Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Nawigacja

Treść strony

Witamy w grupie 

 

Drodzy Rodzice!!

 

,,TYGRYSKI’’ zapraszają Rodziców
13 czerwca (czwartek) o godz. 9:00

na występ z okazji zakończenia roku przedszkolnego.

 

03.06.-14.06.2019

,,Wakacyjne podróże”

Każdy TYGRYS powinien:

  • rozpoznawać i nazywać charakterystyczne cechy lata,

  • wskazywać na mapie wybrane miejsca letniego wypoczynku,

  • rozróżniać i nazywać poszczególne części garderoby, dobierać przedmioty i części garderoby do miejsc letniego wypoczynku,

  • podać propozycje spędzania czasu wolnego latem,

  • wypowiadać się na temat swoich marzeń związanych z wakacjami,

  • opisać historię powstania bursztynu, podać sposoby jego wykorzystania,

  • wymieniać skarby, które można znaleźć w morzu,

  • wzbogacać wiedzę i słownictwo dotyczące zbiorników wodnych, dostrzegając podobieństwa i różnice,

  • wymienić nazwy wybranych gatunków letnich kwiatów,

  • podać różnice między rabatką a klombem,

  • opisać elementy krajobrazu charakterystyczne dla gór,

  • zna zasady, jakich należy przestrzegać podczas wycieczek górskich,

  • wskazać gatunki fauny i flory charakterystyczne dla regionu,

  • rozpoznawać i nazywać zwierzęta egzotyczne,

  • kształtować właściwe postawy i zachowania w sytuacjach trudnych oraz wiedzieć, jak i kogo może prosić o pomoc,

  • utrwalić znajomość telefonów alarmowych służb ratowniczych,

  • czytać dłuższy tekst ze zrozumieniem,

  • wymienić nazwy i kolory figur geometrycznych, opisać sześcian,

  • dostrzegać i uzupełniać sekwencje rytmiczne,

  • doskonalić umiejętność klasyfikowania ze względu na różne kryteria,

  • doskonalić umiejętność doliczania i odliczania na konkretach oraz w pamięci.

 

27.05.-31.05.2019

,,Niby tacy sami, a jednak inni”

Każdy TYGRYS powinien:

  • uczestniczyć w Pikniku Rodzinnym,

  • wskazywać wartościowe sposoby spędzania wolnego czasu,

  • rozumieć, że mimo różnic rasowych i kulturowych wszyscy jesteśmy podobni,

  • rozumieć proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagować na nie,

  • wiedzieć, że ludzie z różnych stron świata mają odmienne warunki życia, kulturę i zwyczaje,

  • dostrzegać podobieństwa i różnice w wyglądzie dzieci różnych narodowości,

  • znać podstawowe prawa dzieci,

  • mieć świadomość równości wszystkich dzieci wobec praw oraz rozumieć konieczność ich przestrzegania,

  • wyjaśnić pojęcia: tolerancja, akceptacja, dobry przyjaciel oraz wymienić cechy dobrego przyjaciela,

  • uczestniczyć w obchodach swojego święta,

  • znać wyrazy przeciwstawne do podanych,

  • doskonalić umiejętności przygotowujących do nauki czytania i pisania,

  • rozwiązywać zadania z treścią oraz prawidłowo stosować znaki matematyczne.

 

UWAGA!

Dnia 22.05 (środa) serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców na popołudniowe zajęcia integracyjne,
które odbędą się
o godz.15.00.
Na zajęciach będziemy bawić się wspólnie z dziećmi.

Do zobaczenia :)

 

20.05.-24.05.2019

,,Święto rodziny”

Każdy TYGRYS powinien:

  • opisać rolę rodziców w swoim życiu,

  • podać informacje na temat rodziców,

  • powtarzać wiersz z pamięci,

  • wymienić cechy swojej mamy i swojego taty,

  • wyjaśnić rolę matki i ojca w rodzinie,

  • tworzyć zdrobnienia, dobierać określenia przymiotnikowe potrzebne do opisania mamy i taty,

  • wymienić czynności, w których może pomóc tacie i mamie,

  • opowiadać o ulubionych zajęciach, zabawach i sportach poszczególnych członków rodziny,

  • wymienić nazwy zabaw, w które można się bawić z rodzicami w domu i poza nim,

  • podać przykłady niespodzianek dla rodziców,

  • wykonać prezent dla rodziców,

  • rozwiązywać proste zadania z treścią,

  • dodawać i odejmować elementy w zakresie 10,

  • czytać wyrazy i proste teksty.

 

13.05.-17.05.2019

,,Wiosna na wsi”

Każdy TYGRYS powinien:

  • rozpoznać i nazywać zwierzęta z wiejskiego podwórka,

  • poprawnie nazywać domy zwierząt hodowanych na wsi oraz rodzaj spożywanego przez nie pokarmu,

  • słuchać głosów zwierząt z wiejskiego podwórka i je naśladować,

  • czytać wyrazy i prosty tekst,

  • poprawnie odmieniać rzeczowniki,

  • układać rytmy i zdrobnienia,

  • opisywać wygląd zwierząt za pomocą określeń przymiotnikowych,

  • wyjaśnić znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka,

  • podać przykłady wykorzystania wełny, włosia końskiego, piór, jajek, mleka,

  • rozwiązywać proste zdania matematyczne, wynik pokazać na palcach lub rysować na kartce za pomocą kropek.

 

06.05.-10.05.2019

,,Moja ojczyzna, mój region”

Każdy TYGRYS powinien:

  • nazywać i opisywać wygląd polskiego godła i flagi narodowej,

  • wyjaśnić znaczenie słowa stolica, podać jej nazwę i opisać herb Warszawy,

  • wskazać położenie Polski na mapie Europy i podać nazwy państw sąsiadujących z Polską,

  • opisać flagę Unii Europejskiej,

  • wskazać położenie swojej miejscowości i swojego regionu na mapie Polski,

  • uczestniczyć w zabawach słownikowych i gramatycznych,

  • rozpoznawać herb oraz ciekawe miejsca i ważne budynki w swojej miejscowości,

  • wymienić zalety życia w małej miejscowości i w dużej miejscowości,

  • zadawać pytania na temat historii i kultury swojej miejscowości i swojego regionu,

  • z uwagą słuchać innych i wypowiadać się na forum grupy poprawnie pod względem gramatycznym,

  • wymienić nazwy wybranych zawodów, wymienić korzyści wynikające z ich wykonywania,

  • badać i porównywać masy przedmiotów: na oko, za pomocą wagi,

  • wymienić cechy charakterystyczne dla miasta i dla wsi.

 

22.04.-03.05.2019

,,Dbamy o przyrodę”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wypowiadać się na temat znaczenia wody w przyrodzie, podawać sposoby jej oszczędzania,

  • wyjaśnić rolę drzew w życiu ludzi i zwierząt,

  • wypowiadać się na temat konieczności ochrony środowiska przyrodniczego,

  • wyjaśnić znaczenie takich słów, jak: fauna, flora,

  • znać przejawy działalności ekologicznej człowieka – tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody,

  • znać zasadę działania recyklingu polegającą na ponownym przetworzeniu tych samych materiałów,

  • rozumieć potrzebę segregowania śmieci w gospodarstwie domowym i najbliższym otoczeniu,

  • wymienić oznaczenia pojemników przeznaczonych do segregowania odpadów oraz rodzaje odpadów i je segregować,

  • znać sposoby zmniejszania objętości śmieci i rozumieć potrzebę podejmowania takich działań,

  • rozpoznawać przedmioty, przeliczać je i segregować według podanej cechy,

  • klasyfikować ilustracje, dostrzegając pozytywny i negatywny przekaz oglądanych obrazów,

  • porównać liczebność zbiorów w różnych sytuacjach oraz doskonalić umiejętność stosowania znaków „<” , „>”, „=”.

 

08.04.-19.04.2019

,,Wielkanoc”

Każdy TYGRYS powinien:

  • znać tradycje, symbole i zwyczaje typowe dla Świąt Wielkanocnych,

  • wypowiadać się na temat tradycji malowania pisanek,

  • wymienić różne rodzaje pisanek,

  • dostrzegać piękno wytworów sztuki ludowej związanych z Wielkanocą,

  • znać zapis drukowanej i pisanej litery f, F, j, J

  • opisać wygląd kury, koguta, kurcząt za pomocą określeń przymiotnikowych,

  • pokazać na palcach wynik liczenia,

  • układać działania matematyczne do wypowiedzianej słownie treści zadania,

  • dostrzegać zależność między całością obrazu a elementami składowymi,

  • porównywać długości i wysokości przedmiotów,

  • znać tradycje wielkanocne związane ze śmigusem-dyngusem,

  • rozumieć, że podczas zabawy w polewanie wodą należy przestrzegać zasad dobrej zabawy, kultury i bezpieczeństwa.

 

DRODZY RODZICE!!!

2 kwietnia (wtorek) jest obchodzony
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.
Proszę aby w ten dzień wszystkie
Tygryski miały ubrane niebieskie bluzki.

Dziękuję :)

 

01.04.-05.04.2019

,,Szanujmy się wzajemnie”

Każdy TYGRYS powinien:

  • przyjmować otwartą postawę na podejmowanie i rozwiązywanie wyznaczonych zadań,

  • przestrzegać zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi,

  • wykazywać tolerancję i życzliwość wobec odrębności innych,

  • doskonalić zdolności komunikacyjne, wykorzystując niewerbalne środki wyrazu,

  • dostrzec różnicę w zachowaniach dziecka zdrowego i zaburzonego,

  • dostrzegać problemy i potrzeby innych dzieci,

  • wskazywać sposoby radzenia sobie z własnymi uczuciami i emocjami innych,

  • doskonalić umiejętność dokonywania oceny zachowań innych i samooceny własnego postępowania w odniesieniu do przyjętych norm.

 

25.03.-29.03.2019

,,Wiosenne przebudzenia”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wymienia właściwości ziemi i piasku,

  • wymienia i rozpoznaje na zdjęciach kwiaty doniczkowe,

  • wymienia zasady pielęgnacji kwiatów,

  • wymienia słowa rozpoczynające się głoską ł,

  • opisuje wygląd liter ł, Ł oraz odtwarza ich kształty,

  • wymienia i wskazuje charakterystyczne, pierwsze oznaki wiosny,

  • rozpoznaje i nazywa pierwsze wiosenne kwiaty,

  • podaje nazwy zwierząt,

  • wyjaśnia, jak zwierzęta spędzają wiosnę.

 

18.03.-22.03.2019

,,Marcowa pogoda”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wyjaśnić znaczenie witamin dla zdrowia człowieka,

  • rozpoznawać i nazywać produkty żywnościowe bogate w witaminy,

  • opisać wygląd liter g, G oraz odtwarzać ich kształty,

  • wymienić i nazwać części garderoby,

  • odczytać pogodę zapisaną w postaci umownych znaków,

  • śpiewać piosenkę, ilustrować tekst piosenki ruchem,

  • rozumieć określenie: kwiaty pod ochroną,

  • znać wiosenne kwiaty: krokusy, sasanki, przebiśniegi, przylaszczki, zawilce, pierwiosnki, tulipany,

  • poprawnie stosować nazwy liczebników porządkowych,

  • przeliczać elementy w zbiorze i podać prawidłowy wynik.

 

11.03.-15.03.2019

,,Nie jesteśmy sami w kosmosie”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wymienić nazwy obiektów (gwiazdy i planet) wchodzących w skład Układu Słonecznego,

  • znać obiekty i zjawiska związane z kosmosem,

  • opisać wygląd liter p, P oraz odtwarzać ich kształty,

  • nadawać nazwy mieszkańcom różnych planet (przez analogię),

  • rozpoznawać charakterystyczne planety Układu Słonecznego,

  • wiedzieć, co odkrył Kopernik,

  • wyobrazić sobie wygląd ufoludka i go opisać,

  • nadawać gwiazdozbiorom wymyślone nazwy,

  • rozwiązywać proste działania matematyczne z użyciem liczb 1 do 9 oraz znaków: +, -,=.

 

04.03.-08.03.2019

,,Technika komputerowa w życiu człowieka”

Każdy TYGRYS powinien:

  • znać zagrożenia związane z niewłaściwym korzystaniem z komputerów i ich oprogramowania(gry)

  • wyjaśnić, czym jest internet

  • znać zastosowanie komputera w życiu codziennym

  • podać przykłady możliwych aktywności w internecie

  • mieć świadomość zagrożeń online

  • znać zasady netykiety

  • wymienić uczucia, jakie mogą pojawić się u osoby doświadczającej cyberprzemocy

  • mieć świadomość z zagrożeń wynikających z podawania swoich danych osobowych online

  • rozumieć konsekwencje wynikające ze spotykania się z osobami poznanymi w Internecie

  • wiedzieć, gdzie szukać pomocy w sytuacji problemów online.

 

25.02.-01.03.2019

,,Muzyka wokół nas”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wyjaśnić znaczenie słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta, kompozytor, klucz wiolinowy, nuta, gama,

  • rozpoznawać i nazywać wybrane instrumenty muzyczne,

  • dokonać podziału na instrumenty perkusyjne, dęte i strunowe,

  • samodzielnie tworzyć muzykę,

  • grać na poznanych instrumentach perkusyjnych,

  • wypowiadać się na temat Fryderyka Chopina,

  • poruszać się zgodnie z charakterem muzyki,

  • znać właściwy sposób zachowania się na koncercie,

  • rozwijać myślenie matematyczne,

  • znać obraz graficzny głoski b -litery b, B.

Drodzy rodzice!

W poniedziałek 18 lutego zaczynamy tydzień:
"Świat w książkach zapisany"

Dzieci mogą przynieść do przedszkola swoją ulubioną książkę

 

Dziękuję:)

 

18.02.-22.02.2019

,,Świat w książkach zapisany”

Każdy TYGRYS powinien:

  • zaprezentować swoją ulubioną książkę,

  • znać etapy powstawania książek oraz wzbogacać słownictwo związane z tematyką,

  • porządkować obrazki zgodnie z następstwem czasowym, dostrzegając związki przyczynowo-skutkowe,

  • znać zasady właściwego korzystania z książek i rozumieć konieczność szanowania ich,

  • orientować się na kartce papieru, wskazując i opisując położenie elementów okładki,

  • odczytywać globalnie swoje imię,

  • doskonalić umiejętność porównywania, różnicowania i nazywania wielkości przedmiotów,

  • znać przybory służące do mierzenia,

  • znać obraz graficzny głoski s -litery s, S,

  • odgrywać wybrane scenki dramowe, wykorzystując wszystkie dostępne środki wyrazu: mimikę, gest, modulację głosu,

  • rozwijać kreatywność i ekspresję słowną podczas pisania i ilustrowania książki,

  • porównać liczebność zbiorów, stosując określenia „mniej”, „więcej”, „tyle samo”,

  • dodawać i odejmować w zakresie 8,

  • wyjaśnić znaczenie słów: scenografia, kurtyna, aktor, widownia, scenariusz,

  • wymienić zasady obowiązujące w teatrze.

 

11.02.-15.02.2019

,,Zima i zwierzęta”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wymienić zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw zimowych,

  • dokonywać analizy i syntezy sylabowej słów,

  • znać obraz graficzny głoski n -litery n, N,

  • określać miejsca spółgłoski n w słowach o prostej budowie fonetycznej,

  • opisywać wygląd liter n, N oraz odtwarzać ich kształty,

  • znać informacje na temat wybranych ptaków,

  • wymieniać charakterystyczne cechy budowy ptaka,

  • wyjaśnić znaczenie piór w życiu ptaka,

  • wypowiadać się na temat związków przyczynowo-skutkowych w historyjce,

  • wymienić sposoby pomagania ptakom w czasie zimy,

  • rozpoznawać i nazywać zwierzęta charakterystyczne dla środowiska leśnego,

  • wyjaśnić, na czym polega praca leśnika,

  • rozpoznawać i nazywać zwierzęta charakterystyczne dla Arktyki,

  • przeliczać i opisywać figury geometryczne,

  • tworzyć zbiory na podstawie podanych cech.

 

21.01.-25.01.2019

,,Zdrowie i bezpieczeństwo”

Każdy TYGRYS powinien:

  • podawać konsekwencje niewłaściwego ubierania się w stosunku do warunków pogodowych,

  • wymieniać sposoby zapobiegania przeziębieniu oraz alergii na sierść,

  • nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opisywać ich zastosowanie,

  • wymieniać zachowania sprzyjające zdrowiu w kategoriach: ruch, dieta, higiena,

  • rozumieć konieczność systematycznego dbania o czystość ciała,

  • wymieniać nazwy osób, w tym lekarzy, do których można zwrócić się o pomoc z konkretnym schorzeniem,

  • wymieniać niebezpieczeństwa związane z zabawą lekami oraz z zażywaniem leków bez zgody i nadzoru dorosłych,

  • utrwalać znajomość techniki prawidłowego mycia zębów,

  • wyjaśnić znaczenie systematycznej higieny jamy ustnej dla zachowania zdrowia,

  • wyjaśnić przysłowia o zdrowiu,

  • uczestniczyć w Balu Karnawałowym.

 

14.01.-18.01.2019

,,Babcia i Dziadek”

Każdy TYGRYS powinien:

  • interesować się historią swojej rodziny i pracą zawodową dziadków,

  • wiedzieć, w jaki sposób czas wpływa na zmiany w wyglądzie człowieka i nazywać poszczególne etapy życia,

  • wyjaśnić, dlaczego dziadkowie są znaczącymi osobami w rodzinie i dlaczego należy ich szanować,

  • przygotować niespodziankę dla babci i dziadka,

  • rozumieć konieczność włączania się w obowiązki domowe i pomagania babci,

  • czuć więź emocjonalną z babcią i doceniać jej rolę we własnym życiu,

  • cenić autorytet i umiejętności dziadka,

  • zaprezentować swoje umiejętności na forum grupy i rodziny,

  • rozpoznać i nazywać cyfrę 7,

  • znać obraz graficzny głoski r -litery r, R.

 

02.01.-11.01.2019

,,Mijają dni, miesiące, lata”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wymienić tradycje związane z nastaniem Nowego Roku,

  • dostrzegać następstwa zdarzeń, następstwa miesięcy, pór roku, dni tygodnia,

  • podać charakterystyczne cechy poszczególnych miesięcy i pór rok,

  • wymieniać nazwy miesięcy należących do danej pory roku,

  • wymieniać nazwy dni tygodnia,

  • rozpoznawać znak matematyczny +,

  • poprawnie stosować znaki + i = w sytuacjach zadaniowych,

  • wymienić w kolejności występowania nazwy pór roku,

  • przyporządkować elementy charakterystyczne dla danej pory roku,

  • poszerzyć wiedzę na temat przedmiotów służących do odmierzania czasu,

  • podejmować próby odczytywania godzin na zegarze,

  • dostrzegać następstwa czasu w trakcie zabaw z zegarem,

  • znać obraz graficzny głoski y – litery y, Y.

 

10.12.-21.12.2018

,,Idą święta”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wymienić tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia w kraju i na świecie,

  • rozumieć tradycję bożonarodzeniowego drzewka,

  • nazwać ozdoby choinkowe, określić ich wielkość, kształt, kolor,

  • umieścić ozdoby choinkowe za pomocą wskazówek słownych, np. na górze, na środku, na dole, pod, między, z prawej strony, z lewej strony, obok,

  • opowiadać o zwyczajach panujących w domu rodzinnym, określając własną rolę w kultywowaniu tradycji,

  • dostrzegać piękno i różnorodność technik wykonania kart świątecznych,

  • znać drogę kartki pocztowej od nadawcy do adresata,

  • sformułować życzenia, zwracając uwagę na treść i formę,

  • znać i utrwalić repertuar kolędowy,

  • przeliczać liczebnikami głównymi i porządkowymi,

  • klasyfikować elementy ze względu na dwie cechy: kształt i kolor,

  • rozwijać pamięć i umiejętności wokalne,

  • kształtować umiejętność dodawania i odejmowania oraz ustalania równoliczności,

  • czytać proste zdania wyrazowo-obrazkowe.

 

03.12.-07.12.2018

,,Mikołajki”

Każdy TYGRYS powinien:

  • znać tradycje świąteczne bożonarodzeniowe,

  • śpiewać piosenki i pastorałki,

  • uważnie słuchać opowiadań,

  • recytować wierszyki,

  • malować, wycinać i kolorować,

  • wykonać prezent dla swoich bliskich,

  • wykonać dekoracje świąteczne,

  • znać kształt liter: "L", "l",

  • znać kształt cyfry 6,

  • podejmować próby czytania sylab, wyrazów, zdań,

  • układać wyrazy i proste zdania z liter alfabetu,

  • brać udział w mikołajkowym spotkaniu,

  • wykonywać układy ruchowe do muzyki.

 

W związku z poruszaną w przyszłym tygodniu tematyką: "Moja rodzina" bardzo proszę, aby na poniedziałek każde dziecko przyniosło jedno lub więcej zdjęć rodzinnych.

Dziękuję:)

 

26.11.-30.11.2018

,,Moja rodzina

Każdy TYGRYS powinien:

  • wzbogacić wiedzę o rodzinie,

  • znać i nazywać członków rodziny oraz określić stopień pokrewieństwa,

  • wyjaśnić pojęcie drzewo genealogiczne,

  • rozpoznawać i nazywać takie wartości, jak np.: miłość, dobro, przyjaźń, uczciwość, odwaga

  • dokonywać oceny zachowania bohaterów literackich i uzasadnić swoje zdanie,

  • dostrzegać i opisywać krzywdę innych ludzi, odróżniać dobro od zła,

  • tworzyć wielozdaniowe wypowiedzi,

  • podawać informacje na temat zawodów niedostępnych bezpośredniej obserwacji,

  • łączyć pracę rodziców z otrzymaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu domowego niezbędnego do utrzymania rodziny,

  • przedstawić aktywny sposób spędzania czasu wolnego z rodziną,

  • posługiwać się nazwami prac domowych,

  • dostrzegać potrzeby bliskiej osoby,

  • namalować portret mamy lub taty,

  • znać zapis drukowanej i pisanej litery k,

  • znać słowa i melodię piosenki: Moja wesoła rodzinka,

  • porównywać liczebności zbiorów – stosować określenia: więcej (o ile?), mniej (o ile?), tyle samo.

     

 

19.11.-23.11.2018

,,Mój dom”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wyjaśnić, na czym polega zawód architekta, murarza, dekoratora,

  • stosować pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni: nad, na, pod, między,

  • wyjaśnić, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, pokarm, bezpieczeństwo),

  • wypowiadać się na temat właściwych i niewłaściwych zachowań wobec zwierząt,

  • wyjaśnić znaczenie pojęć: odpowiedzialność, znęcanie się nad zwierzętami,

  • wymieniać zagrożenia ze strony nieznanych zwierząt

  • właściwie reagować w razie zaatakowania go przez psa,

  • wiedzieć, na czym polega aranżacja wnętrz,

  • nazywać poszczególne pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu, wymieniać występujące w nich sprzęty oraz wykonywane tam czynności,

  • znać zapis drukowanej i pisanej litery d, D,

  • orientować się na kartce papieru i stosować pojęcia: nad, obok, u góry, na dole, pierwszy z brzegu, po prawej stronie, po lewej stronie, drugi od góry, po lewej stronie u góry,

  • wymienić nazwy wybranych urządzeń domowych wykorzystywanych dawniej i obecnie,

  • rozpoznawać i nazywać cyfrę 5,

  • wymienić zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas użytkowania urządzeń gospodarstwa domowego.

     

 

05.11.-16.11.2018

,,Moja ojczyzna”

Każdy TYGRYS powinien:

  • utrwalić własny adres,

  • określać, co oznacza dla niego słowo dom,

  • nazywać i opisywać wygląd polskiego godła i flagi narodowej,

  • wiedzieć, że jest Polakiem, mieszka w Polsce i mówi po polsku,

  • znać nazwę stolicy Polski i wiedzieć, skąd ta nazwa pochodzi,

  • opisać herb Warszawy,

  • wiedzieć, jak nazywa się nasze morze i największe rzeki,

  • rozpoznawać polski hymn narodowy i śpiewać II zwrotki,

  • wiedzieć, że Polska należy do Unii Europejskiej i co nam daje ta przynależność,

  • sprawnie liczyć obiekty w zakresie sześciu,

  • znać zapis drukowanej i pisanej litery i, I, t, T,

  • dzielić nazwy obrazków na sylaby.

 

29.10.-02.11.2018

,,Ciepło i miło”

Każdy TYGRYS powinien:

  • znać zawód krawcowej i doceniać jej pracę,

  • podawać nazwę i sposób wykorzystania przyborów krawieckich,

  • klasyfikować według jednej cechy: przydatności,

  • określać pochodzenie źródeł ciepła i zimna,

  • przeliczać elementy w zakresie 10,

  • dokonywać analizy i syntezy sylabowej,

  • przeliczać elementy zbioru liczebnikami głównymi i porządkowymi,

  • porównywać liczebność zbiorów, stosując określenia: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”,

  • rozwiązywać zagadki słowno-obrazkowe,

  • rozpoznawać wybrane litery na tle całego alfabetu.

15.10.-26.10.2018

,,Co z czego otrzymujemy”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wypowiadać się na temat swojej mamy: opisywać jej wygląd, wymienić zawód, jaki wykonuje,

  • wiedzieć, na czym polega praca rolnika, mleczarza, sprzedawcy,

  • opowiadać, z czego otrzymujemy mleko i cukier,

  • rozpoznawać i nazywać różne rodzaje ziaren oraz pieczywa,

  • wypowiadać się na temat poszczególnych etapów produkcji chleba,

  • przeliczać słowa w wypowiedzi,

  • rozpoznawać i nazywać literę m: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • pisać litery m, M po śladzie, a potem – samodzielnie,

  • wymienić słowa z głoską m w nagłosie, wygłosie i śródgłosie,

  • rozpoznawać prostokąt wśród innych figur,

  • wymieniać nazwy liczebników porządkowych,

  • dodawać i odejmować na konkretach,

  • dokonywać analizy i syntezy sylabowej.

Drodzy rodzice!

W poniedziałek 15 października odbędą się zabawy twórcze - Odkrywamy dary natury

Dzieci mogą przynieść (liście, patyki, kasztany, jarzębinę, szyszki, itp.).

 

Dziękuję:)

 

08.10.-12.10.2018

,,Idzie jesień... do zwierząt”

Każdy TYGRYS powinien:

  • wyjaśnić, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy,

  • wymienić zmiany zachodzące w życiu zwierząt jesienią,

  • układać historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń,

  • badać w zabawie właściwości różnych gatunków orzechów: kształt, kolor, wielkość, ciężar, strukturę powierzchni, smak,

  • znać ptaki pozostające w Polsce przez cały rok, ptaki przylatujące do Polski na zimę i ptaki odlatujące do ciepłych krajów,

  • rozpoznawać i nazywać cyfrę 3,

  • rozpoznawać i nazywać literę a: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • dodawać i odejmować,

  • rozwijać zainteresowania czytelnicze,

  • wymieniać słowa rozpoczynające się głoską a, kończące się nią i mające ją w środku,

  • określić położenie przedmiotów w przestrzeni.

 

 

01.10.-05.10.2018

,,Idzie jesień... przez ogród i sad”

Każdy TYGRYS powinien:

  • opisywać zmiany, jakie zaszły jesienią w sadzie,

  • rozpoznawać i nazywać warzywa i owoce oraz wykonane z nich przetwory,

  • wykonać pracę plastyczną i inne zadania według podanej instrukcji,

  • wymienić głoski w wyrazach: osa, Ola,

  • wymienić najważniejsze informacje związane z życiem i zwyczajami jeża, osy i szerszenia,

  • opisać ilustracje, budować poprawne zdania,

  • przeliczać słowa w zdaniach,

  • rozpoznawać i nazywać literę o: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • pisać litery o, O po śladzie, a potem – samodzielnie,

  • przeliczać warzywa w zakresie 6,

  • określać, gdzie jest najwięcej warzyw, gdzie najmniej, o ile więcej/mniej,

  • dokonywać analizy i syntezy sylabowej.

 

Ogłoszenie!!!

Dnia 12 października dzieci z grupy „Tygryski„ wyjeżdżają
na wycieczkę do „Dyniolandu„ w Wieliszewie.

Dzieci w tym dniu przyprowadzamy do godziny 8:00.
Planowany powrót około godziny 12:00.

Prosimy o przyniesienie małego plecaka.

Dziękujemy:)

 

Gazetowe szaleństwo‟

W najbliższą środę (26.09.2018) zapraszamy wszystkie Tygryski
do Super zabawy z gazetami.

 

24.09.-28.09.2018

,,Idzie jesień… przez las, park”


 

Każdy TYGRYS powinien:

  • opisywać krajobraz oraz wymieniać zaobserwowane zmiany, charakterystyczne dla jesieni,

  • rozpoznawać gatunki drzew po liściach i owocach i je nazywać, określać ich budowę,

  • wykonać pracę z tworzywa przyrodniczego,

  • wymienić konsekwencje niewłaściwego zachowania wobec zwierząt,

  • odgrywać scenki teatralne, posługując się odpowiednią modulacją głosu, mi miką, odpowiednim gestem i ruchem,

  • nazywać wybrane grzyby – jadalne i trujące,

  • oglądać przez szkło powiększające materiał przyrodniczy, porównywać go, opisywać i samodzielnie wyciągać wnioski,

  • nazywać drzewa iglaste,

  • wymienić podstawowe cechy kwadratu,

  • poprawnie liczyć kasztany i żołędzie.

17.09.-21.09.2018

,,Moja droga do przedszkola”

 

Każdy TYGRYS powinien:

  • wiedzieć, jak należy się poruszać na przejściu dla pieszych z sygnalizacją świetlną i gdy jej nie ma,

  • znać i rozpoznawać wybrane znaki drogowe,

  • nazywać pojazdy specjalistyczne, porównywać ich wygląd oraz opisywać ich rolę,

  • znać pojęcie jednoślady,

  • rozpoznawać i nazywać akcesoria niezbędne do bezpiecznej jazdy na rowerze,

  • znać numery telefonów alarmowych,

  • wiedzieć u kogo może szukać pomocy w sytuacjach trudnych,

  • wskazywać bezpieczne i niebezpieczne zabawy oraz miejsca zabaw,

  • dokonywać analizy i syntezy wyrazów,

  • rozwiązywać zagadki słuchowe, wzrokowe,

  • zapamiętać swój adres zamieszkania,

  • uczestniczyć w zbiorowym śpiewie, tańcach i muzykowaniu,

  • okazywać radość ze wspólnej zabawy.

10.09.-14.09.2018

,,Moja grupa”

 

Każdy TYGRYS powinien:

  • wymieniać ustalone zasady regulujące zachowanie społeczności przedszkolnej i przestrzegać tych zasad,

  • wykonywać pracę na zadany temat, z wykorzystaniem techniku kolażu,

  • znać właściwy sposób zachowania w określonych sytuacjach,

  • pokazywać emocje za pomocą ruchu, gestu i mimiki,

  • wyjaśnić, co znaczą słowa: dobry przyjaciel, i wymieniać cechy dobrego przyjaciela,

  • wymieniać obowiązki dyżurnego,

  • określać położenie piłki w przestrzeni,

  • wymieniać części garderoby, które należy założyć w słoneczne, deszczowe i wietrzne dni września,

  • podać charakterystyczne cechy wrześniowej pogody,

  • wyjaśnić związek między wrzosem a wrześniem,

  • opisywać charakterystyczne cechy swoich kolegów i koleżanek z grupy.

03.09.-07.09.2018

,,To jestem ja”

Każdy TYGRYS powinien:

  • znać imiona i upodobania innych,

  • dokonać autoprezentacji,

  • utrwalić części ciała,

  • dokonać klasyfikacji przedmiotów według: kształtu, koloru, wielkości i przeznaczenia

  • rozwiązywać i układać zagadki,

  • dzielić słowa na sylaby,

  • przewidywać skutki określonych zachowań,

  • wyrażać swoje zdanie,

  • usprawniać narządy artykulacyjne,

  • rozpoznać i nazywać dobre i złe zachowania,

  • współdziałać z innymi,

  • opisać swój wygląd,

  • wykonać rysunek postaci,

  • rozumieć pojęcie oś symetrii,

  • rozpoznawać zabawki po dotyku,

  • rozumieć znaczenie stosowania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach,

  • wyróżnić słowa w zdaniu,

  • wiedzieć, że nie należy chwalić się bogactwem i wyszydzać ubóstwa,

  • tworzyć wspólną pracę plastyczną.


 

 

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 - 22 775 50 00
OG - 22 775 32 10

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:30
  piątek 8:00-16:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.