Drodzy Rodzice!
Przed nami trudne dwa tygodnie wymuszonej izolacji. Spędźmy ten czas na odpoczynku, nadrobieniu zaległości, dbaniu o siebie, zatrzymaniu się i skupieniu na relacjach z najbliższymi.
Pamiętajmy o ludziach, którzy w tym czasie muszą pracować i z szacunku dla ich zdrowia i ryzyka jakie podejmują w imię szerszego dobra pozostańmy jak najdłużej w naszych domach.
Życzymy Państwu, Waszym Dzieciom i Rodzinom dużo zdrowia,
cierpliwości oraz dobrego samopoczucia.
Pozdrawiamy ciepło,
wychowawczynie.
Poniżej zamieszczamy linki do przepisów na uwielbiane przez dzieci (przez rodziców trochę mniej) słynne gluty- slime
https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/04/jak-zrobic-slime-diy-proste-przepisy/
https://panimonia.pl/2017/02/20/ciagliwy-glut-5-minut-go-zrobic/
https://panimonia.pl/2018/03/03/slime-trzech-skladnikow-czyli-przepis-sprytna-plasteline/
Drodzy Rodzice, wielkimi krokami zmierza do nas wiosna, prosimy o nauczenie się wiersza o zwiastunach wiosny.
Mała Zosia się zastanawiała, dlaczego jaskółka już przyleciała.
Czyżby się wiosna do nas zbliżała?
Robi się cieplej i wiatr mniej wieje, słoneczko częściej się do nas śmieje.
Po czym więc dzieci wiosnę poznają?
Po listeczkach zielonych, które wyrastają?
Czy po kwiatach, które z ziemi wychodzą i pączki puszczają?
A może po tym jak słoneczko coraz mocniej przygrzewa,
zielenią się łąki, zielenią się drzewa.
Ptaki z ciepłych krajów do nas przybywają i radosnym śpiewem wiosnę już witają.
I mały przebiśnieg budzi się do życia, piękny i radosny jako zwiastun wiosny.
Cieszmy się zatem, że nadchodzi wiosna, w błękitnej sukience, ciepła i radosna.
Wędrować będzie dookoła świata, czekając cierpliwie na powitanie lata.
Autor: Olga Adamowicz
Oto kilka ciekawych odnośników do stron www, na których znajdziecie mnóstwo ciekawych pomysłów na zabawy edukacyjne z waszymi pociechami.
Muzeum Powstania Warszawskiego
Od poniedziałku (16.03) Muzeum Powstania Warszawskiego będzie się z Wami łączyć on-line. Codziennie minimum 4 wejścia na żywo z ekspertami, którzy podzielą się swoją wiedzą i pasją.
Udostępniam również przepis na babeczki marchewkowe,
które mieliśmy zrobić wspólnie z Delfinkami w przedszkolu:
Babeczki marchewkowe
Składniki:
margaryna do pieczenia 125 gramów
mąka 250 gramów
cukier 125 gramów
jajka 3 sztuki
proszek do pieczenia 1 łyżeczka
soda oczyszczona 0.5 łyżeczki
sól 0.5 łyżeczki
cynamon1 łyżeczka
marchewka 4 sztuki
cukier puder 150 gramów
woda 3 łyżki
Krok 1
W misce wymieszaj mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę, sól i cynamon.
Krok 2
Marchew obierz i zetrzyj na tarce o średnich oczkach.
Krok 3
Kasię rozpuść w rondelku. Jajka roztrzep widelcem i wymieszaj z przestudzoną Kasią i startą marchewką.
Krok 4
Do sypkich składników dodaj masę marchewkową i wymieszaj łyżką.
Krok 5
Ciasto przełóż do formy mufinkowej wyłożonej papierowymi papilotkami i piecz w 180 st.C ok. 25 minut. Funkcja piekarnika góra-dół.
Krok 6
Mufinki wyjmij z pieca i wystudź. Udekoruj posypką, lukrem lub czekoladą.
CZAS REALIZACJI: 09-13.03.2020
KRĄG TEMATYCZNY: W teatrze
Każdy „Delfinek” powinien:
- potrafić wymyśleć ilustracje ruchową do piosenki
-potrafić bawić się zgodnie z innymi
-wiedzieć, kiedy obchodzimy Dzień kobiet
-określać kierunki w przestrzeni-góra, dół, prawo, lewo
-potrafić znaleźć i wymienić atrybuty kobiet
- rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „w”, wymieniać słowa, które rozpoczynają się i kończą tą głoską, wyszukiwać literę „w” spośród wielu innych
− czytać połączenia nowej litery z innymi literami
-swobodnie wypowiadać się na temat teatru, rozwiązywać zagadki o teatrze
− znać słownictwo związane z teatrem -pojęcia „garderoba”, „rekwizytornia”, „scena”, „widownia” itp.
− wyszukiwać wybrane wyrazy na planszy literowej
− uważnie słuchać tekstu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści
− określać emocje towarzyszące bohaterom
− znać zasady właściwego zachowania się w teatrze
- znać etapy powstawania babeczek
- potrafić odczytać przepis
- potrafić wykonać babeczki według przepisu
-wiedzieć, jak odmierzać określone proporcje i w jaki sposób je odmierzać (waga, szklanka, łyżka)
- znać zasady bezpiecznego zachowania się w kuchni
- wiedzieć, jak zdobyć nowego przyjaciela
Temat kompleksowy: Necio- przyjaciel z internetu
Termin realizacji: 02-06.03.2020r.
Każdy Delfin powinien:
- słuchać opowiadania, układać w kolejności zdarzenia dotyczące jego treści, odpowiadać na pytania,
- wycinać, składać, sklejać elementy robota,
- wiedzieć, co to jest Internet,
- znać korzyści wynikające z korzystania z Internetu,
- wiedzieć, jakie zagrożenia mogą pojawić się w Internecie,
- zgodnie współpracować z zespole,
- słuchać opowiadania, oglądać bajkę edukacyjną, wyciągać morał z tych utworów,
- rozpoznawać i nazywać litery oraz cyfry,
- układać wyrazy z rozsypanki literowej,
- znać obraz graficzny litery r, R
CZAS REALIZACJI: 24-28.02.2020
KRĄG TEMATYCZNY: Przedsiębiorczy przedszkolak.
Każdy "Delfinek" powinien:
• znać historię pieniądza (etapy jego rozwoju),
• umieć układać historyjkę obrazkową według prawidłowej kolejności
• znać siłę nabywczą pieniądza, porównywać wartości – 1zł, 2zł, 5zł, 10zł,
• umieć klasyfikować towary ze względu na ich cenę i przeznaczenie, ustawić je w kolejności ceny malejącej i rosnącej ,
• umieć planować zakupy
• rozumieć, że ilość pieniędzy jest ograniczona,
• znać nazwy zawodów oraz atrybuty charakterystyczne dla tych zawodów,
• znać rolę pracy w życiu człowieka oraz to, że nie każda praca jest pracą w celach zarobkowych(obowiązki domowe, wolontariat),
•rozumieć pojęcia "reklama" i "promocja" w sprzedaży,
• znać wpływ reklam i promocji na nasze wybory,
• przejawiać postawę mądrego konsumenta.
CZAS REALIZACJI: 27-31.01.2020
KRĄG TEMATYCZNY: Karnawał.
Każdy „Delfinek” powinien::
- aktywnie uczestniczyć w zabawach tanecznych i ruchowych
- bawić się z innymi dziećmi
- potrafić zachować się odpowiednio w teatrze
-znać zasady bezpiecznego zachowania się podczas wycieczki
-uważnie oglądać spektakl
-potrafić się wypowiedzieć na temat treści oglądanego spektaklu
- wiedzieć co to jest „karnawał”
- potrafić wymienić przedmioty związane z karnawałem- serpentyny, przebrania, maski, balony, bal
-potrafić dopasować napis do ilustracji
- reagować na zmianę tempa w muzyce
-potrafić połączyć dwie połowy w całość
- prawidłowo trzymać nożyczki, wycinać po śladzie
-ozdabiać maskę według własnego pomysłu
- uważnie słuchać wiersza i wypowiadać się na jego temat,
-dokonywać analizy słuchowej wyrazów
- potrafić wymienić jaką głoskę słyszy w nagłosie
- prawidłowo posługiwać się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, w, obok, nad).
- potrafić wyznaczyć wynik dodawania w zakresie 9, posiłkując się liczeniem na liczmanach i placach
- potrafić znaleźć sposoby rozwiązywania konfliktów
-umieć współpracować z innymi dziećmi
Krąg tematyczny: Z pamiętnika babci i dziadka
Czas realizacji: 20.01-24.01.2020
Każdy Delfin powinien:
- kształtować świadomość własnej roli społecznej w rodzinie,
- podejmować inicjatywę w działaniu i współtworzeniu imprezy dla dziadków,
- czerpać radość ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta,
- wzmacniać więzi rodzinnych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości,
-rozwijać umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek,
- poznać drukowaną i pisaną literę „N”, „n”,
- rozwijać umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie poznanych liter,
- wdrażać się do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter,
- wdrażać się do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych,
- doskonalić umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9,
- rozwijać umiejętności wokalne, recytatorskie i taneczne.
CZAS REALIZACJI: 13-17.01.2020r.
KRĄG TEMATYCZNY: Zimowa olimpiada przedszkolaków.
Każdy Delfinek powinien:
– przeliczać elementy, posługując się liczebnikami od 1 do 9
– znać liczbę 0 i wiedzieć, kiedy ją zastosować
– pisać cyfrę 0 jako znak graficzny danej liczby z uwzględnieniem miejsca rozpoczęcia i kierunku kreślenia
– dzielić nazwy przedmiotów na głoski i wyodrębniać poszukiwaną głoskę, dokonując analizy
sylabowej
– rozpoznawać i nazywać drukowaną literę „C”, „c”
– określać miejsca głoski w wyrazie
– znać zasady właściwego odżywiania oraz znaczenie ruchu dla zdrowia
– znać dyscypliny sportów zimowych i wymienić swoje skojarzenia na ich temat
– ilustrować swoim ciałem i odgadywać zagadki ruchowe.
CZAS REALIZACJI: 16-20.12.2019r.
KRĄG TEMATYCZNY: Boże Narodzenie.
Każdy „Delfinek: powinien:
- znać wartość dobroci, miłości, dąży do ich zrozumienia i przeżywania
- podejmować próby rozwiązywania sytuacji konfliktowych na drodze negocjacji, kompromisu,
- znać zwyczaje, tradycje i symbole bożonarodzeniowe
- uważnie słuchać wiersza i wypowiadać się na jego temat
- podejmować próby czytania sylab z poznanych liter, tworzyć z nich wyrazy
- naśladować miny dotyczące różnych emocji
- opowiadać jakie mogą być przyczyny i objawy złości
- znać sposoby radzenia sobie ze złością, wie jak konstruktywnie ją wyrażać
- przeliczać elementy dwóch zbiorów i porównuje ich liczebność.
- posługiwać się znakami matematycznymi, poprawnie odczytywać zapisy matematyczne
- określać różnoliczność i równoliczność zbiorów z użyciem cyfr i znaków.
TEMAT KOMPLEKSOWY
Jak być dobrym dla innych?
CZAS REALIZACJI
09.12- 13.12.2019
Każdy Delfinek powinien:
rozwijać umiejętność rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
kształtować umiejętność wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
być wrażliwym na potrzeby innych
kształtować uczucia i emocje związane ze współczuciem i empatią oraz umiejętnością odczytywania uczuć i potrzeb innych osób – zarówno najbliższych, jak i osób spotykanych okazjonalnie
doskonalić pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach
kształtować poczucie rytmu i umiejętności interpretacji muzyki ruchem
utrwalać umiejętność porównywania liczebności zbiorów i stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
kształcić umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakami „<”, „>”, „=”
poznać drukowaną i pisaną literę „y”
CZAS REALIZACJI: 02-06.12.2019r.
KRĄG TEMATYCZNY: Moja rodzina.
Każde dziecko powinno:
-odczuwać i wyjaśniać swoją przynależność do rodziny, opisuje jakie role pełnią członkowie rodziny w jego domu
– budować krótkie wypowiedzi na temat rodziny
-wskazywać ustawienie dzieci względem siebie i innych przedmiotów
- odpowiadać na pytania dotyczące treści bajki
- układać zdania na temat własnych spostrzeżeń i doświadczeń z najbliższego domowego otoczenia
- prawidłowo stosować rzeczowniki dla określenia nazw przedmiotów domowego użytku i wyposażenia domu
- podejmować próby czytania sylab z poznanych liter
- podejmować próby pisania litery „d” w liniaturze
-potrafić ułożyć obrazek na podstawie słownej instrukcji
- umieć mówić innym o swoich uczuciach
- znać zasady dobrej, prawidłowej komunikacji
-przestrzegać zasad obowiązujących na zajęciach
- rozróżniać i nazwać cyfrę 8 i przyporządkowywać ją do odpowiedniego zbioru.
- uniezależniać postrzeganie liczebności zbioru od położenia, wielkości elementów i przestrzeni, jaką zajmują
- posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8
- porównywać liczebność zbiorów przez łączenie elementów jednego zbioru z elementami drugiego w pary
- podejmować próby pisania cyfry 8 po śladzie i samodzielnie
– tworzyć zbiory ośmioelementowe
– klasyfikować przedmioty według koloru i wielkości
Temat kompleksowy: Niesamowita podróż w czasie
25.11- 29.11.2019
Każdy Delfin powinien:
wskazywać zmiany, wypowiadać się na temat co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat;
poznać drukowaną i pisaną literę „K”, „k”;
podejmować próby czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter;
kształtować umiejętność pisania znaków literopodobnych po śladzie;
porządkować zdarzenia w legendzie według kolejności (poprawnie stosować zwroty i wyrażenia dotyczące czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem);
poznać obraz graficzny liczby 7 zapoznać się z zawodem krawcowej;
poznać nazwy dawnych zawodów wykonywanych w przeszłości.
KRĄG TEMATYCZNY: Przygotowania do zimy.
CZAS REALIZACJI: 18-22.11.2019r.
Każde dziecko powinno:
- wiedzieć, w jaki sposób wybrane leśne zwierzęta przygotowują się do zimy,
- potrafić przyporządkować ilustracje zimowych mieszkań zwierząt do odpowiednich zwierząt,
- potrafić podzielić na sylaby nazwy zwierząt i ich zimowych domów,
- potrafić przeliczać przedmioty w zakresie 6,
- posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 6,
-wiedzieć jak powstaje deszcz
-wiedzieć jak odpowiednio dobrać ubiór od pogody
-potrafić ułożyć obrazek na podstawie podanych koordynatów,
- potrafić odczytać kod, stworzony przy pomocy symboli graficznych,
- potrafić ułożyć hasło z wyszczególnionych w nagłosie głosek podanych słów;
- potrafić ułożyć historyjkę obrazkową składającą się z 3 części;
- znać nazwy ptaków odlatujących i pozostających na zimę w kraju;
- znać niektóre zwyczaje ptaków (tworzenie kluczy przy odlotach, budowanie gniazd);
- znać sposoby przetwarzania i przechowywania przez człowieka darów pochodzących ze środowiska przyrodniczego,
-próbować czytać etykietki słoików,
- potrafić określić położenie danego słoika na półce,
-znać zasady dobrej komunikacji
- potrafić odgrywać scenki dramowe
-potrafić określić swoje uczucia
TEMAT KOMPLEKSOWY
Dawno, dawno temu w Polsce
CZAS REALIZACJI
12.11- 15.11.2019
Każdy Delfin powinien:
zapoznać się z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju
budzić w sobie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny, szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
rozwijać postawę współdziałania z grupą
rozwijać umiejętność słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
rozwijać logicznego myślenia przez odróżniać elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości
zapoznać się z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”
wdrażać się do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
poznać zapis obrazu graficznego liczby 6
doskonalić umiejętności przeliczania w zakresie 6
doskonalić umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6
KRĄG TEMATYCZNY: Jestem Polką, jestem Polakiem
CZAS REALIZACJI: 04-08.11.2019r.
Każdy Delfinek powinien:
-znać słowa piosenki „Jesteśmy Polka i Polakiem”
‒znać treść legendy o „Czechu, Lechu i Rusie”, „Syrenka warszawska’
‒znać i nazywać symbole narodowe – flaga, hymn, godło
- znać słowa „Mazurka Dąbrowskiego”
-wyszukać ilustracje przedstawiające miejsca związane z miejscem zamieszkania
-rozpoznawać i nazywać literę „l” wielką i małą, podejmować próby jej pisania
-potrafić znaleźć słowa rozpoczynające się na głoskę „l”
‒rozumieć pojęcie „stolica”
- znać nazwy byłych i obecnej stolicy Polski
- wiedzieć, jak wygląda kontur Polski
- witać się w obcym języku (angielsku, niemiecku, francusku)
‒znać wybrane państwa w Europie
‒ znać flagę i hymn Unii Europejskiej
-znać zasady dobrej komunikacji, potrafić określić swoje uczucia
KRĄG TEMATYCZNY: Jesień w lesie.
CZAS REALIZACJI: 21-25.10.2019r.
Każdy Delfinek powinien:
-aktywnie uczestniczyć w zabawie ruchowej
-znać nazwy pór roku
- potrafić określić różnice między porami roku
-potrafić znaleźć rozwiązanie zagadki słuchowej
- umieć wymienić jakie dary jesieni możemy znaleźć w lesie
-wypowiadać się na podany temat
-tworzyć kompozycje z materiały przyrodniczego, wykonać opaskę na głowę z papierowych elementów
-uważnie słuchać wiersza i rozmawiać na temat jego treści
-dostrzegać emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
-rozpoznawać literę „m” , próbować pisać małą i wielką literę „m”, utrzymując się w liniaturze
-umieć rozpoznać i nazwać uczucie zazdrości
-potrafić powiedzieć, w jakiej sytuacji czuło się zazdrosne
-potrafić przestrzegać ustalonych wcześniej zasad
‒rozróżniać pojęcia „wewnątrz” i „na zewnątrz”
‒rozpoznawać cyfrę „5” i rozumieć jej wartość liczbową, próbować pisać cyfrę „5”, zachowując prawidłowy kierunek kreślenia
‒rozpoznawać monety i rozumieć ich wartość
-potrafić wymienić zmysły, rozpoznać przedmioty po dotyku, smaku, zapachu
-potrafi wskazać położenie obrazka na podstawie podanych koordynatów
-planować swoje działania, sprawdzać ich efekt
Jak dbamy o nasze zdrowie?
Czas realizacji: 14.10- 18.10. 2019
Każdy Delfinek powinien:
poznać wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia;
poznać piramidę żywienia;
umieć dostosować ubiór do pogody;
rozróżniać emocje przyjemne i nieprzyjemne;
rozwijać wytrwałość w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności;
zgodnie współdziałać z innymi dziećmi w grupie;
doskonalić percepcję słuchową;
poznać obraz graficzny głoski „i” – litery „I”, „i”;
rozwijać umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci;
konstruować wypowiedzi na podstawie ilustracji;
poznać obraz graficzny liczby „4”.
KRĄG TEMATYCZNY: Co nam jesień w koszach niesie?
CZAS REALIZACJI: 07-11.10.2019r.
Każdy Delfinek powinien:
- znać nazwy warzyw, potrafić rozpoznać je po wyglądzie, rozpoznać za pomocą dotyku
-wiedzieć, że owoce i warzywa trzeba umyć przed spożyciem
-potrafić zrobić owocowy szaszłyk
- rozróżniać głoski na początku i na końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach
-potrafi zorganizować sobie zabawę swobodną
-znać słowa piosenki „Jesienny pociąg”
-rozpoznawać i nazywać literę „e” wielką i małą, określać i zaznaczać w schemacie wyrazu położenie głoski „e” .
-rozpoznawać litery a, e, o
-opisywać wygląd wylosowanego warzywa, owocu
-potrafić budować zdania złożone
-opowiadać przebieg zdarzeń na podstawie ilustracji .
- wiedzieć czym charakteryzuje się sport karate
-wiedzieć, kim jest Paweł Nastula
-znać numer alarmowy na policje
-wiedzieć czym zajmuje się policjant
-wiedzieć jak wygląda umundurowanie policji
- znać zasady bezpiecznego zachowania się podczas spaceru poza teren przedszkola
-wiedzieć, jak przechodzić przez pasy bez sygnalizacji świetlnej
-wiedzieć, jak zachować się w bibliotece
– odtwarzać rytmy podane przez nauczyciela.
‒rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „3”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, przeliczać do 3
- rozpoznawać uczucia przyjemne i nieprzyjemne
- mówić o tym co go cieszy lub smuci
- umieć znaleźć sposób na rozweselenie smutnej osoby
‒potrafić, na podstawie koordynatorów, wskazać odpowiednie pole na macie
-potrafić odczytać kod, stworzony przy pomocy symboli graficznych
-planować swoje działanie, sprawdzać jego efekt
TEMAT: Co lubi każdy z nas?
Realizowane w dniach 23-27.09-2019r.
Dziecko powinno:
‒rozmawiać o przyjaźni, wiedzieć co to jest „przyjaźń”
‒podejmować próby rozwiązywania sytuacji konfliktowych na drodze negocjacji, kompromisu
‒wyjaśnić przysłowie „Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”
‒wyjaśnić pojęcie „nuda” ,wymienić sposoby na walkę z nudą
‒umieć wykonać proste instrumenty perkusyjne z wykorzystaniem butelek napełnionych materiałami sypkimi
- umieć wycinać po linii, prawidłowo trzymać i posługiwać się nożyczkami
-potrafić ułożyć obrazek na podstawie słownej instrukcji
-potrafić ułożyć elementy zachowując podane warunki
-potrafić rozwiązać zagadki słowne
-potrafić zaśpiewać piosenkę „W naszym pokoju pełno muzyki”
-potrafić grać na instrumentach, umieć grać na instrumentach wykonanych z butelek
-wykonać ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach „kap”, „szur”, „człap”, „plusk”, „chlup”,
-wysłuchiwać i odtwarzać usłyszany rytm poprzez klaskanie, wymawianie rytmicznie zgłoski „kap”, rytmiczne ułożenie sylwet kropel deszczu
-odtwarzać strukturę rytmiczną na podstawie ułożonego rytmu z kropel
-wiedzieć, czym charakteryzuje się pogoda jesienna
- rozpoznawać i nazywać literę o, O , potrafić znaleźć słowa rozpoczynające się na literę o, O
- potrafić wysłuchać głoskę o w słowach, dokonywać analizy i syntezy wyrazu, dzielić wyrazy na sylaby
- pisać literę o ,O po śladzie i samodzielnie
-potrafić wyjaśnić znaczenie symboli pogodowych
-wskazywać liczbę elementów zbioru, oznaczać ją za pomocą cyfry „1”, wyróżniać przedmioty, w których znajduje się cyfra „1” , układać cyfrę „1” z puzzli, drucików kreatywnych
-stosować określenia dotyczące kierunków i położenia przedmiotów na kartce: „na prawo, lewo”, „nad”, „pod”, „dolny lewy róg” itp.
-wyodrębnić prostokąt spośród innych figur geometrycznych, opisywać jego wygląd. Umieć ułożyć prostokąt ze sznurka
-wskazywać przedmioty codziennego użytku w kształcie prostokąta.
-wycinać prostokąty z kolorowych kartek i tworzyć z nich prostokątne ludziki lub inne postaci według własnego pomysłu
-umieć połączyć kropki nadając im określony kształt
Razem ciekawie spędzamy czas
Czas realizacji: 16.09- 20.09.2019
Każdy Delfin powinien
rozróżniać i nazywać uczucia oraz łączyć je z określonymi sytuacjami
dokonywać oceny zdarzenia pod kątem bezpieczeństwa i konsekwencji określonych zachowań
chętnie i aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
zgodnie współpracować w grupie
opowiadać, jakie czynności wykonujemy w cyklu
określania „dzisiaj”, „wczoraj”, „jutro”
podać swój adres zamieszkania
wyróżniać głoski w nagłosie, wygłosie
wyróżniać kolejne głoski w wyrazach 3-głoskowych
układać z pomocą nauczyciela schematy wyrazów i oznaczać na nich pierwszą i ostatnią głoskę
rozpoznawać kształt kwadratu, wybierać go spośród innych figur geometrycznych
kojarzyć kształt kwadratu z przedmiotami codziennego użytku
rysować kwadraty, kreśląc linie zgodnie z właściwym kierunkiem
dostrzegać powtarzające się sekwencje i kontynuować je
wypowiadać się na temat swojego dzieciństwa, opowiadać treść zdjęcia
odpowiedzialnie, sumiennie i rzetelnie wykonywać podejmowane zadania i obowiązki
wymieniać swoje mocne strony, być dumne ze swoich osiągnięć
"Bezpieczne przedszkolaki zdobywają odznaki"
Termin realizacji: 09-13.09.2019r.
Każdy DELFINEK powinien:
-wyjaśnić znaczenie słowa „bezpieczeństwo”
-znać zasady bezpiecznego zachowania się na drodze
-znać numery alarmowe –policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe
-poprawnie oceniać konkretne zdarzenia, podejmować w związku z tym odpowiednie działania
-wiedzieć, jak bezpiecznie przechodzić przez pasy
-wyjaśnić znaczenie kolorów świateł na sygnalizatorze świetlnym
-prawidłowo reagować na zmianę świateł na sygnalizatorze świetlnym
- rozpoznawać wybrane znaki drogowe z grupy ostrzegawczych, nakazu, zakazu i wyjaśnić ich znaczenie
-umieć wskazywać sytuacje poprawne oraz niewłaściwe dotyczące zachowania się na ulicy
-śpiewać piosenkę „Kolorowe światła”
-potrafić współpracować z innymi - potrafić wykonać wyklejankę
-prawidłowo reagować na sygnały nauczyciela
-uważnie słuchać treści wiersza/opowiadania oraz rozumieć sens słuchanego wiersza/opowiadania
-nazywać kształty znaków drogowych -koło, trójkąt, kwadrat
- potrafić wycinać kształty po śladzie koło, trójkąt, kwadrat
-zaznaczać kierunki na powierzchni zgodnie z poleceniami nauczyciela
-znać kierunki-prawo, lewo, góra, dół
-prawidłowo wykonywać ćwiczenia gimnastyczne
-umieć ćwiczyć w parze
-być sprawny w miarę swoich możliwości
Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836
PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10
poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.00 - 15.00