Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

Serdecznie wszystkie Pszczółki witamy,

Do wspólnej zabawy zapraszamy :)

 

  • f_large_35ede3d6fcae1cd5603114f75c18559ae4d7f9898

Polecamy książeczkę, która ułatwi Państwu rozmowę z dzieckiem na temat koronawirusa:

https://www.mindheart.co/descargables

 

Rodzice, zajrzyjcie na funpage na Facebooku "Kraina Gagatka", na którym codziennie jest prowadzony live z animacjami dla dzieci. Podrzucam link: https://www.facebook.com/kraina.gagatka/ ;)

P. Karolina

Liwia i Wojtek Sz. podczas domowej nauki i zabawy rozwijają swoje umiejętności plastyczne. Brawo! Wspaniałe prace! Zachęcamy inne Pszczółki do podzielenia się swoimi zdjęciami :)

  • 20200326_185934
  • 20200327_152212
  • 20200326_185753
  • 20200327_131711
  • image0
  • 20200327_152224

W tym tygodniu 30.03.-3.04.2020r.

Sprawdzimy "Co słychać u Pani Wiosny?"

Dzień dobry Dzieciaczki! Witam Rodziców!

Poniedziałek 30.03. 

Dzień Wiosny

Koniec zimy- nic miłego;

błoto, chlapa, na całego,

niebo ciągle zachmurzone,

dzieci w domach zasmucone.

Tak wygląda świat bez wiosny-

Widok przykry i żałosny.

Lecz na szczęście lada moment,

Wszystko zrobi się zielone!

 

W mgnieniu oka

zniknie szary-

zobaczycie, co to czary!

Wiosna tysiąc ma kolorów

jest mistrzynią

pięknych wzorów.

A do tego dobrą wróżką,

Zaraz szepnie Wam na uszko:

 

- Czas na spacer, drogie dzieci!

Chodźcie, słońce mocniej świeci!

Zabawimy się w badaczy, 

Chyba wiecie co to znaczy?

Poszukamy wiosny w trawie,

tataraku w leśnym stawie

i biedronek i ślimaków,

wszystkich innych wiosny znaków.

Czas zapomnieć co to zima.

Tak przygoda się zaczyna

K. Szyngiera "Dzień wiosny" [w:] "Wiersze w pionie. Wiersze o porach roku", Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2012, s.3

Zachęcam Rodziców do rozmowy z dziećmi na temat wiersza, zastanówcie się wspólnie, jakie są zwiastuny wiosny. Jeśli możecie udajcie się na spacer w bezpieczne miejsce i poszukajcie oznak wiosny. Podczas czytania wiersza warto wytłumaczyć dzieciom trudne słowa, jak np.: chlapa, badacz, tatarak.

Pobawcie się w "Prawdę i fałsz"

Na kartce papieru narysujcie zieloną trawkę, następnie rodzice przeczytają Wam kilka zdań, niektóre z nich będą opisywały wiosnę, jeśli takie usłyszycie podnieście swój rysunek z trawką do góry.

Przykładowe zdania:

Wszędzie jest błoto i chlapa.

Słońce świeci coraz mocniej, słychać śpiew ptaków.

Bocian rozgościł się w gnieździe.

Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg.

Dzieci lepią bałwana.

Na drzewach pojawiły się zielone pączki.

W ogrodzie zakwitły pierwsze kwiaty.

 

Proponuje Wam również zabawę do piosenki "Z Wiosną"

https://www.youtube.com/watch?v=MYQbYYVelR0

I bajeczkę u Budzika i Rudzi "Wiosna"

https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w

Miłego poniedziałku Pszczółeczki

P. Karolina

 

 

Witajcie Kochane Pszczółki, dzień dobry Rodzice!

 

Proponuję Wam zabawy i ćwiczenia metodą 

Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. 

To proste ćwiczenia, a jednocześnie świetna zabawa! Sprawdźcie sami!

 

„Bączek”: obracanie się wokół własnej osi ,siedząc na podłodze.


„Podpieranie nogami sufitu-wkręcanie żarówki”: leżąc na podłodze rodzice i dzieci podnoszą do góry nogi i „podtrzymują sufit”, następnie podnoszą ręce i „wkręcają” żarówki.


„Raki”: wszyscy leżąc na plecach ślizgają się po podłodze (ruch do tyłu).


„Mosty-domy”: dorośli –w klęku podpartym –tworzą ze swoich ciał „mosty”/”domki”. Dzieci przechodzą pod dorosłymi. Siadają w „domkach”.


„Huśtawka”: para dorosłych kołysze lekko dzieci siedzące w kocu.

 „Leżanka”: kołysanie dziecka leżącego na brzuchu dorosłego. Słuchanie odgłosów przyrody

ODGŁOSY PRZYRODY

 

Teraz po ćwiczeniach, czas na chwilę odpoczynku, przygotujcie farby.

 

Posłuchajcie historyjki, użyjcie kolorów, o których słyszycie.

 Stwórzcie ,,KOLOROWĄ HISTORIĘ", a może wspólnie z Rodzicami uda Wam się wymyślić własną historyjkę...?

 

Niebieski szuka przyjaciela M. Zeller
Był sobie raz mały, okrągły Niebieski. (na dużej kartce papieru malujemy okrągły, niebieski krąg)
Był on zupełnie sam i czuł się samotny. Dlatego postanowił poszukać przyjaciela, który wyglądałby inaczej niż
on. W tym celu pobiegł w daleki świat. (malujemy kilka niebieskich punktów)
W pewnym momencie Niebieski zobaczył z daleka coś okrągłego – jasnego Żółtego. Nigdy nie widział czegoś
równie pięknego. (na środku papieru malujemy żółty krąg)
Z radości Niebieski podbiegł szybko do Żółtego. (do żółtego kółka domalowujemy niebieski)
Zapytał Żółtego:
– Chcesz, żebyśmy zostali przyjaciółmi? Ty wyglądasz tak pięknie, a ja jestem taki samotny.
Żółty zawołał:
– Tak, z największą przyjemnością!
Obaj objęci się mocno. I co się stało? Nagle kolory zmieniły się. Na miejscu, w którym kolory się objęły, lśnił
Zielony (...) (niebieskie i żółte kółko malujemy, tak aby zachodziły na siebie – w środku farby się mieszają)

 

Czekamy na zdjęcia Waszych prac :)

 

Życzę miłej zabawy, Pani Ola


 

W domu wcale nie jest nudno! Asia, Wojtuś, Piotruś i Szymek są tego najlepszym przykładem :)

  • 20200325_193811
  • 20200325_105401
  • 20200325_112847
  • IMG_1018
  • IMG_1415

 

PIĄTEK 27.03.2020 r.

 

SZANUJEMY NASZE ŚRODOWISKO

Cel: każda PSZCZÓŁKA wie, że należy dbać o środowisko, w którym żyjemy

 

Dzień dobry Pszczółki, dzień dobry Rodzice!

 

Na Naszej Ziemi jest wiele NIESAMOWITYCH MIEJSC.

Drodzy Rodzice,

wspólnie z Dziećmi obejrzyjcie albumy, książki, zdjęcia przedstawiające ciekawe miejsca na Ziemi;

 

„Sznurek Jurka” L. Szołdry,

Tuż za szkołą, bardzo blisko,
kiedyś tam wyrzucił Jurek
poplątany stary sznurek.
A nazajutrz obok sznurka
od banana spadła skórka
wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
wyrzucili bez wahania
swoje torby po śniadaniach
stos papierków po cukierkach
wysypała tam Walerka.
Na papierki spadła ścierka,
jakaś pusta bombonierka,
I od lodów sto patyków
pustych kubków moc z plastiku.
Ot tak, od sznurka Jurka,
wnet urosła śmieci górka,
A z tej górki wielka góra,
której szczyt utonął w chmurach
Nie ma miejsca na boisko
lecz śmietnisko mamy blisko.

 

Rozmowa na temat wiersza:

  • Dlaczego boisko zamieniło się w śmietnik?
  • Jak zachowywał się Jurek i jego koledzy?
  • Czy wiesz gdzie powinno wyrzucać się śmieci?

 

Kochane Pszczółki, przyjrzyjcie się ilustracjom.

 Wspólnie z Rodzicami, zastanówcie się, co jest dobre dla Naszego środowiska.

 

9k=            Z

Z           9k=

 

,,Czysta planeta" zabawa plastyczna

 

Potrzebne będą:

kartka/karton, klej, niebieskie worki na śmieci, gazety, skrawki papieru lub ścinki materiałów, zielone nakrętki od butelek


Rodzic przygotowuje duże koło wycięte z grubego kartonu, które będzie Ziemią.

Dzieci, wspólnie z Rodzicami przyklejają niebieskie worki na śmieci jako morza i oceany,

kontynenty z zielonych nakrętek do butelek,

góry z gazet, pustynie ze skrawków papieru lub ścinków materiałów itp.

 

 

Życzę udanej zabawy, Pani Ola

 

 

Witajcie Kochani!

Przez cały tydzień uczyliśmy się wierszyka, więc dziś już na pewno każdy potrafi pięknie go wyrecytować, zatem urządzamy małe przedstawienie. Poproście rodziców, aby pomogli Wam zaaranżowań małą scenę, możecie wykorzystać np. małe krzesełko, jako podest. Włóżcie piękny strój i wcielcie się w aktorów, zaprezentujcie wiersz swojej rodzinie, a może pamiętacie inne wiersze lub piosenki, które moglibyście również zaprezentować? Na pewno widownia chętnie posłucha :)

A teraz poćwiczymy spostrzegawczość. Tym razem poproszę rodziców, aby przygotowali obrazek (można stworzyć samemu, odnaleźć w dziecięcych książeczkach lub wydrukować, jeśli macie Państwo taką możliwość) przedstawiający jedno pomieszczenie w domu np. kuchnię. Następnie dziecko przygląda się chwilkę 2-3 minutki i stara się zapamiętać jak najwięcej szczegółów, po czym odwracamy ilustrację i prosimy malucha, aby wymienił elementy, które znajdowały się na obrazku. Zabawę powtarzamy kilka razy, pokazując kolejne pomieszczenia. 

Na koniec, przesyłam Wam zabawę Lustro, zajrzyjcie koniecznie, pewnie Wam się spodoba ;)

https://www.youtube.com/watch?v=13_U20z0qe0

Do usłyszenia po weekendzie,

Pozdrawiam

P. Karolina

CZWARTEK 26.03.2020 r.

 

WIELKIE SPRZĄTANIE

Cel:każda PSZCZÓŁKA segreguje zabawki

 

Kochane Pszczółki,

postarajcie się odgadnąć, która rzecz nie pasuje do pozostałych, porozmawiajcie z Rodzicami, do czego służy reszta przedmiotów.

Z

 

 

A

teraz kiedy już znacie sprzęty do sprzątania sprawdźcie proszę, czy w Waszym domu nie zagnieździł się Pan Bałagan?

 Pamiętajcie, że Pan Bałagan jest bardzo czujny, dlatego trzeba być bardzo cicho, tak żeby nie zauważył, że jest usuwany z mieszkania.

 

 Wspólnie z rodzicami posegregujcie klocki, ułóżcie zabawki oraz książki na półkach, odnieście wszystkie zabawki tam, gdzie jest ich miejsce.

Wykorzystajcie sprzęty do sprzątania.

Starajcie się robić to codziennie, by Pan Bałagan, więcej u Was nie gościł.

 

2Q==

 

Wyobraźcie sobie, że buzia to Wasz pokój, w którym panuje wieeelki bałagan.

Trzeba szybko w nim posprzątać:

Wycieramy wszystkie kurze (przesuwamy czubek języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, od lewej do prawej strony),

myjemy okna, najpierw jedno, potem drugie (przesuwamy czubek języka po wewnętrznej stronie policzków),

 myjemy podłogę (dotykamy czubkiem języka raz górnych, a raz dolnych zębów).

Pokój lśni czystością, jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy (rozciągamy wargi w szerokim uśmiechu).

 

                                                                                        

             Z2Q==B15NqGuCwoKiAAAAAElFTkSuQmCCfGczIbS4Gb4AAAAASUVORK5CYII=Z

 

Sprzęty do sprzątania lubią się bawić w ,,Ciepło – zimno”.

Pszczółki i Rodzice, pobawcie się w ich szukanie.

 Najpierw Rodzice chowają przedmiot a następnie podpowiadają Dziecku mówiąc „ciepło”, jeśli zbliża się do szukanego przedmiotu a zimno, gdy się od niego oddala. Jeśli Dziecko jest bardzo blisko szukanego przedmiotu wówczas krzyczymy „gorąco” a gdy za bardzo się oddalił krzyczymy „mróz”.

Gdy przedmiot zostanie znaleziony zabawa zaczyna się od początku.

Można ułatwić zadanie i powiedzieć, jakiego przedmiotu Dziecko szuka.

 

Mam nadzieję, że odnajdziecie wszystkie :)

Życzę miłej zabawy Pani Ola :)

 

 

Witajcie Pszczółeczki, witajcie Rodzice!!!

Jak Wam idzie nauka wierszyka? Powtarzacie? Ćwiczycie? Przed nami jeszcze tylko dwie zwrotki, mam nadzieję, że szybciutko się ich nauczycie ;)

Na pewno w domku znajdziecie stare gazety lub inną zbędą makulaturę, więc skoro jesteśmy w temacie ekologii, wykorzystajcie je do "Gazetowej gimnastyki". Zróbcie kilka kulek z gazet, a następnie:

- podrzucajcie kulkę wysoko i próbujcie ją złapać

- przerzucajcie kulkę z ręki do ręki

podrzucajcie kulkę lewą lub prawą rączką i łapcie zawsze tą, którą podrzuciliście

- rzucajcie kulkami do celu np. do kartonowego pudełeczka lub innego bezpiecznego naczynia

- urządźcie z rodzicami lub rodzeństwem zawody, kto najdalej rzuci kulką

- stwórzcie z kulek obrazek

Pokaże Wam jeszcze, jak możecie wykorzystać odpady do stworzenia prac plastycznych. Może zainspiruje Was to do stworzenia czegoś wspaniałego, albo wpadniecie na inny pomysł?

 

  • 90b4c915f6a4b26b4e8576d010747d82
  • 1529a029e05290110a7d26934dc17613
  • f7b54e6d96ba8062a06e84403fae5d4b

Życzę Wam miłej zabawy :)

Pozdrawiam

P. Karolina

 

 

 ŚRODA 25.03.2020 r. 

 

 

PUDEŁKOWY ŚWIAT

Cel: każda PSZCZÓŁKA potrafi porównywać pudełka


 

Szukając rzeczy wykonanych ze szkła, plastiku i papieru, na pewno natrafiliście na różne pudełka/kartony

 

 

Jeśli macie ochotę wykorzystajcie je do zbudowania PUDEŁKOWEGO ŚWIATA 

(zamków, domów lub samochodów)

 

 

Wspólnie z Rodzicami sprawdźcie

czy

w Waszym PUDEŁKOWYM ŚWIECIE

wszystkie pudełka są takiej samej wielkości?

Może jedno jest większe, a drugie mniejsze...?

 

 

Miłym sposobem spędzenia czasu może być wspólne wykonanie  KARTONOWEGO TORU PRZESZKÓD.

 

 

KOMU UDAŁO SIĘ POKONAĆ CAŁY TOR? :)

 

 

POZDRAWIAM, PANI OLA

 

Czołem Pszczoły!!! Dzień dobry Rodzice!

Dziś podkręcamy tempo nauki wierszyka, przypominamy sobie pierwszą zwrotkę, której uczyliśmy się wczoraj i dodatkowo staramy się utrwalić dwie kolejne.

Proponuje Wam także zabawę "Ekologicznymi kręglami". Na pewno w domku znajdą się puste plastikowe butelki lub kartonowe pudełeczka. Ustawcie je w bezpiecznym miejscu, tak aby w pobliżu nie było szklanych lub cennych przedmiotów. Z pomocą rodziców ustalcie linie, sprzed której będziecie toczyć piłkę i do dzieła! Postarajcie się strącić wszystkie kręgle za jednym rzutem! Trzymam za Was kciuki!

Zobaczcie, jaką znalazłam super zabawę:

https://www.youtube.com/watch?v=HJ0MqDwWubY

Pobawcie się tak, jak dzieci na filmiku, a jak wrócimy do przedszkola przećwiczymy to razem ;) 

Życzę Wam miłego dnia  :)

P. Karolina

wtorek 24.03.2020 r.

 

SEGREGUJEMY ŚMIECI

Cel: każda PSZCZÓŁKA potrafi segregować odpady na papierowe, plastikowe i szklane

 

 

,,Pojemniki"  - wiersz A. Frączek

Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!
Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…
Co to takiego? Szklane butelki,
stłuczony spodek i słoik wielki.


Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,
aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…
Co się ukryło w tym pojemniku?
Tubki i kubki, tuzin guzików,
stary abażur… wszystko z plastiku!


Trzeci pojemnik szumi, szeleści…
Muszę zobaczyć, co się w nim mieści…
Karton po butach, notesik w kwiatki,
i zabazgrany blok bez okładki,
sterta czasopism, stosik folderów,
bilet do kina… wszystko z papieru!


Trzy pojemniki w kolorach tęczy –
każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…
O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,
może coś uda mi się podsłuchać…


Brzy… Trzrzrz… Szyyy…
Już wiem! Rozumiem! Mówią:
„N I E Ł A D N I E”
wyrzucać śmieci tak jak popadnie!
Trzeba je najpierw posegregować.
Wtedy nam będą lepiej smakować.”

 

Spróbujcie wspólnie dopasować odpady do odpowiednich pojemników. Pamiętajcie o ich kolorach :-)

 

Bawcie się w DETEKTYWA, który szuka w domu rzeczy wykonanych z papieru, z plastiku i ze szkła.

Komu udało się znaleźć więcej przedmiotów z papieru? Mamie? Tacie? czy Pszczółce?

A z plastiku - kto wygrał?

 

Miłej zabawy życzy Pani Ola

 

 

  • żółty
  • Bez tytułu
  • Bez tytułuzz

Witajcie Kochane Dzieciaczki, dzień dobry Rodzice!

Proponuję, abyście dziś jeszcze raz posłuchali wiersza "Pojemniki" A. Frączak, który wyżej zamieściła Pani Ola i spróbowali nauczyć się pierwszej zwrotki.

A po nauce koniecznie trzeba się trochę poruszać! Łapcie Mamę, Tatę, Siostrę lub Brata za rękę i zaproście ich do wspólnego tańca:

https://www.youtube.com/watch?v=S9xKmJqsvyA

Ściskam Was mocno :)

P. Karolina

  • 240_F_63936719_Nv6BVYVmlOVzqkpJT7bGGfRwBempSNIg
  • 240_F_63936750_CYWUmw4XrlyyBDvTNkMJonT1AGQfFLQH

DRODZY RODZICE, KOCHANE PSZCZÓŁKI

 

23.03-27.03.2020 r.

 

,,KIEDY ZIEMIA ŹLE SIĘ CZUJE?"

 

Poniżej przedstawiam kilka zabaw i zadań na

poniedziałek 23.03.2020 r.

 

TEMAT: STRAŻNICY PRZYRODY

Cel: każda PSZCZÓŁKA dostrzega potrzebę dbania o środowisko

 

Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat:

- Co należy robić, by chronić naszą planetę?

- Jak możemy oszczędzać energię?
- Jak możemy oszczędzać wodę?
- Jak zmniejszyć ilość śmieci?

 

 

  • ilustracja-rysunek-zarowki_53876-15639
  • istockphoto-472294535-1024x1024
  • ...

 

 

 

Teraz niech każda PSZCZÓŁKA wspólnie z Rodzicem stworzy pudełko ze SKARBAMI PANI ZIEMI, a następnie za pomocą zmysłu dotyku, postara się rozpoznać przedmioty w nim ukryte.

W pudełku mogą się znaleźć (kamyki, patyki, muszle, liście, szyszki, miseczka z piaskiem, miseczka z wodą)

 

 

  • 44699251_543395172754891_5237537137993187328_n-320x240
  • pudelko-4
  • pudelko-2-1024x685

 

Czas na zabawę badawczą:


Rodzice przygotowują w przezroczystych kubeczkach/szklankach wodę zabrudzoną, np.: herbatą, watą, papierem,mąką.

 

Tłumaczą, jak wykonać filtrowanie. Dziecko trzyma sitko nad pustą miską, Rodzic leje zabrudzoną wodę z kubka na sitko i odwrotnie.

Zadaniem dzieci jest obserwacja tego,co zostaje

na sitku i odpowiedź na pytania:

 

*Czy wszystkie zabrudzenia udało się przefiltrować?

*Jak wygląda woda po oczyszczeniu?

(można przygotować sitka o różnej wielkości, filtrować przez gazę).

 

 

Wspólnie z Dzieckiem możemy pobawić się w ,,Wiatr, deszcz, kałuża" – zabawę ruchowa z gazetami.


Dzieci spacerują, trzymając w rękach strony z gazety.

Na hasła: wykonują czynności:


Wiatr! – falują gazetami w górę i dół,
Deszcz! – stukają w gazetę opuszkami palców,
Kałuża! – kładą gazetę na podłodze i przeskakują przez nią obunóż.

 

 

 

UDANEJ ZABAWY ŻYCZY PANI OLA

 

 

Hej Pszczółeczki!  :)

Pewnie bardzo lubicie oglądać bajeczki?

Proponuje Wam króciutki filmik o ekozasadach:

https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs

Ciekawe, ile z nich uda Wam się zapamiętać?

A może którąś zaczniecie stosować?

Tą z rysowaniem po dwóch stronach kartki ;)? Byłoby super!

Pozdrawiam Was serdecznie

P. Karolina

16.03.-20.03.2020r. 

W marcu jak w garncu.

Zabawa na piątek (20.03.)

Wyczarujcie tęczę!

Proszę przygotować szklankę z wodą (która będzie imitować krople deszczu) lub inne szklane, przezroczyste naczynie. Do naczynia wkładamy małe podłużne lusterko i ustawiamy je pionowo, tak aby było pochylone (powinno opierać się o ścianę naczynia). Następnie, tak obracamy szklanką/naczyniem, aby promienie słoneczne padały na lusterko. W pochmurny dzień można użyć do tego latarki, której światło będzie imitować promienie słoneczne. 

Po obserwacjach zachęcam do zrobienia pracy plastycznej.

Do jej wykonania będą potrzebne:

papierowe półkola w kolorach tęczy:

czerwone o podstawie 10 cm

pomarańczowe 9 cm

żółte 8 cm

zielone 7 cm

błękitne 6 cm

granatowe 5 cm

fioletowe 4 cm

Koła wycięte z bloku technicznego:

białe 10 cm

żółte 4 cm

klej w sztyfcie

wata kosmetyczna

pisaki/kredki

Dzieci układają półkola jedno na drugim od największego do najmniejszego, a następnie je sklejają. Tak przygotowaną tęczę naklejają na białym kole, które zaginają do przodu, tworząc podstawę. Na podstawie przyklejają watę kosmetyczną. Na żółtym kole rysują pisakami/kredkami oczy i uśmiechniętą buzię, po czym powstałe słońce przyklejają za tęczą, tak aby wystawało.

Miłej zabawy i do usłyszenia po weekendzie :)

P. Karolina

 

Kochane Pszczółki, Drodzy Rodzice!

 

PROPONUJĘ NA DZISIEJSZE POPOŁUDNIE

NASTĘPUJĄCE ZABAWY:

 

 

,,Jaka dziś pogoda?" - masaż relaksacyjny na plecach :

Jaka dziś pogoda?
Może słońce świeci?- okrężne ruchy dłońmi
Albo deszczyk kropi?- uderzenia opuszkami palców
Nie to deszczyk buty topi- szybkie i mocne ruchy palców
Może ulewa nas zalewa?- oklepywanie dłońmi
Lub piorun trzaska w drzewa?- lekkie klaśnięcie w dłonie
Potem w ziemie szybko leci- opadnięcie dłoni na plecy
Jak się czują wszystkie dzieci?- masowanie po szyi.

Po każdym recytowaniu następuje zmiana kierunku siedzenia tzn. dziecko wykonuje zademonstrowane ruchy na plecach rodzica.

 

,,Spacer” – opowieść ruchowa :


Dzieci uważnie słuchając opowiadania ilustrują jego treść ruchem wg własnego uznania, lub sugerując się pomocą rodzica.


,,Pewnego marcowego dnia dzieci wybrały się na spacer. Kiedy tak maszerowały, marcowa pogoda nie raz dawała im o sobie znać. Najpierw zaświeciło mocno słonko, potem powiał silny wiatr. Całe niebo się zachmurzyło i zaczął padać malutki deszczyk, potem coraz większy i większy, aż wreszcie zrobiła się straszna ulewa. Przed deszczem dzieci schowały się pod drzewem. Kiedy ulewa ustała, dzieci zobaczyły dookoła siebie kałuże – małe i duże. Zabawiły się w ich przeskakiwanie. Nagle – niebo pociemniało i znów zerwał się wiatr i zaczął padać śnieg. Najpierw malutkie płatki, a potem coraz większe i większe. Zawierucha śniegowa zaskoczyła dzieci i nie miały się one gdzie schować, więc zaczęły się otrzepywać ze śniegu. Padający śnieg był bardzo biały i lepki, więc dzieci na koniec marcowego spaceru zaczęły ,,śnieżną bitwę”. Zabawy i śmiechu było co niemiara.”

 

„Pogoda” - zabawa ruchowa według KLANZY :

PIOSENKA

Deszczyk pada, deszczyk pada (ruch rękoma od góry do dołu)

Wieje, wieje, wiatr (ręce nad głową- kołysanie wiatru)

Pada, pada, pada deszcz,

Wieje,  wieje wiatr.

Błyskawica! (klaśnięcie w dłonie)

Grzmot! (tupnięcie nogą)

Błyskawica! Grzmot!

A nad nami kolorowa tęcza (obrót z rękoma w łuk nad głową)

Błyskawica! Grzmot! Błyskawica! Grzmot!

A nad nami kolorowa tęcza.

 

,,W marcu jak w garncu” -praca plastyczna :

Do jej wykonania będą potrzebne: kartka z narysowanym garnkiem, symbole pogody : słońce, deszczowe krople, chmury, śnieg;


Dzieci otrzymują kartkę z narysowanym garnkiem. Pod rysunkiem garnka jest podany ,, przepis na marcową pogodę”, tzn. rodzic decyduje ile trzeba nakleić słonek, chmurek, deszczowych kropli i śnieżynek”. Dzieci naklejają przygotowane symbole wg przepisu.

 

MIŁEJ ZABAWY!

P. Ola

  • IMG_3355
  • w-marcu-jak-w-garncu-2
  • unnamed
  • c98d355c2f6dd55525779f85b5a71b46

Kochane Pszczółeczki, Drodzy Rodzice!

Stwórzcie wspólnie "Stację pogody" 

Na dużym arkuszu papieru stwórzcie planszę, na której przez minium tydzień będziecie wspólnie zaznaczać jaka była pogoda w danym dniu. Rodzice, zachęćcie swoje dzieci do obserwacji i dyskusji na temat zmieniających się warunków atmosferycznych. Na koniec tygodnia spróbujcie zastanowić się wspólnie co oznacza przysłowie "W marcu jak w garncu". 

Poniżej zamieszczam przykładowy kalendarz pogody.

Życzę miłej zabawy :)

P. Karolina 

  • bea1c0a05d14c69c41206efdf48302bb
  • kopia2

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3- 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:00
  piątek 7:00-15:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.