Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

WITAMY W GRUPIE SMERFY!

 

Podobny obraz

"Jak bałwanek wiosny szukał" - opowiadanie do przeczytania dla dzieci.

JAK BAŁWANEK WIOSNY SZUKAŁ”

Ewa Krawczyk

Pewnego dnia dzieci ulepiły kilka bałwanków. Były bardzo różne, duże, małe, grube, chude, na głowach miały garnki, stare kapelusze, czapki i szaliki. W śród nich był szczególny bałwanek, ubrany w stary kapelusz i wełniany szalik. Stał na podwórku, zwrócony głową w stronę lasu. Słyszał jak dzieci opowiadały o zbliżającej się wiośnie i bardzo chciał ją spotkać. Postanowił więc wyruszyć  jej naprzeciw. Nad ranem przez nikogo nie zauważony, poszedł cichutko do lasu.  Przyglądał się wszystkiemu bacznie, ale nic szczególnego nie zauważył. Wszędzie było dużo śniegu, a w powietrzu unosił się lekki mrozik.

Kiedy tak chodził po lesie, nie zauważył, że słonko już wstało i ogrzewało go coraz mocniej. Nagle spostrzegł, ze spod śniegu wystaje coś. Schylił się i łapką odgarnął delikatnie śniegową pierzynkę.

– Och! – wykrzyknął przejęty.

– To są na pewno kwiatki, o których opowiadały dzieci.

Wokół bałwanka wyglądały spod śniegu pierwsze wiosenne kwiaty.

Bałwanek uradowany pomyślał: „Tutaj na pewno już była wiosna, muszę iść szybciej, bo bardzo chciałbym się z nią przywitać”. Kiedy doszedł do rzeki, poczuł że kapelusz coraz bardziej opada mu na czoło. Poprawił go i rozejrzał się dookoła. Ze zdumieniem spostrzegł, że woda w rzece niosła duże i małe kawałki kry. Wtem obok bałwanka na gałęzi krzaczka przysiadł śliczny ptaszek.

– Jaki jesteś ładny ptaszku – powiedział. – Nigdy cię nie widziałem.

– Nie mogłeś mnie wcześniej zobaczyć. Jestem szczygłem i dopiero dzisiaj przyleciałem z daleka. Tutaj przyszła wiosna i jest coraz cieplej. Będę mógł zbudować sobie gniazdo. – powiedział ptaszek.

– Przyszła wiosna? Gdzie jest? Chciałbym ją przywitać. – zawołał z entuzjazmem bałwanek.

– Jak to gdzie? – powiedział zdziwiony szczygieł. – Rozejrzyj się wokoło.

Bałwanek został sam i dopiero teraz poczuł się dziwnie. Kapelusz coraz bardziej spadał mu na oczy. Spostrzegł również, że bardzo schudł. Zaniepokoił się tym trochę, ale postanowił iść dalej. Po chwili do bałwanka podbiegła wiewiórka i zajączek.

– Uciekaj bałwanku, do rzeki, skacz na krę, popłyniesz na niej do krainy śniegów.

– Inne bałwanki już to dawno zrobiły – poradziły mu zwierzątka.

– Jak to? – zapytał zdziwiony. Spojrzał na siebie i zobaczył, że bardzo zmalał, kapelusz spadł już z jego śniegowej główki. Pozostał mu jedynie szaliczek, który zrobił się nieco za długi.

– Bałwanku uciekaj – zawołała wiewiórka.

– Przecież możesz się roztopić – dodał zajączek.

– Jesteś chyba ostatnim bałwankiem, który pozostał do przyjścia wiosny. Dlaczego czekałeś tak długo i nie odpłynąłeś z innymi bałwankami?

– Chciałem przywitać się z wiosną, czy to udało mi się?

– Ależ oczywiście – zawołał zajączek z wiewiórką, patrząc na niego z podziwem.

 

Ilustracje do opowiadania "Jak bałwanek wiosny szukał".

  • bszwio1
  • bszwio2
  • bszwio3
  • bszwio4
  • bszwio5
  • bszwio6
  • bszwio7

"Idzie Wiosna" - nauka wiersza na pamięć dla dzieci.

"Idzie wiosna" - prosimy, aby dzieci nauczyły się tego wiersza w domu z rodzicami.

Puk, puk, puk ...w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I za pasem wiązkę
przylaszczek liliowych.

Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.

Słono złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk ... chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.

                                                                    Znalezione obrazy dla zapytania: pani wiosna

 

Karty pracy, inspiracje plastyczne.

  • zabka-z-kolek-origami-716x1024
  • Paper-Ladybug-Collage-1
  • tecza-kolorowanka
  • lewo-prawo
  • wiosenne-prace-plastyczne
  • stylowi_pl_diy-zrob-to-sam_30978794
  • moje-dzieci-kreatywnie-drzewka-praca-plastyczna-1000x620
  • 6b6cdef2ce38537c85c514f47495c50d
  • 782e4dc2c312fb47ceb14e3d87d06ac7
  • e7e6faf516ced18643c20c973d2f8dc3
  • smerfy matematyka

TEMAT: „ Dookoła świata”

 

Czas realizacji: 09-03- 13.03.2020 r.

KAŻDY SMERF:

  • uważnie słucha tekstu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści,

  • ocenia postępowanie bohaterów,

  • odczytuje proste wyrazy, dopasowuje napisy do przedmiotów,

  • wzbogaca swoją wiedzę na temat kontynentów Azji, Afryki, Australii i Antarktydy, wymienia zwierzęta tam zamieszkujące oraz wskazuje ich charakterystyczne cechy,

  • zna zabytki i główne osiągnięcia Chin,

  • rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „ł”, określa miejsce głoski „ł” w wyrazie (na początku, w środku, na końcu), podaje słowa rozpoczynające się głoską „ł”, identyfikuje ją w tekście, odczytuje proste wyrazy z jej udziałem,

  • podejmuje próby pisania wielkiej i małej litery „ł”,

  • tworzy z poznanych liter napisy drukowane do własnych ilustracji,

  • rozwiązuje zagadki o zwierzętach, znając ich charakterystyczne cechy,

  • odczytuje zdania i dopasowuje je do odpowiednich obrazków,

  • odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych i dobiera je w pary,

  • tworzy własne opowiadanie na podstawie ilustracji,

  • rozpoznaje instrumenty przy zasłoniętym źródle dźwięku,

  • wysłuchuje i łączy sylaby w wyraz,

  • dolicza i odlicza elementy według instrukcji,

  • rozpoznaje i nazywa liczbę „13”, zna jej zapis graficzny,

  • rozpoznaje znak graficzny liczb od 1 do 13,

  • wyodrębnia zbiory o określonej liczbie, przelicza ich elementy za pomocą liczebników porządkowych,

  • rozwiązuje proste działania matematyczne w zakresie 10 i więcej,

  • tworzy z poznanych liter napisy drukowane do własnych ilustracji,

  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych

Znalezione obrazy dla zapytania: dookoła świata ilustracja

TEMAT: „W teatrze”.

Czas realizacji: 02.03-06.03.2020r.
 

KAŻDY SMERF:

  • rozwiązuje zagadki o teatrze poszerza słownictwo związane z teatrem o pojęcia „garderoba”, „rekwizytornia”, „scena”, „widownia” itp.,

  • porównuje obrazki, kojarzy fakty, zastanawia się, co się wydarzyło dalej,

  • tworzy własne zakończenia bajek i opowiadań, potrafi je odzwierciedlić w formie werbalnej i plastycznej,

  • wyszukuje wybrane wyrazy na planszy literowej,

  • czyta proste napisy,

  • uważnie słucha tekstu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści,

  • określa emocje towarzyszące bohaterom,

  • zna zasady właściwego zachowania się w teatrze,

  • nazywa zawody związane z teatrem (autor sztuki, reżyser, sufler, rekwizytor, krawiec, charakteryzator) określa ich rolę,

  • wykonuje ćwiczenia artykulacyjne narządów mowy,

  • odczytuje wyrazy z ruchu warg i głosy o niskiej słyszalności,

  • rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „w”, podaje słowa rozpoczynające się głoską „w”, wyszukuje literę „w” spośród wielu innych,

  • czyta połączenia nowej litery z innymi literami,

  • podejmuje próby pisania małej i wielkiej litery „w”, przestrzegając kierunków pisania,

  • tworzy własne opowiadania i bajki, potrafi kontynuować opowiadanie kolegi, zachowując logiczny ciąg zdarzeń,

  • dopasowuje rekwizyty do danej postaci, określa tytuł bajki, z której pochodzą,

  • zna zasady bezpiecznego korzystania z nożyczek, sprawnie posługuje się nimi, wycina po liniach prostych, falistych, ustawiając nożyczki pod odpowiednim kątem do powierzchni papieru,

  • zna będące w obiegu monety i banknot 10 zł,

  • rozumie wartość nabywczą monet, zna ich gradację,

  • zna i rozumie sens umowy dotyczącej wymiany – suma pieniędzy do zapłaty musi odpowiadać cenie kupowanego towaru,

  • rozwiązuje proste działania matematyczne z użyciem cyfr i znaków „–” i „+”

  • dodaje i odejmuje w zakresie 10

  • naśladuje miny wyrażające różne emocje: radość, smutek, znudzenie, złość

  •  tworzy efekty dźwiękowe z użyciem głosu i przedmiotów: worków foliowych, papieru, miski z wodą, kluczy, pałeczek, butelek

Znalezione obrazy dla zapytania: w teatrze ilustracje

 

TEMAT: „W internecie”.

Czas realizacji: 24.02-28.02.2020 r.

KAŻDY SMERF :

  • sprawnie wybiera literę ,,r” spośród innych,

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych liter,

  • odczytuje napisy globalne i krótkie teksty,

  • odpowiada na pytania dotyczące tekstu, wnioskuje na podstawie jego treści,

  • układa z rozsypanki literowej wyrazy i czyta je,

  • rozpoznaje modele monet i banknotów o niskich nominałach,

  • rozpoznaje i nazywa liczbę 10, dodaje w zakresie 10 na konkretach,

  • posługuje się znakami matematycznymi ,,+”,,-‘’

  • zna sposoby radzenia sobie w sytuacji zagrożenia w Internecie,

  • wie, co to jest Internet,

  • zna nazwy i przeznaczenie sprzętu elektronicznego: monitor, laptop, klawiatura, myszka, komputer,

  • wie jak wygląda robot o imieniu Necio, koloruje go według kodu,

  • słucha treści mówionych przez nauczyciela, zna robota o imieniu Necio,

  • wykonuje robota z pudełek, papieru kolorowego, korków, płyty CD,

  • zna korzyści, jakie można uzyskać z korzystania z Internetu,

  • jest świadome zagrożeń, jakie niesie niewłaściwe korzystanie z sieci,

  • stosuje zasadę ograniczonego zaufania,

  • obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe,

  • zna koty z różnych bajek,

  • naśladuje koty-ćwiczenia ortofoniczne

  • składa obrazek z ośmiu elementów,

  • rozwija swoją empatię wobec świata zwierząt, wie jak się nimi opiekować

  • rozwija myślenie i prawidłową wymowę, wypowiadając się na temat podany przez nauczyciela,

  • wyrabia staranność i dokładność wykonania pracy, kształtuje sprawność manualną,

  • utrzymuje porządek w miejscu pracy.

  • przejawiania troskę o estetykę i czystość otoczenia

  • samodzielnie przygotowuje materiały do pracy i organizuje miejsce pracy.

                                                                                 Znalezione obrazy dla zapytania: necio.pl

Temat kompleksowy: "Wśród malarzy i rzeźbiarzy".

Czas realizacji:03.02.2020r - 07.02.2020r.

KAŻDY SMERF:

- wie ,co to jest galeria sztuki dzieło sztuki

- zna akcesoria artysty- malarza

-zapamiętuje wzór, układa obraz z części

- układa i czyta wyrazy z poznanych liter

- uczestniczy w zabawach ruchowych wymagających koncentracji i uwagi

-prawidłowo rozpoznaje i nazywa literę ,,s”

- określa położenie głoski ,,s” w wyrazach

- opowiada zdarzenia przekazane za pomocą ilustracji

- czyta prosty tekst dialogowy

- tworzy proste kompozycje plastyczne

-realizuje zabawy muzyczno-rytmiczne z wykorzystaniem przedmiotów jako instrumentów

-współpracuje z innymi dziećmi podczas tworzenia prac plastycznych

-dodaje wskazane obiekty i podaje sumę

- wie na czym polega zawód rzeźbiarza

- rozwiązuje proste zadania z treścią sposobem określonym przez nauczyciela y porównuje liczby i określa, która jest większa, mniejsza lub czy są równe

- tworzy rzeźbę z wybranego materiału przy pomocy prostych narzędzi

-rysuje wiązką kredek, tworząc indywidualne obrazki

-maluje obraz palcami, ukazując swoje emocje

- odczuwa dumę i zadowolenie z tworzenia i dzielenia się swoją twórczością

                                                            Znalezione obrazy dla zapytania: malarz w przedszkolu"

 

TEMAT: ,,W karnawale wszędzie bale”

Czas realizacji: 27.01.- 31.01.2020r.

KAŻDY SMERF:

- prezentuje się w stroju i przedstawia kim jest.

- wypowiada się pełnym zdaniem.

- chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej.

- tańczy ,śpiewa, uczestniczy w konkursach.

-wita się z dziećmi balonikami.

- wypowiada się na temat karnawału.

- rozumie znaczenie nowych słów: zapusty, kulig, barwny korowód.

- wie z czym kojarzy się karnawał.

- posługuje się liczebnikami porządkowymi.

-potrafi dopasować wyrazy do ilustracji.

- dzieli wyrazy na sylaby, głoski.

- wykonuje zadanie na karcie pracy.

- wykonuje ćwiczenia naprzemienne.

- uważnie słucha opowiadania, wypowiada się na temat treści.

- rozpoznaje literę P, p.

- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów : Puchatek, Patryk, Pacynka.

- układa schemat wyrazów za pomocą białych nakrywek.

- zastępuje nakrywki poznanymi wcześniej literami.

- potrafi wybrać z plecaka przedmioty rozpoczynające się na głoskę p.

- tańczy przy muzyce.

- próbuje na miarę swoich możliwości ułożyć kształt litery ze swojego ciała.

- śpiewa piosenki

-recytuje wiersze

-odgrywa scenki w przedstawieniu

- gra na instrumentach

- tańczy wspólnie z babciami

- gra w orkiestrze wspólnie z dziatkami

- kulturalnie zachowuje się podczas występu

- dodaje i odejmuje na konkretach

-klasyfikuje balony ze względu na kolor i wielkość

-poprawnie umieszcza znaki matematyczne

- rozumie pojęcia :mniej więcej, tyle samo.

-wykonuje maskę karnawałową według własnego pomysłu.

Znalezione obrazy dla zapytania: BAL W PRZEDSZKOLU"

 

 

 

TEMAT: ,,Z pamiętnika babci i dziadka”

Czas realizacji: 20.01.- 24.01.2020r.

KAŻDY SMERF:

- rozpoznaje i nazywa poznane litery konstruuje zdania rozwinięte, stosuje kilkuzdaniową wypowiedź

- ilustruje ruchem, mimiką lub gestem -proste czynności stara się myśleć i postępować z empatią wobec osób starszych -uczestniczy w zabawie ruchowej

-wyszukuje na ilustracjach postacie na podstawie wysłuchanego opisu

-odczytuje imiona i dopasowuje je do postaci

- maluje portret z uwzględnieniem charakterystycznych cech wyglądu postaci

- prawidłowo trzyma pędzel i posługuje się farbą.

- zna części ciała

-reaguje na umówiony sygnał w zabawie

- uważnie słucha opowiadania i próbuje wymyśleć zakończenie.

- poznanie obraz graficzny głoski n,N

- potrafi wysłuchać głoskę b w słowach

- dokonuje analizę i syntezę wyrazu

- układa schemat wyrazu narty, Natalia

- dzieli wyrazy na sylaby

- określa położenie głoski b w imionach dzieci

- pisze literę na kaszy, ryżu ,mące

-porównuje i ustala: co jest dłuższe, co jest krótsze; co jest wyższe i co jest niższe,

- zna rodzaje miar i ich przeznaczenie

- układa przedmioty od najdłuższego do najkrótszego i odwrotnie

- poprawnie wykonuje ćwiczenia w karcie pracy.

- wykonuje ćwiczenia na miarę swoich możliwości

- śpiewa piosenki

-recytuje wiersze

-odgrywa scenki w przedstawieniu

- gra na instrumentach

- tańczy wspólnie z babciami

- gra w orkiestrze wspólnie z dziatkami

- kulturalnie zachowuje się podczas występu

- zna cyfry oznaczające liczby od 0 do 9

- umie określić miejsce cyfry w szeregu w ustawieniu wzrastającym, a także cyfrę poprzednią i następną

-tworzy zbiory przedmiotów według określonych cech jakościowych: koloru, wielkości, kształtu i umownego kodu graficznego

- porównuje liczebność zbiorów, licząc i działając na konkretach

-projektuje i tworzy kompozycję z elementów mozaiki geometrycznej według własnej inwencji

                            Znalezione obrazy dla zapytania: BABCIA I DZIADEK"

TEMAT: ,,Przedsiębiorczy przedszkolak”

Czas realizacji: 13.01.- 17.01.2020r.

KAŻDY SMERF:

-uczestniczy w zabawie ruchowej wykonując polecenia nauczyciela

-słucha z uwaga listu od krasnala Ekonomiusza

-omawia ilustracje zawarte w liście, nazywa kolejne rysunki.

- nadaje imię swojemu krasnalowi, potrafi się przywitać gestem

- uważnie słucha piosenki

- bawi się przy piosence

-zna walutę obowiązująca w Polsce

-zna nominały poszczególnych monet

- wie do czego potrzebne są pieniądze

-podporządkowuje się regułom zabawy

-układa rytm z monet o trzech nominałach

- kalkuje ołówkiem monety na kartce

- umie współpracować w zabawie i czerpie z niej radość

- zna rodzaje sklepów w,których robimy zakupy

-wie w jaki sposób można zrobić zakupy

-prawidłowo wypełnia kartę obserwacji dotycząca tematyki

-potrafi zadawać pytania sprzedawcy poprawnie formuje je pod względem gramatycznym

-uważnie słucha i zapamiętuje jak najwięcej informacji

-wie jak wygląda praca sprzedawcy i kasjerki

- przestrzega zasad obowiązujących podczas wspólnego wyjść

- wymienia przedmioty znajdujące się w wozie

- zna figury geometryczne

-klasyfikuje figury ze względu na kształt i kolor

- porównuje liczebność zbiorów

-określa położenie przedmiotów w przestrzeni

- uważnie słucha wiersza

- wrzuca liczman do pojemnika zgodnie z treścią wiersza

-wyjmuje liczmany zgodnie z treścią do momentu uzyskania 0

- wie jak wygląda cyfra 0

- tworzy grupki zgodne z poleceniem nauczyciela

- tworzy prace plastyczna współdziałając w zespole

- uczestniczy w zajęciach gimnastycznych na miarę swoich możliwości

- stara się poprawnie wykonywać ćwiczenia

-przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń

-wita się w zabawie naśladując gesty nauczyciela

-uczestniczy w zabawie stosując się do poleceń nauczyciela.

- wie dlaczego i jak oszczędzamy pieniądze

- doskonali umiejętności komunikacyjne

- wie gdzie gromadzimy i oszczędzamy pieniądze

-wie jak można zarobić pieniądze.

-wie w jaki sposób możemy zapłacić za zakupy (karta płatnicza, gotówka)

- wie co to jest bankomat

- wycina, koloruje i skleja skarbonkę

- słucha opowieści o pożegnaniu krasnala

-wykonuje rysunek, potrafi narysować to czego dowiedział się na zajęciach

-wspólnie z nauczycielem pakuje rysunki dla krasnala.

-uważnie słucha książki czytanej przez nauczyciela

- wie jak należy zachowywać się w bibliotece

- wykonuje pracę plastyczną

                          Znalezione obrazy dla zapytania: przedsiębiorczy przedszkolak załączniki"

TEMAT: „Nowy rok- mija czas”.

Czas realizacji: 07.01.2020r – 10.01.2020r.

KAŻDY SMERF POWINIEN:

  • posługiwać się pojęciami dotyczącymi następstw czasu,

  • naśladować czynności w rytm muzyki, śpiewać piosenkę, ćwiczyć pamięć i koncentrację uwagi,

  • dokonywać analizy głoskowej, syntezy sylabowej, określać miejsce głoski „c” w wyrazie,

  • znać zapis graficzny liczby 9, rozpoznawać cyfry jako znak graficzny liczb od 1 do 9, wyodrębniać zbiory o określonej liczbie, przeliczać ich elementy za pomocą liczebników porządkowych.

  • układać i rozwiązywać zagadki, układać historyjki obrazkowe,

  • znać sposoby radzenia sobie ze złością, wiedzieć, jak ją wyrażać,

  • układać rytmy proste i złożone,

  • rozumieć znaczenie symboli emocji oraz zjawisk pogodowych i wiedzieć, jak je stosować,

  • wskazywać kierunek poruszania się w przestrzeni,

  • eksperymentować, dokonywać pomiaru długości.

  • prawidłowo wykonywać ćwiczenia gimnastyczne;

zdjęcia 2020 Nowy Rok Zegar Śnieżynki Prezenty Grafika wektorowa
 

TEMAT: „Boże Narodzenie”.

Czas realizacji: 16.12.2019r – 20.12.2019r.

KAŻDY SMERF POWINIEN:

  • rozróżniać emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, mieć świadomość, że odczuwają je wszyscy ludzie,

  • naśladować czynności w rytm muzyki, śpiewać piosenkę, ćwiczyć pamięć i koncentrację uwagi,

  • doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową,

  • znać zwyczaje, tradycje i symbole bożonarodzeniowe,

  • znać tradycję wysyłania okolicznościowych kartek, składania życzeń świątecznych,

  • znać zwyczaje, tradycje i symbole bożonarodzeniowe,

  • znać tradycję wysyłania okolicznościowych kartek, składania życzeń świątecznych,

  • nazywać i rozpoznawać wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi,

  • stosować zwroty grzecznościowe w czasie zabawy i w każdej sytuacji dnia codziennego,

  • układać pocięte kartki świąteczne w całość,

  • wyróżniać elementy związane z symbolami świąt,

  • podejmuje próby czytania sylab z poznanych liter, tworzy z nich wyrazy, 

  • sprawnie posługiwać się nożyczkami,

  • rysować po śladzie bez wychodzenia za kontur,

  • znać sposoby radzenia sobie ze złością, wiedzieć, jak ją wyrażać,

  • układać rytmy proste i złożone,

  • przelicza elementy zbiorów i je przelicza, posługiwać się znakami matematycznymi,

  • tworzyć pracę plastyczną metodą przez ruch.

  • Właściwie odczytywać zapis matematyczny,

  • brać udział w zagadkach pantomimicznych związanych z okazywaniem uczuć.Znalezione obrazy dla zapytania boże narodzenie 2019

TEMAT: „Jak być dobrym dla innych”.

Czas realizacji: 02.12.- 06.12. 2019r.

  • Doskonalenie procesów poznawczych: analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej;

  • Zapoznanie ze znakiem graficznym litery ,,y'', drukowanej i pisanej;

  • Kształcenie umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakiem równości ,,=''

  • Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter;

  • Zapoznanie z nazwami sprzętów elektrycznych wykorzystywanych w domu;

  • Kształtowanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy na tematy bliskie dzieciom.

  • Wdrażanie do wydłużonego czasu koncentracji uwagi poprzez zastosowanie gier i zabaw językowych;

  • Wzmacnianie wiary w siebie poprzez uwzględnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka;

  • Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie

  • Wdrażanie do posługiwania się bogatym słownictwem z zakresu zagadnień o zdrowym stylu życia

  • Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10.

  • Utrwalanie nazw dni tygodnia.

  • Rozwijanie wyobraźni twórczej poprzez tworzenie prac plastycznych.

                                                               

Znalezione obrazy dla zapytania POMOCNICY MIKOŁAJA ZDJĘCIE

 

 

TEMAT: ,,Moja rodzina”.

CZAS REALIZACJI: 25.11.-29.11.2019 r. 

Każdy Smerf powinien:

  • wyróżniać głoski w nagłosie, prawidłowo artykułować głoskę „d”, dobierać obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „d”, rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „d”,

  • znać historię pluszowego misia,

  • brać aktywny udział w zabawach ruchowych i konkursach z okazji ,,Święta pluszowego misia”,

  • śpiewać piosenki o misiach i ilustrować je ruchem,

  • nazywa członków  rodziny i określa relacje między nimi; podejmuje próby czytania imion z poznanych liter;

  • wykonuje zadania wg instrukcji słownej nauczyciela;

  • formułować wypowiedzi na temat własnych uczuć i emocji związanych ze swoim domem,

  • odczuwać i wyjaśniać swoją przynależność do rodziny,

  • nazywać członków rodziny i określa relacje między nimi,

  • rozróżniać i nazwać cyfrę 8 i przyporządkować ją do odpowiedniego zbioru,

  • porównywać liczebność zbiorów przez łączenie elementów jednego zbioru z elementami drugiego w pary,

  • podejmować próby pisania cyfry 8 po śladzie i samodzielnie,

  • rozwiązywać zagadki słuchowe, wykazuje znajomość bajek;

  • wzbogacać wiadomości na temat tradycyjnych wróżb i zabaw andrzejkowych.

TEMAT: „Dawno, dawno temu w Polsce”.

Czas realizacji: 12.11.- 15.11 2019r.

KAŻDY SMERF POWINIEN:

  • wyjaśnić pojęcie ojczyzny, wymienić sposoby poznawania swojego rodzimego kraju,

  • znać legendę o powstaniu Krakowa i opowiadać jej treść,

  • rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „u”, wyróżniać obrazki, których nazwy rozpoczynają się tą głoską,

  • wyróżniać głoskę „u” w nagłosie, śródgłosie, wygłosie,

  • podejmować próby czytania tekstu obrazkowo- literowego,

  • nazywać postacie z legend, wskazywać, z jakiej legendy pochodzą,

  • rozwiązywać zagadki logiczne, opowiadać legendę,

  • wyróżnić figurę z tła, przeliczać elementy zbioru, wskazując, ile jest obiektów,

  • znać melodię hymnu narodowego,

  • utrwalać znajomość barw narodowych, tworzyć kącik patriotyczny o Polsce,

  • brać udział w turnieju rycerskim, wykonując jego poszczególne konkurencje, przestrzegać zasad fair play i zgodnego współdziałania,

  • wykonać ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych oraz ćwiczenia ortofoniczne na różnych dźwiękach,

  • układać domino matematyczne, doliczać do 6,

  • przeliczać elementy zbioru, oznaczać je za pomocą cyfry 1-6, wyrózniać przedmioty, w których znajduje się cyfra 6,

  • rachować - dodawać i odejmować elementy zbioru, podając wynik działania;

  • określać kierunki, orientować się na kartce papieru.

                                                        Znalezione obrazy dla zapytania Polska w przedszkolu

TEMAT: "JAK DBAMY O NASZE ZDROWIE."

Czas realizacji: 14.10.- 18.10.2019r.

Każdy Smerf powinien:

 

  • przestrzegać w praktyce zasad zdrowego żywienia - uwzględniać w codziennym jadłospisie posiłki zawierające warzywa i owoce

  • dzieli wypowiadane wyrazy na sylaby;

  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów;

  • wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie;

  • kojarzy literę z nazwą przedmiotu przedstawionego na rysunku

  • wskazuje ilustrację, w nazwie której jest podana konkretna głoska;

  • zna nową literę „i, I”, podaje wyrazy z nową literą

  • rozpoznaje znak litery „i”, „ I” w wyrazach;

  • odtwarza podany kształt w powietrzu;

  • układa znak litery „i”, „ I” z kolorowych sznurówek;

  • przestrzega ustalonych reguł podczas zabaw;

  • współpracuje z innymi.

  • przestrzegać w praktyce zasad zdrowego żywienia - uwzględniać w codziennym jadłospisie posiłki zawierające warzywa i owoce

  • dokonać prezentacji utworzonych przez siebie piramid zdrowego żywienia

  • dokonać samooceny własnego sposobu odżywiania - rozróżniać produkty „ zdrowe i niezdrowe”

  • Utrwala nazwy dni tygodnia

  • przeliczać w zakresie 4, rozpoznawać cyfrę „4”, ustalać równoliczność zbiorów do 4 elementów,

  • manipulować figurami geometrycznymi zgodnie z instrukcją,

  • rozwija zręczność, zwinność, równowagę, orientacji oraz koordynację ruchową podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych

  • posługiwać się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”

Znalezione obrazy dla zapytania ZDROWY PRZEDSZKOLAK

TEMAT: "TANIEC KOLORÓW JESIENI"

Czas realizacji: 07.10.- 11.10.2019r.

Każdy Smerf powinien:

  • rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „A,

  • a” oraz podejmować próby pisania litery „a” małej i wielkiej,

  • określać miejsce głoski na początku ,na końcu i w środku wyrazu,

  • czytać obrazy, nazywać symbole, wyodrębniać i nazywać ich elementy,

  • rozróżniać i nazywać cyfry oznaczające liczby od 1 do 2,

  • posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10,

  • prowadzić ukierunkowane obserwacje i opisywać ich wyniki,

  • wymieniać charakterystyczne cechy jesieni,

  • organizować sobie zabawy z użyciem darów jesieni: szyszek, kasztanów , żołędzi, kolorowych liści

  • posługiwać się bogatym słownikiem z zakresu zagadnień przyrodniczych,

  • wykonywać kompozycje płaskie według własnej inwencji twórczej,

  • sprawnie wycinać po narysowanym śladzie,

  • lepić formować z plasteliny zaplanowane kształty,

  • rozpoznawać i nazywać przedmioty na podstawie badania ich kształtu dotykiem,

  • rozumieć pojęcie,, para’’

  • wnioskować na podstawie dokonywanych doświadczeń oraz obserwacji i wymieniać właściwości powietrza,

  • uczestniczyć w zabawach przestrzegając zasad obowiązujących w grupie.

  • Konstruować według wzoru, łącząc różne elementy.

  • Rozwijać wrażliwość słuchową poprzez zabawy                  Znalezione obrazy dla zapytania nasze przedszkole


II TEMAT KOMPLEKSOWY: „Co lubi każdy z nas” 
Czas realizacji: 23.09-27.09.2019r.
Każdy smerf powinien:

-wyróżniać  przedmioty w których znajduje się cyfra 1
-wskazywać  liczbę elementów zbioru, oznaczyć  ją za pomocą cyfry 1,
-starannie i kształtnie kreślić cyfrę 1  w powietrzu, na plecach kolegi, na tacy z kaszą
-układać cyfrę 1  ze sznurka, z drucików kreatywnych,
-pisać cyfrę 1 po wykropkowanym śladzie, w odpowiedniej kratce
-wymieniać czynności, jakich uczy się w przedszkolu, m.in. troszczyć się o uczucia innych, przepraszać, dziękować
-wyjaśnić przysłowie,, Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”,
-układać  puzzle 9-elementowe, opisywać treść przedstawionej na niej ilustracji,
-wysłuchać i odtworzyć usłyszany rytm poprzez klaskanie, 
-znać sposób wykonania prostych instrumentów perkusyjnych
-wykorzystuje grę na instrumentach muzycznych w ćwiczeniach słuchowych-określa wysokość dźwięku
-ozdabiać butelkę według własnego pomysłu,
-wyodrębnić prostokąt z pośród innych figur geometrycznych, opisać jego wygląd, konstruować prostokąty z klocków,
-wskazać  przedmioty codziennego użytku w kształcie prostokąta,
-wyciąć prostokąty z kolorowych kartek .

 

  • zabawy-w-przedszkolu_1

TEMAT KOMPLEKSOWY: "Razem ciekawie spędzamy czas’’.

Czas realizacji: 16.09.2019 – 20.09.2019r.

Każdy Smerf powinien:

  • opowiadać historyjkę obrazkową na podstawie ilustracji,

  • znać poczucie własnej wartości,

  • rozpoznawać i nazywać podstawowe emocje oraz łączyć je z określonymi sytuacjami,

  • dokonywać oceny zdarzenia pod kątem bezpieczeństwa i konsekwencji określonych zachowań,

  • klasyfikować przedmioty według podanego kryterium, dostrzegać powtarzające się sekwencje i kontynuować ,je, rozróżniać podstawowe figury geometryczne,

  • rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „o”,

  • wyróżniać głoskę „o” w nagłosie, śródgłosie, wygłosie,

  • kreślić wzory literopodobne w liniaturze, podejmować próby pisania liter w liniaturze,

  • rysować linie proste :pionowe (z góry na dół) i poziomie( z lewej do prawej),

  • rozwijać umiejętności współdziałania w grupie, wiedzieć, że nikt nie jest doskonały, dlatego ma prawo się pomylić, prosić o pomoc, doskonalić swoje umiejętności,

  • odpowiedzialnie ,sumiennie wykonywać podejmowane zadania i obowiązki,

  • wymieniać swoje mocne strony, być dumnym ze swoich osiągnięć,

  • rozpoznawać przedmioty po dotyku, określać ich kształt i fakturę

  • -

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY: „Bezpieczeństwo najważniejsze”.

Czas realizacji: 07.09. 2019r- 11.09.2019r.

Każdy Smerf powinien:

-wyjaśnić znaczenie słowa ,,bezpieczeństwo” w jego szerokim rozumieniu,

-podać przykłady zagrożeń  z codziennego doświadczenia,

-wiedzieć, do kogo zwrócić się w sytuacji zagrożenia,

-wyjaśnić znaczenie kolorów świateł na sygnalizatorze świetlnym,

-wskazywać sytuacje poprawne oraz niewłaściwe dotyczące zachowania się na ulicy,

-wyjaśnić znaczenie słowa ,,zebra”,

-znać numery alarmowe oraz zasady właściwego poruszania się po jezdni,

-rozwijać umiejętność na zmianę tempa w muzyce,

-aktywnie uczestniczyć w zajęciach i zabawach ruchowych,

-śpiewać piosenkę ,,Kolorowe światła”, ilustrując ją ruchem,

-prezentować emocje adekwatne do przedstawionej sytuacji,

-układać z figur geometrycznych samochód,

-wymienić nazwy figur znajdujących się w mozaice (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt),

-reagować na dany sygnał,

-skakać do środka, na lewo, na prawo,

-rozpoznawać wybrane znaki drogowe z grupy ostrzegawczych, nakazu, zakazu, wyjaśni ich znaczenie,

-nazywać  kształty znaków drogowych: koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt,

-wykleić znak drogowy plasteliną,

-wyciąć kształt znaku drogowego po linii prostej i po okręgu,

-odszukać  różnice i podobieństwa na ilustracjach,

-poruszać się w przestrzeni zgodnie z instrukcją nauczyciela,

 

  • -

 Temat: ,,W NASZYM PRZEDSZKOLU FAJNIE JEST”.

Czas realizacji: 02.09.2019 - 06.09.2019r.

Każdy Smerf powinien:

  • rozpoznaje głosy dzieci ze swojej grupy,

  • wymienia cechy dobrego kolegi,

  • poznaje pomieszczenia na szkole i wie, jak z nich korzystać,

  • dokonać autoprezentacji i opowiedzieć, co lubi robić,

  • opisać miejsce spędzonych wakacji,

  • znać zasady bezpieczeństwa w przedszkolu oraz w ogrodzie przedszkolnym,

  • używać zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania

  • rozpoznawać głoski w nagłosie i wygłosie,

  • wymienić cechy charakterystyczne kwadratu, prostokąta i trójkąta,

  • odtwarzać rytmy i układy elementów.

  • usprawniać narządy artykulacyjne,

  • okazywać emocje za pomocą ruchu, gestu i mimiki,

  • wymieniać obowiązki dyżurnego,

  • aktywnie uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych,

  • znać słowa piosenki: „Przedszkolaki to my!’’,

  • tworzy i przestrzega kodeks przedszkolaka, zna zasady i normy panujące w grupie, 

  • wykonać pracę plastyczną farbą na temat ,, Moje przedszkole’’.

 

  • -

II TEMAT KOMPLEKSOWY: „Książka kucharska prosto z natury”
Czas realizacji: 07.10-11.10.2019

Każdy Smerf powinien:
-inscenizuje utwory literackie, odgrywając proste role z wykorzystaniem rekwizytów;
-analizuje treść utworu, ocenia postępowanie bohaterów;
-określa kolejność zdarzeń w utworze literackim;
-wyjaśnia znaczenie słowa ,,przepis”;
-określa i zaznacza w schemacie wyrazu położenie głoski ,,e”;
-kreśli literę w powietrzu, na plecach kolegi, na tackach z kaszą;
-odnajduje literę ,,e” w różnych czasopismach;
-wydziera z kolorowego papieru;
-dobiera w pary rymujące się nazwy obrazków ; 
− wyszukuje literę „e” wśród wielu innych liter;
-rysuje po śladzie literę E;
− uczestniczy w zabawie ruchowej;
-podaje wyrazy zawierające głoski odpowiadające poznanym literom;
-rozpoznaje i odczytuje litery;
-przygotowuje z pomocą dorosłego owocową sałatkę;
-porównuje masę przedmiotów ważonych w dłoni i na wadze szalkowej, określa ją pojęciami ,,ciężki”, ,,lekki”, ,,lżejszy od”, ,,cięższy od”;
-ćwiczy pamięć poprzez zapamiętywanie tekstu piosenki;
-zna piosenkę ,,Jesienny pociąg”
-podaje słowa rymujące się do nazw warzyw i owoców;
-aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych;                                                                                                                                        -rozpoznaje i nazywa figury geometryczne płaskie: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt.;
-klasyfikuje i segreguje figury geometryczne na podstawie cech określonych kodem graficznym dla kształtu i koloru;
-odnajduje parę z tą samą figurą;
-projektuje za pomocą kredek pierwszą stronę książki kucharskiej;
-wie, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie ;

 


TEMAT: „Odkrywamy sekrety przyrody jesienią”
Czas realizacji: 21.10-25.10.2019
 Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

-Poznanie obrazu graficznego głoski ,,m”- litery ,,m”, ,,M”;
- Podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze;
- Doskonalenie procesów poznawczych: analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej;
- Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5 ( liczebniki główne i porządkowe);
- Wzbogacenie słownictwa związanego z lasem;
- Zapoznanie z zapisem graficznym cyfry 5, rozróżnianie jej od innych cyfr;
-  Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie
- Doskonalenie czynności manualnych.


 

*

TEMAT: „Jestem Polką, Jestem Polakiem”
Czas realizacji: 04.11-08.11.2019
 Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

- Kształtowanie pożądanych postaw- postawy patriotycznej;
-Rozbudzenie poczucia przynależności narodowej;
-Rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski;
-Wzbogacenie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy;
-Zapoznanie z drukowaną i pisaną literą ,,L”, ,,l”;
-Doskonalenie umiejętności opowiadania usłyszanego tekstu
- Rozwijanie umiejętności liczenia
- Wdrażanie do czytania,
-Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.

 

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3- 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:00
  piątek 7:00-15:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.