Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Nawigacja

Treść strony

Wesoła gimnastyka buzi i języka

 

 

 

Warunkiem prawidłowego wymawiania wszystkich głosek jest sprawne funkcjonowanie narządów artykulacyjnych. Podczas wymawiania poszczególnych dźwięków mowy poruszamy językiem, wargami, podniebieniem miękkim oraz żuchwą. Ruchy te powinny być celowe i bardzo dokładne. Dlatego tez narządy mowy trzeba ćwiczyć tak, aby wypracować precyzyjne ruchy.


Najważniejszą zasadą w pracy logopedycznej jest systematyczne i codzienne powtarzanie ćwiczeń z dzieckiem w domu. Ćwiczenia logopedyczne nie muszą być dla dziecka przykrą koniecznością, wszystko zależy od Ciebie Drogi Rodzicu - od tego w jaki sposób podejdziesz do swojego dziecka. Ćwiczenia logopedyczne mogą być naprawdę miłą i przyjemną zabawą z Twoim dzieckiem.



 

PAMIĘTAJ!!!

 

 

EFEKTYWNOŚĆ ĆWICZEŃ MOŻLIWA JEST TYLKO POPRZEZ WIELOKROTNE POWTARZANIE.

ĆWICZ BAWIĄC SIĘ Z DZIECKIEM.


Do ćwiczeń można wykorzystać wiele różnych smakołyków, łakoci (np. krem czekoladowy, kisiel, miód, mleko w proszku, chrupki itp.) - tak bardzo uwielbianych przez dziecko, a które z kolei mogą posłużyć nam do usprawniania funkcjonowania narządów mowy (języka, warg).
Możemy również wykorzystać wiele różnych zabawek i drobnych przedmiotów (typu: piórka, kłębuszki waty, kawałki styropianu, kolorowe piłeczki itp.) dla uatrakcyjnienia ćwiczeń. Wszystko to, jak ćwiczenia zostaną przeprowadzone zależy od naszej kreatywności, co z kolei daje dziecku dużo radości.
Im młodsze dziecko - wiadomo, że tych zabawek, różnokolorowych przedmiotów powinno być więcej.
Ćwiczenia powinny być prowadzone w formie zabawowej, np. opowiadając dziecku o kotku, trzeba naśladować zachowanie zwierzątka, które wstało, ziewa (ćwiczenia podniebienia miękkiego), pije mleczko, oblizuje się itd. (ćwiczenia języka).


Ważne jest, aby stosować się do zaleceń logopedy, gdyż "wada wymowy sama się nie usunie". Nieprawidłowo wykonywane ćwiczenie nie przyniesie nam żadnego efektu. Jeśli logopeda zaleca, aby podczas ćwiczeń zwrócić uwagę, by żuchwa była nieruchoma - postarajmy się przypilnować dziecko i pomóc mu w prawidłowym wykonaniu ćwiczenia. Ważne jest również, aby logopeda na samym początku zaprezentował nam, jak należy wykonywać dane ćwiczenie i aby przećwiczył zadane ćwiczenia nie tylko z dzieckiem, ale i rodzicem. Logopeda dobiera dla dziecka odpowiednie ćwiczenia w zależności od wady wymowy i rodzaju zaburzonej głoski.



Pamiętajmy jednak, że potrzebna jest wytrwałość i cierpliwość, bez tych cech nie osiągniemy zamierzonego celu.


Logopeda nie jest cudotwórcą i nie przepisze nam recepty na odpowiednie pastylki, które usuną nieprawidłową realizację zaburzonych głosek np. "r", "sz, ż, cz, dż".


Pracujecie Państwo sami - zgodnie z zaleceniami logopedy, który Was wspiera, niesie pomoc, udziela porad i wskazówek w terapii Waszego dziecka.


Nie zwlekajcie Państwo! Czas działa na niekorzyść dziecka, a utrwalone nawyki, ciężko jest usunąć!

Intranet

Kontakt

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
W NOWYM DWORZE
MAZOWIECKIM

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836
mail: sekretariat@zs1.nowydwormaz.pl

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 - 22 775 50 00
PG2 - 22 775 32 10

Kontakt

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia 8:00-16:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.