WITAMY W GRUPIE PSZCZÓŁKI
Kochane Pszczółki, Drodzy Rodzice!
Poniżej zamieszczamy kilka propozycji na urozmaicenie wolnego czasu w domu:
https://www.facebook.com/blizejprzedszkola/videos/2859948490707031/
https://www.facebook.com/AgniWilczynska/videos/876625255819780/
https://www.facebook.com/5Minute.Crafts.KIDS/videos/465526207544422/
https://www.facebook.com/Estimulacion.babystars/videos/198653881427509/
https://www.youtube.com/watch?v=MYQbYYVelR0&t=73s
Strony z zabawami on-line:
https://www.lulek.tv/gry/darmowe/lulandia-163
https://www.miniminiplus.pl/dziecko-w-sieci/gry-online-jakie-wybrac-dla-dziecka
Propozycja zabawy muzyczno-ruchowej od Pani Małgosi
S P A C E R D Z I E C I
Idzie Jaś, idzie Staś,
idzie też Marysia.
Wszyscy dziś grzeczni są
i nie tylko dzisiaj.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup
Nóżki przytupują.
Hop, hop, hop, hop, hop, hop
Lekko podskakują.
Teraz wszyscy się kręcimy,
obracamy wkoło.
I rączkami zaklaszczemy,
bo jest nam wesoło!
Tup, tup /.../
09-13.03.2020 r.
,,W ŚWIECIE ROŚLIN I ZWIERZĄT"
Każda Pszczółka powinna:
-czerpać radość ze wspólnej zabawy;
-nawiązywać pozytywne stosunki z rówieśnikami;
-używać zwrotów grzecznościowych;
-śpiewać piosenkę okolicznościową;
-uczestniczyć w zabawie ruchowej;
-klasyfikować przedmioty ze względu na podaną cechę;
-wiedzieć,że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania;
-rozwijać poczucie rytmu;
-chodzić w różnym tempie;
-poprawnie reagować na obrazek;
-oglądać albumy, książki;
-doskonalić umiejętność wypowiadania się;
-wzbogacać słownictwo;
-dostrzegać piękno przyrody;
-naśladować czynności związane z pracą ogrodnika;
-poznawać informacje na temat roślin;
-współpracować w grupie;
-uważnie obserwować rośliny oraz formułować wnioski;
-uważnie słuchać wiersza;
-naśladować czynności wykonywane przez nauczyciela;
-doskonalić zmysł słuchu;
-naśladować różne odgłosy zwierząt;
-doskonalić umiejętność wypowiadania się;
-doskonalić zmysł dotyku;
-tworzyć budowle z klocków;
-znać i potrafić nazwać niektóre zwierzęta;
-rozpoznawać odgłosy zwierząt z nagrania;
-nazywać zwierzęta przedstawione na obrazkach;
-układać obrazki według kolejności;
-współpracować w grupie w trakcie różnorodnych zabaw;
-improwizować ruchem muzykę instrumentalną;
-składać obrazek z części;
-prawidłowo zapamiętywać i wykonywać polecenia;
-aktywnie uczestniczyć w zabawie ruchowej;
-tworzyć prace plastyczną;
-sprzątać po skończonej pracy;
2.03.-6.03.2020r.
Bawimy się w teatr
Każda Pszczółka powinna:
– wykonywać ćwiczenia oddechowe
– uczestniczyć w zabawie ruchowej
– utrwalać schemat ciała, nazywając jego części
– uważnie słuchać opowiadania
– udzielać odpowiedzi na pytania dotyczące treści wysłuchanego utworu
– podejmować próby zabawy z innymi dziećmi
– opisywać przedmioty
– utrwalać znajomość popularnych bajek
- rozwijać poczucie rytmu
– uważnie słuchać słowa czytanego
– wiedzieć, jak należy zachowywać się w teatrze
– doskonalić prawidłowy chwyt kredki
– odwoływać się do wcześniej zdobytych informacji
– wiedzieć, jak należy ubrać się do teatru
– doskonalić pamięć, określając, kogo brakuje
– dbać o zachowanie prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia
– uważnie słuchać czytającego
– doskonalić sprawność ręki
– starać się zachować kompozycję pracy
– doskonalić umiejętność liczenia
– wykonywać proste działania na konkretach
– określać różne stany emocjonalne, używając do tego mimiki
– obdarzać uwagą inne dzieci
– wyrażać emocje za pomocą mimiki
– uważnie słuchać wiersza
– odgrywać rolę w przedstawieniu
24-28.02.2020 r.
,,W ŚWIECIE KSZTAŁTÓW I KOLORÓW"
Każda Pszczółka powinna:
-wypowiadać się prostymi zdaniami;
-odwoływać się do własnych doświadczeń;
-uważnie słuchać czytanego tekstu;
-odpowiadać na pytanie dotyczące treści utworu;
-brać udział w zabawach bieżnych;
-okazywać radość, dzieląc się z innymi dziećmi;
-zapraszać inne dzieci do zabawy'
-dostosowywać ruch do wcześniej ustalonego kodu;
-rozpoznawać i nazywać figury geometryczne;
-ćwiczyć skok obunóż;
-skupiać uwagę przez dłuższy czas;
-reagować na humor zawarty w utworze:
-doskonalić sprawność manualną i prawidłowy chwyt pęstekowy;
-ćwiczyć precyzję ruchów:
-rozwijać zmysł dotyku;
-dostrzegać podobieństwa w rysunkach;
-przeliczać elementy;
-ćwiczyć pamięć;
-budować wykorzystując zabawki;
-doskonalić umiejętności wokalne;
-rozwijać wyobraźnię muzyczno-ruchową;
-klasyfikować przedmioty ze względu na kolor;
-odkładać zabawki na miejsce;
-utrzymywać prawidłową postawę podczas siedzenia;
-starać się utrzymać równowagę podczas chodzenia w linii prostej;
-brać udział w zabawach wyciszających;
Życzymy wszystkim bezpiecznych ferii :)
3.02.-7.02.2020r.
Muzyczne opowieści.
Każda Pszczółka powinna:
– wypowiadać się na określony temat
– brać udział w zabawie ruchowej
– rozróżniać dźwięki ciche i głośne
– uważnie słuchać utworu literackiego
– wypowiadać się prostymi zdaniami
– słuchać muzyki
– rozwijać poczucie rytmu
– skakać w miejscu obunóż
– rozróżniać dźwięki wysokie i niskie
– ćwiczyć motorykę małą
– ćwiczyć motorykę małą
– brać udział we wspólnej zabawie
– słuchać utworu literackiego i wypowiada się na temat jego treści
– czerpać wartości moralne z literatury dziecięcej
– rozwija swoją wyobraźnię oraz twórcze myślenie
– znać i przestrzegać zasad, jakie obowiązują w bibliotece
– rozpoznawać instrumenty perkusyjne
– brać udział w zabawie naśladowczej
– aktywnie słuchać muzyki
– budować własną wypowiedź
– rozpoznawać takie same elementy na obrazku
– współpracować z rówieśnikami w zabawie
– doskonalić sprawność manualną, wykonując pracę techniczną
– odtwarzać usłyszany rytm, grając na instrumencie
– uważnie słuchać wiersza i wypowiadać się na temat jego treści
– tworzyć improwizacje ruchowe do muzyki
– opowiadać o tym, co lubi robić
– nazywać czynności przedstawione na obrazku
– rozróżniać dźwięki ciche i głośne
– doskonalić małą motorykę
– tworzyć graficzne abstrakcje do słuchanej muzyki
– doceniać wkład pracy swój i innych
27-31.01.2020 r.
,,CZAS NA ZIMOWE OBSERWACJE"
Każda Pszczółka powinna:
-reagować na przerwę w muzyce;
-uczestniczyć w zabawach ruchowych;
-doskonalić umiejętność wypowiadania się;
-rozmawiać z innymi dziećmi podczas zabawy swobodnej;
-kształtować świadomość schematu ciała;
-znać i nazywać podstawowe kolory;
-łączyć przedmioty w pary;
-zwracać uwagę na zmiany zachodzące w naturze związane z obecną porą roku;
-doskonalić percepcję słuchową;
-dostrzegać piękno przyrody;
-tworzyć pracę plastyczną;
-sprzątać stanowisko pracy;
-ćwiczyć sprawność dłoni;
-dostrzegać zmiany natężenia dźwięku;
-muzykować z użyciem przedmiotów wydających różne dźwięki;
-uważnie słuchać i wypowiadać się na temat treści;
-wykazywać się pomysłowością;
-śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego;
-używać zwrotów grzecznościowych;
-obserwować ptaki;
-doskonalić umiejętności konstrukcyjne;
-nawiązywać pozytywne relacje z rówieśnikami;
-doskonalić spostrzegawczość;
-eksperymentować wodą i lodem;
-doskonalić sprawność samodzielnego ubierania się;
-układać historyjkę obrazkową;
-ćwiczyć sprawność palców, usprawniać chwyt pęsetowy;
20.01.-24.01.2020r.
Sto lat dla Babci i Dziadka
Każda Pszczółka powinna:
uczestniczyć w zabawie ruchowej
zauważać, że pokonując stopnie znajduje się coraz wyżej
potrafić wskazać, która zabawka jest niżej, a która wyżej
wiedzieć, co to jest biblioteka
znać zasady wypożyczania książek
znać zasady zachowania w bibliotece
ćwiczyć motorykę małą
doskonalić umiejętność wypowiadania się
akompaniować z wykorzystaniem instrumentu perkusyjnego
kształtować umiejętność porządkowania przedmiotów od najkrótszego do najdłuższego
próbować stosować określenia: długi, najkrótszy, najdłuższy
doskonalić percepcję słuchową
doskonalić aparat artykulacyjny
kształtować umiejętność układania obiektów w serie rosnące i malejące
rozwijać umiejętność wskazywania przedmiotów większych i mniejszych od podanego
doskonalić motorykę małą
tworzyć parę z rówieśnikiem, witać się z nim uściskiem
opowiadać o następstwach określonych zdarzeń
budować dłuższe wypowiedzi i wypowiadać się na określony temat
zachowywać porządek po skończonej pracy
prezentować swoje umiejętności aktorskie
recytować wiersze
śpiewać piosenki
improwizować ruchem treści piosenek
czerpać radość ze spotkania z dziadkami
okazywać miłość i szacunek swoim dziadkom
13-17.01.2020 r.
,,HOP, HOP NA ŚNIEGU”
Każda Pszczółka powinna:
-dzielić się zabawkami przyniesionymi z domu;
-brać udział we wspólnych spacerach po najbliższej okolicy;
-samodzielnie spożywać posiłki z użyciem sztućców;
-komunikować potrzebę ruchu lub odpoczynku;
-uczestniczyć w zabawach doskonalących poczucie rytmu;
-brać udział w zabawach naśladowczych;
-wykonywać różne formy ruchu, szczególnie skoczne oraz z elementem czworakowania;
-rozstawać się z rodzicami bez lęku;
-chętnie słuchać muzyki-tworzyć samodzielnie muzykę, wykorzystując różne źródła dźwięku;
-prowadzić proste obserwacje – określać, czego nie ma, a było, co jest duże, małe itd.;
-chętnie i w skupieniu słuchać opowiadań, wierszy;
-aktywnie słuchać zagadek;
-układać proste rytmy;
-wykonywać ćwiczenia oddechowe;
-znać i respektować zasady panujące w grupie;
-starać się współpracować z rówieśnikami;
i-rozpoznawać i nazywać przedmioty za pomocą dotyku;
-używać zwrotów grzecznościowych;
-wykonać skłon bez uginania kolan;
-recytować krótką rymowankę;
-układać obrazek z części;
-wyrażać się twórczo w działaniach plastycznych;
7.01.-10.01.2020r.
Kiedy zimno jest na dworze
Każda Pszczółka powinna:
rozwiązywać zagadkę
rytmicznie poruszać się przy muzyce
uważnie słuchać utworu literackiego i wyodrębniać wszystkie istotne elementy treści
znać pojęcia: „głośno”, „cicho”
ćwiczyć sprawność palców
zwracać uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie związane z obecną porą roku
dostrzegać piękno przyrody
sprawnie poruszać się w grupie z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa
uczestniczyć w zabawie ruchowej
kształtować prawidłowy tor oddechowy
uważnie obserwować przyrodę
doskonalić umiejętność wypowiadania się
rozpoznawać elementy zimowej pogody
uczestniczyć w zabawie ruchowej
układać dwuelementowy rytm z pomocą nauczyciela
doskonalić spostrzegawczość, odszukując takie same układy elementów
kształtować umiejętność rozróżniania barw dźwięków wydawanych przez instrumenty
rozwijać świadomość swojego ciała
uczestniczyć w zabawie ruchowej
znać pojęcia: „szybko”, „wolno”
uważnie słuchać opowiadania
wypowiadać się na temat ilustracji
nazywać zimowy sprzęt sportowy
klasyfikować obrazki ze względu na podaną cechę
rozpoznawać różne dyscypliny sportowe
naśladować czynności
doskonalić sprawność manualną, rysując po śladzie
uczestniczyć w zabawie ruchowej
śpiewać piosenkę "Zimowa poleczka"
szukać ukrytego przedmiotu według umownej podpowiedzi
doskonalić spostrzeganie wzorkowe
przestrzegać reguł zabawy
rozpoznawać za pomocą dotyku i nazywa różne przedmioty
czekać na swoją kolej
czerpać radość z pochwały
uczestniczyć w zabawie ruchowej
wskazywać brakujące elementy w ciągu przedmiotów
wyrażać się twórczo w działaniach plastycznych
W sercach – radosnego pokoju,
W domach – świątecznego nastroju,
W mikołajowym worku – prezentów na rok cały,
W ustach – by dźwięki kolęd rozbrzmiewały,
Na stole – sianka i opłatka białego,
Na święta – zdrowia i radości oraz szczęśliwego Roku Nowego!
życzą Dzieci i Nauczyciele z gr. I "Pszczółki"
16-20.12.2019 r.
,,BOŻE NARODZENIE"
Każda Pszczółka powinna:
-współdziałać z innymi;
-inscenizować utwór ruchem i gestem;
-ćwiczyć sprawność manualną;
-starać się poprawnie trzymać kredkę;
-uczestniczyć w zabawach ruchowych;
-swobodnie się wypowiadać;
-rozwiązywać zagadki słowne oraz obrazkowe;
-prawidłowo rzucać piłką oraz skakać obunóż;
-rozumieć i stosować pojęcia dotyczące położenia;
-uważnie słuchać tekstu literackiego i wypowiadać się na jego temat;
-opisywać co widzi na obrazku;
-słuchać i śpiewać kolędy;
-ćwiczyć umiejętność zadawania pytań;
-doskonalić motorykę małą dzięki masażom relaksacyjnym;
-opowiadać o wymarzonym prezencie;
-łączyć obrazki z cieniem;
9.12.-13.12.2019r.
Przyjdź do nas Święty Mikołaju
Każda Pszczółka powinna:
uczestniczyć w zabawach ruchowych
doskonalić rozwój mowy
uważnie słuchać tekstu literackiego
wypowiadać się na temat wysłuchanego tekstu
kształtować postawy prospołeczne
z uwagą słuchać muzyki z repertuaru dziecięcego
doskonalić umiejętności matematyczne- dobierać obrazki w pary
doskonalić percepcję wzrokową
doskonalić motorykę małą dzięki zabawom paluszkowym
poznać historię postaci biskupa Świętego Mikołaja
rozwinąć słownictwo
wykonać pracę plastyczną o tematyce zimowo-świątecznej zgodnie z instrukcją nauczyciela
pozostawiać porządek po skończonej pracy
doskonalić spostrzegawczość dobierając drugą połowę obrazka
klasyfikować przedmioty ze względu na wybraną jedną cechę
doskonalić umiejętność współpracy w parach
doskonalić swoje umiejętności aktorskie
umacniać więzi rodzinne
odczuwać radość z występów przed publicznością
02-06.12.2019r.
„MOJA RODZINA”
Każda Pszczółka powinna:
-uczestniczyć w zabawach ruchowych;
-rozwiązywać zagadki obrazkowe i słuchowe;
-rozpoznawać i nazywać członków rodziny;
-usprawniać palce;
-opowiadać o tym co lubi;
-uważnie słuchać wypowiedzi innych;
-właściwie reagować na umówione sygnały dźwiękowe;
-przeliczać członków rodziny;
-poruszać się w rytmie muzyki;
-doskonalić koncentrację oraz skupianie uwagi;
-używać zwrotów grzecznościowych;
-czekać cierpliwie na swoją kolej;
-segregować i układać zabawki w zbiory;
-układać obrazek z kilku elementów;
-rozpoznawać kolory;
-uważnie słuchać tekstu literackiego;
-wskazywać elementy niepasujące do pozostałych;
-rzucać woreczkiem do celu;
-bawić się zgodnie;
-brać udział we wspólnej zabawie;
-doskonalić sprawność motoryczną.
25.11.-29.11.2019r.
„Kiedy babcia była mała”
Każda Pszczółka powinna:
- aktywnie celebrować Dzień Pluszowego Misia wspólnie z grupą
- brać aktywny udział w zabawach ruchowych
- słuchać uważnie wiersza czytanego przez nauczyciela i odpowiadać na pytania związane z jego treścią
- naśladuje ruchem treść piosenki "Niedźwiadek"
- składać obrazek z części na tablicy multimedialnej
- wykonać pracę plastyczną zgodnie z poleceniem nauczyciela i pozostawić porządek po skończonej pracy
– brać udział we wspólnej zabawie
– zapamiętać i powtarzać układ ruchowy do piosenki "Praczki"
– naśladować ruch na podstawie pokazu
– poznać dawne zabawki i przedmioty wykorzystywane do zabawy
– doskonalić pamięć wzrokową
– doskonalić chwyt pęsetkowy
– określać, co jest duże, a co małe
– łączyć w pary przeciwieństwa: małe – duże
– dostrzegać odmienność dawnych domów
– potrafić ustawić przedmioty od najmniejszego do największego
– wypełnia kontury rysunków za pomocą pędzla
– współtworzyć dzieło grupowe
- znać zwyczaje związane z tradycją andrzejek
- doskonalić aparat artykulacyjny
- uważnie słuchać opowiadania czytanego przez nauczyciela, wypowiadać się na jego temat
- doskonali aparat słuchowy
18.11.-22.11.2019r.
„GDZIE JEST MÓJ DOM, GDZIE JEST MOJE PRZEDSZKOLE”
Każda Pszczółka powinna:
-wiedzieć w jakim mieście mieszka;
-przedstawiać się;
-klasyfikować obrazki według wzoru;
-uczestniczyć w zabawach ruchowych i czerpać z nich radość;
-określać przeciwieństwa wielkie- małe, ciche-głośne;
-poruszać się w rytm muzyki;
-rozstawać się z rodzicami bez lęku;
-wskazywać ulubioną zabawę;
-rozumieć, że w przedszkolu panują zasady, których trzeba przestrzegać;
-odróżniać dobre zachowania od złych;
-starać się samodzielnie ubierać;
-kodować informacje za pomocą słów;
-uważnie słuchać wiersza i odpowiadać na pytania związane z treścią;
-układać dom z figur geometrycznych według własnego pomysłu;
-układać krótką historyjkę obrazkową;
-używać zwrotów grzecznościowych;
-wykonywać prace plastyczne według instrukcji nauczyciela;
-doskonalić prawidłowy chwyt kredki;
-pozostawiać porządek po skończonej zabawie.
„Wszyscy mają domy”
12.11.-15.11.2019r.
Każda Pszczółka powinna:
- brać udział w zabawach ruchowych
- uważnie słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela
- odpowiadać na pytania związane z treścią opowiadania/wiersza
- wiedzieć, gdzie mieszkają różne zwierzęta
- doskonalić aparat artykulacyjny mowy
- poznać różne rodzaje schronień dla ptaków
- doskonalić orientację w schemacie ciała
- znać pomieszczenia i sprzęty, które znajdują się w domu
- wzbogacić swoje słownictwo
- doskonalić percepcję słuchową
- doskonalić grupowanie przedmiotów wg ich przeznaczenia
- doskonalić twórcze myślenie
- doskonalić umiejętność układania historyjki obrazkowej w logicznej kolejności
- wykonać pracę plastyczną zgodnie z poleceniami nauczyciela
- pozostawiać porządek po skończonej pracy
- potrafić recytować wiersz "Idzie ślimak" i naśladować ruchem jego tekst
- znać piosenkę "Wyjątkowe domki" i naśladować ruchem jej tekst
04.11.-08.11.2019r.
„W KRAJU ORŁA BIAŁEGO”
Każda Pszczółka powinna:
-nazywać kolory na fladze państwowej;
-uważnie słuchać wiersza;
-rozpoznawać i nazywać symbole narodowe;
-wykonywać eksperymenty graficzne farbą oraz dłonią;
-uczestniczyć w czynnościach porządkowych;
-reagować na instrukcje zakodowane w nazwach kolorów;
-reagować na zmiany tempa piosenki;
-zapamiętywać i odtwarzać proste rytmy;
-znać piosenkę ,,Jestem Polakiem”;
-podejmować samodzielną aktywność poznawczą;
-brać udział w zabawach ruchowych;
-reagować na sygnały wzrokowe i dźwiękowe;
-przeliczać w dostępnym zakresie;
-odczuwać przynależność do grupy;
-śpiewać piosenki patriotyczne w grupie ;
-starać się współpracować z rówieśnikami;
-wypowiadać się na temat obrazka;
-rozwiązywać zagadki z treścią;
-aktywnie słuchać muzyki i poruszać się zgodnie z tempem;
-dostosowywać się do słownych poleceń nauczyciela szybciej, wolniej, stop.
28.10.-30.10.2019r.
A deszcz pada i pada.
Każda Pszczółka powinna:
- zgodnie bawić się z innymi
- porównywać wielkość przedmiotów używając słów: duże- małe
- uczestniczyć w zabawach ruchowych
- aktywnie słuchać muzyki poważnej, starać się poruszać zgodnie z tempem melodii
- uważnie słuchać wiersza czytanego przez nauczyciela
- wypowiadać się na temat wysłuchanego utworu
- doskonalić aparat artykulacyjny mowy
- recytować wiersz "Jesienna szaruga"
- porównywać liczebność zbiorów
- stosować określenia dużo-mało
- tworzyć rytmiczny ciąg
- z uwagą słuchać muzyki
- doskonalić motorykę małą, poprzez kolorowanie
- uważnie słuchać piosenki "Deszczyk"
- wypowiadać się na jej temat, odpowiadając na pytania nauczyciela
- ruchem naśladuje treść piosenki "Deszczyk"
- szacować, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej elementów
- potrafić zaśpiewać piosenkę "Deszczyk"
- wykonać pracę plastyczną zgodnie z instrukcją
- pozostawić porządek po skończonej pracy
21.10.-25.10.2019r.
„JESIENNY CZAS”
Każda Pszczółka powinna:
-rozpoznawać elementy jesiennej pogody;
-naśladować ruchy;
-uważnie słuchać krótkiego opowiadania i wypowiadać się na jego temat;
-śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego ,,Dmucha wiatr”;
-zapamiętywać słowa rymowanki;
-wykonywać ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne;
-dbać o bezpieczeństwo swoje i innych;
-odtwarzać usłyszany rytm;
-doskonalić wykonywanie skoków obunóż;
-rozwiązywać proste zagadki słowne;
-ilustrować piosenkę gestami;
-rysować kształty po śladzie;
-uczestniczyć w zabawach ruchowych i czerpać z nich radość;
-doskonalić spostrzegawczość i pamięć;
-wykonywać ,,Jesienny masażyk”;
-dostrzegać zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie;
-naśladować gesty nauczyciela podczas zabawy paluszkowej.
14.10.-18.10.2019r.
Apetyt na zdrowie
Każda Pszczółka powinna:
- uczestniczyć w zabawach integracyjnych
- rozpoznawać i nazywać warzywa i owoce
- podejmować próby samodzielnego przygotowania posiłku
- prawidłowo trzymać widelec
- uważnie słuchać wiersza i wypowiadać się na jego temat
- próbować nowych smaków
- określać cechy warzyw i owoców- kolor, smak
- wskazywać i nazywać poszczególne części ciała
- doskonalić sprawność rąk poprzez kolorowanie, rysowanie
- ilustrować ruchem treść opowiadań
- aktywnie słuchać muzyki z repertuaru dziecięcego
- poznać piramidę żywienia, znać produkty, które są zdrowe
- znać i nazywać produkty spożywcze
- naśladować czynności higieniczne
- dostosowywać ruch do tempa muzyki
- wybierać spośród zdrowych produktów swoje ulubione i przyklejać je na papierowy talerz
- doskonalić logiczne myślenie
- rozwijać umiejętności opowiadania na podstawie ilustracji i przewidywania wydarzeń
- mimiką naśladować wesoły i smutny nastrój
- rozpoznawać i nazywać narzędzia lekarza
- według własnego pomysłu wykonać pracę plastyczną
- dbać o porządek po skończonej pracy
- potrafić powtórzyć rymowankę "Wpadła gruszka do fartuszka"
- dostrzegać i kontynuować rozpoczęty rytm
- doskonalić spostrzegawczość i pamięć
- śpiewać piosenkę z repertuaru dziecięcego "Zdrowym być!"
07.10.-11.10.2019r.
„W JESIENNYM OGRODZIE”
Każda Pszczółka powinna:
-uczestniczyć w zabawach rytmicznych i naśladowczych;
-reagować na umówiony sygnał dźwiękowy;
-wiedzieć jak się nazywa;
-powtarzać tekst z różnym natężeniem głosu;
-określać wielkość i kolor owoców i warzyw ;
-samodzielnie spożywać posiłki;
-odkładać zabawki na miejsce po skończonej zabawie;
-ustawiać się w kole i parami;
-wykonywać proste prace plastyczne według swojego pomysłu;
-rozpoznawać i nazywać kolory;
-posługiwać się chwytem pęsetkowym;
-aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych;
-bawić się masami plastycznymi;
-okazywać radość podczas zabawy;
-wyrażać swoje potrzeby i oczekiwania.
30.09.- 4.10.2019r.
„Kolory Pani Jesieni”
Każda Pszczółka powinna:
zauważa zmiany zachodzące w przyrodzie
dbać o estetykę najbliższego otoczenia czerpie radość ze wspólnego działania
uczestniczyć w zabawach ruchowych
rozpoznawać i wskazywać części ciała
nazywać i wskazywać kolory
ruchem odtwarzać treść piosenki "Jesienne liście"
odszukiwać taki sam obrazek u swojego kolegi i tworzyć z nim parę
potrafić współdziałać w parze
uważnie słuchać tekstu literackiego czytanego przez nauczyciela
doskonalić krótkie wypowiedzi ustne
określać cechy darów jesieni
naśladować ruchem treść wiersza „Jesienny spacer”
znać i przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki autokarowej
poznać nowe odmiany roślin
próbować nowych smaków
wykazywać troskę o zwierzęta, być ostrożnym podczas ich dokarmiania
aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu
układać obrazek z części
wiedzieć, jak wyglądają owoce jarzębiny
ćwiczyć sprawność palców
doskonalić percepcję wzrokową
potrafić rozpoznać za pomocą dotyku okazy przyrodnicze
potrafić nazwać owoce drzew dębu, kasztanowca, jarzębiny
dobierać obrazki w pary
potrafić dopasować owoc do drzewa
układać rytm z dwóch kolorów z pomocą nauczyciela
zgodnie bawić się w parze
wykonywać ćwiczenia oddechowe i usprawniające aparat mowy
23.09-27.09.2019r.
,,W PRZEDSZKOLU NIE JESTEM SAM”
Każda Pszczółka powinna:
-w miarę możliwości dzielić się zabawkami przyniesionymi z domu;
-śpiewać i ilustrować ruchem piosenkę ,,Jestem sobie przedszkolaczek”;
-reagować na przerwę w muzyce;
-naśladować ruchy nauczyciela podczas zabaw ruchowych;
-przestrzegać zasad panujących podczas zabaw i zajęć;
-rozumieć, że trzeba szanować zabawki;
-z pomocą nauczyciela ustawiać się w kole;
-rozpoznawać i nazywać części swojego ciała;
-słuchać uważnie wiersza i odpowiadać na krótkie pytania;
-chodzić i biegać szybko lub wolno;
-wykonywać ćwiczenia artykulacyjne;
-uczestniczyć w zabawach integracyjnych;
-siadać w siadzie skrzyżnym.
16.09.- 20.09.2019r.
Lubię bawić się w przedszkolu.
Każda Pszczółka powinna:
- rozpoznawać i nazywać podstawowe kolory
- wykonywać ćwiczenia gimnastyczne na miarę swoich możliwości
- wskazywać zabawki, którymi lubi się bawić i znać ich nazwy
- śpiewać i ilustrować ruchem piosenkę "Jestem zuch"
- znać krótką rymowankę "Oleczka-Poleczka"
- malować palcami zgodnie z instrukcją nauczyciela i pozostawić porządek po skończonej pracy
- utożsamiać się z obchodzonym Dniem Przedszkolaka
- czerpać radość ze wspólnych zabaw
- zgodnie bawić się z innymi
- doskonalić swój aparat artykulacyjny poprzez zabawy logopedyczne
09.09.-13.09.2019r.
„W PRZEDSZKOLU JEST MIŁO I BEZPIECZNIE”
Każda Pszczółka powinna:
-witać się ze swoją panią i innymi dziećmi;
-przyłączać się do zabawy w kręgu;
-poruszać się przy dźwiękach piosenki;
-rozpoznawać swoją szafkę w szatni;
-wiedzieć, że nie wolno oddalać się od sali;
-bawić się wybranymi przez siebie zabawkami;
-reagować na sygnały nauczyciela;
-uważnie słuchać bajki;
-bez obaw i bezpiecznie poruszać się po całej sali;
-zgłaszać potrzeby fizjologiczne;
-na prośbę nauczyciela odkładać zabawki na miejsce.
2.09.-6.09.2019r.
„Poznajmy się”
Każda Pszczółka powinna:
- z pomocą nauczyciela, radzić sobie z emocjami, związanym z rozstaniem z rodzicami
- wiedzieć, że przedszkole to miejsce przyjazne i sprzyjające zabawie
- na miarę swoich możliwości uczestniczyć w zabawach muzyczno-ruchowych
- rozpoznawać swój znaczek
- próbować zapamiętać imiona swoich kolegów
- wiedzieć, że po skończonej zabawie, należy odłożyć zabawki na swoje miejsce
- opowiadać o tym, jak spędza dzień w przedszkolu
- starać się samodzielnie wykonać pracę plastyczną- pomalować farbą pszczółkę.
Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836
PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10
poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.00 - 15.00