Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Nawigacja

Treść strony

Witamy w grupie JAGÓDKI :)

Krąg tematyczny: Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł

04.12.-08.12.2017 r

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

* Będziemy rozpoznawać i nazywać oznaki  zimy

* Poznamy gatunki i zwyczaje ptaków zimujących w Polsce

* Dowiemy się jak możemy pomóc zwierzętom w czasie zimy

* Poznamy kolejną głoskę k,  literę: K,k.

* Będziemy doskonalić liczenie, klasyfikowanie, porównywanie liczebność zbiorów

Temat kompleksowy : „Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy"

Czas realizacji: 27.11-1.12.2017 r.

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych.

Rozpoznawanie i nazywanie emocji.

Budzenie i rozwijanie zainteresowań tradycjami, obrzędami i zwyczajami ludowymi.
Wzbogacanie wiadomości na temat tradycyjnych wróżb i zabaw andrzejkowych.

Rozpoznawanie postaci z bajek i podawanie ich cech.

Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych. Określanie ich cech charakterystycznych.

 Poznanie/ utrwalenie liter U, u.

Krąg tematyczny: Parasole czas wyciągnąć, jesień w pełni, deszcz nadciąga.

20.11-24.11.2017 r.

Zadania dydaktyczno -wychowawcze:

  • Będziemy kształtować umiejętności formułowania poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi
  • Będziemy rozwijać zdolności manualne oraz  orientację  przestrzenną 
  • Poznamy symbole pogody: wiatr, śnieg, deszcz
  • Wzbogacimy wiedzę na temat środowiska przyrodniczego przez obserwacje i doświadczenie
  • Poznamy  zapis graficzny liczby 4
  • Będziemy doskonalić  umiejętności liczenia, szeregowania, klasyfikowania

 

 

Temat kompleksowy : „Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje"

Czas realizacji: 13.11-17.11.2017 r.

Znalezione obrazy dla zapytania wiatr obrazek

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

Omówienie znaczenia wiatru w przyrodzie, wskazywanie przykładów jego pozytywnego i negatywnego wpływu na środowisko.

Obserwowanie zachowania się lekkich przedmiotów przy użyciu urządzeń wytwarzających wiatr (np. suszarki).

Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do pogody.

Określanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni.

Poznanie/ utrwalenie obrazu graficzne głoski l- litery L, l (dzieci starsze globalne odczytywanie wyrazów)

Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy głoskowej i sylabowej słów

Doskonalenie umiejętności pracy w grupie.

Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania zbiorów, posługiwania się liczebnikami porządkowymi (starsze dzieci rozpoznawanie cyfr 1-9)

Doskonalenie umiejętności mierzenia i porównywania długości sznurków.

Polska moja ojczyzna

06.11.-10.11.2017 r

  • Wzbogacimy wiedzę  na temat własnego kraju
  • Będziemy kształtować postawę patriotyczną
  • Poznamy bliżej miasta Polski- Warszawę i Kraków
  • Zapoznamy się z  naszymi  symbolami  narodowymi
  • Utrwalimy umiejętność przedstawiania się imieniem i nazwiskiem oraz posługiwania się swoim adresem
  • Odwiedzi nas żołnierz i opowie o swojej ciekawej pracy

 

Temat kompleksowy : „Mały człowiek czy też duży, dobrze gdy pomocą służy"

Czas realizacji: 30.10-3.11.2017 r.

KNICnRboNNJI4y+KtECnBTqNNNL4iyIt0GmBTiONNP6i+P9kTh+8iFvrYAAAAABJRU5ErkJgggA=

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

-Uwrażliwianie na potrzeby innych ludzi.

-Uświadomienie konieczności niesienia pomocy.

-Rozpoznawanie i nazywanie potrzeb zwierząt.

-Wdrażanie do brania odpowiedzialności za swojego pupila.

-Zapoznanie z zawodem weterynarza.

-Zapoznanie z pomieszczeniami lecznicy.

-Wzbogacenie informacji dotyczących opieki nad zwierzątkami.

-Podejmowanie próby rozwiązywani problemów i pokonywania trudności.

-Poznanie/ utrwalenie zapisu graficznego głoski t- litery T, t.

-Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej.

 

 

 

Las szumi jesiennie, już robi się sennie

23.10.-27.10.2017 r.

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

- Poznamy las i jego mieszkańców

- Dowiemy się jak żywią się zwierzeta leśne, które z nich zasypiają na zimę, jak się do niej przygotowują i gdzie ją spędzą

- Poznamy zagrożenia związane z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami

- Utrwalimy nazwy drzew i ich owoców

- Będziemy doskonalić umiejętność liczenia, porównywania liczebności zbiorów, posługiwania się pojęciami: nad, pod, obok, przed, za

- Poznamy obraz graficzny głoski m, litery M,m

 

 

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

czas realizacji: 16.10-20.10.2017 r.

Znalezione obrazy dla zapytania park jesień

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

-Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt, które można spotkać w parku.

-Rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków drzew i ich owoców.

-Określanie, jakie korzyści daje ludziom park.

-Omawianie wyglądu jeża oraz poszerzanie wiadomości n/t środkowiska w którym żyje oraz jego sposobu odżywiania się.

-Poznanie/ utrwalenie graficznego zapisu głoski i- litery I, i.

-Poznanie/ utrwalenie cyfry 3.

-Globalne odczytywanie wyrazów.

-Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej słów.

-Doskonalenie orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie własnego ciała.

-Kształtowanie pojęć matematycznych z wykorzystaniem darów jesieni (kasztany, żołędzie, liście, jarzębina)

-Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.

Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

9.10-13.10.2017 r.

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

 

- dowiemy się jakie są zalety spożywania warzyw,

- wspólnie przygotujemy sok marchewkowo- jabłkowy oraz bardzo zdrowe kanapki z warzywami.

Będziemy: 

- poszerzać zasób słownictwa- układać własne opowiadania do ilustracji,

- śpiewać piosenkę z repertuaru Fasolki ,,Witaminki”,

- ćwiczyć motorykę małą i dużą,

- przeliczać w aspekcie porządkowym , porównywać liczebność  zbiorów,

- dzielić nazwy warzyw na sylaby i głoski oraz doskonalić umiejętności globalnego odczytywania wyrazów.

 

Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

czas realizacji: 2.10-6.10.2017 r.

Znalezione obrazy dla zapytania sad jesienią obrazek

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

-Rozpoznawanie wyglądu i nazw wybranych drzew rosnących  w sadzie i ich owoców.

-Doskonalenie umiejętności globalnego odczytywania wyrazów.

-Rozpoznawanie i nazywanie owoców zagranicznych i krajowych.

-Dokonywanie analizy i syntezy sylabowej nazw owoców

-Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw z jakich zostały wykonane przetwory

-Propagowanie zdrowego odżywiania – wspólne wykonanie sałatki owocowej.

-Zapoznanie z wyglądem sklepu, w którym można kupić owoce i warzywa- WYPRAWA DO SKLEPU

-Poznanie cyfry 2.

-Kształtowanie pojęć matematycznych.

-Doskonalenie koordyncji wzrokowo- ruchowej.

Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.

Czas trwania- 25.09.2017- 29.09.2017 r.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- dowiemy się dlaczego warto myć ręce, twarz i zęby i z chęcią będziemy to robić;

będziemy dbać o porządek i czystość własnego otoczenia;

- polubimy wizyty u  stomatologa;

poznamy obraz graficzny głoski a, litery A,a;

będziemy wysłuchiwać głoskę a w słowach; dzielić słowa na sylaby i głoski;

- będziemy układać rytmy, liczyć w dostępnym zakresie.

 

Jestem bezpieczny 

Czas realizacji: 18.09-22.09.2017 r.

Znalezione obrazy dla zapytania jestem bezpieczny obrazki

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze:

-Prezentacja sylwet znaków drogowych, poszukiwanie cech wspólnych i różnic.

-Utrwalenie zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.

-Znajomość zasad zachowania się w sytuacji zagrożenia.

-Przyporządkowanie  numerów alarmowych do ilustracji.

-Nabywanie przez dzieci umiejętności mówienia „nie” w sytuacjach mogących stanowić dla zagrożenie – kontakt z obcymi osobami.

-Zapoznanie z obrazem graficznym głoski „o”- litery O, o.

 

 

W moim domu nie nudzi się nikomu 

 11.09.-15.09.2017 r. 

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

- uświadomienie znaczenia rodziny w życiu człowieka,

- zachęcanie do niesienia pomocy  innym,

- kształtowanie właściwych postaw i zachowań wobec dorosłych- znajomych i obcych,

- rozwijanie zdolności do skupiania uwagi i uważnego słuchania bajek oraz wypowiadania się na różne sposoby,

- poznanie zapisu graficznego liczby 1.

 

Jesteśmy w przedszkolu

4.09-8.09.2017 r.

 

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

-Kształtowanie poczucia przynależności do grupy. Utrwalanie imion dzieci.

-Dokonywanie oceny postaw bohaterów opowiadania. Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi n/t "Dobry kolega"

-Poznanie pomieszczeń przedszkola.

-Ustalenie zasad prawidłowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej - wykonanie KODEKSU PRZEDSZKOLAKA

-Zapoznanie z obowiązkami dużurnego. Wykonanie tablicy dyżurów.

-Globalne odczytywanie imion.

-Doskonalenie orientacji przestrzennej.

Intranet

Kontakt

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
W NOWYM DWORZE
MAZOWIECKIM

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836
mail: sekretariat@zs1.nowydwormaz.pl

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 - 22 775 50 00
OG - 22 775 32 10

Kontakt

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia 8:00-16:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.