło gdy wyślecie do mnie zdjęcia z tych waszych zabaw.

Wstawię je na stronę :-) 

Miłej zabawy życzy Pani Marta

 

Polecam książeczkę, która ułatwi Państwu rozmowę z dzieckiem na temat koronawirusa:

https://www.mindheart.co/descargables

P. Marta

 

W PIĄTEK KOLEJNA PORCJA WSPÓLNEJ NAUKI POPRZEZ ZABAWĘ.

DO ZOBACZENIA KOTKI :-)

 

                                                                        Znalezione obrazy dla zapytania: ozanki wiosny ilustruj

 

 

 

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3- 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:00
  piątek 7:00-15:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.