Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Treść strony

• -

Wycieczka klas trzecich na Warmię i Mazury

25 kwietnia uczniowie trzech klas III wybrali się na atrakcyjną Zieloną Szkołę na Warmię i Mazury. Mimo niemniej obfitujących we wrażenia opóźnień wyjazdu, odbył się on o planowanej pełnej godzinie.

Już pierwszego dnia czekała nas atrakcja – cała lista zabaw terenowych m.in. Żywe piłkarzyki, park linowy, logiczne łamigłówki czy spacer po linie pół metra nad wodą (mimo całego „okablowania” dalej mrożący krew w żyłach).

Aby wynagrodzić sobie trudny podróży, po zakończeniu zajęć grupowych udaliśmy się do pizzerii. Mazurski świat rozciągał się w naszych oczach, a gdy dotarliśmy do ośrodka poznaliśmy jego kwintesencję. Słynny ośrodek  „Bęsia” w Bęsi, położony nad malowniczym Jeziorem Bęskkim pozwalał nam rozkoszować się swoim urokiem choćby z dostępnej na jego terenie kładki i licznych punktów idealnych do wypoczynku. Przez kolejne dni czekały nas tu koneserskie mazurskie posiłki.

Tydzień - szmat czasu, lecz z taką intensywnością przeżyć mógł wydać się chwilą. Niemało wstrząsnął nami spływ kajakowy, przeszło 12 km, których nieświadomi dzielnie biliśmy nurt potoku wiosłami w naszych kajakach-dwójkach. Mimo początkowego szyderstwa, większość osób doceniła jego uroki, włączając w to kadrę.

Na Mazurach mieliśmy też okazję ugryźć trochę historii:

Twierdza Boyen w Giżycku, mimo surowej zabudowy, skrywała w swym środku tysiące żołnierzy - w naszym przypadku masę ciekawych, tematycznych wystaw. Oryginalne mundury, pomieszczania z historią, zaangażowany przewodnik, lekka mżawka unosząca w powietrzu woń ruin – niezapomniany klimat, budzący dreszczyk, ale tym samym śmiertelnie ciekawy.

Wilczy Szaniec, zdegradowana kwatera Adolfa Hitlera była punktem, który ujął większą część uczestników wycieczki. Tysiące, a wręcz miliony ton skał, leżące bezwładnie na jego (WS) terenie były imponujące. Znajdujące się na długości kilku kilometrów gigantyczne odłamy są dziś dowodami destrukcyjnej potęgi i dysponowanej wtedy siły, ale także przykładem nazistowskiej niemieckiej architektury, która jeszcze kilkadziesiąt lat temu chroniła głowy najważniejszych politycznych przywódców. Mimo niesławnej biografii Hitlera wielu z nas włączyło się z uwagą i poważaniem w dyskusję na jego temat. Podobnie jak w Twierdzy Boyen, niezapomniany klimat!

Warto wspomnieć o równie zabytkowej Bęsi, mogącej się poszczycić m.in. pięknym, starym wiatrakiem. Nie zapomnimy również wspaniałego bęskiego sklepu spożywczego - Lewiatan niejednej duszy ratował dzień.

Jeśli chodzi o rozrywki, odwiedziliśmy słynne Mikołajki. Dwie grupy przez kilka godzin czerpały z ich uroków. Pierwsza udała się do aquaparku w hotelu Gołębiewski, zaś reszta wyruszyła nad brzeg w mieście, aby kontemplować urzekające fale się o nie rozbijające. Bliska obecność jeziora ukształtowała niespotykaną architekturę miasta, która mogła wydawać się wręcz egzotyczną.

Zarówno szalone zjeżdżalnie na basenie, jak i pyszne lody z miejscowych kawiarni przy krajobrazie jeziora udały się znakomicie.

W planie znalazł się też wieczór kręgli, podobnie z początku przyjęty oschle – później okazał się bardzo miłym wypadem. Zaangażowanie niektórych graczy było imponujące!

Nasz wyjazd zakończyło pożegnanie z ośrodkiem - nocne ognisko, a następnego dnia gra terenowa pełna zagadek. Bęsiu - będziemy tęsknić.

Podsumowując, nasz rekreacyjny wyjazd zakończył się wypoczynkowym sukcesem, nie zabrakło jednak atrakcji, za które musi podziękować i wymienić - kadrę nauczycielską, panią „pilot” wycieczki oraz niezastąpionego pana Kamila, kierowcę.

Z pewnością nikt nie nudził się podczas zwiedzania, jak i w czasie - wolnym panowała wspaniała atmosfera i integracja pełną parą. Ponadto, mimo planowanego wyciszenia się od szkoły, chętnie chłonęliśmy wiedzę o Warmii i Mazurach i związanych z nimi miejscami. Myślę, że naszą ostatnią „poważną wycieczkę” możemy uznać za udaną.

Maria Paczuska IIID

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.