Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

 

WITAMY W GRUPIE RYBKI

Podobny obrazPodobny obrazZnalezione obrazy dla zapytania gify rybki

,Dawno, dawno temu w Polsce

11.11.-15.11.2019

Każda RYBKA powinna:

  • wyjaśnić pojęcie ojczyzny, wymienić sposoby poznawania swojego rodzimego kraju, znać legendę o powstaniu Krakowa i opowiadać jej treść,

  • rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „u”, wyróżniać obrazki, których nazwy rozpoczynają się tą głoską, wyróżniać głoskę „u” w nagłosie, śródgłosie, wygłosie wyrazów i przyporządkowywać ją do odpowiedniego schematu, czytać proste sylaby z wykorzystaniem liter: „t”, „m”, „l”,

  • przeliczać litery w nazwach miejscowości, wyjaśnić, dlaczego piszemy je wielką literą, przyporządkowywać nazwy miast odpowiadającym im miejscom na mapie,

  • nazywać postacie z legend, wskazywać, z jakiej legendy pochodzą,

  • rozwiązywać zagadki logiczne, opowiadać legendę,

  • wyróżnić figurę z tła, przeliczać elementy zbioru, wskazując, ile jest obiektów,

  • znać melodię hymnu narodowego, utrwalać znajomość barw narodowych, tworzyć kącik patriotyczny o Polsce,

  • brać udział w turnieju rycerskim, wykonując jego poszczególne konkurencje, przestrzegać zasad fair play i zgodnego współdziałania,

  • korzystać z kącika bibliotecznego, oglądać książki dotyczące historii kraju, pytać o wydarzenia, oglądać ilustracje, słuchać legend,

  • określać kierunki, orientować się na kartce,

  • przeliczać elementy zbioru, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie
    1–6, dodawać i odejmować elementy zbioru, podając wynik działania,

  • odróżniać elementy świata rzeczywistego i fikcyjnego.

 ,,Jestem Polką, jestem Polakiem”

Każda RYBKA powinna: 

  • znać i nazywać symbole narodowe, wskazywać polską flagę, znać sławnych Polaków,

  • wykazywać zainteresowanie mapą, znać dobra naturalne Polski, znać przyrodnicze symbole Polski, znać wytwory polskiej sztuki ludowej,

  • znać państwa w Europie, mieć podstawową wiedzę na temat wybranych krajów Europy,

  • słuchać utworów muzyki klasycznej,

  • odczuwać przynależność do grupy przedszkolnej,

  • rozpoznawać i nazywać literę „l” wielką i małą, układać wyrazy z liter, odczytywać nazwy miast,

  • mierzyć długość za pomocą sznurka lub innej miary,

  • dostrzegać różnice i podobieństwa w wyglądzie budynków,

  • posługiwać się liczebnikami porządkowymi,

  • wykorzystywać w zabawie przedmioty z recyklingu.

 

,,Odkrywamy sekrety przyrody jesienią

21.10.-25.10.2019

Każda RYBKA powinna:

  • układać rytm z obrazków i odwzorować go w formie dźwiękowej,

  • rozpoznawać podstawowe gatunki leśnych roślin i zwierząt,

  • dokonać analizy i syntezy sylabowej, wyróżniać głoski w nagłosie, poprawnie wymawia głoskę „sz”,

  • tworzyć kompozycje z materiału przyrodniczego,

  • dostrzegać emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego,

  • rozpoznawać literę „m”, odczytać sylaby i krótkie wyrazy,

  • rozróżniać pojęcia „wewnątrz” i „na zewnątrz”,

  • rozpoznawć cyfrę „5” i rozumieć jej wartość liczbową,

  • rozpoznawać monety i rozumieć ich wartość,

  • wykazywać zainteresowanie zabawami badawczymi,

  • rozpoznawać niebezpieczne sytuacje, znać numery alarmowe,

  • wiedzieć, na czym polega troskliwa i odpowiedzialna postawa wobec innych.

,,Książka kucharska prosto z natury

7-11.09

Każda RYBKA powinna:

 

  • ćwiczyć aparat mowy, dokonywać analizy sylabowej i głoskowej wyrazów, określać liczbę sylab, wskazywać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie,

  • rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „e”,

  • analizować treść utworów, wskazywać miejsce głoski ,,e", tworzyć rymy,

  • inscenizować utwory literackie, odgrywając proste role z wykorzystaniem rekwizytów, oceniać postępowanie bohaterów,

  • objaśniać kolejność zdarzeń w utworze literackim, układać zagadki, opowiadać o zdarzeniach, wyjaśniać,

  • dostrzegać walory humorystyczne utworu,

  • opisać działanie i sposób wykorzystywania urządzeń mechanicznych i elektrycznych w gospodarstwie domowym,

  • konstruować przepis, uwzględniając kolejność wykonywania czynności,

  • rozpoznawać różne dźwięki, dostrzegać zmiany charakteru muzyki, śpiewać piosenki, muzykować z użyciem instrumentów,

  • porównać masę przedmiotów, określać ciężar, posługiwać się monetami,

  • rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „3”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, układać elementy jako wielokrotność liczby „3”,

  • rozpoznawać, nazywać, klasyfikować segregować figury geometryczne według podanych cech.

,Taniec jesiennych kolorów

30.09.-04.10.2019

 

  • rozpoznawać, rozróżniać i nazywać emocje, radzić sobie z ich przeżywaniem,

  • charakteryzować postaci i zdarzenia w poznawanych utworach literackich, recytować wiersz, śpiewać piosenkę,

  • posługiwać się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych,

  • doskonalić sprawność manualną poprzez wycinanie,

  • czytać obrazy, nazywać symbole, wyodrębniać i nazywać ich elementy,

  • dokonywać analizy głoskowej, określać miejsca głoski w nagłosie, śródgłosie i w wygłosie, układać zdania z wybranymi wyrazami, podawać liczbę wyrazów w zdaniu,

  • rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „a” oraz podejmować próby pisania litery „a” małej i wielkiej,

  • klasyfikować i segregować figury geometryczne według kształtu, wielkości i kolor

  • rozróżniać i nazywać cyfry oznaczające liczby od 1 do 2, dopasowuje je do właściwej liczebności zbioru,

  • dokonywać pomiaru długości, posługując się wspólną miarą – krokami,

  • wnioskować na podstawie dokonywanych doświadczeń oraz obserwacji i wymieniać właściwości powietrza

Co lubi każdy z nas?

23-26.09

Każda Rybka powinna:

 

  • odtwarzać usłyszany rytm poprzez klaskanie, wymawiać rytmicznie zgłoski,

  • rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „o”, utrwalać jej obraz,

  • kreślić wzory literopodobne w liniaturze, podejmować próby pisania liter w liniaturze,

  • stosować określenia dotyczące kierunków i położenia przedmiotów na kartce,

  • wyróżniać głoskę „o” w nagłosie, śródgłosie, wygłosie,

  • doskonalić sprawność grafomotoryczną,

  • rozróżniać emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne,

  • przeliczać elementy zbiorów i oznaczać je za pomocą cyfry „1”, wyróżniać przedmioty, w których znajduje się cyfra „1”,

  • wyodrębniać prostokąt spośród innych figur geometrycznych, opisać jego wygląd, wskazywać przedmioty codziennego użytku w kształcie prostokąta,

  • opowiadać historyjkę obrazkową na podstawie ilustracji,

Razem ciekawie spędzamy czas

16 - 20.09

 

  • rozpoznawać i nazywać podstawowe emocje oraz łączyć je z określonymi sytuacjami,

  • rozróżniać i nazywać emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, mieć świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie,

  • rozpoznawać głoski w nagłosie i wygłosie, dokonywać syntezy głoskowej, wzbogacać słownictwo,

  • opowiadać historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń, formułować dłuższe wypowiedzi, przyporządkowywać nazwy czynności do ilustracji,

  • dokonywać oceny zdarzenia pod kątem bezpieczeństwa i konsekwencji określonych zachowań,

  • rozpoznawać kształt figury geometrycznej płaskiej ‒ kwadrat, kojarzyć kształt kwadratu z przedmiotami codziennego użytku, rysować kwadraty, kreśląc linie zgodnie z właściwym kierunkiem,

  • wypowiadać się na temat swojego dzieciństwa, opowiadać treść zdjęcia,

  • wymieniać nazwy przedmiotów należących do określonej kategorii, np. zabawki, książki, sprzęty domowe,

  • posługiwać się swoim adresem zamieszkania,

  • czytać obrazy, wyodrębniać elementy,

  • stosować określania: „dzisiaj”, „wczoraj”, „jutro”,

  • klasyfikować przedmioty według podanego kryterium, dostrzegać powtarzające się sekwencje i kontynuować je, rozróżniać podstawowe figury geometryczne,

  • rozpoznawać przedmioty po dotyku, określać ich kształt, fakturę itp.,

  • wiedzieć, że nikt nie jest doskonały, dlatego ma prawo się pomylić, prosić o pomoc, doskonalić swoje umiejętności,

  • wymieniać swoje mocne strony, być dumnym ze swoich osiągnięć.

"Bezpieczne przedszkolaki zdobywają odznaki"

 09 -13.09.

Każda RYBKA powinna:

 

  • wyjaśnić znaczenie słowa „bezpieczeństwo”
  • znać zasady bezpiecznego zachowania się na drodze
  • znać numery alarmowe –policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe
  • poprawnie oceniać konkretne zdarzenia, podejmować w związku z tym odpowiednie działania
  • wiedzieć, jak bezpiecznie przechodzić przez pasy
  • wyjaśnić znaczenie kolorów świateł na sygnalizatorze świetlnym
  • prawidłowo reagować na zmianę świateł na sygnalizatorze świetlnym
  • rozpoznawać wybrane znaki drogowe z grupy ostrzegawczych, nakazu, zakazu i wyjaśnić ich znaczenie
  • umieć wskazywać sytuacje poprawne oraz niewłaściwe dotyczące zachowania się na ulicy
  • śpiewać piosenkę „Kolorowe światła”
  • znać kierunki-prawo, lewo, góra, dół

Przedszkolaki to my!

2.09 - 6.09

Każda RYBKA powinna:

  • znać imiona koleżanek i kolegów
  • opisywać miejsce swojego letniego wypoczynku
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach
  • nazywać pomieszczenia w przedszkolu, znać ich przeznaczenie
  • wypowiadać się na temat opowiadania „Jesteśmy starszakami”, formułować dłuższe wypowiedzi
  • dzielić swoje imię na sylaby, wysłuchiwać w nim pierwszą głoskę
  • wycinać po linii prostej i po okręgu
  • układać rytmy z kolorowych figur według wzoru
  • wymieniać cechy charakterystyczne kwadratu, prostokąta i trójkąta

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 - 22 775 50 00
OG - 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:30
  piątek 8:00-16:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.