WITAMY W GRUPIE KOTKI!!!
Drodzy Rodzice i Dzieci
poniżej zamieszczamy kilka ciekawych odnośników do stron www, na których znajdziecie mnóstwo ciekawych pomysłów na zabawy edukacyjne z waszymi pociechami.
Odejście zimy – bajka. Kamil Polak.
Czemu bałwanek jest dziś taki smutny? Ma nosek skrzywiony i jest wychudzony? Powiedz wróbelku, co się stało, że wszędzie śniegu tak mało zostało? Czy nie wiesz Basiu, że wiosna nadchodzi, śniegi topnieją, przyroda się rodzi? A śnieg wiosny wcale nie lubi, jest mu gorąco, więc swe płatki gubi. Za to kwiatuszki, ptaszki i dzieci cieszą się, gdy słonko ślicznie świeci. Lubią zieleń trawy i wiatru muskanie, wiosenne zabawy, stokrotek zbieranie. Kiedy przyjdzie lato i dni gorące, radośnie skaczą i bawią się na łące. Aż przyjdzie pora na starość lata, gdy zimno z ciepłem zacznie się przeplatać. I znowu śnieg pojawi się na łące, a znikną kwiatki pachnące. Tak jest od wieków, przez wszystkie lata, zima się z wiosną, latem, jesienią przeplata.
Kamil Polak Źródło: K. Polak, „Bajki Polskie. Odejście zimy”, wyd. Piętka, Katowice 2006, 2–11.
Wiosenne piosenki!
Mamo,tato pośpiewaj ze mną!
https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM
https://www.youtube.com/watch?v=YooD0x8941E
https://www.youtube.com/watch?v=ic2Bjr7xsC0
https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk&list=PLg1CqgwFMHxhOQA-DdZK02cKWYu-sE_LZ
12 marca mieliśmy wspólnie z Kociakami obchodzić
Światowy Dzień Matematyki
pod hasłem "Matematyka od kuchni".
Dlatego zachęcam Państwo do zabawy w kuchni :)
Drodzy Rodzice pozwólcie dzieciakom odmierzać potrzebne produkty do wykonania ciasta na gofry.
Kociaki policzcie ile z podanego przepisu wyszło gofrów :)
Udekorujcie gofry wg. własnego pomysłu.
Jeśli są na gofrach owoce policzie ile jakich owoców znajduje się na waszych gofrach.
Udostępniam przepis na gofry, które mieliśmy zrobić wspólnie z dziećmi w przedszkolu:
Składniki:
Wykonanie:
Do miski wsypujemy mąkę pszenną, proszek do pieczenia i cukier. Dolewamy mleko, olej i żółtka. Wszystko dokładnie miksujemy do połączenia składników.
Do drugiej miseczki wlewamy białka, dodajemy szczyptę soli i ubijamy na pianę. Po ubiciu dodajemy do poprzednio zmiksowanych składników. Przekładamy delikatnie łyżką i dokładnie mieszamy.
Gofrownicę smarujemy olejem i nagrzewamy. Wylewamy ciasto i pieczemy około 5 minut. Jeżeli gofrownica ma mniejszą moc pieczemy dłużej (aż gofry będą chrupiące). Dekorujemy wg. własnego pomysłu: owoce, cukier puder, dżem itd.
TEMAT: ,,Poznajemy zwierzęta świata”.
Realizowane w dniach: 09.03.-13.03.2020r.
KAŻDY KOTEK:
– uczestniczy w zabawie ruchowej
– rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
– rozróżnia dźwięki z otoczenia
– bierze udział w rozmowie
– klasyfikuje zwierzęta
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta
– przelicza elementy
– wie, kim jest podróżnik, i potrafi nazwać przyrządy, którymi się posługuje
– bierze udział w zabawach ruchowych przy muzyce
– dzieli się wrażeniami z podróży i wypraw, które do tej pory przeżyło, opowiada o miejscach, które chciałoby odwiedzić
– podaje rozwiązanie zagadki słownej
– wie do czego służy lornetka
– uważnie słucha opowiadania czytanego przez nauczyciela i potrafi odpowiedzieć na pytania związane z jego treścią
– potrafi nazwać i opisać wybrane zwierzęta mieszkające na sawannie
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta IV.18
– rozwija wyobraźnię ruchową IV.7
– bawi się bezpiecznie
– naśladuje w zabawie dzikie zwierzęta
– wie, jak wygląda dżungla, czym się różni od lasu, łąki, pola
– ilustruje ruchem treść piosenki
– uważnie słucha odgłosów zwierząt
– odnajduje na obrazku zwierzęta, o których jest mowa w piosence
– poszerza wiedzę o naturze
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta
– odpowiednio trzyma nożyczki
– poznaje egzotyczne ptaki
– koloruje papugę wg wzoru
- uważnie słucha,
– doskonali spostrzeganie wzrokowe
– czerpie radość ze wspólnych warsztatów
– zna i nazywa składniki potrzebne do gofrów
– klasyfikuje gofry porządkuje ze względu na wybraną cechę -sprawnie przelicza powstałe gofry rozpoznaje owoce
- dekoruje gofry wg własnego pomysłu
- wita się z innymi dziećmi
– bawi się z innymi dziećmi
- poszerza wiedzę o zwierzętach zamieszkujących środowisko morskie
– aktywnie uczestniczy w zabawach
– potrafi powiedzieć, jak nazywają się poznane gatunki zwierząt
– ćwiczy artykulację
– nazywa zwierzęta morskie
– bierze udział w zabawie ruchowej
– wyraża ekspresję twórczą podczas czynności plastycznych
TEMAT: "Poznajemy zwierzęta".
Realizowane w dniach: 02.03-06.03.2020r.
KAŻDY KOTEK:
– uczestniczy w zabawie ruchowej
– rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
– rozróżnia dźwięki z otoczenia
– uważnie słucha utworu literackiego
– dostrzega i określa emocje
– bierze udział w rozmowie
– ocenia zachowanie innych
– klasyfikuje zwierzęta
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta
– przelicza elementy
– aktywnie uczestniczy w zabawach integracyjnych
– respektuje zasady zabawy w grupie
– odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości
– uważnie słucha
– rozumie przyczynę i skutek
– układa wydarzenia w kolejności chronologicznej
– doskonali koncentrację i uwagę
– uważnie słucha i odpowiada na pytania
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta
– przyporządkowuje zwierzęta do ich domów
– dopasowuje rodzaj pokarmu do zwierzęcia
– formułuje dłuższe wypowiedzi
– uważnie słucha i odpowiada na pytania
– bierze udział w zabawie ruchowej
– tworzy pracę plastyczną
- uważnie słucha, aktywnie uzupełnia treść wiersza
– naśladuje ruchem sposób poruszania się wybranych zwierząt
– wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
– doskonali spostrzeganie wzrokowe
– czerpie radość ze wspólnej zabawy ruchowej
– zna i nazywa figury geometryczne
– klasyfikuje i porządkuje ze względu na wybraną cechę
– zna i nazywa kolory
– sprawnie liczy
- wita się z innymi dziećmi
– bawi się z innymi dziećmi
- poszerza wiedzę o zwierzętach zamieszkujących gospodarstwo wiejskie
– poznaje zawód rolnika
– aktywnie uczestniczy w zabawach
– potrafi powiedzieć, jak nazywają się młode poznanych gatunków zwierząt
– ćwiczy artykulację
– nazywa zwierzęta gospodarskie
– bierze udział w zabawie ruchowej
– wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych
– zna nazwy budynków w zagrodzie wiejskiej
TEMAT: ,,Poznajemy świat Internetu – necio .pl”.
Realizowane w dniach: 24.02-07.28.02.2020r
Każdy KOTEK:
- uczestniczy w zabawach grupowych
- wita się z innymi dziećmi
– bawi się z innymi dziećmi
– słucha utworów muzycznych
- słucha treści mówionych przez nauczyciela, zna robota o imieniu Necio
- ogląda bajkę - wypowiadać się na podany temat, wie co to jest Internet i do czego służy
- wykonuje kartę pracy według wzoru
– rozwija poczucie pulsu i tempa
– wyzwala aktywność ruchową przy muzyce
- uczestniczy w zabawie ruchowej
- uczestniczy w zajęciach edukacyjnych
- uważnie słucha
- zgodnie współpracuje w grupie
– doskonali koncentrację i uwagę
-zna nazwy i przeznaczenie przyrządów urządzeń elektrycznych
- liczy we własnym zakresie
- doskonali percepcję wzrokową i sprawność manualną
- reaguje na przerwę w muzyce
- kontroluje oddech podczas zabawy z wykorzystaniem słomek
- klasyfikuje przedmioty ze względu na dwa kryteria
- przelicza w zakresie trzy i więcej
- układa figury wg własnego pomysłu
– śpiewa piosenkę wyrażając ruchem jej treść
– uważnie słucha i odpowiada na pytania nauczyciela
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie koncentracji uwagi
TEMAT: „W naszym przedszkolu pełno muzyki jest”.
Realizowane w dniach: 03.02-07.02.2020r
KAŻDY KOTEK:
– doskonali koncentrację i uwagę
– rozwija zmysł słuchu
– doskonali koncentrację i uwagę
– nazywa usłyszane dźwięki
– bierze udział w zabawie ruchowej
– rozpoznaje dźwięki wysokie oraz niskie
– odtwarza proste rytmy
– uwrażliwia się na barwę dźwięku i budowę utworu
– rozwija poczucie pulsu i tempa
– wyzwala aktywność ruchową przy muzyce
– uczestniczy w zabawie naśladowczej
– ilustruje ruchem treść wiersza
– wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
– doskonali umiejętność wypowiadania się
– rozpoznaje i nazywa instrumenty
– doskonali umiejętności grafomotoryczne
– doskonali zmysł słuchu
– rozpoznaje i nazywa instrumenty
– doskonali umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami
– wie, kim jest i jaką rolę pełni dyrygent, muzyk
– gra na wybranym instrumencie
– rozwija wyobraźnię muzyczną
– doskonali małą motorykę
– posługuje się nożyczkami
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych
- uczestniczy w zabawie ruchowej
- uczestniczy w zajęciach edukacyjnych
- uważnie słucha
- zgodnie współpracuje w grupie
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– śpiewa piosenkę wyrażając ruchem jej treść
– uważnie słucha i odpowiada na pytania nauczyciela
- słucha wiersza
- reaguje poprawnie na sygnał słuchowy
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– przestrzega reguł zabawy
- układa wg wzoru
- sprawnie liczy
TEMAT: „Przedsiębiorczy przedszkolak”.
Realizowane w dniach 27.01.2020 – 31.01.20120r.
KAŻDY KOTEK:
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej, integracyjnej
– czerpie radość z zabawy ruchowej
– czerpie radość ze wspólnej zabawy
– śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru
– uważnie słucha
- uczestniczy w przygotowanych konkursach i zabawach muzycznych
- okazuje radość ze wspólnej zabawy
– współpracuje z innymi dziećmi
- wita się z gościem
- uważnie słucha piosenki
- umie współpracować w zabawie i czerpie radość z niej
- wypowiada się zdaniami
- rozpoznaje monetę o nominale 1zł
- reaguje na sygnał umowny,
- rozumie pojęcia awers – rewers.
- uważnie obserwuje eksponowane rzeczy
– udziela odpowiedzi na zadane pytania
– uważnie patrzy
- współpracuje z innymi dziećmi
- przestrzega zasad bezpiecznego poruszania się podczas wyjścia do
sklepu
- stosuje zwroty grzecznościowe
- poznaje zawód sprzedawcy
- dokonuje zakupu do wartości 1zł
- wie, jak funkcjonuje kasa fiskalna,
- rozumie sens transakcji kupno – sprzedaż.
– bezpiecznie bawi się z dziećmi
– utrwala słowa i melodię piosenki
– rozwiązuje zagadki
– rozpoznaje czynności, które wykonuje sprzedawca
- poprawnie wskazuje części ciała,
- zna i używa nazw rodzajów sklepów,
- poprawnie nazywa produkty i wie, w jakim sklepie można kupić określony produkt
- uczestniczy w zabawie ruchowej
- wykonuję pracę plastyczną
– rozwija wyobraźnię
– bierze udział w rozmowie
– przestrzega reguł zabawy
- rozpoznaje i nazywa monetę 1 zł,
- słucha wiersza
- zna figury geometryczne
-rozróżnia prawą stronę ciała,
- reaguje poprawnie na sygnał słuchowy
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– przestrzega reguł zabawy
- układa wg wzoru
- sprawnie liczy
TEMAT: Zabawy w przedszkolu z babcią i dziadkiem.
Realizowane w dniach 20.01.2020 – 24.01.20120r.
KAŻDY KOTEK:
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– czerpie radość z zabawy ruchowej
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych
– doskonali umiejętność rozróżniania strony lewej i prawej
– porusza się po sali według wskazówek nauczyciela
– czerpie radość ze wspólnej zabawy
– zna i stosuje liczebniki porządkowe
– śpiewa piosenkę z dziecięcego repertuaru
– wypowiada się na temat informacji zebranych od babć i dziadków
– uważnie słucha
– okazuje szacunek osobom starszym
- recytuje proste teksty
- rozwija pamięć słuchową
- aktywnie uczestniczy w zabawie tanecznej
- ilustruje treść piosenki ruchem
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– segreguje guziki ze względu na kolor
– wskazuje, gdzie jest mniej, a gdzie więcej guzików I
– zna i stosuje pojęcia „mały” i „duży”
– segreguje guziki, uwzględniając kilka cech, np. kolor i wielkość
– uważnie patrzy
– uważnie liczy
– tworzy pracę plastyczną
– bezpiecznie bawi się z dziećmi
– utrwala słowa i melodię piosenki
– rozwiązuje zagadki
– rozpoznaje czynności, które wykonują różne zawody
- słucha wiersz
- uczestniczy w zabawie ruchowej
- zna rekwizyty należące do niektórych zawodów
- wykonuję pracę plastyczną
– rozwija wyobraźnię
– bierze udział w rozmowie
– rozwija percepcję słuchową i inwencję twórczą
– przestrzega reguł zabawy
– rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem
– przedstawia swoje emocje i uczucia
– prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
– doskonali percepcję słuchową
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– przestrzega reguł zabawy
TEMAT: Kochani dziadkowie.
Realizowane w dniach 13.01.2020 – 17.01.20120r.
KAŻDY KOTEK:
- tworzy wielozdaniowe wypowiedzi
– zna członków swojej rodziny
– uważnie słucha wiersza, doszukuje się podobieństw swoich krewnych do postaci z wiersza
– rytmicznie klaszcze piosenkę o babci
– liczy, przelicza liczebność, podaje wynik
– ćwiczy rękę i precyzyjne rysowanie
- zna i przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki autokarowej
- zwiedza galerie
- słucha przewodnika
- zwrócenie uwagi na zgodną i bezpieczną zabawę
– łączy czynność ze skutkiem
– klaszcze równy rytm
– wypowiada się na bliskie mi tematy
– śpiewa piosenkę o babci i dziadku
– przykleja kawałki kolorowego papieru
– wesoło bawi się, śpiewając
– bezpiecznie bawi się z dziećmi
– utrwala słowa i melodię piosenki
– bada dotykiem włóczki i tkaniny
– poznaje materiał o różnej fakturze
– rozwiązuje zagadki
– rozpoznaje czynności, które wykonują babcia i dziadek
– toczy piłkę
- uczestniczy w koncercie
- recytuje proste teksty
- rozwija pamięć słuchową
- aktywnie uczestniczy w zabawie tanecznej
- ilustruje treść piosenki ruchem
TEMAT: „Witamy Nowy Rok!”.
Czas realizacji: 07.01.2020 - 10.01.2020 r.
KAŻDY KOTEK:
- uczestniczy w zabawie ruchowej
- uczestniczy w zajęciach edukacyjnych
- uważnie słucha
- zgodnie współpracuje w grupie
– bawi się bezpiecznie z innymi dziećmi
– właściwie reaguje na komendę prowadzącego
– rytmicznie wypowiada tekst
– wypowiada się na temat przeżyć, mówi o sobie
– uważnie słucha wypowiedzi innych, czeka na swoją kolej w rozmowie
- ćwiczy rysowanie falistych linii
– łączy w zbiory takie same elementy
– przelicza elementy w zbiorach
– poznaje słowa i melodię piosenki, ilustruje ją ruchem
– ćwiczy prawidłowy oddech
– wykonuje pracę plastyczną wg pokazanego wzoru
- wycina nożyczkami paski w rolce
– sprawnie podskakuje
– doskonali wymowę
– wie, jak wygląda kalendarz
– słucha, co opowiada nauczyciel, potem opowiada treść i omawia obrazki
– poznaje nazwy pór roku
– poznaje ich kolejność
– poznaje nazwy dni tygodnia i ich kolejność
– umie poruszać się po sali w szyku rzędem
– ćwiczy prawidłową wymowę
– rytmicznie wypowiada tekst
– zapoznaje się z przeznaczeniem zegarów
– ustala przebieg dnia
– ustala kolejność czynności
– zna pory dnia i pory roku.
TEMAT: „Boże Narodzenie”.
Czas realizacji: 16.12.2019r – 20.12.2019r.
KAŻDY KOTEK:
– słucha utworu literackiego i wypowiada się na jego temat
– ćwiczy aparat mowy w zabawie ortofonicznej
– organizuje przestrzeń wokół siebie
– odczuwa radość bycia z grupą
– ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową
– rozwija poczucie rytmu
– uwrażliwia się na zmiany tempa i charakter utworu
– doskonali umiejętności wokalne
– wypowiada proste życzenia
– odczuwa radość z obdarowywania i otrzymywania
– integruje się z grupą
– odpowiada na pytania nauczyciela
– bierze udział we wspólnej rozmowie i śpiewie
– różnicuje kształty i kolory przedmiotów
- bierze udział w zabawie powitalnej
- rozwiązuje zagadkę obrazkową
- uczestniczy w zabawie ruchowej, reaguje na sygnał
- uczestniczy w zabawie naśladowczej
- szuka takiej samej części prezentu
- uczestniczy w zabawie sprawnościowej
- śpiewa wcześniej poznaną piosenkę
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– aktywnie słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści
– opowiada o swoich przeżyciach
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– próbuje konstruować kształt według wzoru
– rozróżnia i porównuje kształty
TEMAT: „Lubimy robić prezenty innym”.
Czas realizacji:09.12.2019 r - 13.12.2019 r.
KAŻDY KOTEK:
odczytuje znaki na instrukcji
współpracuje z grupą w zadaniu
aktywnie uczestniczy w zabawach
bierze udział we wspólnej zabawie
bierze udział w rozmowie
odczytuje potrzeby, pragnienia innych
rozwija wyobraźnię
rozwija zdolności plastyczne
rozwija poczucie rytmu
uwrażliwia się na zmiany tempa i charakter utworu
recytuje wiersze
śpiewa piosenki
uważnie słucha
zgodnie współpracuje w grupie
tańczy w rytm muzyki
gra na instrumentach muzycznych
ilustruje treść piosenki ruchem
wypowiada się na określony temat
rozumie potrzebę pomagania innym
opowiada historyjkę na podstawie ilustracji
używa określeń czasowych: „najpierw”, „potem”
aktywnie słucha muzyki
przelicza elementy oraz klasyfikuje wg kształtu i koloru
TEMAT: „Moja rodzina”.
Czas realizacji: 02.12.2019 – 06.12.2019r.
KAŻDY KOTEK POWINIEN:
skupić uwagę na czynnościach partnera i naśladować ruchy jego ciała
uważnie słuchać opowiadania i odpowiadać na pytania dotyczące treści
wskazywać na ilustracjach obowiązki domowe, które potrafi samodzielnie wykonać
rozumieć konieczność odpowiedzialnego wykonywania obowiązków domowych
starannie kreślić po śladzie i pomysłowo ozdabia domek
wskazywać elementy schematu własnego ciała oraz rozumieć polecenia dotyczące położenia w przestrzeni
integrować się z grupą podczas zabawy
uczestniczyć w zabawie ruchowej
uczestniczyć w zajęciach edukacyjnych
uważnie słuchać
zgodnie współpracować w grupie
uczestniczyć w spotkaniu z Mikołajem
śpiewać poznaną piosenkę
uczestniczyć w zabawie, naśladować ruchy pokazywane przez n-la
uważnie słuchać i udzielać odpowiedzi
rozróżniać odgłosy urządzeń elektrycznych
układać przedmioty w rytmy, odtwarzać układy przedmiotów i tworzyć własne
uczestniczyć w zabawie ruchowej reagować na przerwę w muzyce
znać i używać coraz więcej słów
dostosowywać ruchy ciała do muzyki
śpiewać poznaną piosenkę
ilustrować ruchem treść piosenki
wykonywać pracę plastyczną
TEMAT: „Pluszowy miś – przyjacielem wszystkich dzieci”.
Czas realizacji: 25.11.2019 – 29.11.2019r.
KAŻDY KOTEK POWINIEN:
brać aktywny udział w zabawach ruchowych
słuchać uważnie wiersza czytanego przez nauczyciela i odpowiadać na pytania związane z jego treścią
naśladować ruchem treść piosenki
składać obrazek z części na tablicy multimedialnej
wykonywać pracę plastyczną zgodnie z poleceniem nauczyciela
zachować porządek po skończonej pracy
opowiadać o swoim misiu
uważnie słuchać co mówią inne dzieci
odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego opowiadania
śpiewać piosenkę "Miś pluszowy", "Pokojach pluszowego misia"
uczestniczyć w zabawach ruchowych
poruszać się z misiem w rytm muzyki
współpracować z innymi podczas tworzenia wspólnej pracy
reagować na przerwę w muzyce i sygnał nauczyciela
powiadać w czym może pomóc dorosłym
przedstawia różne czynności za pomocą pantomimy
uważnie słuchać utworu czytanego przez nauczyciela
posługiwać się określeniami: na, pod, obok, nad, w
potrafi pokolorować obrazek i złożyć obrazek składający się z 3 - 4 elementów
uczestniczyć w zabawie andrzejkowej
rozpoznawać kolory
potrafi współdziałać w grupie
integrować się z inną grupą
opowiadać o tradycjach i zwyczajach Andrzejkowych
TEMAT: „Jesienne zabawy z wiatrem i deszczem”.
Czas realizacji: 18.11.2019 – 22.11.2019r.
KAŻDY KOTEK POWINIEN:
- naśladować ruchem gesty nauczyciela
- uczestniczy w zabawie ruchowej, współpracuje z koleżankami i kolegami
- prawidłowo reagować na umówiony sygnał
- uważnie słuchać potrafi odgadnąć zagadki słuchowe
- liczyć sylwetki kropli i układać elementy według określonych cech
- poruszać się według usłyszanych instrukcji
- uczestniczyć w zabawach badawczych
- uważnie słuchać wiersza
- zgodnie współpracować w grupie
- wykonuję pracę plastyczną
- wykonywać polecenie zgodnie z instrukcją nauczyciela, dmuchanie na rozlaną farbę przez słomki
- uczestniczyć w zabawie ruchowej i oddechowej
- uczestniczyć w zajęciach edukacyjnych
- uważnie słuchać
- zgodnie współpracować w grupie
- uczestniczyć w zabawie, naśladować ruchy pokazywane przez n-la
- uważnie słuchać i udzielać odpowiedzi
- rozróżniać odgłosy wody, deszczu
- śpiewać piosenkę
- uczestniczyć w zabawie ruchowej reagować na przerwę w muzyce
- znać i używać coraz więcej słów
- dostosowywać ruchy ciała do muzyki
- śpiewać poznaną piosenkę
- ilustrować ruchem treść piosenki
- ułożyć historyjkę obrazkową
TEMAT: „Dawno, dawno temu ...”.
Czas realizacji: 11.11.2019 – 15.11.2019r.
Każdy KOTEK:
– chętnie wita się z innymi dziećmi
– chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– rozwija słuch muzyczny
– bawi się z innymi dziećmi
– słucha czytanej baśni
– wypowiada się na zadane pytania przez nauczyciela
- ćwiczy rękę
- wypycha koronę z karty pracy
- klei klejem
- ozdabia cekinami
- prezentuje koronę na głowie
– nawiązuje pozytywne relacje z dziećmi
- zna prawa do słuchania baśni i bajek
– poznaje baśń Czerwony Kapturek
- ćwiczy pamięć
- wykonuje pracę plastyczną
- śpiewa piosenkę
- słucha bajki
- odpowiada na pytania dotyczące bajki
- wie, kto to jest przyjaciel
- uczestniczy w zabawie ruchowej
- wykonuje pracę grupową
- rozwiązuje zagadki
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– wystukuje prosty rytm
– określa liczbę usłyszanych dźwięków
– określa liczbę elementów w zbiorze – liczy w dostępnym dla siebie zakresie
TEMAT: „Kochamy naszą Polskę”.
Czas realizacji: 04.11.2019 – 08.11.2019r.
Każdy Kotek powinien:
- poznać mapę Polski
- uważnie słuchać wiersza czytanego przez nauczyciela
- odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego wiersza
- znać symbole narodowe i szanować je
- w skupieniu i w odpowiedniej postawie wysłuchać fragmentu hymnu
- uczestniczyć w zabawach ruchowych
- pokolorować flagę Polski odpowiednimi barwami
– rozwijać słuch muzyczny
- śpiewać piosenki
- śpiewać 2 zwrotki hymnu
- uczestniczy w uroczystości
– nawiązywać pozytywne relacje
– określać kierunki
– określać położenie przedmiotów
– dzielić wyrazy na sylaby
– chętnie uczestniczyć w zabawie ruchowej
– rozwijać poczucie rytmu
– doskonalić słuch i umiejętności wokalne
– chętnie uczestniczyć w zabawie
- znać swoje imię i nazwisko
- wiedzieć ile ma lat
- uczyć się wiersza na pamięć
- przeliczać i porównywać obiekty
-projektować dom z figur geometrycznych
- zapoznać się z mapą Polski
- wiedzieć jak nazywa się stolica Polski
- uważnie słuchać i udzielać odpowiedzi
- znać symbole i miejsca charakterystyczne dla Warszawy
- uczestniczyć w zabawie ruchowej, reagować na przerwę w muzyce i sygnał nauczyciela
- kodować na mapie
- znać symbole i miejsca charakterystyczne dla Krakowa
- prawidłowo reagować na umówiony sygnał
- potrafi złożyć obrazek składający się z 3 - 4 elementów.
TEMAT: „Mieszkańcy lasu”.
Czas realizacji: 28.10.2019-01.11.2019r
Każdy KOTEK:
– chętnie wita się z innymi dziećmi
– chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– współpracuje w grupie
– naśladuje zachowanie zwierząt
– poznaje drzewa rosnące w lasach
– zna leśne zwierzęta, umie je nazwać
– rozpoznaje ilustrację lasu
– wie, gdzie mieszkają wybrane zwierzęta
- słucha bajki
– odpowiada na pytania
– wykonuje pracę plastyczną
- zna i przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki autokarowej
- poznaje nowe odmiany roślin
- próbuje nowych smaków
- wykazuje troskę o zwierzęta, jest ostrożne podczas ich dokarmiania
- aktywnie spędza czas na świeżym powietrzu
– poznaje jeża i jego zwyczaje
– wie, jak zachowują się jeże
– z uwagą słucha utworu literackiego
– wykleja jeża
– uczy się słów i melodii piosenki
– bawi się przy piosence
– ćwiczy oddech i wymowę
– poznaje wiewiórkę i jej zwyczaje
– podskakuje w zabawie
– sprawnie liczy w dostępnym zakresie
– uważnie słucha utworu instrumentalnego
– potrafi odczytać informację graficzną
TEMAT: „Kiedy mamy dzień a kiedy noc”.
Czas realizacji: 21.10.2019-25.10.2019r
Każdy KOTEK:
stosuje formy grzecznościowe na powitanie
aktywnie uczestniczy w spotkaniu z policjantem
potrafi bezpiecznie poruszać się i zachowywać na drodze
wie, że zabawy w pobliżu jezdni są niebezpieczne
wie, jak należy zachować się w sytuacjach zagrożenia
zna numery alarmowe
poznaje cechy charakterystyczne munduru policyjnego oraz akcesoria, które używa policjant
nazywa swoje emocje
odróżnia dzień od nocy, nazywa ich główne cechy
poznaje cykl dnia i nocy
układa rytm z dwóch elementów
uczestniczy w zabawach ruchowych
wykonuje pracę plastyczną
wypowiada się na swój temat
określa czynności wykonywane w różnych porach dnia
słucha utworu literackiego i wypowiada się na temat jego treści
dostrzega ciągłość następstwa dnia i nocy
klasyfikuje przedmioty według ich przeznaczenia
współdziała z grupą w zabawie
bierze udział we wspólnych zabawach ruchowych
dostrzega upływ czasu w wybranych czynnościach
określa kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
dostrzega następstwo czasu, używając wyrażeń „najpierw”, „potem”
wypowiada się na określony temat, formułuje dłuższe wypowiedzi
samodzielnie przelicza przedmioty w dostępnym dla siebie zakresie
rozwija umiejętności grafomotoryczne
TEMAT: „Jestem zdrowym przedszkolakiem”.
Czas realizacji: 14.10 – 18.10.2019r
Każdy KOTEK:
wita się z dziećmi
wie, jak wyglądają wybrane grzyby jadalne i trujące
potrafi wypowiadać się na temat ilustracji o tematyce jesiennej
uważnie słucha utworu literackiego
buduje dłuższe wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu
odczuwa nastrój słuchanej muzyki i próbuje go wyrazić za pomocą swobodnej ekspresji ruchowej
maluje farbami
ogląda teatrzyk
składa obrazek z pociętych części
doskonali umiejętność liczenia
rozpoznaje i nazywa przedmioty potrzebne do dbania o higienę
określa strony ciała
wie, które produkty spożywcze są zdrowe i jak należy dbać o zdrowie
rozpoznaje warzywa i owoce po zapachu
dostrzega i kontynuuje rytmy
tworzy kompozycję wzorów według własnego pomysłu
zna zasady zdrowego stylu życia
wykonuje polecenia wg instrukcji nauczyciela na macie do kodowania
TEMAT: „Jesienne dary – z sadu, z ogrodu i lasu”.
Czas realizacji: 07.10.- 11.10.2019r.
Każdy KOTEK powinien:
witać się z dziećmi
swobodnie wypowiadać się na temat jesiennych ilustracji
znać i nazywać kolory
brać udział w zabawach ruchowych
rozpoznawać i nazywać dary jesieni
poznać budowę liści
zbierać liście
układać liście
znać owoce i warzywa
poznawać nowe smaki owoców i warzyw
współdziałać w grupie
reagować na polecenia nauczyciela
ilustrować ruchem treść wiersza, rymowanki
rozwijać kreatywność
dzielić wyrazy na sylaby
układać rytmy wg. danego wzoru
łączyć w pary liście, owoce, warzywa
liczyć w zakresie 4
układać przedmioty od najmniejszego do największego i odwrotnie
TEMAT: „Pani Jesień puka do drzwi"
Czas realizacji: 30.09.2019r – 04.10.2019r.
Każdy KOTEK powinien:
witać się z dziećmi
ilustrować ruchem treść powitania
uczestniczyć w zabawie tanecznej
tańczyć na gazecie
współpracować w grupie z innymi dziećmi
ćwiczyć sprawność i chwyt
segregować kolorowe kulki ze względu na wielkość i kolor
przeliczać kulki oraz wskazać pojemnik z największą i najmniejszą zawartością kulek
zgniatać papierową kartkę papieru
słuchać utworu literackiego - wiersz, opowiadanie
odpowiadać na pytania
znać pory roku
znać i przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki autokarowej
poznać nowe odmiany roślin
oglądać film edukacyjny na temat dyń
wymieniać charakterystyczne oznaki jesieni
rozwiązywać zagadki o tematyce jesiennej
przeliczać i porównywać liczebność darów jesieni
stosować określenia "tyle samo" , "mniej", "więcej"
śpiewać piosenki o tematyce jesiennej
TEMAT: „Każdy z nas jest inny”.
Czas realizacji: 23.09.2019r – 27.09.2019r.
Każdy KOTEK:
uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych
dzieli się swoimi wspomnieniami
doskonali pamięć oraz spostrzegawczość wzrokową
swobodnie wypowiada się na okreslony temat
zna I nazywa części ciala
wskazuje części ciała, dostrzega podobieństwa i różnice w wyglądzie
współpracuje z innymi dziećmi
eksperymentuje
rozwija życzliwość wobec innych
nazywa emocje
naśladuje mimiką określone emocje
pokazuje innym oznaki przyjaźni
nasladuje ruchy koleżanki I kolegi
doskoanli mała motorykę
nazywa kolory
segreguje przedmioty według koloru
podporządkowuje zabawki według określonego kryterium
manipuluje przedmiotami
liczy w zakresie 4
tworzy pracę plastyczną według własnego wzoru
bawi się zgodnie z innymi dziećmi
bawi się bezpiecznie z innymi dziećmi
melodyjnie śpiewa piosenkę
poznaje pracę bibliotekarza
TEMAT: „Podróż do Krainy Bezpieczeństwa”.
Czas realizacji: 16.09.2019r – 20.09.2019r.
Realizacja XXVI akcji Akademii Zdrowego Przedszkolaka „PODRÓŻ DO KRAINY BEZPIECZEŃSTWA”.
Realizacja Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować".
KOTEK zna/umie/potrafi:
uczestniczy w zajęciach integracyjnych pt. „Międzynarodowy Dzień Kropki”
maluje kropki farbami
buduje poczucie własnej wartości
doskonali umiejętność kodowania
orientuje się na macie do kodowania
żywa symboli
wyraża emocje
zna zasady bezpiecznej zabawy
zna bohaterów Akademii Zdrowego Przedszkolaka
utrwala kolory
rozumie znaczenie słowa „bezpieczeństwo”
chętnie dzieli się spostrzeżeniami na temat drogi do przedszkola
układa historyjkę obrazkową 3 - elementowa
zna zagrożenia płynące z niewłaściwego zachowania na drodze
odróżnia bezpieczne zabawy od niebezpiecznych
wie, jak działa sygnalizacja świetlna
słucha wiersza czytanego przez nauczyciela
naśladuje ruchem słowa piosenki i gesty nauczyciela
dokonuje oceny zachowania swojego i innych
odróżnia dobro od zła
wie, jak należy zachować się w różnych sytuacjach
uczestniczy w obchodach Dnia Przedszkolaka
TEMAT: „Nasze zabawy”.
Czas realizacji: 09.09.2019r-13.09.2019r.
KOTEK zna/umie/potrafi:
aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych
ćwiczy spostrzegawczość i pamięć
naśladuje ruchy nauczyciela podczas zabaw ruchowych
samodzielnie wypowiada się na dany temat
nazywa zabawki znajdujące się w sali przedszkolnej
odróżnia przedmioty, które służą do zabawy w pomieszczeniu oraz na dworze
przestrzega zasad panujących podczas zajęć i zabaw ruchowych
klasyfikuje zabawki ze względu na rozmiar, przeznaczenie, kolor
utrwala nazwy kolorów
określa swój nastrój
słucha wiersza i rozmawia na temat jego treści
rozumie, że trzeba szanować zabawki
dzieli swoje imię na sylaby
określa położenie zabawek „nad”, „pod”, „za”, „obok”,
przelicza zabawki
ćwiczy rysowanie po śladzie
lepi kulki z plasteliny
ćwiczy pamięć i koncentracje
ćwiczy motorykę małą – wycina nożyczkami
doskonali zmysł dotyku
wykonuje pracę plastyczną – wykonuje medal
TEMAT: „W przedszkolu fajnie jest”.
Czas realizacji: 02.09.2019r-06.09.2019r.
KOTEK zna/umie/potrafi:
witać się ze swoją panią i innymi dziećmi
potrafi się przedstawić
zna imiona dzieci ze swojej grupy
stosuje formy grzecznościowe
nazywa w sali kąciki zainteresowań
właściwie korzysta z łazienki
zna zasady właściwego zachowania się przy stole
rozpoznaje i nazywa emocje
tańczy i śpiewa
naśladuje ruchem słowa piosenki i gesty nauczyciela
rozpoznaje swój znaczek w szatni w sali i łazience
czekać na swoją kolej
słuchać z uwagą wiersza
jest kreatywne, twórcze – wykonuje pracę plastyczną wg własnego pomysłu
znać zasady panujące w grupie Kotków
orientować się w schemacie własnego ciała
aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach ruchowych
przyporządkowuje zabawki do określonej kategorii
klasyfikuje przedmioty
zna i nazywa kolory
dokonuje oceny zachowania swojego i innych
odróżnia dobro od zła
wie, jak należy zachować się w różnych sytuacjach
uczestniczy w zabawach integrujących grupę
przelicza elementy w dowolnym zakresie, wykonywać działania matematyczne
TEMAT: „Boże Narodzenie”.
Czas realizacji: 16.12.2019r – 20.12.2019r.
KAŻDY KOTEK:
– słucha utworu literackiego i wypowiada się na jego temat
– ćwiczy aparat mowy w zabawie ortofonicznej
– organizuje przestrzeń wokół siebie
– odczuwa radość bycia z grupą
– ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową
– rozwija poczucie rytmu
– uwrażliwia się na zmiany tempa i charakter utworu
– doskonali umiejętności wokalne
– wypowiada proste życzenia
– odczuwa radość z obdarowywania i otrzymywania
– integruje się z grupą
– odpowiada na pytania nauczyciela
– bierze udział we wspólnej rozmowie i śpiewie]
– różnicuje kształty i kolory przedmiotów,
- bierze udział w zabawie powitalnej,
- rozwiązuje zagadkę obrazkową,
- uczestniczy w zabawie ruchowej, reaguje na sygnał
- uczestniczy w zabawie naśladowczej,
- szuka takiej samej części prezentu,
- uczestniczy w zabawie sprawnościowej,
- śpiewa wcześniej poznaną piosenkę
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej I.5
– aktywnie słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści
– opowiada o swoich przeżyciach
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
– próbuje konstruować kształt według wzoru
– rozróżnia i porównuje kształty
Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836
PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10
poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.00 - 15.00