Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Treść strony

• -

Po niebie do Wrocławia – czyli samolotowa wycieczka uczniów klasy 4a

„Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodziłz oczami utkwionymi w niebo.

Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.”

/Leonardo Da Vinci/

W szkole XXI wieku, jaką niewątpliwie jest SP 7, organizowane są wycieczki na miarę XXI wieku. Miło nam zatem poinformować, że 19 stycznia 2017 roku obyła się pierwsza w historii SP 7 wycieczka samolotowa! Uczestniczyli w niej uczniowie klasy 4a razem ze swoimi nauczycielkami.

Ta niezwykła eskapada rozpoczęła się ponad 2 godziny przed wschodem słońca, kiedy to mały busik z rozentuzjazmowanymi młodymi ludźmi ruszył
z Nowego Dworu Mazowieckiego na Lotnisko Chopina w Warszawie.
Po sprawnej odprawie, kontroli dokumentów i czekaniu, które wcale nam się nie dłużyło, weszliśmy na pokład samolotu i… wystartowaliśmy. Odczucia – nieziemskie, widoki – odlotowe – w dosłownych tych słów znaczeniu.
Gdy przebiliśmy się przez warstwę niskich chmur, oczarowało nas słońce, poczuliśmy się wniebowzięci i zostaliśmy „wniebowzięci”. Po 45 minutach podróży „z głowami w chmurach” wylądowaliśmy na lotnisku we Wrocławiu.

Zwiedzanie historycznej stolicy Dolnego Śląska zaczęliśmy od spaceru po Starym Mieście. Nie sposób wymienić wszystkich zabytków, które widzieliśmy. Poszukiwaliśmy też krasnali i – uwierzcie nam – znaleźliśmy kilka. Szczególnie spodobały nam się Syzyfki przy ulicy Świdnickiej.
Kolejnym punktem wycieczki było Afrykarium – pierwsze oceanarium
w Polsce.Widzieliśmy różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Lądu. Podziwialiśmy kolorowe ryby, hipopotamy nilowe, mrówniki
i golce. Najwięcej emocji wzbudził w nas jednak spacer osiemnastometrowym przezroczystym tunelem, który umożliwia podziwianie olbrzymich płaszczek, żółwia zielonego i rekinów. W dżungli nad rzeką Kongo :) widzieliśmy natomiast syreny! (czyli manaty) i krokodyle. Wiele z tych zwierząt wróciło
z nami do Nowego Dworu Mazowieckiego – to nic, że były to tylko pluszaki.

I znowu samolot… W Warszawie lądowaliśmy już po zmroku i dzięki temu ponownie doświadczyliśmy piękna. Kto nie widział nocą stolicy z lotu ptaka, niech żałuje. To widok, który zapiera dech w piersiach.

Choć od naszej wycieczki minęło już kilka dni, wciąż żyjemy emocjami
z nią związanymi i wspomnieniami, bo „pod niebem, w niebie jest pięknie tak”, „jest marzeń na tysiąc lat”.

Samolotową wycieczką do Wrocławia rozpoczęliśmy chyba nową epokę wycieczek w SP 7. Było warto!

Wycieczkowicze

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.