Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

  • -

Drodzy Rodzice!

Przed nami  trudne dwa tygodnie wymuszonej izolacji. Spędźmy ten czas na odpoczynku, nadrobieniu zaległości, dbaniu o siebie, zatrzymaniu się i skupieniu na relacjach z najbliższymi.

Pamiętajmy o ludziach, którzy w tym czasie muszą pracować i z szacunku dla ich zdrowia i ryzyka jakie podejmują w imię szerszego dobra pozostańmy jak najdłużej  w naszych domach.

Życzymy Państwu, Waszym Dzieciom i Rodzinom dużo zdrowia,

cierpliwości oraz dobrego samopoczucia. 

Pozdrawiamy ciepło,

wychowawczynie.

 

Poniżej zamieszczamy linki do przepisów na uwielbiane przez dzieci (przez rodziców trochę mniej) słynne  gluty- slime

 https://www.edziecko.pl/czas_wolny/7,79324,24631523,jak-zrobic-gluta-slime-poznaj-sprawdzone-przepisy.html

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/04/jak-zrobic-slime-diy-proste-przepisy/

https://panimonia.pl/2017/02/20/ciagliwy-glut-5-minut-go-zrobic/

https://panimonia.pl/2018/03/03/slime-trzech-skladnikow-czyli-przepis-sprytna-plasteline/

Kilka zakodowanych wiosennych obrazków

  • kodowanie
  • kodowanie 1
  • ko2
  • kod3
  • kod4
  • kod5
  • kod6

Drodzy Rodzice, wielkimi krokami zmierza do nas wiosna, prosimy o nauczenie się wiersza o zwiastunach wiosny.

„Zwiastuny wiosny”

Mała Zosia się zastanawiała, dlaczego jaskółka już przyleciała.

Czyżby się wiosna do nas zbliżała?

Robi się cieplej i wiatr mniej wieje, słoneczko częściej się do nas śmieje.

Po czym więc dzieci wiosnę poznają?

Po listeczkach zielonych, które wyrastają?

Czy po kwiatach, które z ziemi wychodzą i pączki puszczają?

A może po tym jak słoneczko coraz mocniej przygrzewa,

zielenią się łąki, zielenią się drzewa.

Ptaki z ciepłych krajów do nas przybywają i radosnym śpiewem wiosnę już witają.

I mały przebiśnieg budzi się do życia, piękny i radosny jako zwiastun wiosny.

Cieszmy się zatem, że nadchodzi wiosna, w błękitnej sukience, ciepła i radosna.

Wędrować będzie dookoła świata, czekając cierpliwie na powitanie lata.

Autor: Olga Adamowicz

 

 

 

Oto kilka ciekawych odnośników do stron www, na których znajdziecie mnóstwo ciekawych pomysłów na zabawy edukacyjne z waszymi pociechami.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/?fbclid=IwAR0E2CHPNepSALPyBmGPYU1WIWJ6bAlBvsoU08KoL7uVOXvzbOqsTswwzpM

 

https://czasdzieci.pl/ro_zabawy/?fbclid=IwAR1MQe_cSezEKzeexfG7kTQfMtl1UDMSu2pGWGEEcDi0o4s1nnsuUV6WnsQ

 

https://przedszkolankowo.pl/2017/03/08/wiosenne-karty-pracy-zestaw-1/?fbclid=IwAR2PH5ORZvO65qyOT4vYDAnt1JwRjpm6H5SdekRvr5Ji2tTvM-Ym605AmKU

 

Muzeum Powstania Warszawskiego 

Od poniedziałku (16.03) Muzeum Powstania Warszawskiego będzie się z Wami łączyć on-line. Codziennie minimum 4 wejścia na żywo z ekspertami, którzy podzielą się swoją wiedzą i pasją. 

Udostępniam również przepis na babeczki marchewkowe,

które mieliśmy zrobić wspólnie z Delfinkami w przedszkolu:

Babeczki marchewkowe

Składniki:

margaryna do pieczenia  125 gramów

mąka 250 gramów

cukier 125 gramów

jajka 3 sztuki

proszek do pieczenia 1 łyżeczka

soda oczyszczona 0.5 łyżeczki

sól 0.5 łyżeczki

cynamon1 łyżeczka

marchewka 4 sztuki

cukier puder 150 gramów

woda 3 łyżki

 

Przygotowanie krok po kroku

Krok 1

W misce wymieszaj mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę, sól i cynamon.

Krok 2

Marchew obierz i zetrzyj na tarce o średnich oczkach.

Krok 3

Kasię rozpuść w rondelku. Jajka roztrzep widelcem i wymieszaj z przestudzoną Kasią i startą marchewką.

Krok 4

Do sypkich składników dodaj masę marchewkową i wymieszaj łyżką.

Krok 5

Ciasto przełóż do formy mufinkowej wyłożonej papierowymi papilotkami i piecz w 180 st.C ok. 25 minut. Funkcja piekarnika góra-dół.

Krok 6

Mufinki wyjmij z pieca i wystudź. Udekoruj posypką, lukrem lub czekoladą.

  • pobrane

CZAS REALIZACJI: 09-13.03.2020

KRĄG TEMATYCZNY: W teatrze

Każdy „Delfinek” powinien:

- potrafić wymyśleć ilustracje ruchową do piosenki

-potrafić  bawić się zgodnie z innymi

-wiedzieć, kiedy obchodzimy Dzień kobiet

-określać kierunki  w przestrzeni-góra, dół, prawo, lewo

-potrafić znaleźć i wymienić atrybuty kobiet

- rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „w”, wymieniać słowa, które rozpoczynają się i kończą tą głoską, wyszukiwać literę „w” spośród wielu innych

− czytać połączenia nowej litery z innymi literami

-swobodnie wypowiadać się na temat teatru, rozwiązywać zagadki o teatrze

− znać słownictwo związane z teatrem -pojęcia „garderoba”, „rekwizytornia”, „scena”, „widownia” itp.

− wyszukiwać wybrane wyrazy na planszy literowej

− uważnie słuchać tekstu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści

− określać emocje towarzyszące bohaterom

− znać zasady właściwego zachowania się w teatrze

- znać etapy powstawania babeczek

- potrafić odczytać przepis

- potrafić wykonać babeczki według przepisu

-wiedzieć, jak odmierzać określone proporcje i w jaki sposób je odmierzać (waga, szklanka, łyżka)

- znać zasady bezpiecznego zachowania się w kuchni

- wiedzieć, jak zdobyć nowego przyjaciela

  • dzieci_teatr

Temat kompleksowy: Necio- przyjaciel z internetu

Termin realizacji: 02-06.03.2020r.

 

Każdy Delfin powinien:

- słuchać opowiadania, układać w kolejności zdarzenia dotyczące jego treści, odpowiadać na pytania,

- wycinać, składać, sklejać elementy robota,

- wiedzieć, co to jest Internet,

- znać korzyści wynikające z korzystania z Internetu,

- wiedzieć, jakie zagrożenia mogą pojawić się w Internecie,

- zgodnie współpracować z zespole,

- słuchać opowiadania, oglądać bajkę edukacyjną, wyciągać morał z tych utworów,

- rozpoznawać i nazywać litery oraz cyfry,

- układać wyrazy z rozsypanki literowej,

- znać obraz graficzny litery r, R

CZAS REALIZACJI: 24-28.02.2020

KRĄG TEMATYCZNY: Przedsiębiorczy przedszkolak.

Każdy "Delfinek" powinien:

• znać historię pieniądza (etapy jego rozwoju),

• umieć układać historyjkę obrazkową według prawidłowej kolejności

• znać siłę nabywczą pieniądza, porównywać wartości – 1zł, 2zł, 5zł, 10zł,

• umieć klasyfikować towary ze względu na ich cenę i przeznaczenie, ustawić je w kolejności ceny malejącej i rosnącej ,

• umieć planować zakupy 

• rozumieć, że ilość pieniędzy jest ograniczona,

• znać nazwy zawodów oraz atrybuty charakterystyczne dla tych zawodów,

 • znać rolę pracy w życiu człowieka oraz to, że nie każda praca jest pracą w celach zarobkowych(obowiązki domowe, wolontariat),

•rozumieć pojęcia "reklama" i "promocja" w sprzedaży,

• znać wpływ reklam i promocji na nasze wybory,

• przejawiać postawę mądrego konsumenta.

  • przedsiebiorczy-przedszkolak-nowe

Temat kompleksowy: Przedsiębiorczy przedszkolak

Czas realizacji: 3.02- 7.02.2020

Każdy Delfin :

 

zna walutę obowiązującą w Polsce;

 zna nominały poszczególnych monet;

umie współpracować w zabawie i czerpie radość z niej;

 podporządkowuje się regułom zabaw;

 reaguje na określony sygnał;

wie gdzie i w jaki sposób można zrobić zakupy;

wie na czym polega praca sprzedawcy;

zna pojęcia i poprawnie je stosuje: sklep, sprzedawca, kasa, produkt (towar), cena, paragon;

rozumie, że ilość pieniędzy jest ograniczona;

umie posługiwać się zwrotami grzecznościowymi, czekać na swoją kolej;

próbuje liczyć pieniądze;

zna rożne rodzaje sklepów;

doskonali umiejętności komunikacyjne;

  wie jak wygląda i do czego służy bankomat;

rozpoznaje wygląd poszczególnych monet oraz ich wartość;

doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami;

dba o estetykę prac plastycznych;

zna słowa piosenki;

jest aktywne i twórcze w zabawie;

doskonali analizę i syntezę słuchową;

 umie przedstawić wydarzenia w formie rysunkowej.

 

CZAS REALIZACJI: 27-31.01.2020

KRĄG TEMATYCZNY: Karnawał.

Każdy „Delfinek” powinien::

- aktywnie uczestniczyć w zabawach tanecznych i ruchowych

- bawić się z innymi dziećmi

- potrafić zachować się odpowiednio w teatrze

-znać zasady bezpiecznego zachowania się podczas wycieczki

-uważnie oglądać spektakl

-potrafić się wypowiedzieć na temat treści oglądanego spektaklu

- wiedzieć co to jest „karnawał”

- potrafić wymienić przedmioty związane z karnawałem- serpentyny, przebrania, maski, balony, bal

-potrafić dopasować napis do ilustracji

- reagować na zmianę tempa w muzyce

-potrafić połączyć dwie połowy w całość

- prawidłowo trzymać nożyczki, wycinać po śladzie

-ozdabiać maskę według własnego pomysłu

- uważnie słuchać wiersza i wypowiadać się na jego temat,

-dokonywać analizy słuchowej wyrazów

- potrafić wymienić jaką głoskę słyszy w nagłosie

- prawidłowo posługiwać się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, w, obok, nad).

- potrafić wyznaczyć wynik dodawania w zakresie 9, posiłkując się liczeniem na liczmanach i placach

- potrafić znaleźć sposoby rozwiązywania konfliktów

-umieć współpracować z innymi dziećmi

  • karnawal

Krąg tematyczny: Z pamiętnika babci i dziadka

Czas realizacji: 20.01-24.01.2020

 

Każdy Delfin powinien:

- kształtować  świadomość własnej roli społecznej w rodzinie,

- podejmować inicjatywę w działaniu i współtworzeniu imprezy dla dziadków,

- czerpać radość ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta,

- wzmacniać więzi rodzinnych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości,

-rozwijać umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek,

- poznać  drukowaną i pisaną literę  „N”, „n”,

- rozwijać  umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie poznanych liter,

- wdrażać się  do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter,

- wdrażać się  do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych, 

- doskonalić  umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i  porządkowymi w zakresie 9,

- rozwijać  umiejętności wokalne, recytatorskie i taneczne.

CZAS REALIZACJI: 13-17.01.2020r.

KRĄG TEMATYCZNY: Zimowa olimpiada przedszkolaków.

Każdy Delfinek powinien:

– przeliczać elementy, posługując się liczebnikami od 1 do 9

– znać liczbę 0 i wiedzieć, kiedy ją zastosować

– pisać cyfrę 0 jako znak graficzny danej liczby z uwzględnieniem miejsca rozpoczęcia i kierunku kreślenia

– dzielić nazwy przedmiotów na głoski i wyodrębniać poszukiwaną głoskę, dokonując analizy

sylabowej

– rozpoznawać  i nazywać drukowaną literę „C”, „c”

– określać miejsca głoski w wyrazie

– znać zasady właściwego odżywiania oraz znaczenie ruchu dla zdrowia

– znać dyscypliny sportów zimowych i wymienić swoje skojarzenia na ich temat

– ilustrować swoim ciałem i odgadywać zagadki ruchowe.

  • zim

CZAS REALIZACJI: 16-20.12.2019r.

KRĄG TEMATYCZNY: Boże Narodzenie.

Każdy „Delfinek: powinien:

- znać wartość dobroci, miłości, dąży do ich zrozumienia i przeżywania

- podejmować próby rozwiązywania sytuacji konfliktowych na drodze negocjacji, kompromisu,

- znać zwyczaje, tradycje i symbole bożonarodzeniowe

- uważnie słuchać wiersza i wypowiadać się na jego temat

- podejmować próby czytania sylab z poznanych liter, tworzyć z nich wyrazy

- naśladować miny dotyczące różnych emocji

- opowiadać jakie  mogą być przyczyny i objawy złości

- znać sposoby radzenia sobie ze złością, wie jak konstruktywnie ją wyrażać

- przeliczać elementy dwóch zbiorów i porównuje ich liczebność.

- posługiwać się znakami matematycznymi, poprawnie odczytywać zapisy matematyczne

- określać różnoliczność i równoliczność zbiorów z użyciem cyfr i znaków.

  • bz

 

TEMAT KOMPLEKSOWY

  Jak być dobrym dla innych?

CZAS REALIZACJI

09.12- 13.12.2019

Każdy Delfinek powinien:

rozwijać umiejętność rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi

kształtować umiejętność wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób

być wrażliwym na potrzeby innych

kształtować uczucia i emocje związane ze współczuciem i empatią oraz umiejętnością odczytywania uczuć i potrzeb innych osób – zarówno najbliższych, jak i osób spotykanych okazjonalnie

doskonalić  pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach

kształtować poczucie rytmu i umiejętności interpretacji muzyki ruchem

utrwalać umiejętność porównywania liczebności zbiorów i stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo

kształcić umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakami „<”, „>”, „=”

poznać drukowaną i pisaną literę „y”

CZAS REALIZACJI: 02-06.12.2019r.

KRĄG TEMATYCZNY: Moja rodzina.

Każde dziecko powinno:

-odczuwać i wyjaśniać swoją przynależność do rodziny, opisuje jakie role pełnią członkowie rodziny w jego domu

– budować krótkie wypowiedzi na temat rodziny

-wskazywać ustawienie dzieci względem siebie i innych przedmiotów

- odpowiadać na pytania dotyczące treści bajki

- układać zdania na temat własnych spostrzeżeń i doświadczeń z najbliższego domowego otoczenia

- prawidłowo stosować rzeczowniki dla określenia nazw przedmiotów domowego użytku i wyposażenia domu

- podejmować próby czytania sylab z poznanych liter

- podejmować próby pisania litery „d” w liniaturze

-potrafić ułożyć obrazek na podstawie słownej instrukcji

- umieć mówić innym o swoich uczuciach

- znać zasady dobrej, prawidłowej komunikacji

-przestrzegać zasad obowiązujących na zajęciach

- rozróżniać i nazwać cyfrę 8 i przyporządkowywać ją do odpowiedniego zbioru.

- uniezależniać postrzeganie liczebności zbioru od położenia, wielkości elementów i przestrzeni, jaką zajmują

- posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8

- porównywać liczebność zbiorów przez łączenie elementów jednego zbioru z elementami drugiego w pary

- podejmować  próby pisania cyfry 8 po śladzie i samodzielnie

– tworzyć zbiory ośmioelementowe

– klasyfikować przedmioty według koloru i wielkości

  • rodina

Temat kompleksowy: Niesamowita podróż w czasie

25.11- 29.11.2019

Każdy Delfin powinien:

wskazywać zmiany, wypowiadać się na temat co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat;

poznać  drukowaną i pisaną literę „K”, „k”;

podejmować próby czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter;

kształtować umiejętność pisania znaków literopodobnych po śladzie;

 porządkować zdarzenia w legendzie według kolejności (poprawnie stosować zwroty i wyrażenia dotyczące czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem);

poznać obraz graficzny liczby 7 zapoznać się  z zawodem krawcowej;

poznać  nazwy dawnych  zawodów wykonywanych w przeszłości.

KRĄG TEMATYCZNY: Przygotowania do zimy.

CZAS REALIZACJI: 18-22.11.2019r.

Każde dziecko powinno:

- wiedzieć, w jaki sposób wybrane leśne zwierzęta przygotowują się do zimy,

-  potrafić przyporządkować ilustracje zimowych mieszkań zwierząt do odpowiednich zwierząt,

- potrafić podzielić na sylaby nazwy zwierząt i ich zimowych domów,

- potrafić przeliczać przedmioty w zakresie 6,

- posługuje  się liczebnikami porządkowymi w zakresie 6,

-wiedzieć jak powstaje deszcz

-wiedzieć jak odpowiednio dobrać ubiór od pogody

-potrafić ułożyć obrazek na podstawie podanych koordynatów,

- potrafić odczytać kod, stworzony przy pomocy symboli graficznych,

- potrafić ułożyć hasło z wyszczególnionych w nagłosie głosek podanych słów;

- potrafić ułożyć historyjkę obrazkową składającą się z 3 części;

- znać nazwy ptaków odlatujących i pozostających na zimę w kraju;

- znać niektóre zwyczaje ptaków (tworzenie kluczy przy odlotach, budowanie gniazd);

- znać sposoby przetwarzania i przechowywania przez człowieka darów pochodzących ze środowiska przyrodniczego,

-próbować czytać etykietki słoików,

- potrafić określić położenie danego słoika na półce,

-znać zasady dobrej komunikacji

- potrafić odgrywać scenki dramowe

-potrafić określić swoje uczucia

  • Bez tytułu

TEMAT KOMPLEKSOWY

 Dawno, dawno temu w Polsce

CZAS REALIZACJI

12.11- 15.11.2019

 Każdy Delfin powinien:

zapoznać się z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju

budzić w sobie  uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny,  szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach

rozwijać postawę współdziałania z grupą

rozwijać umiejętność słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania

rozwijać logicznego myślenia przez odróżniać elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości

zapoznać się  z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”

wdrażać się do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter

poznać  zapis obrazu graficznego liczby 6

doskonalić  umiejętności przeliczania w zakresie 6

doskonalić  umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6

 

KRĄG TEMATYCZNY: Jestem Polką, jestem Polakiem

CZAS REALIZACJI: 04-08.11.2019r.

Każdy Delfinek powinien:

-znać słowa piosenki „Jesteśmy Polka i Polakiem”

‒znać treść legendy o „Czechu, Lechu i Rusie”, „Syrenka warszawska’

‒znać i nazywać symbole narodowe – flaga, hymn, godło

- znać słowa „Mazurka Dąbrowskiego”

-wyszukać ilustracje przedstawiające miejsca związane z miejscem zamieszkania

-rozpoznawać i nazywać literę „l” wielką i małą, podejmować próby jej pisania

-potrafić znaleźć słowa rozpoczynające się na głoskę „l”

‒rozumieć pojęcie „stolica”

 - znać nazwy byłych  i obecnej stolicy Polski

-  wiedzieć, jak wygląda kontur Polski

- witać się w obcym języku (angielsku, niemiecku, francusku)

‒znać wybrane państwa w Europie

‒ znać flagę i hymn Unii Europejskiej

-znać zasady dobrej komunikacji, potrafić określić swoje uczucia

  • images(2)

KRĄG TEMATYCZNY: Jesień w lesie.

CZAS REALIZACJI: 21-25.10.2019r.

Każdy Delfinek powinien:

-aktywnie uczestniczyć w zabawie ruchowej

-znać nazwy pór roku

- potrafić określić różnice między porami roku

-potrafić znaleźć rozwiązanie zagadki słuchowej

- umieć wymienić jakie dary jesieni możemy znaleźć w lesie

-wypowiadać się na podany temat

-tworzyć kompozycje z materiały przyrodniczego, wykonać opaskę na głowę z papierowych elementów

-uważnie słuchać wiersza i rozmawiać na temat jego treści

-dostrzegać emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego

-rozpoznawać literę „m” , próbować pisać małą i wielką literę „m”, utrzymując się w liniaturze

-umieć rozpoznać i nazwać uczucie zazdrości

-potrafić powiedzieć, w jakiej sytuacji czuło się zazdrosne

-potrafić przestrzegać ustalonych wcześniej zasad

‒rozróżniać pojęcia „wewnątrz” i „na zewnątrz”

‒rozpoznawać cyfrę „5” i rozumieć jej wartość liczbową, próbować pisać cyfrę „5”, zachowując prawidłowy kierunek kreślenia

‒rozpoznawać monety i rozumieć ich wartość

-potrafić wymienić zmysły, rozpoznać przedmioty po dotyku, smaku, zapachu

-potrafi wskazać położenie obrazka na podstawie podanych koordynatów

-planować swoje działania, sprawdzać ich efekt

  • jesien w lesie

Jak dbamy o nasze zdrowie?

Czas realizacji: 14.10- 18.10. 2019

Każdy Delfinek powinien: 

poznać wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia;

poznać piramidę żywienia;

umieć dostosować ubiór do pogody;

rozróżniać  emocje przyjemne i nieprzyjemne;

rozwijać wytrwałość w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności;

zgodnie współdziałać z innymi dziećmi w grupie;

doskonalić percepcję słuchową;

poznać obraz graficzny głoski „i” – litery „I”, „i”;

rozwijać umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci;

konstruować wypowiedzi na podstawie ilustracji;

poznać obraz graficzny liczby „4”.

  • zdrowie

KRĄG TEMATYCZNY: Co nam jesień w koszach niesie?

CZAS REALIZACJI: 07-11.10.2019r.

Każdy Delfinek powinien:

- znać nazwy warzyw, potrafić rozpoznać je po wyglądzie, rozpoznać za pomocą dotyku

-wiedzieć, że owoce i warzywa trzeba umyć przed spożyciem

-potrafić zrobić owocowy szaszłyk

- rozróżniać głoski na początku i na końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach

-potrafi zorganizować sobie zabawę swobodną

-znać słowa piosenki „Jesienny pociąg”

-rozpoznawać i nazywać literę „e” wielką i małą, określać i zaznaczać w schemacie wyrazu położenie głoski „e” .

-rozpoznawać litery a, e, o

-opisywać wygląd wylosowanego warzywa, owocu

-potrafić budować zdania złożone

-opowiadać przebieg zdarzeń na podstawie ilustracji .

- wiedzieć czym charakteryzuje się sport karate

-wiedzieć, kim jest Paweł Nastula

-znać numer alarmowy na policje

-wiedzieć czym zajmuje się policjant

-wiedzieć jak wygląda umundurowanie policji

- znać zasady bezpiecznego zachowania się podczas spaceru poza teren przedszkola

-wiedzieć, jak przechodzić przez pasy bez sygnalizacji świetlnej

-wiedzieć, jak zachować się w bibliotece

– odtwarzać rytmy podane przez nauczyciela.

‒rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „3”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, przeliczać do 3

- rozpoznawać uczucia przyjemne i nieprzyjemne

- mówić o tym co go cieszy lub smuci

- umieć znaleźć sposób na rozweselenie smutnej osoby

‒potrafić, na podstawie koordynatorów, wskazać odpowiednie pole na macie

-potrafić odczytać kod, stworzony przy pomocy symboli graficznych

-planować swoje działanie, sprawdzać jego efekt

  • jabłka

TEMAT: Co lubi każdy z nas?

Realizowane w dniach 23-27.09-2019r.

Dziecko powinno:

‒rozmawiać o przyjaźni, wiedzieć co to jest „przyjaźń”

‒podejmować próby rozwiązywania sytuacji konfliktowych na drodze negocjacji, kompromisu 

‒wyjaśnić przysłowie „Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”

‒wyjaśnić pojęcie „nuda” ,wymienić sposoby na walkę z nudą

‒umieć wykonać proste instrumenty perkusyjne z wykorzystaniem butelek napełnionych materiałami sypkimi

- umieć wycinać po linii, prawidłowo trzymać i posługiwać się nożyczkami

-potrafić ułożyć obrazek na podstawie słownej instrukcji

-potrafić ułożyć elementy zachowując podane warunki

-potrafić rozwiązać zagadki słowne

-potrafić zaśpiewać piosenkę „W naszym pokoju pełno muzyki”

-potrafić grać na instrumentach, umieć grać na instrumentach wykonanych z butelek

-wykonać ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach „kap”, „szur”, „człap”, „plusk”, „chlup”,

-wysłuchiwać i odtwarzać usłyszany rytm poprzez klaskanie, wymawianie rytmicznie zgłoski „kap”, rytmiczne ułożenie sylwet kropel deszczu

-odtwarzać strukturę rytmiczną na podstawie ułożonego rytmu z kropel

-wiedzieć, czym charakteryzuje się pogoda jesienna

- rozpoznawać i nazywać literę o, O , potrafić znaleźć słowa rozpoczynające się na literę o, O

- potrafić wysłuchać głoskę o w słowach, dokonywać analizy i syntezy wyrazu, dzielić wyrazy na sylaby

- pisać literę o ,O  po śladzie i samodzielnie

-potrafić wyjaśnić znaczenie symboli pogodowych

-wskazywać liczbę elementów zbioru, oznaczać ją za pomocą cyfry „1”, wyróżniać przedmioty, w których znajduje się cyfra „1” , układać cyfrę „1” z puzzli, drucików kreatywnych

-stosować określenia dotyczące kierunków i położenia przedmiotów na kartce: „na prawo, lewo”, „nad”, „pod”, „dolny lewy róg” itp.

-wyodrębnić prostokąt spośród innych figur geometrycznych, opisywać jego wygląd. Umieć ułożyć prostokąt ze sznurka

-wskazywać przedmioty codziennego użytku w kształcie prostokąta.

-wycinać prostokąty z kolorowych kartek i tworzyć z nich prostokątne ludziki lub inne postaci według własnego pomysłu

-umieć połączyć kropki nadając im określony kształt

  • -

Razem ciekawie spędzamy czas

Czas realizacji: 16.09- 20.09.2019

Każdy Delfin powinien

rozróżniać i nazywać uczucia oraz łączyć je z określonymi sytuacjami

dokonywać oceny zdarzenia pod kątem bezpieczeństwa i konsekwencji określonych zachowań

chętnie i aktywnie  uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

zgodnie współpracować w grupie

opowiadać, jakie czynności wykonujemy w cyklu

określania „dzisiaj”, „wczoraj”, „jutro”

podać swój adres zamieszkania

wyróżniać głoski w nagłosie, wygłosie

wyróżniać kolejne głoski w wyrazach 3-głoskowych

układać z pomocą nauczyciela schematy wyrazów i oznaczać na nich pierwszą i ostatnią głoskę

rozpoznawać kształt  kwadratu, wybierać go spośród  innych figur geometrycznych

kojarzyć kształt kwadratu z przedmiotami codziennego użytku

rysować kwadraty, kreśląc linie zgodnie z właściwym kierunkiem

dostrzegać powtarzające się sekwencje i kontynuować  je

wypowiadać się na temat swojego dzieciństwa, opowiadać treść zdjęcia

odpowiedzialnie, sumiennie i rzetelnie wykonywać  podejmowane zadania i obowiązki

wymieniać swoje mocne strony, być dumne ze swoich osiągnięć

  • -

"Bezpieczne przedszkolaki zdobywają odznaki"

Termin realizacji: 09-13.09.2019r.

Każdy DELFINEK powinien:

-wyjaśnić znaczenie słowa „bezpieczeństwo”

-znać zasady bezpiecznego zachowania się na drodze

-znać numery alarmowe –policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe

-poprawnie oceniać konkretne zdarzenia, podejmować w związku z tym odpowiednie działania

-wiedzieć, jak bezpiecznie przechodzić przez pasy

-wyjaśnić znaczenie kolorów świateł na sygnalizatorze świetlnym

-prawidłowo reagować na zmianę świateł na sygnalizatorze świetlnym

- rozpoznawać wybrane znaki drogowe z grupy ostrzegawczych, nakazu, zakazu i wyjaśnić ich znaczenie

-umieć wskazywać sytuacje poprawne oraz niewłaściwe dotyczące zachowania się na ulicy

-śpiewać piosenkę „Kolorowe światła”

-potrafić współpracować z innymi - potrafić wykonać wyklejankę

-prawidłowo  reagować na sygnały nauczyciela

-uważnie słuchać treści wiersza/opowiadania oraz rozumieć sens słuchanego wiersza/opowiadania

-nazywać kształty znaków drogowych -koło, trójkąt, kwadrat

- potrafić wycinać kształty po śladzie koło, trójkąt, kwadrat

-zaznaczać kierunki na powierzchni zgodnie z poleceniami nauczyciela

-znać kierunki-prawo, lewo, góra, dół

-prawidłowo wykonywać ćwiczenia gimnastyczne

-umieć ćwiczyć w parze

-być sprawny w miarę swoich możliwości

  • -

Intranet

Kontakt

Dane kontaktowe

Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki

NIP: 5311688691, REGON: 146254836

PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30

piątek                             7.00 - 15.00

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.