Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

Witamy w grupie "Skrzaty"

skrzat.png

TEMAT KOMPLEKSOWY: SPORTY ZIMOWE DLA KAŻDEGO

13.01.2020r. – 17.01.2020r.

 

Każdy SKRZAT powinien:

  • wypowiadać się na określony temat
  • rozróżniać głoski na początku wyrazu
  • mówić płynnie, wyraźnie, rozróżniać głoski i sylaby
  • utrwalać wiedzę dotyczącą sportów zimowych
  • samodzielnie ubierać się i przebierać
  • wyrażać rozumienie świata za pomocą impresji teatralnych
  • odróżniać elementy świata fikcji od rzeczywistości
  • bezpiecznie uczestniczyć w zabawach ruchowych
  • utrwalać wiedzę dotyczącą zdrowia
  • rozpoznawać litery i cyfry
  • rozpoznawać i nazywać podstawowe emocje, próbować radzić sobie z ich przeżywaniem
  • stosować zdobytą wiedzę w praktyce
  • integrować się z grupą rówieśniczą
  • ubierać się odpowiednio do panujących warunków atmosferycznych
  • doskonalić motorykę małą oraz koordynację wzrokowo – ruchową
  • przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabawy na placu zabaw
  • tworzyć własne eksperymenty językowe

ALLlmpOjeADQAAAAAElFTkSuQmCC 

TEMAT KOMPLEKSOWY:  PODRÓŻUJEMY W DAWNE CZASY

18.11.2019r. – 22.11.2019r.

 

Każdy SKRZAT powinien:

  • znać historię o smoku wawelskim
  • wskazywać charakterystyczne cechy dla postaci z legendy
  • doskonalić umiejętność współpracy, planować, podporządkowywać się ustalonym zasadom
  • łączyć usłyszane sylaby w wyrazy
  • eksperymentować z intonacją głosu podczas nauki wiersza na pamięć
  • spostrzegać procesy w czasie eksperymentu z parowaniem i skraplaniem wody
  • odczytywać emocje i przeżycia, potrafić wczuć się w wybraną postać z legendy
  • dokonywać analizy i syntezy słuchowej wyrazów połączonej z określeniem miejsca głoski „k” w wyrazie
  • znać litery drukowane „K”, „k”, odczytywać proste wyrazy z nimi
  • słuchać z uwagą tekstu legendy
  • opowiadać treść legendy przy zachowaniu związków przyczynowo –skutkowych
  • kreślić elementy obrazka po śladzie oraz według pomysłu
  • przeliczać w zakresie 7, liczyć na zbiorach zastępczych
  • rozpoznawać cyfrę „7”
  • podejmować próby poszukiwania odpowiedzi na temat legend
  • tworzyć zbiory na podstawie pojęć ogólnych, wyszczególniać obrazki należące do danego pojęcia
  • komunikować się z drugą osobą w zabawie
  • doskonalić umiejętności aktorskie i budować dialogi
  • odgadywać zagadki dotykowe i wskazywać ich rozwiązanie w postaci graficznego zapisu cyfry lub litery
  • wskazywać i nazywać zabytki Warszawy lub Krakowa

wkvODPb7I0LAAAAAElFTkSuQmCC

TEMAT KOMPLEKSOWY:  DAWNIEJ I DZIŚ

12.11.2019r. – 15.11.2019r.

Każdy SKRZAT powinien:

  • nazywać i rozpoznawać wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi
  • z zainteresowaniem słuchać informacji przekazanych przez nauczyciela
  •  rysować po śladzie bez odrywania ręki i wychodzenia za linię
  •  rozpoznawać różnorodne odgłosy i dźwięki dochodzące z najbliższego otoczenia
  • ćwiczyć uzyskanie umiejętności płynnego ruchu
  • utrwalać orientację w schemacie własnego ciała
  • układać historyjkę obrazkową dotyczącą legendy
  • dokonywać oceny postępowania bohaterów
  •  wykonywać ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy
  •  dokonywać analizy głoskowej nazw obrazków, określać miejsce głoski „u” w wyrazie
  •  znać obraz drukowanej litery „U”, „u”
  • nazywać pojazdy, wskazywać ich charakterystyczne cechy
  • słuchać z uwagą informacji dotyczących rycerzy
  • nazywać i rozpoznawać wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi.
  • wchodzić w rolę, naśladować gesty i zachowania
  • słuchać o historycznych dziejach naszego kraju, odczuwać przynależność do narodu
  •  posługiwać się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni
  •  znać cyfrę „6”, określać liczbę elementów w zakresie 1–6
  •  określać miejsce liczby w ciągu liczbowym
  • rozwijać poczucie rytmu, wrażliwości słuchowej

 AM0idac4kbryAAAAAElFTkSuQmCC

TEMAT KOMPLEKSOWY:  MOJA OJCZYZNA - POLSKA

04.11.2019r. – 08.11.2019r.

 

Każdy SKRZAT powinien:

  • wiedzieć, że mieszka w Polsce i jest Polakiem
  • potrafić wymienić największe miasta Polski
  • wiedzieć, jak wygląda mapa Polski
  • potrafić wskazać na mapie swoją miejscowość
  •  klasyfikować środki lokomocji
  • rozpoznawać poszczególne środki transportu oraz miejsca, w których występują
  • wiedzieć, co to znaczy niepodległość
  • aktywnie uczestniczyć w apelu, śpiewać piosenki i hymn Polski
  • rozwijać mowę
  • doskonalić umiejętności grafomotoryczne
  • poznawać roślinność występującą w Polsce
  • rozwijać sprawność ruchową i zwinność
  •  poznać obraz graficzny litery ,,l” i „L”
  • doskonalić analizę słuchową wyrazów
  •  uczestniczyć w zabawach ruchowych
  •  znać miejsca, takie jak: góry, morze, Białowieża, Toruń, Kraków oraz atrybuty tych miast
  •  rozpoznawać znanych Polaków, wiedzieć, z czego słynęli
  •  słuchać uważnie utworów literackich, rozmawiać na temat ich treści
  •  poznawać fakty z życia F. Chopina