Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Treść strony

• -

Wycieczka do Radomia

Nasza ostatnia wycieczka do Radomia, najbardziej popularnego i poważanego miasta w Polsce, zaczęła się na parkingu znajdującym się pomiędzy dwoma szkołami naszego kochanego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. Prawie wszyscy stawili się na czas, dlatego szybko wskoczyliśmy do naszego niepozornego busika i już o godzinie 6:40 mknęliśmy jak strzała do ulubionego miasta naszego geografa. Po dotarciu na miejsce najpierw wybraliśmy się na krótki spacer, na którym podziwialiśmy architekturę i zabytki Radomia. Największym hitem okazały się natryski wodne, pod którymi jako dojrzali gimnazjaliści przebiegaliśmy z uśmiechem na twarzy. Kolejnym punktem naszej wycieczki było muzeum Jacka Malczewskiego, znanego polskiego malarza. Nasz pan przewodnik o urodzie Pablo Escobara szczegółowo opowiadał nam o wszystkich dziełach, dokonując ich wnikliwej interpretacji. Po tej niezwykłej przygodzie ze sztuką wybraliśmy się do Muzeum Wsi Radomskiej. Tam ponownie zostaliśmy zabrani na spacer, tym razem z wieloma krótkimi przystankami na zwiedzanie historycznych chatek. Jednak mimo wszystko najwięcej osób było zainteresowanych fauną żyjącą na obszarze obiektu. Kury, kaczki oraz gęsi zdecydowanie były główną atrakcją naszej wyprawy. Po muzeum odwiedziliśmy na chwilę sklep z pamiątkami i nabyliśmy niesamowite gadżety związane z miastem. Następnie naszym szybkim jak wiatr pojazdem udaliśmy się do Galerii Słonecznej na jedzonko. Potem najedzeni i szczęśliwi wsiedliśmy do busa i odbyliśmy nim ostatnią podróż - do domu.

Alicja Ciesielska klasa 3d

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.