Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Treść strony

wyświetl galerię w Cooliris

I a i I b na Zielonej Szkole-szlakiem zabytków, nauki i zabawy

W dniach 15 – 17 maja klasy 1a i 1b pojechały na swoją pierwszą Zieloną Szkołę w gimnazjum. Opiekunami klas były wychowawczynie pani Małgorzata Pawełas i pani Małgorzata Mikusek wraz z panią Martą Czubak i panią dyrektor Agnieszką Pindel.

Pierwszego dnia, po kilku godzinach spędzonych w autokarze wraz z przewodnikiem, zaczęliśmy zwiedzać piękne zakątki Krakowa. Byliśmy m.in. w Sukiennicach, w Kościele Mariackim, a także, co kosztowało nas sporo wysiłku, wspinaliśmy się, aby zobaczyć Dzwon Zygmunta w katedrze Wawelskiej. Oprócz tego dowiedzieliśmy się również o pierwszych naukach Akademii Krakowskiej, stojąc na dziedzińcu Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pod koniec dnia mieliśmy jeszcze godzinę czasu na spacer po Rynku Krakowskim.

W drugim dniu po pożywnym śniadaniu zjedzonym w hotelu, pojechaliśmy do Łagiewnik, gdzie zwiedziliśmy dwa sanktuaria. Potem przejechaliśmy do dawnej dzielnicy żydowskiej, czyli Krakowskiego Kazimierza. Mieliśmy szansę posłuchać o dawnych zwyczajach ludzi wierzących w Judaizm, a także zwiedzić starą synagogę. W czasie półgodzinnego odpoczynku każdy z nas miał okazję spróbować słynnych dla tego miejsca, zapiekanek. Kolejnym punktem programu był Ogród Doświadczeń, w którym pod okiem instruktora każdy z nas miał okazję wykonać rozmaite doświadczenia fizyczne. To była idealna okazja, by połączyć naukę ze świetną zabawą.

Mimo zwiedzania tych wszystkich wspaniałych miejsc myślę, że najbardziej wszystkim podobał się dzień trzeci, w którym w ramach relaksu i zabawy wybraliśmy się do Energylandii w Zatorze, czyli do największego w Polsce parku rozrywki. Bez ograniczeń do godz. 14-tej  mogliśmy korzystać ze wszystkich atrakcji, na które tylko mieliśmy ochotę wejść. Później niestety przyszedł już czas na powrót do NDM.

Uważam, że wycieczka udała się nam znakomicie. Również dzięki temu, że mieliśmy piękną pogodę, a słońce codziennie nas ogrzewało. Możliwe, że nawet było za gorąco! Myślę, że każdy, bez wyjątku wracał z niej szczęśliwy, może trochę zmęczony, ale bogatszy o nowe wiadomości i umiejętności, a także doświadczenie. Wspólnie poznaliśmy nowe metody integrowania się w grupie, poza szkolnymi salami i korytarzami.

Mam cichą nadzieję, że za rok czeka nas tak samo świetna Zielona Szkoła jaką mieliśmy w tym roku.

Amelia Nurczyńska z klasy 1a

OG - 22 775 32 10

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.